Sivu 2 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 125

Aihe: Reppu maastoon

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Villlem Katso viesti
    Ainoa pieni miinus on juomapussin paikka, joka on heti selkää vasten, kun laitoin 2litrasen pussin sinne, muodustui pieni kumpu, mikä ei istu selkää vasten kunnolla.
    Kaikille, jotka repun merkistä riippumatta kärsivät mainitusta ongelmasta: Kokeilkaapa Ospreyn juomarakkoja. Niiden selkää vasten tuleva puoli on jäykkä ja muotoiltu, juuri siksi ettei tuota pallo-efektiä syntyisi. Toimii. Muutenkin Ospreyn urheilureput ovat varsin päteviä. Monia olen kokeillut itsekin, yhtään huonoa ei ole tullut vastaan.

Omat suosikkireput pyöräilyyn ovat tällä hetkellä:

Osprey Hornet 24
    Kun pitää saada vaihtovaatetta, enemmän evästä ja muuta mukaan. Todella kevyt seikkailureppu. Hyvät kompressioremmit, taskut lantiovyössä ja olkaimissa. Istuu selkään kuin hanska käteen.

Haglöfs Gram 7
    Riittävä juomarakolle, työkaluille, geeleille sun muille joka lenkin perustarvikkeille. Leveä lantiovyö istuu napakasti. Lantiovyössä tilavat taskut. Olkaimiin saa kiinnitettyä valintansa mukaan Gram-sarjan pullotaskun tai erikokoisia vetoketjullisia taskuja.

Shimanskin Unzenia on siellä sun täällä tarjolla. Onkos jollakin tuollainen käytössä?

Olis tarkoitus tilata tuommonen Osprey Raptor 10 juomareppu maastoajeluun. Eniten vaan mietityttää talvikäyttö, että toimiiko huonostikkaan talvella nämä juomapussit vai tuppaako letku jäätymään ja entäs suukappale? Ja onko kokemuksia muuten kyseisestä repusta?

http://www.chainreactioncycles.com/f...3/rp-prod88458

en ole letkua saanut jäähän mutta suukappaleet kyllä jäätyy ja siihen auttaa kun puhaltaa veden pois siitä suukappaleesta juomisen jälkeen..
    The end of the road is just the beginning...

Tämmönen löytyy. Yhteensopivuudesta en tiedä. Itsellä on juuri tuo Raptor 10 ja miettinyt samaa. Tosin ei tässä ole talvesta tietoakaan.

The Adventures of the Solitary Cyclist with Fatboy, Sir9, Stereo, PlanetX, Goldsprint & Fuji

Kohtuuhintainen tuo Ospreyn eristetty letku ja tuon värisenä vois toimia kesälläkin. Minulla on Deuterin neopreeniletkunpäällinen ja kyllä sekin toimii, toki vähän tönkkö tuon vetoketjun vuoksi.

Deuterin säiliö letkuineen käytössä ja kyllähän tuo toimii talvellakin ilman mitään suojia...tosin jos ja kun juomisen jälkeen unohdat puhaltaa vedet takas niin ei tarvii enää sillä lenkillä juoda .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Tämmönen löytyy. Yhteensopivuudesta en tiedä. Itsellä on juuri tuo Raptor 10 ja miettinyt samaa. Tosin ei tässä ole talvesta tietoakaan.
    Tuohan on ihan fiksun oloinen ja vois ehkä jonkun verran jäätymistä estää. Pitää ihan harkita tätä eristettyä letkua.

Oletko ollut ihan tyytyväinen reppuun vai onko esiintynyt jotain huonoja puolia?

Mulla on ospreyn juomareppu kans..Tollasta letkuu pitäs kans tai käynti rauta kaupassa. .

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

Mulla on jo pari vuotta vanhempi Raptor joten toi uusi eritysletkuhässäkkä ei käy siihen. Tein tämmösen muhkean viritelmän. Piti viellä paloissa laittaa, mutta on ainakin tiiviimpi eristys. Tossa on pituudellisesti enemmän matskuu mitä näkyy, että pysyvät tiiviisti yhdessä. Solueriste.fi taisin ostaa. Kuusi milliä on eristeen reiän halkaisija (eristeen paksuus 9mm) vaikka mun letku 10-millistä. Otin ysimillisenkin, mutta en saanu sitäkään kokonaisena letkun päälle. Vähän on semmosta spacemeininkiä kun on vielä skimbalasit ja skimbakypärä päässä. Taipusaa ja mukavaa matskua on, joten ei haittaa tuo paksuuskaan.

The Adventures of the Solitary Cyclist with Fatboy, Sir9, Stereo, PlanetX, Goldsprint & Fuji

Tommosen repun tilasin itselleni ensi kesän maastopyörä retkiin
    http://www.progear.net/geigerrig-rig...tic-black.html

Kappas, näppärä idea. Onko tietoa miten helpolla tuota nestettä saa tulemaan, paljonko pitää pumppailla? Ilmeisesti sitä enemmän mitä tyhjempi säiliö on? Imeminen onnistuu varmaan vaikka painetta ei olisikaan?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jarpe Katso viesti
    Tommosen repun tilasin itselleni ensi kesän maastopyörä retkiin
    http://www.progear.net/geigerrig-rig...tic-black.html
    On ainakin jämäkän näköinen reppu. Ballistinen nylon kuullostaa siltä että ei mene pusikoissa rymytessä ihan heti seulaksi.

2 kpl ollut Camelbackin Mulea. Mulessa häiritsi ehkä eniten tuo huono istuvuus selkään juomarakon ollessa täynnä.
    Nyt vaihtui Evoc fr trail unlimited reppuun, 20L malli.
    http://www.evocsports.com/en/bike/pr...-unlimited-20l

Reppu on ISO. Mutta ei väliä, selässä lenkillä tuntuu Mulea puolet pienemmältä.

Aivan upeasti istuu selkään ja pysyy paikallaan. Oikeastaan melkeinpä huomaamaton, mikä on 20L repulta melko hyvä saavutus?
    Ja bonuksena vielä mukana kulkeva selkäpanssari.

Ja tuossahan on tilaa sitten tarvittaessa pidemmänkin reissun rojuille.
    +hyvät kiinnitysmahdollisuudet kypärälle ja muille suojille.

Erittäin tyytyväinen hankintaan.

Juomareppu selkäpanssarilla hakusessa, mutta mitä mallia raati suosittelee? 16l ehdoton maksimi, pienempikin saisi olla, omat lokerot työkaluille yms. perusjutut loppuun asti mietitty.

Mulla on Evocin FR Enduro ja tykkään kuin hullu puurosta. Se on juurikin tuon 16l. Se näyttää isolta selässä, mutta kuten brilleaux sanoi, ei se tunnu lainkaan isolta ajossa.
    Ainoat pienet miinukset ovat se että se hiostaa paljon (koska se istuu niin hyvin selkää vasten, ja koska siinä on tosi tukeva lantiovyö), ja lantiovyössä ei ole pikku taskuja, vaikka sellaiset siihen hyvin sopisivat.

Saisi olla kyllä pienempi kuin tuo 16l, ehkä siinä 10l nurkilla ois näppärä, kun ei ole tapana kantaa puolta elämää lenkillä mukana.
    Mitä te pakkaatte reppuunne peruslenkille, jos 16l on riittävä repun tilavuus? Suuri hiostavuus ja lantiovyön taskujen puuttuminen tuo miinusta.

Harvoin peruslenkillä tulee 16l täyteen. Sitten kun sinne pakkaa vesipussin, työkalujen, ensiapupakkauksen, sisäkumien, retkisahan yms. tarvikkeiden lisäksi myös kevyen untuvatakin kylmempien kelien taukotakiksi, alkaa reppu pikku hiljaa täyttyä, mutta ei se silti aivan äärimmilleen ole pakattu noillakaan tavaroilla.
    Reppu on siis pyörärepuksi kohtuullisen iso, mutta ei se minua ole ikinä häirinnyt, kun reppu pysyy niin hyvin paikallaan selässä. Tyhjä tila ei paljoa paina, silloin kun ei halua ottaa kaikkea tavaraa mukaan.
    Mutta olihan Evocilla se pienempikin malli tuosta selkäsuojallisesta repusta, jonka nimeä en tähän hätään muista. Lisäksi POCilla taitaa olla pienehkö selkäpanssarillinen reppu valikoimassa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Verska-Vesa Katso viesti
    Harvoin peruslenkillä tulee 16l täyteen. Sitten kun sinne pakkaa vesipussin, työkalujen, ensiapupakkauksen, sisäkumien, retkisahan yms. tarvikkeiden lisäksi myös kevyen untuvatakin kylmempien kelien taukotakiksi, alkaa reppu pikku hiljaa täyttyä, mutta ei se silti aivan äärimmilleen ole pakattu noillakaan tavaroilla.
    Reppu on siis pyörärepuksi kohtuullisen iso, mutta ei se minua ole ikinä häirinnyt, kun reppu pysyy niin hyvin paikallaan selässä. Tyhjä tila ei paljoa paina, silloin kun ei halua ottaa kaikkea tavaraa mukaan.
    Mutta olihan Evocilla se pienempikin malli tuosta selkäsuojallisesta repusta, jonka nimeä en tähän hätään muista. Lisäksi POCilla taitaa olla pienehkö selkäpanssarillinen reppu valikoimassa?
    Track tais olla.

Evoc CC't on ilman panssaria ja saa pienempinä kans

Tämä taitaa olla juurikin se mitä Gibsy etsii, 10l ja selkäpanssari: http://www.evocsports.com/de/bike/pr...ks/fr-lite-10l

Team-mallissa vielä pikkutasku tuossa vyötäröremmillä: http://www.evocsports.com/de/bike/pr...-lite-team-10l

Taitaa olla joku uusi malli kun en muista tuota ennen nähneeni. Mulla on myös se 16l FR Enduro ja oon kyllä tykänny.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Amfinaut Katso viesti
    Kappas, näppärä idea. Onko tietoa miten helpolla tuota nestettä saa tulemaan, paljonko pitää pumppailla? Ilmeisesti sitä enemmän mitä tyhjempi säiliö on? Imeminen onnistuu varmaan vaikka painetta ei olisikaan?
    Minulla käytössä 1600 ja yksi isompi, neste tulee erittäin helposti, pumppaus yksikertaista, nestepussi on 2-kennoinen, ilma toisessa ja neste toisessa, ei hölsky vaikka nestepinta vajaa, en ole testannut imua ilman painetta. Järeää tekoa.
    I've been around

Partioaittaan tulossa Geigerrigin juomareppuja mukavalla alennuksella.

Ketjussa ei ole taidettu vielä mainita USWEn reppuja?

Hommasin F4 Pron( http://www.hi5bikes.fi/~rBhMx0000001...04=USWE-201210) maastoajoa varten, ja onhan tuo erilaisten Lidl ja Stadium-reppujen jälkeen ihan eri planeetalta. Todella mukava selässä ja pysyy älyttömän hyvin paikallaan. USWEn kiinnityssysteemin lantiovyöttömyys on pop fillarin päällä voimistellessa. Selkäpanssaria tähän niin kuin muihinkin reppuihin saa vaikka irtopalasella d3o:ta, mutta en ole sellaista itse repun lisäksi erityisemmin kaivannut. Säilytystilaa löytyy riittävästi monituntisen lenkin tarpeita varten, ja myös se lämmin takki mahtuu hyvin mukaan. Miinuksena reppu näyttää selässä vähän laskuvarjolta, mutta eiköhän sen kestä.

Itse oon katsellut http://www.bike-discount.de/en/buy/c...42105/wg_id-68 tällästä. Kaapista löytyy myös 3l camelback mutta pitemmälle reissulle tarvis vähän enemmän kamaa mukaan niin tää vois olla aika hyvä. Hinta ainakin on mukava.

Mä komppaan Verska-Vesaa.

Mulla ollut Evoc FR Enduro ollut viime kesästä astsi käytössä. Ei ole kuin hyvää sanottavaa. Istuu selässä ja pysyy paikoillaan. Selkäpanssarin ja rakkopussin ansiosta pitää aina muotonsa ja sen olemassaolon unohtaa ajon aikana. Hiostaa, mutta niin hiostaa itselläni kaikki muukin. Blackline -mallissa on myös pienet taskut lantiovyössä.

POC:n reppua suosittelisin välttämään. Panssarina käytetty VPD panssariaine on pehmeää ja joustavaa. "Juomapussiosasto" on suoraan selkäpanssaria vasten. Vähänkään täynnä reppu muuttuu pallon malliseksi, myös selkäpanssarin osalta. VPD pehmenee ja lämpenee mitä lämpimämmäksi se muuttuu ja siten mukautuu repun, ei selän muotoon. Se on erittäin epämiellyttävä käyttää. Pelkkä juomapussi panssaria vasten tekee selkäosasta kuperan.
    kyprok muokkasi tätä : 17.05.2015 at 09.04 Syy: lisätty poc kokemuksia.

Ei kenelläkään sattuisi olemaan käytössä Evocin Stagea ja sitä myötä kokemuksia repusta. Pitäisi hankkia vanhan Muulin tilalle mukavampi reppu ja tuo näyttäisi olevan varteen otettava vaihtoehto.
    Vai mitä, Tetsa

Itse ulkoistin repun hankinnan Englantilaiselle Cycling Week lehden testille, jonka testivoittajan sain halvimmalla täältä: http://www.swiminn.com/swimming/daki...eedee/135654/p

Tuosta on myös vihreä versio, sekä pienemmät 18/12l versiot. Lehti ei keksinyt mitään haukuttavaa ko. repusta. Ainoa asia jonka itse huomioin on että sadesuoja on musta, joka ei ole hyvä juttu kun muutoin reppu on punaisena hyvin muulle liikenteelle näkyvä. Epäilen että ko. reppu on viime vuoden mallia, koska samankokoiset ja ulkonäöltään hieman erinäköiset maksavat tuplasti enemmän. Testissä oli kuitenkin juuri tämä linkkaamani.

EDIT: 12 ja 18l malleissa on mukana 3l juomapussi
    JaniM muokkasi tätä : 23.05.2015 at 06.29

Olisiko ehdotuksia repusta johon mahtuisi TLD:n A1 kypärä ja mahdollisesti jotain muutakin roinaa? Kevyt ja mahdollisen pieni hakusessa.

IncBuff Guest
    Haluttaisi ostaa uusi pienempi juomareppu kun nykyiseen ei mahdu kuin sisuri ja pakolliset työkalut + puhelin.

Raptor 6 vai 10? Jos mahtuisi edes em. tavaroiden lisäksi tuulitakki ja pikkasen eväitä kyytiin. Mahtuuko kutoseen?

Hiljattain hankin Evoc Stage -repun http://www.evocsports.com/bike/techn...acks/stage-12l
    Olen tykänny kovasti. Hyvän mallinen ja mukava selkään.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •