Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 34

Aihe: Continental cyclocross speed vs Vittoria Cross xn Pro -renkaat

Continental cyclocross speed vs Vittoria Cross xn Pro -renkaat

Moi, foorumilaiset!

Retki/työmatkapyörässäni (Surly LHT) on Schwalbe Marathon dureme 42mm -renkaat. Retkikäytössä varmasti luotettavat renkaat, mutta arkiajoihin turhan järeät ja jyrämäiset. Tarkoitus olisi vaihtaa keväällä keveämmät, rullaavammat ja pehmeämpikulkuiset renkaat alle ja jättää nuo Schwalbet vaativampaan retkikäyttöön. Uusien renkaiden pääasiallinen käyttö on arkikäytössä pyöräteillä, asvaltilla, soralla ja kovapintaisilla poluilla.

Minkälaisia kokemuksia foorumilaisilla on Continental cyclocross speed 35mm (taittuva) ja Vittoria Cross xn pro 32mm -renkaista? Keskusteluista löysin aika heikosti näistä kommentteja.

http://www.conti-online.com/www/bicy..._speed_en.html
    http://www.vittoria.com/product/cyclocross/

Lisäkysymys: Onko 18-28mm leveälle renkaalle tarkoitettu sisäkumi liian kapoinen 32 tai 35mm renkaalle?

Speediä käytän itse juuri sekalaiseen ajoon ja olen tyytyväinen renkaisiin, varsinkin kun taisivat maksaa kymmenen euron pintaan kappale.
    Näillä olen ajanut polkurymistelytkin, mutta märille poluille en niitä suosittele.

Itse vaihdoin Sammy Slickeistä Contin Cyclocross Speedeihin ja ero oli kuin yöllä ja päivällä Contin eduksi. Siinä on mun tänhetkinen suosikki semisliksiksi cyclocrossariin tai gravel grinderiin. Kumiseos on sopivan pehmeän oloinen, olematta kuitenkaan tahmea tai hidas.
    mehukatti muokkasi tätä : 20.02.2014 at 12.11

Minulla on myös ollut noita Contin Cyclocross Speedejä käytössä ja onhan se todella hyvä yleisrengas. Tietysti vähän kosteammalla kelillä ja mutkaisemmalla radalla eteen kaipailee lisää kuviota, mutta jos vaan pito riittää, niin onhan se nopea.

Ja sisuskumiksi venyy aivan hyvin normi maantiesisuri. Jos haluaa oikein hihistellä, niin maantielateksi on hemmetin hyvä valinta krossirenkaan sisään.

Mullon Contin Race ja Speed sekä noi Vittoriat. Ilmatilassa on selkee ero Contien hyväksi, Vittoria mittaantuu normimaantievanteella hädin tuskin 30 milliseksi. Kulutuskestävyydessä väittäisin myös Conteja paremmiksi. Omassa soratie/mettäautotie/asfaltti-ajossa molemmat on hyviä mutta Contit on paremmat.
    Latex-sisurit tottakai, ihan normimisukat.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Mulla ollu parikesää tuommoset xn prot ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Täytynee kokeilla seuraavaksi speedejä jos niistä noin hyviä kokemuksia... Rullaakohan yhtä hyvin nuo speedit?

Väittäisin että Conti Speedin vierintävastus on Vittorian Cross XN:ää pienempi. Speedin todellinen leveys Campan Scirocco-vanteella on 34,5 mm. Race on pikkasen ohkasempi. Samoilla paineilla Vittorian kanssa ajettaessa kontaktipinta on ajosuuntaan nähden Speedillä pienempi. Ei siinä mitään , nuo on kaikki mun ajoon oikein hyviä, toisaalta eipä ole muista crossarirenkaista ees kokemusta! Ja toisaalta taasen empä tässä crossarirengaskokemusvaiheessa ees parempia tiedä tarvitsevani. Hinnaltaan ovat kaikki edullisia, Rosella on nyt Vittoriat halvennuksessa.

Contin Race edessä ja Speed takana olen näitä itäisen Suomen pakkaslumisia maanteitä tänä vuonna tahkonnut, yllättävän pitävät.
    Vittorioilla toissa talvena ajelin parisataa kilsaa enkä muista oisinko renkaan takia mitään draamaa saanut aikaan.

"Contin Race edessä ja Speed takana olen näitä itäisen Suomen pakkaslumisia maanteitä tänä vuonna tahkonnut, yllättävän pitävät.
    Vittorioilla toissa talvena ajelin parisataa kilsaa enkä muista oisinko renkaan takia mitään draamaa saanut aikaan."

Mitenkä väliin piikkisellä asfaltilla ajo? Entäs kulutuskestävyys?
    TERU muokkasi tätä : 21.02.2014 at 17.20

Speed työmatka pyörässä. Loistavat renkaat, yksi reikä vuoden aikana.

Lieneekö kukaan koittanut litkutella noita speedejä?

"Mitenkä väliin piikkisellä asfaltilla ajo? Entäs kulutuskestävyys?" Marraskuun alussa sain Contit ajoon eikä mitään kulumisen merkkejä toisin kuin Vittorioissa joissa takarenkaan kyllä tunnistaa. Ei puhkeamisia.

Olen myös katsellut cycloon renkaita työmatka ajoon. Contin cyclocross speed yhtenä vaihtoehtona. Muita Schwalben Marathon racer tai Durano plus. Onko kokemusta miten rullaavuus näihin verrattuna ja miten kestävyys kevään hiekoitussepelillä ajettaessa.

sledgehammer Guest
    Ei kestä cyclocross speedit tappajasepeliä. On omakohtaista kokemusta usealta työmatkalta. Pistosuojien kanssa alkoi ilmat pysyä sisällä, mutta rullaavuus kyllä kärsi hieman. Kaikki rengasrikot tuli kaupungin hiekottamilla väylillä. Maakunnan puolella ei puhjennut koskaan. Eivät taida käyttää samaa sirotetta. Hyvä rengas silti. Ihmeen hyvin rullaava. Hinta/laatu 10 ja pitää tosiaan ihmeen hyvin pakkaslumella ja mattapintaisella jäällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Ei kestä cyclocross speedit tappajasepeliä.
    Ei mikään hirvee ylläri, kun ei sitä kestä kuin jöötirenkaat kuten Mara Winter, W106, Mara Plussa, jne.

En ainakaan minä, enkä ala. Facta yksi; Lateksisurit vielä talkittuina eivät häviä juurikaan vierintävastukseltaan litkurenkaalle.
    Facta kaksi; Pistävien sisärengasta vihaavien riesojen suhteen on lateksi paaljon kestävämpi kuin butyylisisuri.
    Facta kolme; Jos kaikesta huolimatta sisurin vaihtoon joutuu niin talvikeleissä on helpompaa värkätä normisisureilla.
    Facta neljä; Crossarirenkaitten (nottubelessready-siis)litkutus on oma taiteenlajinsa, jos nyt kisaa oikeesti ajaa niin saatan ymmärtää, tavallisessa hyötykäytössä en ymmärrä ollenkaan.

Olikohan tuossa kysymyksessä tarkoitettu ajoa pelkillä litkuilla eli ilman sisuria vai sisärenkaan litkuttamista? Minulla on käytössä speedit sisäkumeilla ja sisureissa contin revo seal -litkua. Ainakin syksyn rospuuttokeleillä toimi hienosti.
    If you are not riding solo, you're cheating.

Tubeleksena tarkoitin. Lateksia en laita ja normisisurit on enää työmatkavehkeissä.
    Isot pojat kertoo, notta rossarilla ajellaan muutakin kuin kevyen liikenteen väylää, eli tubeless tai tuubi olivat vaihtoehdot vimoisinta kiekkosettiä hankittaessa juuri niiden tuomien etujen takia.

Kendalta löytyy aikas hyvin SCT-modattuja malleja ja sieltä poimintana Happy Medium tulee olemaan oma valinta näiden kahden otsikossa mainitun sijaan.
    Hieman OT:ksi meni, sori...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JarkoH Katso viesti
    Isot pojat kertoo, notta rossarilla ajellaan muutakin kuin kevyen liikenteen väylää, eli tubeless tai tuubi olivat vaihtoehdot vimoisinta kiekkosettiä hankittaessa juuri niiden tuomien etujen takia.
    Mitä etuja tubelessillä on?

Tuubin etuna on vähän pehmeämpi kyyti, myötäilee paremmin teräviä kuoppia?

Omalla kohdalla snakebitejä tulee sisureilla ajellessa liikaa paineiden seuraamisesta huolimatta. Samasta syystä siirryin sisureista maastopuolella pois jo hyvän aikaa sitten.

Crossissa Tuubien ja Tubelessin paremmuudesta riittää keskusteluja sitten ympäri interneziä...

Moi, tulin lomilta ja laitanpa hieman tilastotietoa Vittoria CXN:n kulutuskestävyydestä kun on kerran tullut pidettyä tilastoa: ajettu cc:llä yhteensä 3295 km, kerran vaihdettu kumit ristiin. Sen jälkeen oli kulutuspinta jo molemmista keskeltä niin kulunut ettei enää uskalla niillä soralla/sepelillä ajella kun pelkää pukeamista. Matkalla tuli 2 rengasrikkoa, ensimmäisellä kerralla sepelinpala takarenkaaseen asfaltin reunalla ajellessa, toisella kertaa hiekkatiellä meni eturengas hiljalleen tyhjäksi, syynä oli n. 20 mm vaijerinpätkä renkaaseen pystyyn; hampailla sain vedettyä irti!

Omalla kohdalla snakebitejä tulee sisureilla ajellessa liikaa paineiden seuraamisesta huolimatta.
    Oisko viallinen ulkorengas, rikkinäinen vannenauha tai vanteessa joku vika?

Mä olen saanut toistaiseksi yhden snakebiten. Säälittävät 3 kiloa maantierenkaassa (oli kiire baanalle eikä kunnon pumppua) ja 10 senttiä korkea, terävä kivi teki reijän. Kun paineet on olleet kohdallaan niin reijiltä on säästytty.

Niimpä, en ole snakebiteja vielä saanut. Syynä saattaa olla kepoinen elopainoni ja ihan oma ajoni. Maasturilla ajan juurakkopolut. Täällä alkaa olla asfalttitiet sulia joten panin Scirocco/Speed yhdistelmän taakse, eteen jätin nastakiekon. Noita huolella nuoska/sohjolumi seoksella jäätyneitä hiekoittamattomia pätkiä löytyy ja ihmeesti Speed takana piti. Kun nyt tään säikeen innoittamana muistelin mennä syksyä kuin sulan maan aikana kohtuullisen verran kilometrejä Conteilla keräsin niin tulin päätökseen ettei mun enää tarvii arpoa crossarirengastusta, Race/Speed tahi 2xSpeed lähtee sopivassa ekonomisessa vaiheessa tilaukseen. Ei ole pahan hintaisetkaan. Vittorian Cross XN pariskunta on kiekoillaan valmiina palvelukseen, ajampa noilla tään rospuuttoajan ennen maantierengaskautta niin Contit säästyy sitten kesemmälle.

Kiitos vastaajille! Laitan Contit tilaukseen.

Mulla Continental Cyclocross Racet olleet alla viime kesästä cyclossa. Talvi meni Marathon Wintereillä. Olisiko 1500km Raceilla takana, pääasiassa työmatkaa asfaltilla mutta myös soraa ja metsäpolkuja. Yllättävän hyvin mun mielestä on rullannut asfaltillakin kuviosta huolimatta.

Renkaita ei ihme kyllä ole mennyt puhki. Mutta nyt alkaa jo keskikuvio olla melko kulunut ja eilen huomasin että eturenkaassa on ulkona pieni reikä mutta ei ole mennyt sisuriin asti. Hintaansa nähden hyvin ovat kestäneet ja palvelleet.

Itse ajattelin pistää juurikin nuo Vittoria Cross XN:t seuraavaksi alle. Katsotaan miten käy.

Nyt on sulemman ajan olleet Vittorian Cross Xn:t tahi Contin 25mm Gp4000s:ät alla crossarissa, molemmilla pyörä kulkee enkä ihmeitä eroja vierintävastuksissa teräsreisilläni huomaa... Tään perän järkevällä hiekoituksella ei myöskään rengasrikkoja. Toki Vittorioista käytön näkee mutta hinta/kesto suhteessa samaten kuin Contin Race/Speed rengastuksella en ollenkaan pahana pidä. Tasaista rapia tuhat kilsaa kuussa tää kevät.

Ja latexisisureilla tottakai, pikkasen pienempi vierintävastus ynnä sietävämpi päälirenkaan puhkaisevien piikkien suhteen.Noo mullon jalkapumppu!

Arkipyöräkrossariin katselin renkaita, totesin Contin Gatorskinien niukkuuden, onkohan tämä poistumassa, vai mallimuutoksen ennakointia? Haluaisin 32 millisenä, kun pyörä muutenkin hybridimäinen. CRC:llä oli vain jäykkälankaisena, sekin kyllä saattais passata.

Continental Speed Ride pystyi ainakin litkuttaa. Samayt renkaat ku Cyclocross Speed mutta niissä on Puncture Protection.
    Todella pehmeät oli 4 barilla vielä. Toimii varmaan maastossa mutta edessä asfaltilla oli melkoisen lötkö joten pakko oli laittaa sisärengas takaisin että sai paineita nostettua.

Tuossa oottaa Contin Speedit B-discountin korissa kunhan hyvä haltija saa aikaiseksi tililleni pientä piristystä. Ainakin on crossarin rengastukset hanskassa seuraavat tuhannet kilsat. Ot:nä pientä emailikeskustelua tossa kävin RCZ-puulaakin kanssa aiheesta Stan 340-vanteelliset kiekot... Oishan nuo pikkasen leveämmät kuin nää normiSciroccot tai Fulcrumin vitoset crossiversiona eli navat paremmin tiivistettynä.

Kuinka kauan teillä on continental speed 35-622 renkaat ovat kestäneet?

Tänään lenkillä huomasin renkaassa olevan reiän, joka hinkkasi lokariin.
    kilometrejä tuolla renkaalla siis 2500km

Nyt ostamassa siis uusia renkaita, onko kestävyydessä eroa noihin continental race kumeihin?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •