Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 46

Aihe: Kokemuksia/tietoa Occano-maantiepyörästä (Stadium)?

Kokemuksia/tietoa Occano-maantiepyörästä (Stadium)?

Kyselin tuossa toisessa ketjussa tätä, mutta jutut alkoi mennä ohi aiheen.

Eli onko kellään kokemuksia tai tietoa Stadiumin Occano-maantiepyöristä? Nyt lähtisi hiilikuituinen tasan tonnilla ihan kelpo osilla (?):
    http://www.stadium.fi/urheilu/pyorai...W#.UiNglT_4ub0

Olen ajellut tähän asti ihan kelpo cyclocrossilla viitisen vuotta kesät syksyt n. 3000 km per vuosi. Alla on 98% ajasta maantierenkaat, ajattelinkin hankkia puhtaan maantiepyörän. Lenkkini ovat 50-300 km + työmatkat. Olisikohan tosta Stadiumin pyörästä mihinkään? Hinta ja helppo saatavuus kiinnostaisi. Vai olisko jotain muuta ehdotusta? Nettiputiikeissa superalennukset ovat liian pienirunkoisia.

Mulle myydään kahdeksalla sadalla, siihen hintaan luulis menevän jos koko sopii, vain 56 senttinen tarjolla...

Joo mäkin käväisin liikkeessä ja 800e näytti olevan hinta. Alkaa olla kohdallaan. Tosiaan vain 56-kokoa tarjolla, olen 184 cm eli ehkä just menisi. Koeajo ei taida olla mahdollinen eikä tarkempaa osaluetteloa ollut tarjolla mitä netissä on. Ainakin kiekot olivat samat (Shimano r500) kuin halvemmassa mallissa.

EN oikein tiedä kannattaisiko ostaa?

Edit: Nyt näytti netissäkin olevan 800 euroa.
    Rusakko111 muokkasi tätä : 05.09.2013 at 21.27

En osaa sanoa merkistä yhtään mitään joten en ala edes arpomaan onko hyvä vai huono. Onko hiilikuiturunko ainoa mikä kelpaa? Mikäli budjetti keikkuu tonnin pinnassa etkä vierasta tilata ulkomailta niin uskoisin parempiakin löytyvän.

Pikaisella silmäyksellä esim tästä löytyisikö koko 56: http://www.bike-discount.de/shop/k18.../sage-7-0.html

Kilon kevyempi ja Ultegran palikoilla.

Occano

Ilman muuta kannattaa ostaa, jos koko vain on sopiva.Tuon pyörän osat jo maksavat lähes saman. Runkokin voi olla että se tulee sieltä samasta tehtaasta kuin tässä ketjussa ehdotettu Radon.

Muutenkin kannattaa käyttää omaa järkeä, palstapyöräilijät nyt vastaavat mitä sattuu.

Itsellä ollut v.1980 lähtien tällainen http://www.cykelhobby.com/92320.htm, vuosimalli noin 1970, osia on vaihdettu ja modernisoitu, alla ne R-500 vanteet. Kun vertaan tämän rullaavuutta minun vuoden vanhaan Specializen Mavicin huomattavasti kalliimpiin vantteisiin niin nuo rullaavat ihan yhtä hyvin. Eikä se painoero nyt juurikaan normaali ajavalle mitään merkitse, painaa jokin 1 kg vähemmän tai enemmän. Uskaltaisinkohan jopa väittää että Reynoldsin teräsrunko on mukavampi ajaa kuin tuo uudempi pyörä.

Muutenkin kannattaa harkita kannattaako pyörä tilata muualta, mitä sitten kun kotimaan kaupat katoavat, lähetetään pyörä Saksaan korjattavaksi?

Hmm. Kuinkakohan huono tai hyvä saman kaupan 400 € hintainen mahtaisi olla? http://www.stadium.fi/urheilu/pyorai...3#.UipHZcsayK2

Ei olisi hinnalla pilattu. Mitoituksesta tuolla oli myös aika vähäisesti tietoja, mut 180/82 cm kuskille varmaankin se suurempi olis lähempänä oikeaa.

Sent with Tapatalk - now Free

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jarvla Katso viesti
    Muutenkin kannattaa käyttää omaa järkeä, palstapyöräilijät nyt vastaavat mitä sattuu.
    Mielenkiintoinen ja asiantunteva ensimmäinen viesti palstalle. Toivottavasta jää ainoaksi.

Käy Rusakko mittaamassa siellä stadiumissa virtuaalinen vaakaputki, reach ja stack. Sekä stemmin pituus ja tangon leveys. Sen jälkeen voit pähkäillä sopiiko pyörä. Epäsopivaa ei kannata ostaa sanovat nöösit mitä tahansa.

Jos runko ei ole sopiva, joudut ostamaan uuden rungon ja se maksaa vähintään 700-800 (+postimaksut)ja kokoamisen hinnan jos et itse osaa. Hiinaksi tulee näin vähintään 1,5 + kiloeuroa ja sillä hinnalla saat jo ultegran osilla hiilaripyörän ja varmasti sopivan.
    Jos et aja et voi ottaa!

Eipä tartte,iettiä sen kummemmin. Se lähemmäksi oikean kokoinen loppui. Noh lähimmässä kaupassakaan ei webin tietojen mukaan ollut, niin eipä mittailu ja sovittelukaan olisi onnistunut. Sääli, sillä olihan tuossa mahikset, et olis saanut halvalla toimivan pyörän. Aika pienellä todennäköisyydellä tosin.

Sent with Tapatalk - now Free

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Mielenkiintoinen ja asiantunteva ensimmäinen viesti palstalle. Toivottavasta jää ainoaksi.

Käy Rusakko mittaamassa siellä stadiumissa virtuaalinen vaakaputki, reach ja stack. Sekä stemmin pituus ja tangon leveys. Sen jälkeen voit pähkäillä sopiiko pyörä. Epäsopivaa ei kannata ostaa sanovat nöösit mitä tahansa.

Jos runko ei ole sopiva, joudut ostamaan uuden rungon ja se maksaa vähintään 700-800 (+postimaksut)ja kokoamisen hinnan jos et itse osaa. Hiinaksi tulee näin vähintään 1,5 + kiloeuroa ja sillä hinnalla saat jo ultegran osilla hiilaripyörän ja varmasti sopivan.
    Hyviä huomioita. Osaako joku laittaa jonkun linkin joss selitettäisiin ko. termit?

Nyt tuli postissa Stadiumiin vielä kuponki -20% lisäalennukseen, eli Occanon hinnaksi jäisi kokonaiset 640 e !!! Kuitenkin tarjolla on vain kokoa 56. Itse olen 184 cm ja kävin "oikessa" pyöräliikkeessä kokeilemassa kommenttien kanssa erään merkin 57 runkoa, ja sekin oli aavistuksen nafti. Tod. näk. Stadiumin tsygä siis minulle liian pieni.
    Harmi, nyt olisi hinta kohdallaan.

Käy nyt kuitenkin kokeilemassa. Ei ne mitat ihan niin samoja aina ole.

Nimim. 187cm + 56CX

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rusakko111 Katso viesti
    Nyt tuli postissa Stadiumiin vielä kuponki -20% lisäalennukseen, eli Occanon hinnaksi jäisi kokonaiset 640 e !!! Kuitenkin tarjolla on vain kokoa 56. Itse olen 184 cm ja kävin "oikessa" pyöräliikkeessä kokeilemassa kommenttien kanssa erään merkin 57 runkoa, ja sekin oli aavistuksen nafti. Tod. näk. Stadiumin tsygä siis minulle liian pieni.
    Harmi, nyt olisi hinta kohdallaan.
    Järki käteen! Mitenkään et voi tietää onko tuo liian iso tai pieni, jos olet kokeillut jotakin muuta pyörää. Kai stadiumissa edes pääsee pyörän päälle istumaan?
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Hyvä kun kannustatte!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Järki käteen! Mitenkään et voi tietää onko tuo liian iso tai pieni, jos olet kokeillut jotakin muuta pyörää. Kai stadiumissa edes pääsee pyörän päälle istumaan?
    Pääsee toki istumaan, mutta polkimia ei ole.
    Mitä mun pitäisi ottaa huomioon kun aamulla menen pyörän päälle istumaan? Mitkä olisivat ne tärkeimmat mitat tms.? Mitä pitäisi huomioida. On niin sairaan halpa peli että voisi totutella uuteen ajoasentoon (mulla nykyään 58 runkoinen cc-pyörä...)

Hyviä huomioita. Osaako joku laittaa jonkun linkin joss selitettäisiin ko. termit?
    No tuossa kuvassa on nuo selitetty. Tärkein on sinun kokemuksellasi tuo efektiivinen vaakaputken mitta eli top tube lenght.

Mikäs se pituutesi ja haarovälimittasi on. 56 vaakaputki sopii 184-187 senttiselle karkeasti stemmiä vaihtamalla.
    Jos et aja et voi ottaa!

Kävin ostamassa Occanon! Sain jopa koeajaa ja ajoinkin saman tien läheiseen oikeaan pyöräkauppaan. Kysyin myyjältä mielipidettä ja hänen mukaansa nopeasti katsottuna koko oli ihan passeli. Vartin koeajon kokemuksella pyörä tuntui oikein hyvältä, juuri samalta mistä mulla on kokemusta muutaman kerran hiilarirunkoisella ajellessa. Säädöt vaihteissa ja ohjaimessa oli kyllä totaalisen poskellaan, joten vien varmaan huomenna liikeeseen säädettäväksi ja sitten myöhemmin ensihuoltoon. Hintaa jäi kaikkien alennusten jälkeen 640 e. Luulisin saavani omat takaisin keväällä jos pyörä ei miellytä.

Kiitos palstalaisille hyvistä kommenteista!

Arvelisin, että oli todella hyvä ostos. Itsekin olisin käynyt hakemassa jos pyörää ei jo olisi ja koko olisi ollut sopiva. Taitavat myydä uutta pyörämalliaan pilkkahintaan saadakseen vähän nimeä sille pohjoismaissa. Varmasti lisääntyvät paljon nuo pyörät ja sitten voikin helposti nostaa hinnan oikealle tasolle.

Tuosta saisi kyllä halvalla commutteerin, kokokin olisi sopiva. Harmi vaan että maantiepyöräkelit loppuu kohta. Saisipa hiilaricycloja jostain edes lähelle samaan hintaluokkaan, joutuu harmi kyllä laittamaan 3xsaman rahan.

Kävin viemässä pyörän alan liikkeeseen ensihuoltoon, ennenkuin edes polkimet ovat kiinni. Ei ole oikein luottoa Stadiumin kasaamis-ym. taitoihin. Liikkeen mies pudisteli päätään kun kuuli hinnan ja totesi, kun kerroin sen olevan Stadiumista:"Se on sama kuin ostaisi maitoa autokaupasta."

Mutta saahan liike taas 60 e ko. huollosta, ja olen liikeeseen vuosien varrella kantanut useita satasia.
    Rusakko111 muokkasi tätä : 13.09.2013 at 18.33

Laitas siitä fillarista vähän tarkempia speksejä ja kuvia tms., jos jotain muutakin kiinnostaa. Osasarjasta voisi olla vähän enemmän tietoa, noi Stadiumin tiedot on "vähän" niukat. Noin pääpiirteittäin arvioituna toi vaikuttaa ihan hyvältä diililtä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Laitas siitä fillarista vähän tarkempia speksejä ja kuvia tms., jos jotain muutakin kiinnostaa. Osasarjasta voisi olla vähän enemmän tietoa, noi Stadiumin tiedot on "vähän" niukat. Noin pääpiirteittäin arvioituna toi vaikuttaa ihan hyvältä diililtä.
    Takavaihtaja ja jarrukahvat 105, etuvaihtaja ja jarrut Tiagra; kiekot r500. En nyt keksi muuta.

Tämä on mielenkiintoinen ketju.

Jos ajo kyseisellä pyörällä maistuu, niin olet tehnyt huippu diilin.

Joo, kyllä tuo hintansa haukkuu helpostikin. Ei muuta kuin kovaa ajoa vaan.

Kävin viemässä pyörän alan liikkeeseen ensihuoltoon, ennenkuin edes polkimet ovat kiinni. Ei ole oikein luottoa Stadiumin kasaamis-ym. taitoihin. Liikkeen mies pudisteli päätään kun kuuli hinnan ja totesi, kun kerroin sen olevan Stadiumista:"Se on sama kuin ostaisi maitoa autokaupasta."

Mutta saahan liike taas 60 e ko. huollosta, ja olen liikeeseen vuosien varrella kantanut useita satasia.
    Tuskin he ovat itse kuitenkaan tuota pyörää valmistaneet, vaikka ovatkin sen valmistuttaneet. Eiköhän samalla tehtaalla ole tehty kuin monet muutkin tunnetumpien merkkien pyörät.

Sain eilen pyörän ensihuollosta. Yritin illalla asentaa polkimia, toinen ei mennyt millään jengoilleen. Kokeilin vielä toisia polkimia, sama juttu.
    Kävin iltapvällä alan liikeessä ja siellä todettiin toisen kammen jengojen olevan sököt! Menin Stadiumiin ja sielläkin asia havaittiin ja ihmeteltiin miten on mahdollista kun koeajoa varten minulle viime vkolla laittoivat polkimet ja ottivat sitten pois. Epäilin että oltiin tungettu väärinpäin, mutta myyjä sanoi nimenomaan tarkastaneensa asian. Osaa ei tietenkään heillä ole, eikä osaa tuoda maahan, joten myyjä ehdotti että korjautan sen muualla ja tuon laskunheille . Pyöräliikkeessä sanottiin jo aikaisemmin että koko höskä piitää vaihtaa Shimano 105:een ja maksaa n. 200e. Kerroin tämän Stadiumin hepulle ja hän nielaisi ja lähti soittamaan johonkin. Palasi ja sanoi ettei muutakaan voida tehdä ja taas vein pyörän pajalle!

Taidan kuitenkin saada tilalle parempaa osaa, joten en valita vaikka pyörän korkkaus taas myöhästyy päivällä. Ajelen sitten vanhalla työmatkat ja tänään 2,5 tunnin lenkin. Mielestäni asiallista palvelua kuitenkin paljon parjatusta Stadiumista. Sitäpaitsi Occano-pyörällä on hyvä kansantaloutta elvyttävä vaikutus!

Älä sitten riko niiden uusien kampien kierteitä. Vasemmassa kammessa kierre on vasenkätinen. Olet ehkä kiristänyt poljinta väärään suuntaan.

Äläkä enää hoida pyöräasioita Stadiumissa.
    Korson Kaiku / Hi5bikes.fi

http://vapaaratas.blogspot.fi

"Cyclocrossin eräs etu on ettei se kestä kauan." - Eugène Christophe.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    Älä sitten riko niiden uusien kampien kierteitä. Vasemmassa kammessa kierre on vasenkätinen. Olet ehkä kiristänyt poljinta väärään suuntaan.
    No toki mä nyt tuon tiedän! Olen vaihtanut polkimia lukuisa kertoja. Tällä kertaa en edes ehtinyt laittaa poljinta kun ei mennyt jengoille, kun ne olivat sökönä.

Väännetty koe-ajo polkimet väärille jengoille, itellä kävi sama juttu kesällä. Mut annoin korjata kierretangolla kierteen, ei sitä kampee välttämättä tarvi vaihtaa tuon takia :-)

Sain eilen pyörän ensihuollosta.
    Kyseessä ei ollut ensihuoto, jos pyörällä ei ole ajettu. Ensihuolto tehdään muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen.

Stadiumin tuntien ko. pyörämerkin pitäis olla SOC. Hinta näyttäis olevan (kait) kohillaan, 9-pakka vaan vaikuttaa vähän vanhanaikaiselta. Ostaisin, jos en olisi jo ostanut tälle syksylle uuden maantiepyörän...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •