Näyttää tulokset 1 - 24 / 24

Aihe: Fillarin metsästys harrastajalle

Fillarin metsästys harrastajalle

Terve vaan kaikille tasapuolisesti.

Lyhyesti itsestäni, kriisivuodet (30) tullut täyteen ja nuorempana jonkin verran maastopyöräilyä harrastanut. Jonkin verran tulee pyöräiltyä ja vanha Merida mats sportti alkaa käydä vanhaksi ja väsyneeksi.

Ghost SE 2950, tuollaista pyörää on tullut katseltua. Itse olen noin 183/80 kokonen. 29 pallot ja 48 runkokoko varmaanki minulle sopiva vaiko peräti 50? Lisäksi millaista hintaa tuollaisesta kannattaa maksaa? Linkistä vähän lisätietoa kitkasta, https://www.karkkainen.com/webapp/wc...&searchMethod=

tähän varmaankin kuuluu laittaa pakollinen ''katse nahkahousumaahan'' komentti. Viisaammat saavat analysoida pyörän speksit
    Earn your descent

Menee vähän Off-topiciksi, mutta mä laitoin Kärkkäisen boikottiin kun kuulin tästä...

http://www.magneettimedia.com/

Katselisin jotain muuta, 1300€ ja kesämatka, ei hyvä.

En tiedä mutta jotenkin "ihastuin" kyseiseen kitkaan. Millaisia ajatuksia herää keulan pika lukitus ja vapautus systeemistä? Itse ainakin koen sellaista tarvitsevani. Tuosta hinnasta että mahdollisuus olisi saada kyseistä mallia toista kautta alle 1000€, onko vieläkään hinta ns kohdillaa?

Ei jos vertaa saksan ihmeisiin. Radon yms.
    Lukituksista sen verran, että en käytä niitä ollenkaan.

Oikeastikko joku ostaisi noilla kauppiaan antamien tietojen perusteella itselleen pyörän.

Kallis paskalla keulalla, jätä kauppaan ja jatka etsimistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Kallis paskalla keulalla, jätä kauppaan ja jatka etsimistä.
    Noissa kalliimmissa vehkeissä on aurinkomatkojen parempia yleensä.

14,6 kg on tosin painavammasta päästä, osat ihan siedettäviä.

http://www.ghost-bikes.com/za/bikes-...tails/se-2950/

Fillarin metsästys harrastajalle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sonnet Katso viesti
    Noissa kalliimmissa vehkeissä on aurinkomatkojen parempia yleensä.

14,6 kg on tosin painavammasta päästä, osat ihan siedettäviä.

http://www.ghost-bikes.com/za/bikes-...tails/se-2950/
    Aurinkomatkojen, ei aukee nyt minulle?

No joo laitoin vain esimerkki linkin, en katsonut tarkkaan sisältöä spekseistä. Radon myös merkkinä kiinnostaa, olisiko siitä ehdotuksia? Hinta 700-900€, tuo linkittämäni Ghousti irtoaa noin 860€ tutun kautta tilatessa. Saako esim Radonia samantasoista tuollaseen hintaan?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tästä vuokralle oiva mainospaikka 20€ / kk.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hihhuli21 Katso viesti
    Aurinkomatkojen, ei aukee nyt minulle?

No joo laitoin vain esimerkki linkin, en katsonut tarkkaan sisältöä spekseistä. Radon myös merkkinä kiinnostaa, olisiko siitä ehdotuksia? Hinta 700-900€, tuo linkittämäni Ghousti irtoaa noin 860€ tutun kautta tilatessa. Saako esim Radonia samantasoista tuollaseen hintaan?

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Porukka tapaa haukkua Suntouria käännnöksellä "aurinkomatkat", pilkaten usein osia hyppykepeiksi, koska niiden low end -elastomeeri-joustokeulat ovat painavia mutta huonoja.

Radon taitaa olla Cuben "serkku", ja niiden hinnat ovat erittäin kilpailukykyisiä vs. osasarjojen taso. Palstalla hyvin arvostettu ja usein kykenee haastamaan hinnalla muut.

Minä arvostan monia perinteisiä merkkejä, enkä pitäisi tarjoushintaasi pahana Ghostista, jos saat sopivan koon.

Olen arvostettujen postimyyntivalmistajien (=ei suoranaista jälleenmyyntiä ) fillareihin tutustunut ja mieluummin maastureita niistä ostaisinkin kuin kilpureita..koska maastureilta en odottaisi jousto- ja mukavuusominaisuuksia rungolta vaan varsinaisilta jousto-osilta ja paksuilta renkailta

860€ tuosta on kusetusta. Ei taida kovin hyvä tuttu olla... ;-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    860€ tuosta on kusetusta. Ei taida kovin hyvä tuttu olla... ;-)
    Tuosta joo satku päälle ja saa suht samantasoisen mutta muutaman kilon kevyemmän:

http://www.bike-discount.de/shop/k12...l.html?mfid=52

Myös käytetty on vaihtoehto, paljonkos pyörinen arvo tippuu vaikkapa vuodessa? Kunto, miten huollot hoidettu yms varmasti vaikuttaa mutta noin karkeesti?

EDIT: Radonin kitkat, ZR race 5.0/6.0/7.0 on alkanut kiinnostamaan, runkoko se 18/20, pituutta se 183cm. Voi melkein todeta että Ghousti on tippunut jo listalta pois painonsa takia.
    Onko netissä mitään taulukkoa/ohjelmaa mikä "laskisi" optimaalisen rungon koon kun mittailee omat mittansa?
    Tuollaista Radonia saa varmaa jo ihan hyvään hintaan käytettynä.
    Hihhuli21 muokkasi tätä : 14.08.2013 at 13.41

Omat kokemukset käytetyistä Radoneista ovat sellaisia, että hinta ei paljon uudesta tipu paitsi hyvällä tuurilla. Lähinnä max 20% uuden hinnasta, jos on noin 1-2vuotta vanha. Ongelmaksihan muodostuu monesti välimatkat ja pyörän fyysinen näkeminen sekä kokeileminen. Itse kuitenkin päädyin ostamaan käytetyn Radonin ku hyvällä tarjouksella sain.. Reilu 2k€ pyörä lähti 750€, ikää pyörällä oli noin 4vuotta. Takaiskarin ikäväkseni sain lähettää heti huoltoon ja onhan tuossa muutenkin kohtalaisesti kuluneita osia. Runko on loistava ja palikoita voi aina päivittää rahatilanteen mukaan..

Kiitos vastauksesta, mitä nyt tutkinkin asiaa niin vuodessa sellanen 15-35% hinta tippuu riippuen tosin monesta seikasta.

Nyt vois olla otollinen hetki kytätä käytettyä, uudet mallit tulossa ilmeisesti ja kausi alkaa olemaan suurelle massalle ohi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hihhuli21 Katso viesti
    Onko netissä mitään taulukkoa/ohjelmaa mikä "laskisi" optimaalisen rungon koon kun mittailee omat mittansa?
    On: http://www.competitivecyclist.com/St...ulatorBike.jsp

Kiitti! http://postimg.org/image/yk9yvujyp/ tuosta löytyy kuva missä on mittausten tulokset. Fiksummat ja viisaat, mitä teille tuo kuva kertoo?

Se kertoo sun tulevan ALL MOUNTAIN -pyörän mitat. Taidat kylläkin hakea xc-pyörää..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti toripolliisi Katso viesti
    Omat kokemukset käytetyistä Radoneista ovat sellaisia, että hinta ei paljon uudesta tipu paitsi hyvällä tuurilla. Lähinnä max 20% uuden hinnasta, jos on noin 1-2vuotta vanha. Ongelmaksihan muodostuu monesti välimatkat ja pyörän fyysinen näkeminen sekä kokeileminen. Itse kuitenkin päädyin ostamaan käytetyn Radonin ku hyvällä tarjouksella sain.. Reilu 2k€ pyörä lähti 750€, ikää pyörällä oli noin 4vuotta. Takaiskarin ikäväkseni sain lähettää heti huoltoon ja onhan tuossa muutenkin kohtalaisesti kuluneita osia. Runko on loistava ja palikoita voi aina päivittää rahatilanteen mukaan..
    Halvemmissa hinta ei tipu paljoa, mutta kylläpä se niin on että yli parin tonnin käytetystä fillarista on vaikea yli tonnia saada vaikka olisi vain vuoden vanha.

Toi on ihan totta, Janneko. Toisaalta tarjonnan määräkin tekee sen, että kilpailu on kovaa noin 1500-2000€ käytetyissä. Mut hinnat tuppaavat jumahtamaan viimeistään reiluun tonniin, joten jos pätäkkää olisi noin 1400€ laittaa pyörään niin käytetyissä olisi loistavia pyöriä tarjolla. Noin 700-1000€ käytettyjä Radoneita ja Canyoneja ei hirveästi ole tarjolla, ja jos on niin lähtöhinta uutenakaan ei ole paljon yli tota. Esim. 999€ pyörästä pyydetään vielä 800€, josta neuvottelemalla saattaa saada 50€ pois.

Pari päivää piuhat punaisena nettiä luekeneena olen melkein päätynyt metsästämään Radonia / Cube uutena tai käytettynä. Pitääpä laittaa ostoilmoitusta jos sattuu nukkuvia päivittäjiä olemaan liikenteessä.
    Koon kanssa myös hiukan epävarmuutta mutta 18-20 se Radon/Cube fillareissa on todennäköisesti.

178cm ja mulla on 18. Ei kestä olla yhtään isompi!

Vähän sivuten aijempiani kirjoituksiani. Olen päätynyt hankkimaan käytetyn pyörän, ellei jotain mega tarjousta tule uusista mitä epäilen. Mallikin mielessä millaisen haluaisin, Radon ZR Race 6.0/6.1/7.0 tai team 7.0. Koosta en nyt sata varma ole 18 tai 20. Se selvinnee jos pääsee koe ajelemaan, viimeistään kun menee kattomaan jotain myynnissä olevaa.

Sen takia käytettyyn päätynyt kun budjettin rajallinen niin jää vähän sukan varteenkin rahaa mahdollisia päivityksiä varten ja huoltoihin / kulutus osiin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •