Näyttää tulokset 1 - 12 / 12

Aihe: Diy nastarenkaat

Diy nastarenkaat

Meinasin kokeilla saisko varastosta löytyvistä renkaista viritettyä nastalliset kotikonstein. Otaksun että joku palstalainen on sellasia jo tehnyt. Muutama kysymys:

-Onko tähän käytettävällä renkaalla väliä? Mulla on jemmassa ainakin NBX 2.3, Fat Albert 2.4 ja Ardent 2.4
    -Mistä nastat? Mieluummin terävällä kärjellä, ei tylppää
    -Millä liimalla kiinni? Vai löytyykö kierteellisiä?

Homma ei ainakaan kannata. 60 kpl bestgrippiä maksaa saman verran kuin Schwalben Ice Spiker Pron 361 nastaa (Helsingistä ostettuna), mukana rengas. Hyvä rengas. Bestgripin nasta menisi kumminkin lopulta sisurista läpi vrt. Winter Marathon, paitsi että paljon nopeammin.

Myy ne ylimääräiset renkaat ja osta valmiiksi nastoitetut -> asenna -> Aja. Ajaminen on tärkeää.
    Pyöräily tuntuu tärkeältä.

Turvanastalta saa terotetulla kärjellä olevia polkupyörän nastaa.
    Mutta vaatisi isonappulaisen renkaan kun alalaippa on 6,5mm halkaisialtaan.
    Hinta olisi ollut edullinen nastoille.
    Hmm, ruuvit
    AnttiL muokkasi tätä : 17.10.2013 at 07.28
    www.mckramppi.com

Porcupinestä joskus aikoinaan ruuvirenkaita tehtiin muttei sen jälkeen kun kaupoista alkanut valikoimaa löytymään.

Tikka Spikesilta saa ostettua suoraan samoja alumiinirunkoisia teräväkärkisiä nastoja, joita Schwalbe ja Nokian käyttävät. Ainakin 500 ja 1000kpl erissä myyvät, erittäin paljon halvemmalla kuin Best Grippejä sun muita ruuvattavia nastoja saa. Itse olen ostanut tuolta valmiiden nastarenkaiden korjailuun, irtoavien nastojen tilalle kun liimaa Loctite 480:llä niin tulee parempi rengas kuin uutena.
    Noille täytyy vain porata sopivan syvyiset reiät renkaaseen, jos normaaliin kesäkumiin meinaa laittaa, joten varmasti erittäin työläs homma.

Itse olen tehnyt yhden ruuvirenkaan DH-käyttöön, ja oli sekin aika työläs vaikka poralla sai surutta painaa koko renkaan läpi eikä tarvinnut liiman kanssa pelata.

Itse myös pari nasta/ruuvirengasta aikoinaan väkertäneenä voin sanoa, ettei tuossa kyllä tuntipalkoille pääse, saati edes merkittävästi halvemmalla kuin kaupasta kunnollisen nastarenkaan suoraan ostamalla..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Oli mulla ruuvirengas joskus -01 ja se oli sysihuono. Nastoja olin ajatellut nysvätä, mutta vaikuttaa siltä että taitaa jäädä kuitenkin väliin.

Ruuvirengas on parasta mitä jäiseen alamäkeen voi toivoa, lenkkirenkaana ei ehkä niin loistava...

Tein alkusyksystä laskelmia samasta aiheesta ja jopa kysyin paikalliselta suutarilta renkaan nastoitusta. Meni muuten suutari hiljaiseksi...

Summa summarum: ei mitään järkeä ostaa Maxigrip tai Bestgrip DIY nastapaketteja. Halvin ja toimivin ratkaisu lienee nastarenkaiden osto. Ruuvirengas on asia erikseen.

suunitteilla olisi tehdä nastarengas hissi avusteiseen ajoon,mikä rengas olisi järkevä valinta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti gremlin Katso viesti
    suunitteilla olisi tehdä nastarengas hissi avusteiseen ajoon,mikä rengas olisi järkevä valinta?
    Joku Maxxiksen Maxxpro (60a) seoksinen, tai Continentalin Black Chili-kuminen, muut nykyiset DH-renkaat kovettuu ihan pienelläkin pakkasella.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •