Sivu 22 / 22 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12202122
Näyttää tulokset 631 - 655 / 655

Aihe: Strava

Tämä ei ole uusi juttu, vaikka onkin uusi minulle. Multiple Ride Mapper tekee saman kuin Stravan Personal Heat Map eli sen avulla saa ajamansa lenkit näkymään yhdellä kartalla.

Lenkit voi valita myös tietyltä aikaväliltä, "Activity Typen" mukaan tai "Activity Namessa" olevan sanan mukaan. "Commutet" voi halutessaan jättää pois.

http://www.jonathanokeeffe.com/strava/map.php

PS Voi olla että hyödyllisiä tai kiinnostavia ominaisuuksia on muitakin, mutta niihin en ole vielä tutustunut (koska en ole niitä huomannutkaan).

^tuopa oli kiva vinkki, olen kaipaillutkin henkilökohtaista kuumakarttaa. Yhtiö kiittää.

Yksi harjoitus on Stravassa liputettu jonkun toimesta. Poistin liputuksen klikkaamalla sitä nappia jolla vakuutetaan että en ole huijannut tms eli kaikki ok. Meni muutama päivä ja lippu ilmestyi taas uudelleen. Nyt piti jo laittaa selvitysviestiä Stravaan. Sieltä tuli joku lisätietokysely, johon vastasin. En ilmeisesti osannut antaa vakuuttavaa selvitystä kunnei lippu ole hävinnyt vai kuinka pitkä noissa on käsittelyaika? Kun edes tietäisi miksi tuo on liputettu kun ei mulla ole miltään segmentiltä Kommia eikä edes vaikuta sijoituksiin. Oma PR tuossa yhdelle segmentille on.

Mulla tippuu stravassa GPS pois aina jossain vaiheessa lenkkiä ja siten nauhoitus jää kesken. Puhelin 1+ 5. Aika harmillista. Voi olla talven ilojakin.

^ jos ei sitten ole kyse jostain virransäästöominaisuuksista? En ymmärrä termiä 1+5 mutta Androideissa ainakin on käsittääkseni tarpeen versiosta riippuen ottaa pois Stravan kohdalta virransäästöt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    En ymmärrä termiä 1+5
    https://fi.wikipedia.org/wiki/OnePlus_5

You're a Lone Wolf and have matched with 130 Strava Athletes

Tämmöistä tiesi minulle kertoa Strava Labsin "The Roster". 45% fillarin satulassa viettämästäni ajasta olen ajanut porukassa tai jonkun seurassa ja 55% yksin. Tämä ei tietenkään ole koko totuus sillä ne lenkit joista ei ole Stravaan vietyä dataa eivätkä ne ajokaverit jotka ole tai ole silloin olleet Stravassa eivät ole mukana laskuissa. Mutta ihan hauska tieto joka tapauksessa - vaikkei mikään yllätys itselleni.

Mielenkiintoisempaa voikin ehkä olla nähdä keiden Strava-kuskien kanssa on ajanut eniten. Tai saada tietää kuinka monta lenkkiä kenenkin kanssa on ajanut. Tai kuinka monta päivää (yhteenlaskettuna aikana) on pyöräillyt jonkun kanssa. Ja varmaan jotain muutakin ainakin hetkeksi kiinnostavaa voi saada tiedoista irti. Vaikkapa verrata eri vuosia ja ihmetellä minne joku kaveri on kadonnut, lieneekö lopettanut koko ajamisen tai muistella milloin joku uusi naama (tai siis fillarin, kypärän, ajolasien ynnä muiden tunnistettava yhdistelmä) ilmestyi mukaan tai tuli ajoseuraksi.

https://labs.strava.com/roster/

You're a Lone Wolf and have matched with 4659 Strava Athletes

Kyllä tuo ainakin minulle näyttää kenen kanssa on eniten aikaa vietetty lenkeillä. Saapa siitä ladattua myös version, jossa näkyy nekin Strava-käyttäjät, jotka eivät ole omassa seurannassa. Minä olen ajanut pääasiassa yksin (79%).
    10k-kerhon jäsen

"Voikin". Ei "voisikin"

"Matchien" huima määrä taitaa johtua siiteä että olet osallistunut moniin erilaisiin tapahtumiin ja kisoihin ja reissannut ulkomailla. Toista se on tällaisella kotihiirellä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    "Voikin". Ei "voisikin"
    Colpa mia, scusi, sanoisi saapasmaassakin ajellut henkilö.
    Aika monella suomalaisella lienee reippaasti isompia määriä, sillä minulla Stravasta puuttuvat kaikki Vätternrundanit. Olisi kyllä kiva muutenkin, kun olisi niiden dataa verrattavissa nykyisiin ajeluihin.
    10k-kerhon jäsen

Lone Wolf -ilmaisu on kärsinyt Stravassa selvästi jonkin inflaation.

You're a Lone Wolf and have matched with 3 Strava Athletes

EDIT: Mitä tuo match tarkoittaa ja miten ihmeessä se lasketaan? 0,3% olen ajanut "seurassa". Mutta kenenkähän, en tietääkseni tunne ketään stravanistia henkilökohtaisesti. Ainakaan ne kenen kanssa lenkkejä ajan eivät "niitä" ole.
    JackOja muokkasi tätä : 31.01.2019 at 09.02

Vähän höpö tilasto, Zwift lasketaan mukaan myös.
    Pyöräily on kivaa!

"You're a Lone Wolf and have matched with 6823 Strava Athletes" 75% ajasta yksin. Eniten yhteisiä ajoja yhden kaverin kanssa 6 kertaa, jotka kestoltaan yhteensä 1,9 päivää. Ja mitä iloa tästä tiedosta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    ...Ja mitä iloa tästä tiedosta?
    Voit kertoa sen somessa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Voit kertoa sen somessa?
    No niin tietysti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mtv Katso viesti
    Mulla tippuu stravassa GPS pois aina jossain vaiheessa lenkkiä ja siten nauhoitus jää kesken. Puhelin 1+ 5. Aika harmillista. Voi olla talven ilojakin.
    Minulla Oneplus 3 ja tämä ongelma korjaantuu, kun napautan oikealta alhaalta sitä "nappia" joka näyttää käynnissä olevat sovellukset. Jokaisen sovelluksen oikeassa yläkulmassa on riippulukon kuva, joka oletuksena auki. Tuon lukon napauttaa Stravan kohdalta kiinni, niin pitäisi gepsin pysyä päällä.

Kysytään foorumilta. Olen perustanut Strava "clubin" ja clubin alle "eventin". Haluaisin laskea kerhoajon tulokset, mutta vain niin, että reitillä olevat segmentit lasketaan mukaan. Onko kenelläkään tietoa onnistuuko tällainen autommaattisesti Stravassa vai joutuuko laskemaan manuaalisesti?
    6.7 WTF/kg

Ihan mutuna, luulen eron johtuvan puhelimen tai Androidin asetuksesta, jossa GPS-tieto päivitetään harvemmin kuin urheilukellossa. Esim. Ambitit päivittää sijainnin sekunnin välein, mutta puhelimen tyypillisessä paikannuskäytössä se olisi tarpeettoman tiheästi ja söisi akkua turhaan.

Voi toki olla, että sovellus saa määrätä sijainnin päivitystaajuuden, mutta järjestään puhelimella tallennetut reitit ovat olleet epätarkempia kuin kellolla träkätyt.

Mistä saa live-osuuksissa valittua mihin vertaa? : Oma paras/ tämän vuoden paras/ kaikkien aikojen paras.
    Kävi hölmästi ajoin 20 sekuntia alle, mutta se vertasi omaan parhaaseen, ja jäin lopulta 4 sekuntia KOM:sta 12km pätkällä, kun lopussa jo hölläsin kun luulin jo 20 sekuntia johtavan.

Suunto ja Strava. Spartan Ultrasta ei meinaa tulla treenit kohtuullisen ajan sisässä Stravaan. Eilinen satanen ei ole vieläkään synkronoitunut. Jonkun aikaa on mennyt aina, mutta nyt on ollut huomattavasti hitaampaa, varsinkin viikonloppuisin. Googlettamalla selvisi, että ilmeisesti ohjelmistokohtainen rajapinta ei päästä kuin tietyn määrän dataa läpi päivässä. Onko muilla ollut samoja ongelmia?

Spartan - Strava väli tökkinyt täälläkin ihan nyt viimeisen kuukauden aikana. Jotain jäänyt siirtymättä ja välillä kestää aika kauan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tsibage Katso viesti
    Spartan - Strava väli tökkinyt täälläkin ihan nyt viimeisen kuukauden aikana. Jotain jäänyt siirtymättä ja välillä kestää aika kauan.
    Wahoo Element Boltista kyllä on kulkenut aina ilman mitään ropleemaa, eli ongelma on tuskin nyt Stravan päässä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JanneKii Katso viesti
    Wahoo Element Boltista kyllä on kulkenut aina ilman mitään ropleemaa, eli ongelma on tuskin nyt Stravan päässä.
    Samoin täällä.

Garmin - Strava toimii ainakin ihan hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JanneKii Katso viesti
    Tuo yllämainittu "ilmeisesti ohjelmistokohtainen rajapinta ei päästä kuin tietyn määrän dataa läpi päivässä" voi pitää paikkansakin. Itse jonkin verran tuon Strava-apin kanssa askarrelleena tiedän, etteivät nuo datan maksimimäärät ole oletuksena hirmu suuria. Lisää dataa saa Stravalta neuvottelemalla (eli mitä ilmeisemmin Stravalle maksamalla). Ehkäpä Wahoo ja Garmin ovat maksaneet. Ei kyllä kovin mairittelevaa kuvaa anna Suunnosta, jos käyttävät rajapinnan ilmaisversiota.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •