Sivu 6 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456
Näyttää tulokset 151 - 172 / 172

Aihe: Avot vs tuubit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Oletko testannut maxxalamia tuubin kanssa? Kuulostaa aika hurjalta idealta.
    Kuten kirjoitin ylempänä, ei ole tarvinnut mutta miksi se ei toimisi jos kerran litkukin toimii sisäkumillisen tuubin kanssa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Kuten kirjoitin ylempänä, ei ole tarvinnut mutta miksi se ei toimisi jos kerran litkukin toimii sisäkumillisen tuubin kanssa?
    No, mulle tulee tuosta mieleen ilmapallon paikkaaminen oksalla. Ehkä kannattaa kokeilla ensin kotona vanhalla tuubilla.

^^ Jotenkin tuntuu epätodennäköiseltä, että sen maxalamin saisi kertalaakista sekä tyhjän tuubin ulkokumin ja lateksisen sisurin reiän läpi samasta kohtaa? Itselläni on tuubeja varten tuo PatilZin suosittelema combo.

^Renkaassa jos on edes vähän painetta niin luulisi tuon onnistuvan. Harmi kun heitin talvella vanhan tuubin roskiin, sillä olis voinut hyvin kokeilla tuota. Ja siis mun idea oli vain käyttää tuota silloin kun litku ei riitä. Tuo kuitenkin tukkii sitä sen verran että se varmaan auttaa litkua hoitamaan hommansa.

Löytyhän multa sittenkin vanha tuubi. Iskin piikillä 3-4 mm reiän tuohon. Sitten sielu irti ja orange sealiä perään. Vähän käsipumpulla painetta jotta madon saa sisään. Ihan ongelmitta meni. Alla pari kuvaa. Sitten jalkapumpulla 8 baaria painetta. Hyvin pitää ja lopuksi puukolla ylimääräiset pois.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Se orange sealhan sen paikkaa. Sisurin reikähän venyy ja kutistuu paineiden ja tien pinnan mukaan.

Niin no, väitinkö muka että tuo mato toimisi ilman litkua? Koko idea on vain olla hätävara pahimpien rikkojen varalle mitä ei saa litkulla korjattua.

Tää lähti nyt vähän offarin puolelle, mutta koko idea on tuubin helppo paikattavuus tien päällä ja se ettei tarvi kantaa varatuubia mukana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mantis Katso viesti
    Lenkillä pitäisin pumppua mukana sen takia että ilma ei lopu kesken ja kuulemma kylmä CO2 ilma saa litkun paakkuuntumaan. Kisaan paukku sitten mukaan ja varapatruuna jos haluaa (toki se varakiekko huoltoautossa on paras ).
    Kuulemma paakkuuntuu, mutta onko jollain kokemusta asiasta. Ekat tuubit alla maantiepyörässä ja olen onnellisena ajellut vain CO2 patruunat messissä. Lezynen Control Drive pää, jolla saa kyllä varovasti laskettua, ettei ruiskuta litkuja läpi. Olen kyllä miettinyt mitä kylmä tekee litkulle. Caffelatex ja Zot Nano mukana.

Mites väki nykyään, onko 23mm vai esim. 25mm tuubia? Meneekö vanhan (-11) F6R,n aero-ominaisuudet ihan pilalle jos laittaa 25mm leveää rengasta? Huomaako mitään eroa ajossa, rullaavuus, mukavuus? Mites paineet? 😊

Mulla 25mm mutta kehä on 24,2mm leveä. Edelliset avot oli kapeammat ja 25mm ajoin. Aero ominaisuudesta en tiedä, mutta selkeästi mukavammalle tuntui kuin 23mm.

Mulla on F6R:ssä edessä 25 mm ja takana 23 mm tuubi. Taakse ei isompaa mahdu. Edessäkin voisi olla 23 mm mutta nyt näin. Ehkä hitusen pehmeämpi mutta en usko, että sokkotestissä huomaisin mitään eroa - edes kellossa. Kiekot noin 2016 mallia.
    10k-kerhon jäsen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti buttonfly Katso viesti
    Mites väki nykyään, onko 23mm vai esim. 25mm tuubia? Meneekö vanhan (-11) F6R,n aero-ominaisuudet ihan pilalle jos laittaa 25mm leveää rengasta? Huomaako mitään eroa ajossa, rullaavuus, mukavuus? Mites paineet? 
    Jos et aja aika-ajoissa noilla kiekoilla, niin ei mitään väliä - 25mm vaan päälle. Jos kisaat sekunneista niin 23 mm korkeintaan. Nuohan on todella nopeat kiekot oikealla renkaalla.

Mitähän tuubia mun pitäisi harkita, jos avona referenssi on Contin gp4000 ja lateksit? Eli toiveissa rengas joka on yhtä smoothi ajaa, ja kaarrepitoa on märkänäkin. Leveyttä n. 25mm. Onko esim. Contin Competition mistään*kotoisin? Entä Sprinter? Toki merkki voi olla joku muukin kuin conti. Nyt alla Tufo Elite Pulse joka on materiaaliltaan ehkä vähän kovan ja ei niin pitävän oloinen.
    go play chicken with your lactate threshold

https://fi-fi.facebook.com/raparossitampere/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti missile Katso viesti
    Mitähän tuubia mun pitäisi harkita, jos avona referenssi on Contin gp4000 ja lateksit? Eli toiveissa rengas joka on yhtä smoothi ajaa, ja kaarrepitoa on märkänäkin. Leveyttä n. 25mm. Onko esim. Contin Competition mistään*kotoisin? Entä Sprinter? Toki merkki voi olla joku muukin kuin conti. Nyt alla Tufo Elite Pulse joka on materiaaliltaan ehkä vähän kovan ja ei niin pitävän oloinen.
    Pirun hyvä kysymys minusta. Ei taida tuubeista oikein löytyä vastaavaa. Noin 10w otat takkiin noilla conteilla, eli ei kyllä ainakaan minusta vaihtoehto.

Tuo lateksi on yksi avaintekijä, joten hyviä vaihtoehtoja voisivat silloin olla Veloflexin ja Vittorian tuubit. Continental käyttää ohuita butyyleita. Competitionit ovat toki myös hyviä renkaita, tuntuma aavistuksen kovempi vrt. Italialaisiin.

Mitähän tuubia mun pitäisi harkita, jos avona referenssi on Contin gp4000 ja lateksit? Eli toiveissa rengas joka on yhtä smoothi ajaa, ja kaarrepitoa on märkänäkin. Leveyttä n. 25mm. Onko esim. Contin Competition mistään*kotoisin? Entä Sprinter.
    Itsellä ihan sama mietintä päällä ja olen ehkä kallistumassa myös tuubina GP4000 SII kannalle. Lähinnä vaakakupissa itsellä painaa painaa eniten rullaavuus ja kestävyys, jotka avona olleet todella hyvät toisilla vanteilla. Nyt alla tuubina Sprinter ja tuntuu, että nuo ovat vierintävastukseltaan paljon huonommat kuin avo GP4000 SII. Jään seuraamaan josko raati tuo muita vaihtoehtoja.

Ite ajoin avoilla GP4000 SII ja nyt Vittoria Corsa G+ tuubit 25mm. Oli helppo laittaa Effetton teipillä, heittämällä suoraan. Vajaa 1600km ajettuna, ei valittamista. Ei ole alta lähtenyt kaarteissa ja mukavan tuntoinen ajaa kun on löytänyt oikeat paineet. Hieman alle 8bar tuntuu sopivalle. Matalammalla alkaa putkelta ajaessa eturengas vähän notkumaan. Ei yhtään flättiä... kop kop. Ainut miinus kun paineet laskee aika äkkiä. Työmatkalle joutuu ennakkoimaan paineet aamulla, ettei laske liian alas ja aamun ajo on vähän kovemman tuntoista.

Contin competitionit on varma valinta enkä rullaavudessa huomannut kovinkaan negatiivistä sanottavaa. Jos erityisesti tanwallia hakee niin Veloflexistä omakohtaisesti hyviä kokemuksia ja miksei mustanakin, hyvän tuntuiset ajossa ja yhden parin ajanut ilman ongelmia. Vittorian tuubeista ei ole kokemusta, mutta avorenkaina testaillut Gorsa G+ ja oliko sit huonoa tuuria vai mitä, mutta pistosuojaus ei oikeen toiminut edes sepelittömillä teillä.

Joo pistosuojaus tosian unohtui mun viestissä mainita. Itse päästelen aika säälimättä hiekkateilläkin ja GP4000 on enimmäkseen kestänyt. Jos lateksin perässä siirryn Veloflexiin niin ilmeisesti 25mm kumeja ovat sekä Roubaix että Arenberg, äkkiseltään en nyt tajua mitä eroa noilla on.

Muoks! Biermannin rullailutestin kolusin läpi, tuubit loisti poissaolollaan. GP4000 (avo) vs Vittoria Corsa G+ (tuubi) -vertailun nyt pääsi tsekkaamaan kuitenkin https://www.bicyclerollingresistance...g-tubular-2016

Eli GP4000 avossa vahvemmat kyljet, muuten sama piston kestävyys, yhtä nopeat suunnilleen.
    go play chicken with your lactate threshold

https://fi-fi.facebook.com/raparossitampere/

Jos lateksin perässä siirryn Veloflexiin niin ilmeisesti 25mm kumeja ovat sekä Roubaix että Arenberg, äkkiseltään en nyt tajua mitä eroa noilla on.
    Roubaix on tan wall, Arenberg musta, muuten sama.
    Pyöräily on kivaa!

Joo pistosuojaus tosian unohtui mun viestissä mainita. Itse päästelen aika säälimättä hiekkateilläkin ja GP4000 on enimmäkseen kestänyt. Jos lateksin perässä siirryn Veloflexiin niin ilmeisesti 25mm kumeja ovat sekä Roubaix että Arenberg, äkkiseltään en nyt tajua mitä eroa noilla on.
    Siinä tapauksessa tuo Roubaix/Arenberg voisi olla hyvä. Erona on tosiaan vain kyljen väri. Noista on sen verran kokemusta että uskallan suositella. Satunnaisista hiekkatiesiirtymistä tai likaisella pientareella ajeluista ei ole tullut vielä tähän asti mitään merkkiä kulutuspintaan, eivät siis ole mitkää hirveät rikkaimurit.
    Ja vaikka noissa rumputesteissä tuubit ei vedä vertoja rullaavuudessa parhaille avoille niin käytännön elämässä nuo on herkästi kulkeva setti, eikä häpeä yhtään esim. GP4000sII/latex combolle.

Mulla on viime kesästä alla ffwd:n F6R ltd kiekoissa 25 mm Arenbergit ja olen tykännyt. Ei puhkeamisia tai mitään merkittävää kulumaa. Kilsoja ei tosin kertynyt maantiepyörällä kuin parituhatta. Aiemmin oli Veloflex Carbonit 23 mm ja sain niitä puhki pari kappaletta. Mutta silloin renkaaseen oli tullut isompi vekki, ekalla kerralla tiellä olleen auton nastarenkaan nastan aiheuttamana, toiselal kerralla vedin vauhdilla tietyövaurioon.

Tiedän ja tiedostan, että lateksisisurit ja contin gp 4000 avorenkaana on nopeampi mutta ei minua haittaa. Hyvät nekin oli, tuli aikanaan käytettyä useampi vuosi. Nykyään avokiekoissa mulla on vielä pistosuojatummat four seasonit peräti 28 millisinä ja tuubivanteissa sitten tosiaan nää Arenbergit.
    Muuten, mulla on toiset 28 mm four seasonit pari vuotta vanhaa mallia ja ovat lähes 29 mm levetä. Sen sijaan noin 5 vuotta vanha niin ikään 28 mm rengas on samalla vanteella vain 27,2 mm. Eron toki näkee selvästi ihan silmälläkin mutta tuli ne huvikseen mitattua viikonloppuna.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •