Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 76

Aihe: Hybridipyörää etsivälle mikä merkki hyvä valinta. ?

Hybridipyörää etsivälle mikä merkki hyvä valinta. ?

Tässä jo jokusen kuukauden miettinyt uuden pyörän ostoa, hinta haarukka 500-700 euroa. Nykypyöränä ihan tavallinen 26" maastopyörä, joka on käynyt pieneksi, ja muutenkin jo pyörällä ikää se 15 vuotta. Pyörä on ostettu silloin suomen polkupyörätukusta, palvellut hyvin niihin kilometreihin mitä on ajettu. Sieltä nyt olen katsonut pyörää, mutta vähän mietityttää keskustelufoorumeilla käytävä keskustelu Insera merkistä. olen katsonut itselleni Insera Reflex 28 27 vaihteista pyörää

http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/...1o41l8mv1ce9u2

Jos insera ei merkkinä ole hyvä niin, tähän voi laittaa ehdotuksia merkeistä ja malleista Hybridipyörään.?

Tähän vielä lisätietoa mihin ajoon pyörä tulisi:

- Perus arkipyöräily (Siirtyminen paikasta A paikkaan B)
    - Liikunta (kunnon kohotus) Maantie ja maasto lenkit.

Kona?

http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=95435

^alumiinihaarukka tuossa epäilyttää, tosin niin epäilyttää halvimmat pomppukeulatkin

Ainoa tuon hintaluokan hybridi, jota voin suositella, on Tunturi. Toki sillä rajauksella, että löydät jostain 80-luvulla Turussa hitsatun, sopivan kokoisen maasturin, josta rakennat pyörän itse.

Noilla spekseillä sanoisin, että korjaa hieman tavoitesummaa ja osta crossari. Jos en olisi maininnut cyclocrossaria, niin sen olisi tehnyt seuraava yhdottaja.
    OLMO Dynamic 2005
    Specialized Tricros single 2008
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

Itsellä on ollut juurikin tuo Norco Indie 2 2012 nyt vuoden verran ja hyvin on toiminut (avaa linkki kaksi kertaa). Omat ajot koostuvat pääkaupunkiseudun asfaltti ja kovista hiekkateistä, joten maastovaihteet menevät vähän hukkaan. Samoin 37 leveät renkaat voisivat olla hieman kapeammat. Noilla tosin pärjäät sitten vähän paremmin maastossa, vaikka onhan tuo enemmän kaupunki kuin maastopyörä. Lisävarusteiksi olen ostanut lokarit ja lukkopolkimet+kengät (ja ajohousut). Lopputuloksena aivan törkeä ero juurikin 15v vanhaan maastopyörään

Sportaxissa näytti olevan läjä noita ainakin viikko-pari sitten, kun kävin koeajamassa maantiepyöriä (pyöräilykärpänen puri).

Täällä on ajeltu Kona Dew Plussalla sekä mies että minä, hyvin rullaa ja hintalaatusuhde ihan ok, ei kitise eikä natise. Mitään halpaa Inseraa en missään nimessä suosittele, raskas ja alkaa nitistä ja natista aika nopeaan, ukolla oli aiemmin joku muutaman sadan euron Insera ja p***a se oli.

Edit. Lisätään vielä Konasta, että pururadalla ja hiekkatiellä vielä menee, mutta ihan maastomaastoon en kyllä suosittele, sen verran huteraa ja kolhoa menoa.

Hintahaarukalla 679-999 +toimituskulut. Minun pärstuntumalla paras hinta-laatusuhde tuntuu väkisin aina olevan tuolla Bike-Discountissa. Pari satkua lisää kun kaivaa kuvetta, niin alkaa tuolta löytymään todella houkuttelevan näköistä kikotinta.

http://www.bike-discount.de/shop/k19...dark-grey.html
    http://www.bike-discount.de/shop/k19...dow-black.html
    http://www.bike-discount.de/shop/k19...skill-9-0.html
    http://www.bike-discount.de/shop/k19...-9-0-disc.html

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mixsu Katso viesti
    - Liikunta (kunnon kohotus) Maantie ja maasto lenkit.
    Tähän oman kokemukseni mukaan tarvitset kaksi eri pyörää.
    Aikoinaan ihmiset olivat läheisempiä - aseet eivät kantaneet niin kauas...

Itse jos hakisin arkipyörää ottaisin Cannondale Bad Boy 6:n jo pelkästään värin vuoksi. Pikkasen menee yli tuosta max 700€ budjetista. http://sportax.fi/cgi-bin/nettipro40...=103&DOIndex=3

Mun mielestä on aika turha alkaa täällä kyselee mikä kannattaa ostaa koska saat ainakin sata erilaista vastausta ja olet entistä enempi pihalla. Menet kauppaan, kokeilet eri merkkejä ja malleja ja ostat sen mikä tuntuu parhaalta. Yleensa halpaa ja hyvää ei saa samassa paketissa ellei ole hyvä tarjous.

Inseran suurin heikkous taitaa olla sitä jälleenmyyvä kauppaketju. Komponenttitasolla ne on kuitenkin ihan sitä samaa perussontaa kuin muissakin markettihyrpiteissä.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tirsintarsi Katso viesti
    Maastopyörä riittää. Tietenkin, koska vaikeampi maasto siinä on se rajoittava tekijä.

Itselläni on kokemusta vain Kona Dew'istä ja sitä kyllä voin suositella. Toki vanteet todennäköisesti menee aika nopeasti vaihtoon, sillä ne ovat Dew'issä melkoisen heikkoa tekoa. Pyörän runko kyllä kestää kovaakin käyttöä. Itse en ottaisi hybridiin joustokeulaa - ihan hyvin tuolla kiinteälläkin pärjää normikäytössä eli liikuttaessa paikasta A -> B. Ja voihan tuolla keyvttä lenkkeilyäkin tehdä.
    Kaikki em. kommentit koskevat n. 10 vuotta vanhaa Dew'iä. Nykyisistä Dew'istä mulla ei ole kokemusta, mutta tuskinpa se laatu tuosta kovin paljon on muuttunut suuntaan tai toiseen...? Viisaammat korjatkoon, jos olen em. osalta aivan väärässä.

Konan Dew -sarja ja Trekin FX sarja on varmasti hyviä valintoja.

Inseran suurin heikkous on pyörien paino ja nuo pomppukepit mitkä tuhoaa kaikki ajo-ominaisuudet ja tekee ylämäkien polkemisesta todellista tervaa.

Osathan noissa halvemmissa on mitä on, mutta pääasia että pyörä on kasattu standardipalikoista, niin osia on helppo ja halpa vaihtaa jos joku sattuu kulumaan loppuun. Ei tuossa munkaan 2008 mallin dr.Dew:ssä taida olla enää muuta alkuperäistä kuin haarukka ja runko, mutta on sillä toisaalta poljettu viisi talvea, tultu Euroopan halki ja ylitetty jopa Himalaja ja kilometrejä on mittarissa ihan kiitettävästi. Hyvä pyörä ja kiva ajaa

Kona Dew sarjan pyörät toimii, Insera ja muut pomppukepilliset kannattaa jättää puotiin sovinnolla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tirsintarsi Katso viesti
    Tuossa on vinhasti perää. Ostat jotain, joka sopii kaikkeen - eli ei ole millään alustalla mielyttävä ajettava.
    OLMO Dynamic 2005
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

Crescent. Tämmöistä ehdotettiin.

http://www.crescent.fi/sport-fitness/zetta

Tässä nyt olisi plussana, myös se että noita vaihteita ei ole niin älyttömästi, vaihteet taitaa olla kuitenkin perus ok laatua?. maantie välityksellä.

Tuohan näyttää yllättävän asialliselta. Alle 12kg paino on erinomainen hydraulilevarein varustetulle hybridille. Kaksi eturatasta on myös ainakin musta hyvä juttu - selkeyttää käyttöä ja säätämistä paljon ja kolmas eturatas on musta muutenkin turha lähes kaikkialla. Välityksetkin näyttää ihan fiksuilta. Jos pyörällä on tarkoitus ajaa talvellakin niin varmistaisin vielä maksimi rengaskoon (talviajoon pyörään olisi hyvä saada vähintaan 42 milliset kumit alle). Runko näyttää aika maantiemäiseltä niin se voi olla etenkin keskiön vierestä ahdas.

Mitä noita uusia Cresenttejä olen livenä nähnyt, niin osaavat tehdä muotoilunkin puolella jotain oikein - hyvännäköisiä pyöriä.

Jos itse olisin ostamassa niin Feltin QX85 kävisin katsomassa/kokeilemassa
    Fatless biker

Sama suositus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vema60 Katso viesti
    Jos itse olisin ostamassa niin Feltin QX85 kävisin katsomassa/kokeilemassa
    Myös mulla on Feltin Qx85 vuodelta 2010 ja voin suositella sitä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Maastopyörä riittää. Tietenkin, koska vaikeampi maasto siinä on se rajoittava tekijä.
    Ei sillä viitsi ajaa asfaltilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kpyora Katso viesti
    Ei sillä viitsi ajaa asfaltilla.
    Miksi ei viitsisi? Eikä ole sitten mitään ongelmia poiketa halutessaan poluille tai hiekkateille. Sille ei vaan pääse yhtä kauas samassa ajassa sitä maantietä. Itse puhuttuun kunnonkohotukseen se ei vaikuta.

Tekisi mieleni sanoa, että ketjun aloittajan käyttökohteisiin tarvitaan ainakin kaksi pyörää. Mieluummin kolme. Jos maastoajon voisi jättää laskuista pois, harkitsisin vakavasti krossaria. Jos taas maantielenkin eivät ole kovin pitkiä tai keskinopeusorientoituneita, voisi maasturikin pelittää. Taajama-, retkeily ja asiointiajoon hybridi on aika tarkoituksenmukainen.
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

Cyclocrossari kaksilla kiekoilla menisi tuossa käytössä jotenkin. Hintahaarukka on täysin epärealistinen. Halpa cyclocrossari voisi olla esimerkiksi Focus AX1. Sen lisäksi sitten Helkaman Jopo lyhyille matkoille.

Jos kysyjä hankkisi oikeasti kuvaamaansa käyttöön tarvitsemansa pyörät: maantiepyörän (1500€), maastopyörän (2500€) ja kaupunkipyörän (1000€); olisi summa aloittelijalle kohtuu kova satsaus.
    OLMO Dynamic 2005
    FUJI Classic Track 2011
    Colnago Master 2014

Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    Miksi ei viitsisi?...
    Sen takia, että hyvänkään maasturin ajo-ominaisuudet eivät ole miellyttävät asfaltilla. Kurjuutta voi tietysti maksimoida, mutta se ei mielestäni ole kivaa.

No huh huh, hybridit on verran mukavia ajella, samoin jäykkäperäiset maasturit ja käyvät aloittajan tarkoitukseen loistavasti. Tavoitteelliseen ajamiseen sitten eri laitteet ;-)

Cyclocrossari kaksilla kiekoilla menisi tuossa käytössä jotenkin. Hintahaarukka on täysin epärealistinen. Halpa cyclocrossari voisi olla esimerkiksi Focus AX1. Sen lisäksi sitten Helkaman Jopo lyhyille matkoille.

Jos kysyjä hankkisi oikeasti kuvaamaansa käyttöön tarvitsemansa pyörät: maantiepyörän (1500€), maastopyörän (2500€) ja kaupunkipyörän (1000€); olisi summa aloittelijalle kohtuu kova satsaus.
    Jäykkäperä 29 oikein valitulla runkokoolla ja rengastuksella on loistava yleispyörä. Aidosti mukava ajaa, ei irtoa paikat hampaista huonommallakaan alustalla, rullaa riittävästi asfaltillakin ja sillä pääsee hyvin monenlaista maastoakin.

On kyllä varsin huvittavaa lukea kommentteja, joissa kerrotaan, että maasturilla ei voi ajaa asfaltilla ja toisaalla itketään, että maantiepyörällä ei voi ajaa asfaltoidulla pyörätiellä, kun täristää niin älyttömästi. Oikein valitulla täysjäykällä tai jäykkäperällä voi ajaa mainiosti kaikki ajot erittäinkin mukavasti. Edellyttäen tietysti, että muotipoliisien kommentit ei ahdista liikaa ja tyytyy aavistuksen pienempiin nopeuksiin ja jätää ne vaikeimmat maastot ajamatta.

Jos pitää päästä mahdollisimman nopeasti paikasta A paikkaan B alustasta riippumatta , niin sitten 3 kpl tai enemmän niitä yli 5000 € fillareita.

Cycloilla ja jopa maantiepyörillä ajetaan maastossa ja DH-pyörillä asfaltilla. On jokaisesta itsestä kiinni millä haluaa ajaa. Jos budjetti on rajallinen ja maasto kiinnostaa edes vähän, niin jäykkäperä tai täysjäykkä 29, johon mahtuu 57 mm leveät nakit. Siinä paketti, jolla pääsee todella pitkälle. Muita en harkitisi ko käytöön. Jos maaston sulkee ulos, niin sitten Cyclocrossari riittävän tilavilla haarukoilla voisi olla vaihtoehto.

Mun mielestä oleellisin asiaa jos hakee yhtä ainoaa pyörää on riittävä tila halutulle kumille. Rengaskoolla, tyypillä ja paineilla voi vaikuttaa niin paljon pyörän ominaisuuksiin, että jos ei sulje vaihtoehtoja pois liian ahtaalla rungolla, niin muutamalla kympillä saa muutettua pyörän luonnetta jälkikäteenkin täysin.

Kilometri hiekkatietä, kilometri pään kokoista kiveä ja juurakkoa sisältävää polkua ja kilometri asfalttia. Nopein pyörä oli maasturi varustettuna aerobareilla ja Continentalin RaceKingeillä.

Reality check?
    http://maltaidenmaailma.blogspot.fi/

Mun ehdotus on seuraava:

Täältä
    26" Cannondale Bad Boy 7 hintaan 524 €.

Nuo 26" kiekot toimii hyvin esim. talvella nastagumeksien kanssa, tai kevyessä maastossa nappuloilla.

Sitten esim. nämä + slicksit tilaukseen nopeampaa katuajoa varten.

Kaikki yhteensä noin 700-800 € + tarvittavat työkalut.

Mulla on itellä 26" Bad Boy vm. 2008 ja siihen nuo isommat vanteet.
    Erona myös, että mun pyörässä on shimanon mekaaniset karvalakkilevyjarrut ja juuri hiljattain päivitin pyörän 3 x 9 -> 1 x 9 välityksille.
    Kokonaisuus toimii ainakin mulla pirun hyvin, kun en paremmasta tiedä (onneksi).

-Joonas

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •