Näyttää tulokset 1 - 7 / 7

Aihe: Åre

  1. #1

    Åre

    Matka Åreen lähestyy ja kysyisinkin vinkkejä ja ehdotuksia, mitä ehdottomasti kannattaa raahata mukanaan sinne? Ilmeisesti siellä sataa usein joten märän kelin renkaat ja vaatteet on varmasti suositeltavat?

  2. #2
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    2.859
    Sisureita, jarrupaloja, takavaihtaja, vaihtajan korvake.

  3. #3
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    279
    Mites, onko ko. paikassa minkäänlaista varaosamyyntipuljua? Esim. saako vaihtajan hankittua paikanpäältä hätätapauksessa jne.?

    Ihte lähössä myös kuun vaihteessa Åre-Hafjell-Järvsö tourille.
    Rennosti paikat jäykkänä

  4. #4
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    JKL
    Viestit
    1.361
    Suurin osa urheilukaupoista (joita on monta), myy ja vuokraa kesällä suksien sijaan pyöriä, joten ei sinne kaikkea mahdollista tarvitse sen takia raahata. Tietysti jos haluaa säästää, niin tilaa osat germaaneilta ja kantaa mukanaan eikä osta kalliilla kruunuilla.
    Keli voi kesällä olla ihan mitä vain Norjan läheisyydestä ja mäistä johtuen, +30 tai vettä ja ylhäällä räntää. Hieno paikka silti.

  5. #5
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.136
    Kyllähän Åressa on jopa ihan ns. oikeita pyöräliikkeitä, kuten vaikka Specialized Concept Store. Hinnat voi vaan olla reilusti korkeampia kuin Saksasta tilatessa. Jos autolla lähtee, niin helppohan se on ottaa kaikki varaosat ja työkalut mukaan kotoa. Mutarenkaista voi olla hyötyä vaan tietyillä mettäpätkillä, jos sataa paljon, mutta koneella rakennetuilla pätkillä niistä on vaan haittaa kun nappulat taittuu alta bermeissä?

  6. #6

    Åre

    Nostellaas tätä aihetta kun kesä lähestyy. Täähän olis hyvä yleistietotopikki kun siellä porukkaa Suomesta kuitenkin käy.

    Itellä oli just viime kesänä eka kerta, ja tänä kesänä elokuussa olis tarkotus mennä taas. Oltiin neljä päivää paikan päällä ja se oli selkeesti liian lyhyt aika, ainakin tällä kunnolla. Vielä kun sattui tokana aamuna heräilemään mukava pikku flunssa päällä.

    Renkaina oli High Rollerit jotka tuntu toimivan tuolla aika pirun hyvin kun huipulla on märkää kivikkoa ja alhaalla aika sileetä bermibaanaa. Toisen päivän jälkeen joutu takakumin vaihtamaan, kuluu vähän eri tahtiin tuolla kun Suomen pikkumäissä.

    Varaosia oli jonkun verran tarjolla ainakin siinä yhessä fillarikaupassa, mut meillä oli aika hyvin kaikkea mukana kun toinen auto oli paku.

    Grilli meil oli myös mukana, oli ihan kiva käristää lihoja ajopäivän jälkeen kämpän pihassa.

    Reissun hintakaan ei ollu paha, neljä kaveria ja kahdella autolla oltiin liikenteessä. Turku-Tukholma laivoilla mentiin yli.

    Ihan heittämällä hienoimpia kokemuksia mitä on fillarin kanssa tullut koettua.



    Oli siel huipulla yhtenä päivänä vähän sumuakin

  7. #7
    Liittynyt
    09/2000
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.814
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aki53bmx Katso viesti
    Oltiin neljä päivää paikan päällä ja se oli selkeesti liian lyhyt aika, ainakin tällä kunnolla.
    Ite olin kanssa yhden kaverin kanssa viime vuonna ekaa kertaa Åren reissulla, myöskin neljän päivän pakettitarjouksella liikkeellä.
    Omasta mielestäni tuo neljä päivää oli juuri riittävästi, kun joka päivä ajoi suht tehokkaasti koko päivän. Jokainen reitti tuli kai kokeiltua vähintään kerran, parhaat tietty ehkä jopa yli kymmenen kertaa? Jos olisi ollut pitempään, olisi kyllä melkein pitänyt välipäivä viettää tuon neljännen jälkeen, alkoi olla kroppa aika kipeä jokapuolelta (ajamisesta, ei kaatuilusta). Ja alussa olisi pitänyt ottaa iisimmin, ettei käsivarret olisi olleet aivan pumpissa jo ekalla laskulla.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti aki53bmx Katso viesti
    Ihan heittämällä hienoimpia kokemuksia mitä on fillarin kanssa tullut koettua.
    Samaa mieltä


    Niistä mukaan otettavista asioista vielä, kannattaa ottaa sisärengas yms. renkaanpaikkausvehkeet myös ajon ajaksi mukaan (itse teippasin sisurin ja työkalut runkoon (vasta jälkiviisaana ensimmäisen rengasrikon jälkeen) kun halusin ajaa ilman reppua), siellä ylhäällä on paljon teräviä(kin) kiviä ja sieltä on aivan helvetin pitkä matka alas korjaamaan pyörää.
    Mutakumit oli ihan kivat olla jos aikoi ajaa muutakin kuin niitä bermipätkiä, omalle reissulle osui kaksi aurinkoista ja kaksi sateista päivää.
    Takajarrupalat joutui vaihtamaan kerran, ne suorastaan sulaa silmissä jos ajaa jyrkempiä reittejä tuolla. Takarenkaat (mutakumi ja normaali) sentään riitti koko reissun ja jäi jopa juuri ja juuri ajokuntoisiksikin vielä, mutta eihän niille tullutkaan kuin kaksi päivää ajoa per renkula. Kyllä ne silti kului palttiarallaa yhtä paljon kuin koko kesän suomiajoissa.
    Omaan muistilistaan täytyy laittaa lakanat ja pyyhe seuraavaa reissua varten, niitä ei ole valmiina mökkimajoituksessa. Tai mikä rivitalonpätkä olikaan se Åre Fjällby jossa majoituttiin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •