Sivu 72 / 72 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2262707172
Näyttää tulokset 2.131 - 2.159 / 2159

Aihe: XXL

Joku jolla on erikokoiset jalat on tahallaan ostanut eriparikengät. Ja todennäköisesti kertomatta kassalla, että on vaihtanut ne sekapariksi. Yleensähän kassat kyllä tarkistavat asian.

Samantapaiseen suuntaan kulki minunkin ajatukseni kun kummastelin vastaavanlaista eripariparia. Tapahtui aikanaan Stockmannilla - silloin kun se oli vielä arvostettu tavaratalo ja menestyvä pörssiyhtiö - mutta viimeksi pitelin erinumeroista kenkäparia myös XXL:ssä. Eri paikkakunnalla ymmärtääkseni ja kengätkin olivat Diadorat mutta koot täsmäävät (Olivat vain minun jalkojeni kannalta harmillisesti väärinpäin.)

Ihmisillähän on yleensä hieman erikokoiset jalat ja on myös ihmisiä joilla kokoero on niin merkittävä että se oikeastaan edellyttäisi erinumeroisia kenkiä. Joku neropatti onkin voinut ratkaista asian omalta kohdaltaan mielestään eriomaisen onnistuneesti ja ehkä jopa perustellut sitä sillä että joku jolla jalkojen kokoero on toisinpäin saa itselleen nappiparin

Tai sitten joku on vain sovittanut kumpaakin kokoa ja jotenkin onnistunut sotkemaan parit laittaessaan niitä takaisin laatikkoon. Tai jo kenkätehtaalla on tapahtunut jokin kämmi.

PS En ole kiinnittänyt kassalla asiaan huomiota ja olen vain ohimennen tuumannut että siinä vain tsekataan onko kenkiin laitettu hälytin. Mutta ehkä erinumeroiset parit ovat sittenkin yleisempiä kuin arvaisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Pumpun mukana tuli tuollainen SKS ja Prestaan melkoinen hierominen aina, että saa toimimaan eikä puhalla ohi tuosta toisesta reiästä eli automatiikka ei tuossa toimi kunnolla. Paska mikä paska. Tämä on paljon parempi eikä paljoa kalliimpi. https://www.bike24.com/p213916.html
    Joskus tullut ostettua tuollainen sks enkä ole koskaan onnistunut prestareikää saada toimimaan. Olettaisin että sen pitäisi toimia automaattisesti jos vaan tökkää prestaan sen kiinni, mutta ei. Autonventtiilireikä kyllä toimii. Onko sen käytössä joku kikka?

Sent from my Nokia 6.1 using Tapatalk

Mulla on tuommoinen kaksineuvoinen SKS ja se on toiminut niin kuin pitääkin. Helkaman pumpun alkuperäinen kaksineuvoinen ei toiminut kuin satunnaisesti. Jos laittoi autoventtiiliin ilmaa, niin prestaan ei tahtonut saada sen jälkeen millään.

Ongelmia mulla aiheuttanut tossa kaksreikäisessä on se jos rengas on ollut täysin tyhjä niin siellä ei oo vastapainetta ollenkaan. Jos renkaassa on kevyesti ilmaa niin aina toimii.

^ Mä olen varmaan hölmöyttäni pitänyt tuota venttiili- tai sisurimerkkikohtaisena ongelmana eli en ole osannut kiinnittää huomiota siihen liittyykö se johonkin nimenomaiseen pumppuun, -malllin tai merkkiin.

Käytännössä en ole kuitenkaan kokenut sitä oikeaksi ongelmaksi, sillä tarpeellisen hetkellisen vastapaineen olen saanut aikaiseksi yksinkertaisesti painamalla ulkorengasta venttiilin kohdalta sisään, mikä on onnistunut 35-millisen Marathon Winterinkin kohdalla.

Mutta lienee myönnettävä että elämä on helpompaa jos pumppu ei vaadi temppuja eikä niksejä toimiakseen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Tämä on paljon parempi eikä paljoa kalliimpi. https://www.bike24.com/p213916.html
    +1

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tuo ongelma korostuu, kun tuo pää kuluu vähän väljäksi. Tubeless-hommissa rengasta nostaessa lähes mahdotonta, joten koin tuon pään olevan ihan ahterista ja se lensi roskiin.

Se on kuulkaas niin että jos joku tuote maksaa 79,90 ja sitten alennuksessa 39,90 ja sitten taas maksaa 79,90 ja sitten alennuksessa 59,90 niin ei kukaan joka on nähnyt tuon 39,90 alennuksen osta sitä sillä 59,90 alennuksella koska kohtahan se on taas 39,90.

Ostin sieltä tänään Columbia softshell-takin. Netissä poistomyynnissä 50 € (99,90€ normi hinta). Mutta kaupassa ei tiedetty poistomyynnistä, ja lapussa 69,90€. Aivan päätöntä touhua. Maksoin 50.

Muutama kokemus puolen vuoden ajalta:

1. Myyjä palauttaa rahat vahingossa väärästä tuotteesta, 4 kuukautta myöhemmin tämä 200€ laskutetaan aspan toimesta ILMA VIITENUMEROA muutaman päivän maksuajalla. Sain pyytämällä hyvitykseksi alekoodin.

2. Sain pick up alen 10€, ja halusin palauttaa yhden tuotteen, myyja ohjeisti vaihtamaan myöhemmin mieleiseen tuotteeseen jotta en menetä alea. Ostin vaihtotuotteena lenkkarit ja 30 min arpomisen jälkeen kun vaihtoa ei saatu tehty antoivat vaan 10€ alea. Kuulemma osaavat tehda vaihdon vain saman hintaiseen. Menin kassalle tuotteen kanssa, minulla oli tällä kertaa uusi pick up alekuponki. Kassa kertoi etten saa kahta alea. Hermostuin hieman ja kertoin, etta syyna on toisen osaston osaamattomuus. Pari puhelua ja homma ok

3. Sain 3 samaa tuotetta yhden sijaan, kerroin asiasta heti kaupassa ja minulle sanottiin, etta ei ole minun tai kaupan ongelma, voin vieda kaikki kotiin . Kotona huomasin paketeissa olevan eri nimet, mutta en ole jaksanut palautella. Muut asiakkaan varmasti saavat myös omansa, koska luovuttivat koneelta tietty vain minun yhden paketin.

4. Ostin kahdet pyörilykengat tuolla alekoodilla, palautin toiset 80€ maksaneet ja vaihdoin satakakskymppia maksaneet eri kokokoon. Naiden hinta muuttui samalla tuohon 80€ mutta tuotenimi oikea

Pahoittelut, nappaimisto ei toimi niin vahan hassua tekstia

Eihän asia tietysti minulle kuulu, mutta eilen oli pakko keskeyttää Tammiston liikkeessä myyjän ja asiakkaan välinen keskustelu kun kuulin mitä myyjä kertoi pyörän huoltamisesta. Hänellä oli kädessään Muc off wet lube ketjuöljyä ja siinä innoissaan ohjeisti asiakkaalle kuinka sitä pitää laittaa iskarin ja keulan liukupinnoille aina pesun jälkeen. Voi luoja sentään ! Keskeytin tämän keskustelun ja kerroin asiakkaalle että älä tee näin, ketjuöljy on ketjuöljyä eikä se kuulu iskariin saati keulaan.

^Itseasiassa käytin itsekkin ku rockshox käski niin. Liukuputkille ja pumppaaan. Sit pyyhitään pois. Nostaa paskat pois tiivisteistä ja liukastaa. Muistaakseni tähän sopi jousitukseen tarkotettu öljy tai teflon pitonen ketjuöljy

xc28 jouston huolto-ohjeissa oli eli ei ilmakeula. Bluton kans en ole toiminu niin koska ei käsketä

Sama täällä. Lisäksi jopa raotan pienellä nippusiteellä pölytiivisteen yläreunaa, jotta saan öljyä lipan alle. Sitten pumppausta ja ylimääräisten öljyjen (ja paskojen) pyyhkiminen pois. Lopputuloksena mahdollinen tiivisteiden nihkeys jää pois ja keula herkistyy. Ja se määrä, mikä tuossa operaatiossa mahdollisesti valuu alajalkaan, on täysin yhdentekevä. Yhtä lailla se wet lube tai joku muukin siellä voitelee.

Näinhän se on, kukin tekee niin kuin itse parhaaksi näkee. Niin minäkin. Rockshox ei kuitenkaan suosittele tätä mainittua operaatiota omille keuloilleen. Alajalkaöljyn tehtävä on huolehtia liukupintojen voitelusta. https://bikerumor.com/2017/11/08/sus...-aGBchxfV9WghI

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lakuduunaa Katso viesti
    Eihän asia tietysti minulle kuulu, mutta eilen oli pakko keskeyttää Tammiston liikkeessä myyjän ja asiakkaan välinen keskustelu kun kuulin mitä myyjä kertoi pyörän huoltamisesta. Hänellä oli kädessään Muc off wet lube ketjuöljyä ja siinä innoissaan ohjeisti asiakkaalle kuinka sitä pitää laittaa iskarin ja keulan liukupinnoille aina pesun jälkeen. Voi luoja sentään ! Keskeytin tämän keskustelun ja kerroin asiakkaalle että älä tee näin, ketjuöljy on ketjuöljyä eikä se kuulu iskariin saati keulaan.
    Ei tämä kyllä ollut mikään "ei luoja sentään!"-tilanne, vaan aika perusjuttu mitä moni tekee. Hyöty on sitten eri asia ja siitä löytyykin paljon keskustelua.

Näkyy olevan tämän viikon tarjouksessa toi parempi versio tosta läskirenkaasta himpun alle 1000€ laitoin tilaukseen

Vähän tylsiä nämä XXL:n nykyiset mainoslehtiset jossa myydään tuotteita normaalihinnalla. Saahan sitä toki mainostaa.

Eiköhän se ollut ihan XXL:n strategia: markkinoille mukaan uusilla myymälöillä, kampanjoilla ja (ainakin näennäisesti) matalammilla hinnoilla ja kun asiakkaat on saatu ovesta sisään, niin otetaan löysät pois.

Ja pitäähän niidenkin (osakkeenomistajien) elää ja saada voita leivälle, ei jatkuvasti voi hyväntekeväisyyttä harjoittaa.

No voe hemmetti. Turha odotella XXL:ää rovaniemelle jos kerta alamäki jo alko. Ja aika jyrkkä semmonen.

Joo tovinhan tuo on pommittanu noita mainoskirjeitä melekeen joka päivä ja ei niissä ole oikeen mittää

Ei taida strategiat toimia suunnitellusti. Ainakin minulla on ostokset vähentyneet selvästi, kun castelli on huomaamatta vaihdettu whiteen.

Siellä olis nyt jotain poistoja päällä: https://www.xxl.fi/loytoja/pyoraily/c/770907 . "Poistin" eilen parin Japanthereita. Sidin Wireä ja Drakoa olisi satasella.

Lahdessa näkyi olevan M-kokoinen vm2017 interceptori maantiepyörä myymälässä. 1500e hintalapulla kuitua ja sähköistä ultegraa... ei paha. No, jarrut oli satavitoset.

Onko Whiten hiilikuitukiekoista kokemuksia? Aika niukat tekniset tiedot sivulla, mutta poistomyynnin hinta 400/pari ei välttämättä vaikuttaisi pahalta. DT Swiss 370 taisi olla napa.

Havaintoja: Sea To Summitin Thermolite Reactoreita löytyy äksälän kaupoissa mutta ei näy nettisivuillla. Onkos niin että jos tuote ei ole ostettavissa äksälän nettivarastosta niin ne ei laita sitä lainkaan Interwebbiin vaikka hyllyillä liikkeissä? = policy Vai onko vaan järjestelmä jossa ajantasaisuus tuntuu olevan ongelma.

Sain tänään Tammiston XXL:n huollossa erinomaisen asiantuntevaa ja avuliasta palvelua. Piti ostaa Thulen kärryn vetoa varten 12x142mm läpiakseli, mutta niitä kun on erilaisella kierteellä ja en tiennyt yhtään mikä mulla on fillarissa, niin vein fillarin näytille. Myyjä ei ymmärtänyt niistä mitään, mutta huoltoukon kanssa speksattiin oikea akseli hyllystä mukaan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Dynaaminen hinnoittelu on aika ärsyttävää. Ostin toissaviikolla äksälästä vapaa-ajan shortsit. Hinta 34.90 ja ei ollut missään alennuksessa. Mutta tällä viikolla kun saman tuotemerkin toiset shortsit on alennuksessa ostamieni shortsien hinta pomppasi 49.90:een. Siinä jäi ajatus ostaa toiset kun testikävelyt on suoritettu ja todettu että ei hierrä mistään. On se 15 euroakin rahaa.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •