Sivu 3 / 168 EnsimmäinenEnsimmäinen 123451353103 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 5036

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #61
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.230
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    ..Laihaläski..
    Mikä on Läskin ja LaihaLäskin raja? onko tässä näkemyseroja, vai onko jollain heittää FAKTAA pöytään??
    Pole, Pole & Pole

    TGMTBF / PKK / CCG

  2. #62
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.063
    Voimansiirron offset 17,5mm tai 28mm voi olla hyvä nyrkkisääntö. Jälkimmäiseen mahtuu Bud&Lou 100mm vanteilla.

  3. #63
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    ^^ Laihaläski edelleen. Ja toi keula ei näytä joustavan juuri lainkaan.
    No voehan Rähmä! 5 tuumaa on minimi isolle miehelle. Nöösinä en tunnistanut ongelmaa. Jousituksesta sinänsä viis.

    Odotus siis jatkuu.....
    Puusilmä muokkasi tätä : 19.02.2014 at 20.24

  4. #64
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    5.140
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puusilmä Katso viesti
    No voehan Rähmä! 5 tuumaa on minimi isolle miehelle. Nöösinä en tunnistanut ongelmaa. Jousituksesta sinänsä viis.

    Odotus siis jatkuu.....
    Jos olet tosissas sen vaihdelaatikkokuminauhaläskin kanssa, niin kirjoita ihmeessä sinne pajalle mitä hauat. Kyllä ne yleensä tekee jos se on teknisesti mahdollista.
    ___...ooOÅOoo...___

  5. #65
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Jos olet tosissas sen vaihdelaatikkokuminauhaläskin kanssa, niin kirjoita ihmeessä sinne pajalle mitä hauat. Kyllä ne yleensä tekee jos se on teknisesti mahdollista.
    Olen jo kysellyt MURU:lta ja 22cyclesiltä, mutta kyllähän rungon suunnitelu, testaaminen yms. vie aikaa. 22cycles vastasi ja sanoi, että ovat kyllä miettineet asiaa ja seuraavat tilannetta. Lupasivat ilmoittaa heti kun moisen tekevät - mitä se sitten ikinä oikeasti tarkoittaakaan. MURU:lta ei tullut mitään kommenttia.

    Gates carbon drive ei myöskään ole se juttu - Pinion on. Rohloffin ongelma on, että jos haluaisi ajella 29" kiekoilla välillä pitää ostaa kaksi Rohloffia - aika kallista.

    (Olen ajellut muutaman vuoden Rohloffilla ja Alfine 11:lla, paluuta ratasvaihteisiin ei ole, ellei ole ihan pakko. Yampa tosin houkuttaa kieltämättä, kevyt kun olisi ja muutenkin viehättävä)
    Puusilmä muokkasi tätä : 20.02.2014 at 08.00

  6. #66
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    372
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puusilmä Katso viesti
    Olen jo kysellyt MURU:lta ja 22cyclesiltä, mutta kyllähän rungon suunnitelu, testaaminen yms. vie aikaa. 22cycles vastasi ja sanoi, että ovat kyllä miettineet asiaa ja seuraavat tilannetta. Lupasivat ilmoittaa heti kun moisen tekevät - mitä se sitten ikinä oikeasti tarkoittaakaan. MURU:lta ei tullut mitään kommenttia.

    Gates carbon drive ei myöskään ole se juttu - Pinion on. Rohloffin ongelma on, että jos haluaisi ajella 29" kiekoilla välillä pitää ostaa kaksi Rohloffia - aika kallista.

    (Olen ajellut muutaman vuoden Rohloffilla ja Alfine 11:lla, paluuta ratasvaihteisiin ei ole, ellei ole ihan pakko. Yampa tosin houkuttaa kieltämättä, kevyt kun olisi ja muutenkin viehättävä)
    Nicolai vaan onkin vähän eriluokan pulju noitten kustomijuttujen kanssa. (miun kaikki sympatiat kylläkin Murulle ) Nicolailla tekevät kyllä käytännössä mitä tahansa, jos ostajan likviditeetti riittää. Rääpäisivät 650B endurotandeminkin MBUK:lle. Vaivaiset 4000 e oli runko. Toki voi olla, että tuo rajumpi offset vaatii lisäsuunnittelu ja rungosta tulee aivan kosmisen kallis.
    kooki muokkasi tätä : 20.02.2014 at 11.31

  7. #67
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.063
    Toi Pinion vaan on melko painava. Kilon painavampi kuin Alfine 11 tai Rohloff. Olen laskeskellut, että Alfine 11 tai Rohloff olisivat n. 800g painavampia, kuin hyvä ratasvaihteellinen 1x10 tai 1x11.

    Itse Alfine 11 napa on edullinen, n. 250€, joten useampi kiekkosetti ei ole ongelma.

  8. #68
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.063
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    Mahtuuko o'beastiin pellenkenkänuppu sillai että kurallekin on tilaa?
    Tässä olisi O’Beastin leveys dokumentoituna, 2,5mm kuusiokoloavain juuri ja juuri mahtuu renkaan ja haarukan välissä. Eli ei sitä tilaa niin paljon ollutkaan, kuin miltä se näytti, haarukan jalkojen muoto hämää:



  9. #69
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.448
    ^Vantaa kiittää kuvainformaattiosta ja jatkaa pähkintää.

  10. #70
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.881
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shimaani Katso viesti
    ^Vantaa kiittää kuvainformaattiosta ja jatkaa pähkintää.
    Vantaa sijoittaa sen pellekehän nurtsille vaakatasoon ja korvaa sen fillarissa vaikka RD:llä.
    Pellekehään vähän multaa sisään ja kun kevät koittaa niin vaikka orvokkeja siihen kasvamaan.
    Plän bii.

  11. #71
    Vantaahan vois vaikka tsekkaa Boren keken.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  12. #72
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.063
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Vantaahan vois vaikka tsekkaa Boren keken.
    Laitetaan vielä kuva helpotukseksi, paremmalta näyttää :



    p.s. paitsi että se on tapered, runko vaihtoon samalla...
    ealex muokkasi tätä : 20.02.2014 at 13.46

  13. #73
    mutanaama Guest
    Hektinen, tuohan sopis meikäläiselle . Nyt ei ehi ettii, mitä moinen maksaa, painaa ja mille akselille se on??

  14. #74
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.063
    http://www.borealisbikes.com/parts/fork/ 449$, 15mm läpiakseli, akseli tulee mukana. Etunavan jarrulevyn offset (niin kuin O'Beast).

  15. #75
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    147
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Toi Pinion vaan on melko painava. Kilon painavampi kuin Alfine 11 tai Rohloff. Olen laskeskellut, että Alfine 11 tai Rohloff olisivat n. 800g painavampia, kuin hyvä ratasvaihteellinen 1x10 tai 1x11.

    Itse Alfine 11 napa on edullinen, n. 250€, joten useampi kiekkosetti ei ole ongelma.
    Kiitoksia, en ole asiaa näin päin osannutkaan ajatella. Täytyy panna mietintämyssyn alle, josko sittenkin...

    Tosin ilmeisesti Yampa ei käy, kun Alfine kai vaatii "normaalin" levyisen takahaarukan? Hitaasti Murun rungolle rakentaen voisivat taloudelliset realiteeti olla ohitettavissa ja ehkä saisin pyörän valmiiksi ensitalveksi... ja onhan niitä halvempiakin runkoja.
    Puusilmä muokkasi tätä : 20.02.2014 at 17.41

  16. #76
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.210
    Eka lenkki takana tuolla yleisesti lynkätyllä Fattyn carbon keulalla, kun siinä ei pyöri markkinoiden läskein combo. Musta se tuntui hyvältä ja suurin ero vanhaan rauta versioon oli tunne, että pyörää oli kevyempi "viedä" polulla. Paikat pysyivät suussa eli suodatti polulla olevia juurakoita ja kiviä ja kaula oli kuitenkin jäykkä, jonka huomasi pikku (30-40 cm) dropeissa. Positiiviset fiiliset saattavat tietysti osin mennä uuden osan aiheuttamaan euforiaan. Se on faktaa kuitenkin, että pyörä keveni n. 600 gr ja hankinta ei kaduta.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  17. #77
    mutanaama Guest
    Eihän tuota ole lynkattu kertaakaan, hiukan harmiteltu leveyden puutetta, ei muuta. Mutta tuo 600g keulilta on paljon.

  18. #78
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    2.761
    Samoilla linjoilla ollaan Fattyn kuitu keulasta, eli hyvät on fiilikset. Eilen jäistä traktorin rengas uraa tuli testattua ihan tarkoituksella ja väittäsin, että pehmentää tärinää. Ei ole kuitenkaan teräskeulaan verrattuna mitenkään löysä tai tunnoton. Muutama töksäys tuli ojan ylityksissä ja mielestäni otti kivasti osan energiasta vastaan. Minulla tällä hetkellä 60mm speisereitä stemmin alla ja ei kyl keula putki ole löysä. Kivikko juurakko helvettiä ei nyt löydy meidän leveys asteelta mikä olisi oivaa testi maastoa keulalle. No pikkasen leveempänä kuvittelin haarukan tulevaisuutta silmällä pitäen, mutta näyttää hän ealex ajavan Moonlanderia vielä ahtaammalla haarukalla.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  19. #79
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.230
    Mitäs noin muuten nuo läskien keulat painaa? Oman 907:an köykämiinikeula heilauttaa vaakaa tehtaan ilmoituksen mukaan 1040g, en ole tarkistanut.. Jäykkähän tuo on aikalailla joka suuntaan, mutta hyvin tuo juurakossa kulkee.. Toki paksu kumi ja kuitustonga+foamitupit varmaan vähän suodattaa..

  20. #80
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    4.145
    Katkaisematon Salsan Enabler 1176g, eli mulla kevenee keula aika tarkkaan 500g kunhan saan ruuvattua tuon hiilihangon kiinni. Mielestäni €/g suhde kohdallaan...
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  21. #81
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    551
    NICOLAI!
    =b~~~~

    Olkoo vaikka kui pal painavampi vaihteistorakenne mut se ei oo kiekois mikä tarkottanee parempaa kiihtyvyyttä rullauksessa ja mahdollisesti matalempaa painopistettä peränheitot saattaa onnistua helpommin ja keuliminen vaikeutuu hieman luulisin mä...
    turhaa on katsoa ja haaveilla,
    Kun voi kokea ja kaatuilla.

  22. #82
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.063
    Pinionin sisuskalut ovat painavampia, kuin takanavan sisuskalut ja pyörivät nekin kiihdyttäessä. Tosin molemmissa massa on niin lähellä akselia että käytännön pyörimisnopeuksilla vaikutus kiihdytykseen käytännössä ei eroa kiinteästä massasta.

  23. #83
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    6.230
    Surly Ice Cream Truck symmetrinen 190mm takapää..

    The end of the road is just the beginning...

  24. #84
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.448
    ^Woo - Hoo!
    Saiskohan tuohon sen jädeauton soittoäänen vielä mukaan...?
    Qme alkoi just nousta.
    Shimaani muokkasi tätä : 22.02.2014 at 09.06 Syy: + ho

  25. #85
    IncBuff Guest
    No nyt

  26. #86
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    626

    Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Tässä olisi O’Beastin leveys dokumentoituna, 2,5mm kuusiokoloavain juuri ja juuri mahtuu renkaan ja haarukan välissä. Eli ei sitä tilaa niin paljon ollutkaan, kuin miltä se näytti, haarukan jalkojen muoto hämää:


    Mä olen talven ajellut pedolla ja bud-pellekenkä yhdistelmällä, no problems, no worries. Nyt tietty seuraavalla keikalla on joku ihme loskabetonischeibakeli ja joudun syömään sanani....

  27. #87
    Liittynyt
    04/2011
    Paikkakunta
    Nakkila
    Viestit
    546
    Uuh, jäätelöauto. Olisiko tuo sellainen trail-painotteinen läski Metallisena, eikä telttailupyörä.
    Fatty on kyllä trail-ase, mutta alumiinisena foliota...
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

  28. #88
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.063
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikku-mihkali Katso viesti
    Mä olen talven ajellut pedolla ja bud-pellekenkä yhdistelmällä, no problems, no worries. Nyt tietty seuraavalla keikalla on joku ihme loskabetonischeibakeli ja joudun syömään sanani....
    Joo, ei tämä mikään ongelma ole. Todella harvoin haarukan jalkoihin kertyy jäätä, lähinnä kun kovalla pakkasella ajaa vesilätäköiden läpi. Silloinkaan ei ollut muuta ongelmaa, kuin pientä äänihaittaa.

  29. #89
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.063
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tomsson Katso viesti
    Uuh, jäätelöauto. Olisiko tuo sellainen trail-painotteinen läski Metallisena, eikä telttailupyörä.
    Fatty on kyllä trail-ase, mutta alumiinisena foliota...
    Mikähän tekee pyörästä trail-painotteisen, eikä telttailupyörän tässä tapauksessa, loivempi keulakulma? Vaikka muuten maastureissa pidän loivemmasta keulakulmasta, niin läskipyörään sellainen mielestäni ei sovi ollenkaan eikä sellaiselle edes ole läskipyörissä tarvetta. Fatty ohjaukseltaan on aivan järkyttävä metsässäkin Moonlanderiin verrattuna ja väitän, että suurin ongelma on loivempi keulakulma.

    Kun vaihdoin Moonlanderiin pidemmän keulan, keulakulma loiveni hiukan ja tämänkin huomasi negatiivisena muutoksena ohjauksessa.

    Kaikki muut ICT:n muutokset mielestäni ovat positiivisia ja niistä hatun nosto Surlylle. Uskaltavat tehdä pyörästä paremman, vaikka suurin osa asiakkaista varmaan tällaisia muutoksia vastustaisikin, kuten pressfit keskiö ja matalampi ohjausputki piilolaakereilla.

  30. #90
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Joo, ei tämä mikään ongelma ole. Todella harvoin haarukan jalkoihin kertyy jäätä, lähinnä kun kovalla pakkasella ajaa vesilätäköiden läpi. Silloinkaan ei ollut muuta ongelmaa, kuin pientä äänihaittaa.
    Niin, tämmöisenä talvena vain joka toinen lenkki

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •