Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 73

Aihe: Uusi lämmin talvitakki

Pyöräpummi Guest

Uusi lämmin talvitakki

Yleensä ostelen vasta alennusmyynneistä mutta nyt hajosi vetoketju ja takki alkaa olla jo käyttöikänsä loppuvaiheessa.

Berghausilta löytyi aika hyväoloinen Ulvetanna Hydrodown Parka. Olisiko sellaista missään liikkessä kokeiltavana?

Olisiko jonkulla mahdollisesti antaa vinkkiä jostain muusta vastaavasta?

miten olis tämä http://www.varusteleka.fi/fi/product...rka-musta/2371 , ei omaa kokemusta, voihan olla ettei vastaa vaatimuksiasi.
    Tympiintyneen geezerin lifestyleblogi http://gunmonk.blogspot.fi/

Nyt Oikeesti! Kaveri etsii jotain merkkitakkia ja täällä ehdotellaan Miltecciä. Varusteleka on hyvä putiikki, mutta kaikkiin tilanteisiin sieltä ei löydy vastausta. Parkojahan on kaupat täynnä tällä hetkellä.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Fatboy, Sir9, Stereo, PlanetX, Goldsprint & Fuji

camu.fi löytyy Pataguzzia ja Norronaa jos uskaltaa Kaisaniemeen asti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Nyt Oikeesti! Kaveri etsii jotain merkkitakkia ja täällä ehdotellaan Miltecciä. Varusteleka on hyvä putiikki, mutta kaikkiin tilanteisiin sieltä ei löydy vastausta. Parkojahan on kaupat täynnä tällä hetkellä.
    siihen voi sitten ommella haluamansa merkin? joo, huomasit varmaan pienen ehtolauseen "suosituksen" lopussa.. mä en löytänyt tosta linkin takista mitään hienoa, paitsi hinnan. taitaa olla väärä foorumi tosin puolustaa edullista tavaraa tämä, kun jengi pitää yli 2000 fillareitakin edullisena .

kertokaa nyt juntille, joka käyttää mil-tecin kuteita jo toistakymmenettä vuotta, että mikä ton alkuperäisen rotsin "juttu" on?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    kertokaa nyt juntille, joka käyttää mil-tecin kuteita jo toistakymmenettä vuotta, että mikä ton alkuperäisen rotsin "juttu" on?
    Siinähän se lukee "Suorituskykyinen" ja eskimo-look tulee kaupan päälle
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

jotain tällästä mä arvelinkin. ja täytyyhän sen olla hyvä kun siinä on korkea hinta ja teknisiä tuotenimikkeitä "käsittelyssä" :P ..no ei vaan, ihan oikeesti olin kiinnostunut että mikä tekee tosta lähes 400€ arvokkaamman kuin mil-tecin takista? olen meinaan vaan yhdestä fillarista maksanut enemmän kuin ton takin hinta ja aika monta ja hyvääkin (tosin käytettyjä) fillaria on/on ollut.

Topicin aiheeseen tietysti sopii tämäkin norskimerkki: http://www.uberfunction.com/
    Viime vuonna näitä oli myynnissä S:n kellon yläpuolella mutta ei enää. Hyvällä alella oli mutta eipä tietenkään osunut.

Fjällräven tuotteista kyllä löytyy hyviä takkeja.

Partioaitastahan niitä sitten saa.
    skeptinen realisti

Se on merkkitakki tai ei mitään. Sama se sitten on onko saumuri laulanut made in Kiina tai Taiwan. Turha mihinkään Levilläkään on lähteä elvistelemään jos et ole jonkun napajonnen näköinen Pari naista on mulle muuten sanonut, että puku tekee miehen. Kumpikaan ei ollut äitini ja tuo lausahduskin on vähän kuin tuulesta temmattu
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Mullekkin on sanottu että näytät hyvältä puvussa. Totesin tytöille (ei äiti, ei vaimo vaan GE-money misut) että näkisitte mut öljyttynä ilman pukua. Sitten feromonit laukas sprinklerit.

Onnneksi en enää ikinä joudu pukeutumaan miesten vaatteisiin, siis aikuisten miesten. Ei sillä etteikö naisten vaatteet olisi hyvännäköisiä mutta ei mun päällä.

*tanssii ripaskaa kiltissä*
    skeptinen realisti

Mulla on ollut pitempään the North Facen parka. En muista hintaa enkä mallia, mutta on tosi lämmin.

Viime talvena tuli hankittua Fjällräven Barents parka. Olen tyytyväinen.

no mulla on Bundeswehr parka.. sitä katoin Lekan sivuilta, ei ollut niin tuohon liian halpaan sitten osui silmät. toi on ihan ok parka ja makso joku 60e, mikä oli mielestäni paljon. irtovuori, voit olla "mod" sitten kesällä ton kanssa.

no mulla on Bundeswehr parka..
    Toi on hyvä takki. Aika tyköistuvaa mallia tosin, eikä sovellu mihinkään jäätikkökiipeilyyn, missä käsiä tarvii saada ylös.
    ___...ooOÅOoo...___

Merkkeinä The North Face tai Canada Goose-untuvana tai teknisenä-malli pitää hakea tarpeen mukaan. Molemmista kokemusta, enkä löydä pahaa sanottavaa kummastakaan.

Pyöräpummi Guest
    Tulee jatkuvasti hyviä esityksiä, kiitos vaan!
    Valikoin sieltä muutamia joukosta niin kauan kuin viitseliäisyyttä riitti.
    Siellä varmasti paljon muitakin potentiaalisia mukana.
    Maksaa niin paljon että tulee mieleen että voisiko sen vetoketjun sittenkin vaihtaa uudeksi.

Norröna Parka 750 euroa

Berghaus Ulventanna n. 420 euroa

Fjällräven Barents Parka n. 500 euroa

Canada Goose Langfjord Parka 750 euroa

Kiitokset tommi2 muistutuksesta, että Varusteleka on hyvä vaatekauppa. Pitääpä käydä shoppailemassa tuolta uusi talvitakki hintaan 40 euroa ja ostaa säästyneillä 710 eurolla vaikka uusi fillari.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

ICEPEAK Parka 150 euroa tai alle Prisma tai Sokos? ja verkkokauppoja suomessa

Huonoilla teillä tarvitaan paksut kumit.

Oli pyörä sitten kuitua, titaania tai terästä,
    niin kuntoni on perästä.

Last man out of the water.

Schott. Löytyy kevyttä ja raskasta. Parhaaksi olen todennut "kaksikerroksisen" takin, jossa sisempi takki on fleeceä, ulkotakki pitää vettä.

Kauheen räikeän värisiä takkeja noi viimeiset näytille laitetut. Ei vaan, onhan musta tai muutoin tumma ja yksvärinen aina ajattoman tyylikäs mutta noi on kuitenkin enemmän vapaa-ajan takkeja ja luulisi vähän pirteämämnkin voivan osan malleista olla.

On kyllä kieltämättä hintavia takkeja, mutta jos se kestää 5-7 vuotta niin hinta ei ole paha.
    Mielummin jonkun tuollaisen ajattoman rotsin hankkii kuin jonkun haltin takin joiden kuosi on joka vuosi erilainen kammotus.
    Satulanhaistelija

Henkilökohtaisesti olen laadun kannalla. Omassa käytössä mm vuodelta 2000 Mountain Equipment Karakorum-kuorisetti eikä uudelle juuri häpeä.

Vähän minimalistisempi lookki, mutta kaikkiin kylmempiin keliolosuhteisiin ja kaupunkikäyttöön soveltuva olisi myös Arcteryx Therme Parka. Gore-tex-kuori ja Primaloft+750fp untuva lämmikkeenä. Varuste.net myy ainakin ja hintaa 600e:
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora

Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mihail Katso viesti
    On kyllä kieltämättä hintavia takkeja, mutta jos se kestää 5-7 vuotta niin hinta ei ole paha.
    Mielummin jonkun tuollaisen ajattoman rotsin hankkii kuin jonkun haltin takin joiden kuosi on joka vuosi erilainen kammotus.
    Sama logiikka täällä!

Tuossa on Parajumper Kodiak Parka (n. 800 euroa)
    Pidän enemmän ajattomammasta ja hillitymästä mallista kuin tästä.

Tässä on se "napajannen" takki, Canada Goose Expedition (n. 800 euroa), jota näkee aika paljonkin.
    Hupussa on niin paljon "villikojootin" karvaa että voit olla varma siitä että koirat haukkuvat vastaantullessa tai ainakin ovat karvat pörröllään.
    Takkia saa myös mustalla värillä.
    Valinta ei kohdistuisi tähän, mutta otin sen mielenkiinnon vuoksi "näytille". Jollekin toiselle se saattaa olla kymppi.
    Naaraat näkevät jo kaukaa mikä janne on tulossa!

^Toi merkki rinnassa edellyttää sitten paikanpäällä käymistä - tai on wannabee.
    ___...ooOÅOoo...___

Varustelekasta löytyy hyvää tavaraa, mutta jos ylimääräinen paalu kerran pakottaa taskussa niin mikäs siinä. Ei nuo huonoja takkeja varmaan ole mikään.

Varustelekan ja hipo-asusteiden välimaastoon hinnaltaan sijoittuu mm. Carhartt:

http://www.carhartt.com/webapp/wcs/s...uickView=false

Ihan hyvännäköistä ja kestävyys on näissä ihan toista luokkaa kuin rinnebaarimalleissa.

miten olis tämä http://www.varusteleka.fi/fi/product...rka-musta/2371 , ei omaa kokemusta, voihan olla ettei vastaa vaatimuksiasi.
    Itse asiassa omaakin nuttukalustoa voisi hieman päivittää. Mutta mahtaakohan noi Varustelekan uudet tuotteet vastata alkuperäistä military laatuluokkaa, vai liekö kyseessä halpa look-copy?
    Hintahan tuossa olisi kohillaan - siksi epäilen.

Miltecissä ei oo military gradea kuin nimi. Menettelee jos ei ole koskaan päässyt laatumerkkejä kokeilemaan, mutta niissä on paaaaaljon pikkujuttuja jotka vois olla just sen vähän paremmin.

Milletin katalogia mä ite lähtisin selaamaan jos just nyt pitäis hyvä talvitakki hommata.
    --

Kyllä saa olla tyhmä tai liikaa rahaa jos 700 euroa laittaa takkiin. Tai sitten mä en tienaa tarpeeksi (mikä sekin on totta). Halvallakaan ei saa hyvvä. Partioaitasta Fjällräven, Marmot, Patagonia, parkaa 300 e. Fjällräven ja Patagonia kestää, kestää ja kestää Marmotin kamoissa poikkeuksellisen hyvä hinta-laatu. Jos liikkuu kehä kolmosella niin Partioaitan outletissa aina laatukamoja erittäin kohtuulliseen hintaan.
    Syvän Idän Fat Biker - vikise, sika, vikise

Men's Health-lehden viisi parasta Parka-takkia. Lehti on mulle täysin vieras eikä taida olla luotettavin testaaja.
    http://www.menshealth.co.uk/style/es...he-best-parkas

Noista Napapijri miellyttää itteeni eniten, mutta ei taida saada Suomesta.

Vähän erilainen, mutta muutamalla sivulla paljon kehuttu.
    http://www.outdoorgearlab.com/Winter...wn-Belay-Parka

Tää on yhden Parka-testin voittaja.
    http://www.scandinavianoutdoorstore....mcmurdo-parka/

Aika lailla tummia värejä ja itse kaipaisin edes jonkinlaisia heijastavia yksityiskohtia.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •