CanyonElectrobikeGiantHelkamaHuntteriRide
Sivu 2 / 105 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 52 102 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 3142

Aihe: Kypärättömät

  1. #31
    Hyvä syöttö. Kypärättömät isolla K:lla kirjoitettuna antaa siihen sopivan lisäkierteen.

    Ite aloin käyttää kypärää muutama vuosi sitten kun väsyin katsomaan silloisen paremman puoliskon ahdistuneita bambinsilmiä aina, kun olin lähdössä yksivaihteisella, kiinteävälitteisellä häksättimelläni liikenteseen. Niihin aikoihin taisi myös poliisi ottaa kantaa laitteiden vaarallisuuteen, eikä sekään ollut omiaan vähentämään em. henkilön huolta siitä, että pääni painuu jonain kauniina päivänä kasaan asvalttia vasten kuin munankuori konsanaan - saatikka se, että nuoruuteni päivinä ajoin joskus turhan huolettomasti vaikka baaripyöräilyä eli kansakunnan toivojen uutta extreme-lajia ei vielä viime vuosikymmenellä harrastettukaan. Siis jos Turun Sanomiin on uskomista.

    No, pitkin hampain kävin ostamassa paikallisesta jonkun 30 € potan, ja tunsinkin heti oloni paljon turvallisemmaksi. Muistan ne kevyet kesäpäivät, jolloin suikkailin menemään Turun keskustassa autojen ohi vasemmalta ja oikealta ilman koska tiesin että jos syöksyn ajovirheen takia asvalttiin, niin kalloani suojaa kerros muovia ja styröksiä. Ekat kunnon pannut eivät vielä saaneet minua vakuuttumaan kypärän hyödyllisyydestä, sillä niiden seurauksena sain viitisen tikkiä leukaan mutten yhtään hiton skraidua pottaan. Tästä huolimatta, kypärä ikäänkuin kasvoi päähäni ja pian huomasin, että en uskaltanut lähteä ilman sitä mihinkään. Siis pyörällä.

    Hyvä niin, sillä eipä aikaakaan kun mun kypärä otti ja halkes, piru. Tosin pyöräpooloissa eikä liikenteessä, mutta kuitenkin. Onneks oli kypärä, sillä muuten se olis saattanut olla mun pääni. Ostin toisen potan, ja eikös sekin haljennut vuoden sisään jossain vauhdikkaassa pallopelissä. Kyl mää tuolla liikenteessäkin teloin itseäni, mut ne vammat kohdistui aina jonnekin muualle, kuten polveen (nivelkierukka otti damagea kun tein talvella voltin ja kenkä ei irronnut lukkopolkimesta), käteen (peukaloon tuli hiusmurtuma kun talvi yllätti pyöräilijän ja liu'uin kanttikiveykseen käsi edellä) tai kylkiluihin (ketjut pomppas eturattaalta - go figure).

    Ai niin, koskaan mulla ei oo ollut ongelmaa kypärän kuljettamisen kanssa. Kulkee joko päässä (esim. kauppareissun aikana) tai roikkuu kiinni repussa. Sitäpaitsi jossain Dynkyn narikassa on helppoo ja yksinkertaista tunkee takki ja hanskat potan sisään ja antaa ne säilytykseen.

    Viime aikoina olen kuitenkin alkanut lipsumaan tämän suojausvälineen käytössä. En siksi, että pitäisin itseäni "ammattilaisena" koska todellisuus iskee aina silloin tällöin päin näköä kun joudun keräilemään itseäni asvaltilta. Kampaus on non issue myös koska sporttaan miehekästä sänkitukkaa. Mitä hipsteripisteisiin tulee, luulen et saisin enemmän selkääntaputtelua jos ostaisin jonkun hipokypärän kuin jos ajaisin vallan ilman. Kapina taas...no, mua henkilökohtaisesti ärsyttää kattoo kun koululaiset polkee jopoillaan kypärä repusta tai tangosta roikkuen, mutta kyllä mun ajoittainen kypärän käyttämättömyys varmaan liittyy kapinaan.

    Kas kun Liikenneturma haluais (seuraa karrikointia) että kaikki pyöräilijät käyttäis kypärää koska se estää onnettomuuksia ja joustais liikenteessä (pl. autot) ja taluttais suojatien(sic) yli. Hoidettais mieluummin itse sairautta (liikennekulttuuria) eikä oiretta. Sitäpaitsi, kuten tossa ylempänä todettiin, niin miksi ihmeessä ei kypäriä vaadita myös jalankulkijoilta? Jos yhtään muistan oikein niin jalankulkijat loukkaantuu joko kaatuessaan päälleen tai lonkalleen liukastuessaan kotipihassa. Eli jalankulkijoiden pitäis käyttää kypärän lisäks myös lonkkasuojia ja talvella nastoja kengänpohjissa. Kapinafiilis tulee myös siitä, että muut liikenteenkäyttäjät ei tötöile yhtään sen vähempää, oli mulla sitten potta päässä tai ei.

    Eniveis, kyllä mulla on kypärä päässä vähintään 90% siitä ajasta kun vietän aikaa pyörän selässä, koska kyllähän se suojaa päätä. Varsinkin nyt kun syksy saa, niin tuollainen laskettelupotta pitää kivasti pään ja korvat lämpiminä ajossa. Mut aina ei vaan jaksa. Jeesusteluhan tossa jo mainittiin, mutta silti en täysin ymmärrä minkä takia kypärättömyys joidenkin muiden ikeniä nakertaa.

    EDIT ohoh, meninpäs rönsyilemään. Taisin pahoittaa mieleni taas turhan pienestä asiasta.
    Kugelschreiber muokkasi tätä : 05.09.2013 at 17.07 Syy: kiroitus vihre

  2. #32
    Liittynyt
    01/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    410
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Toisten kypärättömyyteen en edes kiinnitä huomiota...
    Mäkin luulin homman menevän noin, mutta vähän aikaa sitten havahduin. Pk-seudulla kypärää käytetään tosi paljon. Huomasin vaan eräällä pienellä paikkakunnalla vähän pohjoisempana tuijottaneeni monttu auki, kun paikalliset pyöräili avopäin. Tosi oudon näköistä puuhaa. Siis ei mitenkään tuomitsevaa tuijotusta, vaan sellasta kuin aikanaan pikkuskidinä Espoossa ekan neekerin näin.

  3. #33
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    Sitäpaitsi, kuten tossa ylempänä todettiin, niin miksi ihmeessä ei kypäriä vaadita myös jalankulkijoilta? Jos yhtään muistan oikein niin jalankulkijat loukkaantuu joko kaatuessaan päälleen tai lonkalleen liukastuessaan kotipihassa. Eli jalankulkijoiden pitäis käyttää kypärän lisäks myös lonkkasuojia ja talvella nastoja kengänpohjissa.
    Koska se ei vaikuta tilastoihin liikenneonnettomuuksista, -loukkaantumisista tai -kuolemista?

    Nimittäin jalankulkijoille sattuneet onnettomuudet tilastoidaan liikenneonnettomuuksiksi vain silloin, kun tapahtumassa on mukana myös jokin ajoneuvo. Puhdasta jalankulkijan yksittäisonnettomuutta, kuten liukastumista ja kaatumista, ei tilastoida liikenneonnettomuudeksi, vaikka jalankulkija olisi ollut liikkeellä paikasta toiseen yleistä tietä pitkin.

    (Viime talvena tosin eräs traaginen jalankulkijan liukastuminen johti tilastoituun liikennekuolemaan, kun suojatieltä jalkakäytävälle noussut jalankulkija liukastui ja kaatui ajoradalle juuri liikkeelle lähteneen linja-auton eteen. Tuossa tapauksessa ei tosin kypärästä tai heijastimista olisi ollut iloa.)
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  4. #34
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ai että jättäisin kypäräni jonkun vandaalin tuhottavaksi.
    Kypärä on niin epä-cool, ettei sellaista ilmeisesti viitsi edes pirstaloida angsteissaan. Ilmeisen harvoin niitä myöskään varastetaan stongalta. Mulla on 99% kypärä päässä (ilman pyöräily tuntuu ihan oudolta/alastomalta) ja esim. kauppaan mennessä laitan sen samaan lukkoon fillarin kanssa... Ei kovin hankalaa mun mielestä.
    Mud, sweat and beers.

  5. #35
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Mä itse vertaan kypärän käyttöä vähän heijastimiin. Ei nekään auta pahimman sattuessa, mutta onnistuvat ehkäisemään jonkin verran.

    Voin kertoa esimerkin. Eräs tyttö ammattikouluun mennessään käveli joka päivä pimeää ja kapeaa tietä bussipysäkille. Ei sillä ollut ikinä heijastinta. Muistan kun ajelin sillä seudulla juuri siihen aikaan niin isäni varoitteli aina että sitä tyttöä täytyy varoa kun ei huomaa. Ei sen jälkeen sitten mennyt kuin pari kuukautta kun se tyttö tietenkin jäi auton alle. Ei kuollut ja jatkoi koulun käyntiä. Luullakseni sai kuitenkin aivovaurioita koska seuraavan kerran kun näin sen uudestaan juuri samalla tiellä, huomasin ettei enää näyttänyt normaalilta, ikävä kyllä.

    Kaiken huipuksi sillä ei edelleenkään ollut sitä heijastinta...

    Jotkut vaan pitävät kiinni periaatteistaan.



    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Ai että jättäisin kypäräni jonkun vandaalin tuhottavaksi.
    Täytyy olla todella huonoa tuuria että joku olisi niin pahalla päällä että viitsii kypärää hajottaa tai edes "turmella". Itse olen aina kauppaan mennessä jättänyt kypärän ohjaustankoon kiinni siitä lähtien kun ensimmäisen kypärän sain eikä kertaakaan ole mitään tapahtunut.
    MatkaajaHemmo muokkasi tätä : 05.09.2013 at 13.24

  6. #36
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MatkaajaHemmo Katso viesti
    Kaiken huipuksi sillä ei edelleenkään ollut heijastinta...
    Niin, tähän se evoluutioteoria käytännössä perustuu.
    Mud, sweat and beers.

  7. #37
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Koska se ei vaikuta tilastoihin liikenneonnettomuuksista, -loukkaantumisista tai -kuolemista?

    Nimittäin jalankulkijoille sattuneet onnettomuudet tilastoidaan liikenneonnettomuuksiksi vain silloin, kun tapahtumassa on mukana myös jokin ajoneuvo. Puhdasta jalankulkijan yksittäisonnettomuutta, kuten liukastumista ja kaatumista, ei tilastoida liikenneonnettomuudeksi, vaikka jalankulkija olisi ollut liikkeellä paikasta toiseen yleistä tietä pitkin.

    (Viime talvena tosin eräs traaginen jalankulkijan liukastuminen johti tilastoituun liikennekuolemaan, kun suojatieltä jalkakäytävälle noussut jalankulkija liukastui ja kaatui ajoradalle juuri liikkeelle lähteneen linja-auton eteen. Tuossa tapauksessa ei tosin kypärästä tai heijastimista olisi ollut iloa.)
    O...kei. Liikenneturman sivuilla todetaan näemmä että:

    "Kaatumistapaturmat talvisin liukkailla kaduilla ja piha-alueilla aiheuttavat vuosittain miljardilaskun yhteiskunnalle.Vuosittain tapahtuu lähes 70 000 kaatumistapaturmaa, joita ei kuitenkaan tilastoida liikenneonnettomuuksina."

    Mutta oli tuolla infoo liukuesteiden käyttämisestä kuitenkin. Ja oon huomannut että ainakin monet ikääntyneet käyttää talvisin liukuesteitä kengissä, tosin en osaa mennä sanoo mitä kautta ovat tiedon saaneet. Jos pitäis veikata ni sanoisin et ennaltaehkäisevän vanhuspalvelun/puskaradion kautta. Kypäriä en oo vanhuksillakaan nähnyt. Siis jalan kulkevilla sellaisilla.

  8. #38
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MatkaajaHemmo Katso viesti
    Mä itse vertaan kypärän käyttöä vähän heijastimiin. Ei nekään auta pahimman sattuessa, mutta onnistuvat ehkäisemään jonkin verran.
    Heijastin kyllä ehkäisee liikenneonnettomuuksia toisten tielläliikkujien kanssa, mutta ei vaikuta mitenkään yksittäisonnettomuuksiin.

    Kypärä puolestaan ei ehkäise mitään onnettomuuksia, mutta voi lieventää eräitä onnettomuuden seurauksia - erityisesti yksittäisonnettomuuksissa.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  9. #39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Sama juttu kaikissa yllä mainituissa, paitsi että repun kypäränsäilytysosastossa on verkon sijasta hihnoja. Mutta kypärän ilmastointi toimii sen verran hyvin, että edes +30 C kelissä ei kypärä hiosta. Näyttäisi tuossa olevan kyllä vaatimattomasti 22 ilmastointiaukkoa. Mutta saahan kaupasta myös niitä heikommin tuuletettujakin malleja.
    Ei hirveesti ne aukot auta,kun vanne kulkee ottan ympärillä kuitenkin ja hiostaa/ahdistaa.
    Ja on muutenkin epäkäytännöllinen,vosi olla hyvä,jos alaikäsille määrättäisiin pakolliseksi ja muille nykykäytännön mukaan vapaaehtoiseksi käytetettäväksi.

  10. #40
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Kastemaa Katso viesti
    Ei hirveesti ne aukot auta,kun vanne kulkee ottan ympärillä kuitenkin ja hiostaa/ahdistaa. Ja on muutenkin epäkäytännöllinen,
    Taitaa se vanne joillakin kiristää päätä ilman kypärääkin... Mä en oikein ymmärrä, että millä tavoin kypärä on jotenkin epäkäytännöllinen? Toki jos on jonkinlainen erityisempi kampaus, niin sen kanssa voi olla hankala.
    Mud, sweat and beers.

  11. #41
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Kastemaa Katso viesti
    Ei hirveesti ne aukot auta,kun vanne kulkee ottan ympärillä kuitenkin ja hiostaa/ahdistaa.
    Kannattaa vähän löysätä sitä säätöpantaa. Sillä ei ole tarkoitus kiristää kypärää päähän, vaan ainoastaan säätää istuvuus.

  12. #42
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    120
    Espoo-Helsinki -välillä arviolta 90% työmatkapyöräilijöistä vetää potta päässä, ja eipä itellekään tulisi mieleen lähteä satulaan ilman kypärää. Eipä äkkiseltään tule mieleen syitä miksi jättäisin kypärän kotiin, ei sitä edes meinaa huomata päässä, ja nykyiset kypärät ovat jopa melko tyylikkäitä. Toisaalta kun sitä vetäsee aamusta succikset jalkaan niin eipä sitä tyylillä enää ole niin väliäkään.

  13. #43
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.722
    Ennen tuli ajeltuu aika paljon ilman .. noina aikoina ei ees yleisenä tapana ollu .. nykyään tulee enempi käytettyä ja sit huomaa kun ajaa ilman kypärää on paljon varovaisempi .. ennen tuli aika reikäpäisesti tuolla kylillä ajeltua kypärä päässä mutta varoen ilman .. kolme kypärää rikkonu, pari menny baaripyöräilyssä ja yks maastossa.

  14. #44
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    148
    Ennen ajoin ilman, mutta nyt mennyt jo vuosia, että en aja ollenkaan ilman. Tuntuu samalta kun ajaisi autoa ilman turvavyötä jos ajaa pyörää ilman kypärää.

  15. #45
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.722
    Autoa on ihan kiva ajaa ilman turvavyötä ... sellainen vapauden fiilis tulee ...

  16. #46
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.023
    minä en ymmärrä miten muitten potta-asiat ovat niin kiinnostavia.
    haistan ilmassa tymäkän hihhulismin käryn.
    Fucked up and ready to die.

  17. #47
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    17.979
    Loppupeleiisä jokaisen oma murhe jos käyttää tai ei, itse kerran hengissä säilyneenä käytän aina.

  18. #48
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    3.495
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kugelschreiber Katso viesti
    O...kei. Liikenneturman sivuilla todetaan näemmä että:

    "Kaatumistapaturmat talvisin liukkailla kaduilla ja piha-alueilla aiheuttavat vuosittain miljardilaskun yhteiskunnalle.Vuosittain tapahtuu lähes 70 000 kaatumistapaturmaa, joita ei kuitenkaan tilastoida liikenneonnettomuuksina."
    Mun viimetalvinen vapaa-aikana fillarilla tapahtunut kaatuminen tilastoitiin työtapaturmana. Tein vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiölle vapaa-ajan tapaturmana, mutta ei kelvannut. Piti tehdä uusi työtapaturmailmoituksena, koska vakuutuksenottaja oli työnantaja. Menee kuulemma tilastot sekaisin ja eivät voi ottaa ilmoitusta käsittelyyn. Liikennevahingoksikaan ei mennyt, kun ajoin yksin autiolla kelvillä kekellä ei mitään. Muut osapuolet puuttui. No nyt se tapaus on kai tilastoissa liukastumistyötapaturmana, joka on tapahtunut työajan ja työpaikan ulkopuolella

    Itse olisin kyllä luokitellut ennemmin liikennetapaturmaksi kuin työtapaturmaksi. Olin kuitenkin siirtymässä virallista väylää pitkin paikasta a paikkaan b. Tapahtumalla ei ollut mitään muuta tekemistä työnantajan tai työnteon kanssa kuin että työnantaja oli ottanut vakuutuksen.

    Mites se menikään valhe, emävalhe, tilastot ...

  19. #49
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    3.495
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Autoa on ihan kiva ajaa ilman turvavyötä ... sellainen vapauden fiilis tulee ...
    Ja siten jos köyttää vyön kiinni, niin ajaa reikäpäisenä kun se vyö pelastaa, jos sattuu jotain?

  20. #50
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    Uantaa
    Viestit
    10.219
    Vastustan kyllä voimakkaaasti sitä ajattelua että arkipyöräily olisi jonkinlaista kuolemaa halveksuvaa stunttia ja siitä kypärän avulla nipin napin selviää.

    P.S. Kypärättömiä ajoja itsellä ei juuri ole.

  21. #51
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marco1 Katso viesti
    Vastustan kyllä voimakkaaasti sitä ajattelua että arkipyöräily olisi jonkinlaista kuolemaa halveksuvaa stunttia ja siitä kypärän avulla nipin napin selviää.

    P.S. Kypärättömiä ajoja itsellä ei juuri ole.
    Kypärä on kuin turvaseksi: Ainahan se voi olla mukavempaa ilman ylimääräisiä härpäkkejä, mutta ei sitä voi koskaan etukäteen tietää jos se HIV sattuu kohdalle

    Ei pyöräily ole stunttia, mutta aina voi olla huonoa tuuria mukana.

  22. #52
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Luminarnia
    Viestit
    279
    ääriPäät: Toinen osaa hommansa ja hallitsee pyöränsä, kuvaan kuulu kypärä. Toinen on tipahtanut vauhdissa hippipakun rikkinäisestä ovesta ja on kaivanut ojasta pyöränraadon jolla koittaa saada hädissään kavereitaan kiinni, tietysti ilman kypärää. Se on vähän se mimmosen kuvan itsestään haluaa liikenteessä mukanaliikkujille antaa. Itse käytän kypärää, mutta tunnustan, että jäi Se pois, kun heitin kirjeen laatikolle tuossa pikapikaa..

  23. #53
    Liittynyt
    04/2012
    Viestit
    1.378
    Tänään näin pikkutytön ajelevan kypärä päässä ja leukaremmi auki. Eikä ole muuten ensimmäinen kerta kun moista olen nähnyt, joku muotivillitys?
    Trek 3700 Disc 2014 SLX osilla
    Renault Eclaireur hybridi 2005
    Jupiter mummis 80-luku
    Champion mummis 50-luku ja 60-luku
    Joku pappis 50-luku

  24. #54
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Jämsä
    Viestit
    32
    Viimekesänä täälläpäin näin oikein esimerkillisen perheidyllin. Isä, äiti ja kaksi lasta, ehkä alakouluikäisiä, olivat pyöräretkellä, ajelivat tuolla kankaalla jonossa mesäpolkua. Kaikilla oli kypärät... Mutta isällä ja äidillä ne roikkui hhihnasta ohjaustangossa, onneksi sentään lapsilla oli kypärät päässä. Loistavaa esimerkkiä näyttivät. En vaan tajua...

  25. #55
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    834
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JarzaS Katso viesti
    Mutta isällä ja äidillä ne roikkui hhihnasta ohjaustangossa, onneksi sentään lapsilla oli kypärät päässä. Loistavaa esimerkkiä näyttivät. En vaan tajua...
    Kait se on henkisellä tasolla lapsen menettäminen vaikeampaa hyväksyä kuin se, että lapset jäisivät ilman vanhempiaan.

  26. #56
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    520

    Kypärättömät

    Jokainenhan tekee juuri niinkuin itse haluaa, itse en ilman pottaa matkaan lähde.
    Tänään oli eno ajanut pyöräretkellään pitkittäiseen railoon, pyörä jäi paikalleen mutta kuski jatkoi matkaa. Voltin kautta asvalttiin jonka seurauksena kyynärpää hajonnut neljään osaan, suoraan leikkaukseen ja käsi kipsissä olkapäästä alaspäin. Pää oli osunut tiehen mutta kypärää kun käytti niin muuta ei hajonnut kuin se kypärä.

  27. #57
    Käytän kypärää, ei ole kukaan vielä antanut mitään hyvää syytä olla käyttämättäkään. Vaikkakin itselläkin se kyllä alkoi vasta sen ekan tällin jälkeen. (aina pitää oppia kantapään kautta ja olihan se teininä noloa :/) Vaikka tälli sattuikin laskettelumäessä niin siitä lähtien on ollut kypärä päässä sekä mäessä, että pyöräillessä. Ei ole kypärä ahdistanut elämää, enemmän ahdistaa silmälasit, enkä silti ole lähtenyt laseriin.

  28. #58
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Taka-Töölö
    Viestit
    918
    En haluaisi tulla muistetuksi sinä idioottina, joka pyöräilee pöndellä tuhansia kilometrejä potta päässä ja sitten tulee lähimmässä risteyksessä eteen kääntyvän taksin torppaamaksi ja halkaisee kallonsa. Siksi on aina potta päässä. Alkoi muuten siitä, kun piti alkaa esimerkkiä esikoiselle, samaan aikaan tuli hommattua tv-lupakin. Hyvin on toiminut, jälkikasvulla on aina potta päässä, eivätkä hyppää myöskään sohvan taakse piiloon, jos ovikello sattuu soimaan.

    Silti minusta kukin tavallaan. Tässä maassa on ihan tarpeeksi kaikenlaisia kieltoja ja määräyksiä. Jos ei itse ymmärrä, että muutama kymmenen kilometriä tunnissa vauhtia ja kova alusta on huono yhdistelmä, joutaa poistumaankin joukostamme, mielummin vieläpä ennen kun ehtii jatkamaan sukuaan..
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

  29. #59
    Liittynyt
    07/2008
    Paikkakunta
    Raasepori
    Viestit
    3.301
    Tämän päivän läskärissä lyhyt tarina kypärättömältä:
    http://www.lansi-uusimaa.fi/artikkel...nnettomuudessa
    Polku se on paikallaan polkeva polkukin... Aurora


  30. #60
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Kannattaa vähän löysätä sitä säätöpantaa.
    Se voi olla vaikeaa, kun siirryttiin avohoito-periaatteeseen.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •