Sivu 165 / 165 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 65115155163164165
Näyttää tulokset 4.921 - 4.943 / 4943

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    32 ovaalit oli AB.n ja ne on ilmeisesti muutenkin agressiivisempia, kuin Wolftooth ovaalit.
    Ok. Mulla on vain AB:n rattaita, ja ainakin tuo viimeksi katselemani 28t on silmämääräisesti jo varsin soikio.

Dudessa on spiderissa pienen rattaan paikalla AB 26t jossa myös on upotukset. Jotta sain rattaan hiukan ulospäin, jouduin nakertamaan spideria jotta se sopi upotuksiin. Käykö tämä viritys tälle jollekin joka edellä upotuksia pohdiskeli?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Ok. Mulla on vain AB:n rattaita, ja ainakin tuo viimeksi katselemani 28t on silmämääräisesti jo varsin soikio.

Dudessa on spiderissa pienen rattaan paikalla AB 26t jossa myös on upotukset. Jotta sain rattaan hiukan ulospäin, jouduin nakertamaan spideria jotta se sopi upotuksiin. Käykö tämä viritys tälle jollekin joka edellä upotuksia pohdiskeli?
    Mulla Wolftoothin 28 ovaali juuri e13 Spiderissä ja se sopii, kuin naulapäähän ilman muokkauksia.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Sulla on Fat5 kammet ja -4 ratas vakiona ja niin, kuin tuossa ylempänä totesin, että semmoisia ei ovaalina ole. Sramin rattaita ei käännellä ja Boost on +3 ja normi +6 ei -.
    Mulla on Salsassa Fat4 kammet, vaikka siinä onkin 197mm perä. Salsa on suunnitellut takahaarukan niin, että siihen menee Fat4-kammet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ansis Katso viesti
    Mulla on Salsassa Fat4 kammet, vaikka siinä onkin 197mm perä. Salsa on suunnitellut takahaarukan niin, että siihen menee Fat4-kammet
    Otetaas tekniikka kertaus. Fat4 ja Fat5 kammet on tismalleen samat ja samalla q-factorilla ero tulee rattaasta. Fat4 on 6 offsetin ratas ja sen ketjulinja sopii 170mm peräsiin. Sinulla on Fat5 197mm peräsessä Salsassa -4mm offset rattaalla, millä tulee oikea ketjulinja, niin kuin Salsakin sinulle vastasi. Voit vaikka lukea kampiesi Fat5 rattaasta merkin -4mm.

Lisäksi Fat5 kammet ei sovi esim Poleen ja jäskiautoon kapeasta q-factorista johtuen vai ketju linja olisikin oikea.
    Sopivat taas 197 peräsistä esim. Dude.en, Farley.hyn ja moneen muuhun.

Maailmalla kirjoittavat, että akseleissa olisi 20mm ero Fat4 ja FAT5 välillä. Ja edelleen mulla on Fat4:t, kun sellaiset siihen tilasin.

Maailmalla kirjoittavat, että akseleissa olisi 20mm ero Fat4 ja FAT5 välillä. Ja edelleen mulla on Fat4:t, kun sellaiset siihen tilasin.
    Voihan ne kammet olla Fat4, mutta älä pidä hullua jännityksessä kerro ihmees mikä offset lukee raattaassa sitten? En usko tuota akselin mitta eroa joskus tuli mittakuvia sen verran lueskeltua. Nyt ei kerkee pdf kaivaa luonto kutsuu. Voin olla väärässä, mutta sitten faktat pöytään.

Edit. tosta vaikka sivulta 44 XX1 ja X01 Fatbike kammet tuosta voi kukin itse todeta, että 170 ja 190 peräsen kammet on tismalleen samat ratas vain vaituu eri offsettiin. https://www.sram.com/sites/default/f...d_nx_eagle.pdf
    Antza44 muokkasi tätä : 12.01.2019 at 21.29

Dudessa sramin dub kammet ja absolute blackin 0-offset 32 ovaali.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Paksupolkija Katso viesti
    Leveys on sama. Korkeus on säädetty extissä niillä paloilla ettei pohjaa niin syvälle. Niitähän voi säädellä itekkin kun huoltaa/purkaa haarukan. Valmistajan sivuilla taitaa olla säätöohjeet ja miten ne palat on eri malleissa valmiiksi laitettu.
    Semmoinen lisäys tähän että ihan samoilla osilla STD-EXT-muunnokset eivät onnistu, sillä nämä käyttävät eri ilmaruotoa jonka toki voi myös ostaa erikseen.

En tiedä onko minulla kuluneempi Bud kuin Antzalla, mutta mittailin tänään 0,5 barin paineilla että noin sentti jää kruunun ja renkaan välille. Kehänä ensimmäisen sukupolven mulefut. Aion ajaa tällä bottom out spacereita lisäämättä ilman kuolemanpelkoa. Tuolla mtbr-ketjussa on varmaan käsitelty aikalailla kaikki tähän keulaan liittyen, joten kannattaa lukea se läpi jos joku mietityttää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Seps Katso viesti
    Semmoinen lisäys tähän että ihan samoilla osilla STD-EXT-muunnokset eivät onnistu, sillä nämä käyttävät eri ilmaruotoa jonka toki voi myös ostaa erikseen.

En tiedä onko minulla kuluneempi Bud kuin Antzalla, mutta mittailin tänään 0,5 barin paineilla että noin sentti jää kruunun ja renkaan välille. Kehänä ensimmäisen sukupolven mulefut. Aion ajaa tällä bottom out spacereita lisäämättä ilman kuolemanpelkoa. Tuolla mtbr-ketjussa on varmaan käsitelty aikalailla kaikki tähän keulaan liittyen, joten kannattaa lukea se läpi jos joku mietityttää.
    Minun kuluneella Budilla jäi noin sentti kruunuun, kun kevyesti antaa painetta, mutta kun ilman painetta survoin kokopainolla tuo rako varmaan 3mm. Eli tuo minun uudempi Budi missä on best gripin nastat otta 100% kiinni, jos keula pohjaa kunnolla, eli jokainen tekee mitä tykkää, mutta en voi suositella. Tosin eihän tuo keula pohjaa herkästi, mutta se yks pahatilanne mistä selviäsi mutta, kun kurahtaa kumi kii niin en viiti ite ainakaa. 120 STD saa EXT.ntilat pelkillä spacerella, mutta max jousto kutistuu maksimissaan tällöin 130mm.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakkey Katso viesti
    Dudessa sramin dub kammet ja absolute blackin 0-offset 32 ovaali.
    Hienoa tuo todisti päätelmäni, että 0 offsetin ratas toimii hyvin 197 peräsissä.

Hienoa tuo todisti päätelmäni, että 0 offsetin ratas toimii hyvin 197 peräsissä.
    Juu nätisti on pelannut.
    Ja samalla pääsin eroon e13 keskiöstä.
    Ei muuten lähtenyt enää orkkis kammet ehjänä irti. Uutena vielä onnistui.

Kerrotko meille mikä Offset on raattaassasi, millä tuo 197 Salsa on nyt ajossa? Jäi nyt niin vaivaamaan tämä asia.

Sakkeyn komettihan ratkaisi sinänsä jo sinunkin alkuperäisen ongelmasi.

Mulla on 197 Beargreasessa Sramin kammissa Blackspire Boost -ratas (3mm) käännettynä ja toimii ihan hyvin.
    *** teamvelocycling.fi / foxcomp.fi / fat-bike.fi / oldklein.com ***

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Shamus Katso viesti
    Mulla on 197 Beargreasessa Sramin kammissa Blackspire Boost -ratas (3mm) käännettynä ja toimii ihan hyvin.
    Onko tuossa rattaassa upotukset pultin kannoille, ns sisäpuolella, niin kuin Sramin rattaissa? Kattelin omia Sramin kuitusia boost kuitukampia ja niiden teräsrattaan profiilia, siinä ei kääntö onnistuisi pultinkannat ottaisi keskiöön jo kiinni.

Hyvä tietää, että jollain rattailla kääntökin onnistuu, jos itselläkin menee nuo Duden e13 kammet vaihtoon jossain vaiheessa. Olen tosin tykästynyt noihin teräsrattaisiin pyörissä, mihin ei saa minkäänlaista rattaansuojaa. Kestää tuo teräs hittiä ainakin vähän enempi, kuin alumiiniset.

Ei ole upotuksia kun käännetty... Nyt pari kuukautta ollut ajossa moitteetta.
    *** teamvelocycling.fi / foxcomp.fi / fat-bike.fi / oldklein.com ***

Superstar Components myy nolla offsetin ovaaliratasta pienimmillään 28-hampaisena, ja se tuli tilattua ja koettua. Sopii pyorimään, ei tosin mittavalla tilalla mutta tarpeeksi, ja suuret vaihteet jää huonoiksi ketjulinjalla, vaan kuka nyt isoilla pyörittää metsässä Salsassa siis 197-perä. Ollaan viisaampia taas...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cimzy Katso viesti
    Salsassa siis 197-perä. Ollaan viisaampia taas...
    2018-mallin Beargreaseissa oli vielä 177mm perä, mutta 2019-malleissa on 197mm.

2018-mallin Beargreaseissa oli vielä 177mm perä, mutta 2019-malleissa on 197mm.
    Ja samat Sramin kammet käy, kuin vaihtaa vaan rattaan eri offsettiin.

Nyt on AB 6 offsetin 30 piikkinen ovaaliratas paikalla. Ketjulinja on ihan ok, ainakaan lyhyellä koeajolla en huomannut mitään negatiivista. En sitten tiedä oisko kannattanut ostaa 32 piikkine, kun jotenki niin kevyeltä tuntuu nyt välitykset ja suoraan sanottuna en merkittävää eroa tuntenu verrattuna pyöreään. No tässä sitä oppii, seuraava ratas on tod.näk se 32t😀 Pitää käydä ajamassa maastossa niin voi paremmin verrata.

Jossain (enmuistamissä) tuli vastaan väite, että ovaali on vastaava 2 piikkiä isomman pyöreän kanssa. Olis vaan pitäny hommata se 2 piikkiä reilumpi, kun ei ole läskiä vaan plussa. 2 kevyintä vaihdetta melkeinpä joutavia tällä hetkellä.

28 ovaali ja 42 takana. Taas ajelin viikonloppuna 8H enimmäkseen 42 ja 36 takaa käytössä. Keskinopeudetkin hipo jo liki 5km/h. Loun, jos laittas JJ tilalle taakse SM polkujen aukomiseen vois olla hyvin vaikka Eaglen 50 vielä takana.

Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

Itse ajelen läskillä 24 hampainen edessä ja takana 11-42. Hyvin riittää välitykset nopeahkoonkin siirtymäajoon ja erityisen tyytyväinen olen kahden kevyimmän vaihteen keveyteen kun pitää ajella lumisella meren/järven/joen jäällä tahi lumen täyttämiä polkuja auki.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •