Sivu 330 / 332 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 230280320328329330331332 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.871 - 9.900 / 9939

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #9871
    Liittynyt
    01/2016
    Viestit
    1.087
    Mulefuttia ei tule teipata reunoille asti niin välttyy noilta ongelmilta.

  2. #9872
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    2.761
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti F. Kotlerburg Katso viesti
    Mulefuttia ei tule teipata reunoille asti niin välttyy noilta ongelmilta.
    Mitä minä olen sisurimiehiä joutunut kenttä olosuhteissa ohjeistamaa/auttamaan ei ole ollut teippaus syynä vaan tekniikan puute.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  3. #9873
    Päivitys edelliseen omaan viestiin, neljän kuukauden talvirengaskauden jälkeen Dillinger 5 lähti vanteelta ihan kengällä painamalla. Magic milk oli tällä kertaa vielä nestemäistä, edellisessä vaihdosssa se oli paakkuuntuneena renkaan seinille.
    Taidan palauttaa sisärenkaan reppuun!

  4. #9874
    Vähänkään pitemmillä lenkeillä sisuri on syytä olla mukana.

  5. #9875
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    18.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Vähänkään pitemmillä lenkeillä sisuri on syytä olla mukana.
    ...sen lisäksi pikkupumpusta saattaa olla apua, minulla on sisävarakumin mukana pussukassa myös rengasraudat ( tai muovia ne kyllä on).
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

  6. #9876
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    650
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Vähänkään pitemmillä lenkeillä sisuri on syytä olla mukana.
    Paljonko on vähänkään pidempi lenkki km:ssä/tunneissa? Viimeseen neljäänvuoteen tainnu mennä maantiepyörästä kerran rengas! Ajelen läskillä, cyclolla ja maantiepyörällä noin 400h tuntia vuodessa. Läskissä tubeles, cyclossa tubeles ja maantiepyörässä latex sisuri. Läskillä ei oo ollu sisuria mukana viimeseen 3 vuoteen, ei edes 120km kisoissa, cyclossa ei oo ikuna menny rengasta! Mulla on semmoinen näkemys näissä et huolellisuus tubeles hommissa ja tarpeeksi matala rengaspaine käytössä ehkäisee renkaan rikkoutumisia. Toki haavereita sattuu joskus, mut monet pumppaa renkaat mielettömän koviksi tavoitellessaan hyvää ruullaavuutta. Vaikka kun katsoo rengastestejä, niin hyvä rullaavuus saavutetaan usein suht mataliilla paineilla.

  7. #9877
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    367
    Mun lyhyellä kokemuksella allekirjoitan.

  8. #9878
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pikkupoika Katso viesti
    Paljonko on vähänkään pidempi lenkki km:ssä/tunneissa?
    Niin pitkä, että talutus vie kauemmin kuin sisurin vaihto ja kotiin/huoltopisteelle ajo TAI pitemmän kaavan mukaan lenkin/retken/kisan ajo loppuun (sen sijaan, että jättää leikin kesken).

    Pakko pistää vastavetona oma anekdotaalinen kokemus. Perustyökalusetti + sisuri siis aina mukana. Läskimara kisoissa toki myös. Mielellään ajaa loppuun ku kerran tullu lähettyä ja osallistuminen maksettu. Kerran tubelessi petti Syötteen kisassa ja ihan kiva se oli ajaa loppuun vs. jättää leikki kesken ekassa huollossa.
    Toisen kerran Fiskarssin trail centerissä renkaan kylkeen reikä. Pikaisesti sisuri paikalleen ja sai vielä nautiskella polut loppuun saakka.

    Cyclossa/gg:ssä pari kertaa mennyt jokin gummista läpi niin, että sisuri puhki ja kerran tubelessi ei ole paikannut työmatkahommissa, maantiellä ei iteltä mutta porukassa kylläkin.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  9. #9879
    Liittynyt
    01/2016
    Viestit
    1.087
    En minäkään ole rikkonut rengasta moneen vuoteen, mutta kyllä se taas joskus menee ja silloin olen ihan tyytyväinen, että sisuri on siellä repussa. Aina kun menen yli 10km päähän kotoa niin perussetti mukana. Jotain lyhkäisiä pyörähdyksiä lähipoluilla voin tehdä ilmankin.

    Edellinen rengasrikko sattui keskellä keskellä nykyistä kansallispuistoa 15km päässä autolta ja sellaiseen vuoden aikaan, että pimeäänkään ei enää mahdottoman kauaa ollut niin olisi ollut aika ahterista, jos ei sisuria ollut mukana.

  10. #9880
    Aika huonoa tuuriahan noi renkaan rikkoutumiset on, ja paljon kiinni ajomaastoista. Itse kun pkseudulla ajelee ja aina välillä paikoissa johon on jotain rojua kipattu, ja jostain rikotusta betonin kappaleesta voi törröttää vaikka raudanpää, jollaiseen joku vuosi sitten osuin läskillä ajellessa ja sisärengasta tosiaan tarvittiin, niin on tullut satulalaukussa ko vermettä pidettyä aina mukana. Painaahan se joku sata grammaa mutta eipä sellaista huviajossa huomaa.

  11. #9881
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    2.808
    Sähkärillä tuli ajettua syys-helmikuun aikana 800 km metsässä ja sisureilla varustetuilla renkailla. Tämänhän ei jonkun kaupunkilegendan mukaan pitäisi olla mahdollista, koska käärmeenpuremat. Mitään työkaluja tai pumppua ei ollut, mutta ei tullut reikiäkään.

    Viimeeksi on rengas mennyt ehkä joskus 2005 tjsp. Silloin renkaina Fast Freddyt ja jossain Sipoon korvilla meni ihan kelvillä. Pääsääntöisesti noita pumppuja on tullut ihan turhaan raahattua.

    Mutta täähän on tätä "mitäs jos". Joskus voi napsahtaa kohdalle ja kyllähän se sitten syö.

    ---
    Asiasta kukkaruukkuun. Sain tuon Salsan pokasahan kasaan ja olen nyt sillä fiinisti kurvaillut VSS-luolan käytävillä, kun ulkona satoi. Enivei, oli oikein hyvä ohjaustuntuma ja katsoin, että mitkä paineet: 0.3 edessä ja takana. Renkaina Maxxis Minion FBF ja FBR 4" leveinä. Mun mielestä ja muistin mukaan JJ:t kaatuu alle jo paljon ennen noita paineita.

  12. #9882
    Kun tuosta varasisärengasasiasta on puhetta, niin yhden kerran oli sisärengas tarpeen kun vähän löysä rengas putosi vanteelta 29+:ssa. Eihän sitä enää millään pikkupumpuilla saa nousemaan joten sisärengasta vaan kehiin. Ei ollut pitkä pysähdys. Toisella kertaa ihan kylillä ajellessa kävi sama. Ei ollut pitkä matka kotiin, mutta silti raskas homma kantaa fillaria, kun ei oikein viiti tunkkailla niin että vanteen reuna ottaa kontaktia asfalttiin. Joten on sisärenkaan mukana olo ihan perusteltu juttu.

  13. #9883


    Talvi alkaa olemaan lopuillaan ja summailenpa kokemuksia Terrene Cake Eater 27.5x4.5 renkaasta. Ensinnäkin valtavan iso rengas vihdoinkin 27.5 kokoon! Rengas on siis isompi, kuin vastaava Gnarwhal rengas tai Barbegazi. Viimeisimpänä mainittu näyttää ihan pikku nakilta nykyään :-) Ostin renkaan alunperin siis korvaamaan Gnarwhal rengasta, joka ei todellakaan ole hyvä rullaamaan. Kriteerinä oli saada parempi nastarengas.

    No Terrene on ollutkin parempi, mitä oli odotukset. Alkutalvella olin todella pettynyt, mutta nyt keväällä arvosana on vähintään - fantastinen rengas! Aluksi en osannut laittaa ilman paineita oikein ja sattui jopa pahoja kaatumisia. Eturengas on tosi huono pitämään sivusuunnassa, jos liikaa painetta. Olen oppinut, että edessä vähemmän ja takana enemmän, koska rullaus säilyy ok tasolla. Edessä renkaan viisto sivunappi on loistavan hyvä ja huono. Rengas on ihailtavan tarkka ohjata, eikä vetele edes matalammilla paineilla. Sivunappi on kuitenkin katastrofi isolla paineella (>0.5bar). Riittävän matalalla paineella edessä rengas tarjoaa mahtavaa ajamista varsinkin keväällä. Ihmisten tallomat reiät ja korkea keski polanne eivät tunnu yhtään missään. Siinä missä kaverit haukkuu reitit ihan paskaksi, niin itsellä vielä huippu reitit. Valtava ero ja nyt verrataan nimenomaan Barbegazi renkaaseen. Renkaan keskinapitus on kertakaikkiaan mainio! Tarjoaa tasaisen kantoalan ohuella kovemmalla keskipolanteella ja pyörällä säilyy tasapaino.

    Takana rengas on huikean hyvä. Vetopito todella hyvä ja viistotut napit tarraa pehmeästi, eikä rajusti kuten Gnarwhal renkaassa. Tämä on ihan olennainen etu rullaamista ajatellen. Terrene lisännyt lamellia auttamaan pitoa lumella ja loskassa. Tiheämpi tasainen keskinapitus kantaa ja rullaus on yllättävänkin hyvä näin isolle renkaalle. Ei nyt sentään Barbegazin rullausta ole, mutta vapauden tunne säilyy, eikä ala vkäyrä kohota :-) Ilmavuus ja massiivinen koko ovat aivan huikeita! Olen ajellut huonoilla reiteillä ja hankikanto on mahtava. Sinne uppoaa Barbegazi, mutta Terrene kantaa ja rullaakin vielä!

    Arvio renkaasta on kyllä nykyään ISO. Tämä on loistava rengas ja nimenomaan tehty tarkoitusta varten. Minulle tarkoitus on vaikea ajokeli ja Terrene tekee ajosta huipun :-) Hyvällä baanalla iso Terrene alkaa ahdistamaan ja sitten laitetaankin taas Barbit alle :-) Barbit ovat hiilari setissä jne,,,

  14. #9884
    Ohessa kuva vielä toisesta suunnasta...

  15. #9885
    Vertailun vuoksi vielä Barbegazi settiä...

  16. #9886
    Hyvää vertailua ja kommenttia. Kuvissakaan mitään valittamista. Kesäkäyttöön voisi fatbike renkaisiinkin olla enemmän xc-painotteista kumia kun välttämättä pitoa ei tarvitse/riittää kun paineet laskee. Onhan sen tyylisiä ainakin 26" koossa, mutta ei ehkä sielläkään esim. Vittoria mezcal tyyppisellä kuviolla. No ehkä tämmöisille ei ole tarvetta tai tilausta. JJ ja Barbegazi riittää kyllä aika pitkälle toisaalta.

  17. #9887
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    79


    Nää Surlyn uudet jäästä tehdyt renkaat on aika hyvät. Painoa ehkä turhan paljon, mutta huikea luisto.

  18. #9888
    Liittynyt
    09/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    8
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pojomtb Katso viesti


    Nää Surlyn uudet jäästä tehdyt renkaat on aika hyvät. Painoa ehkä turhan paljon, mutta huikea luisto.
    Loistokelit ajella rapakoissa! Ite taidan odottaa plussakeleille, jolloin ei kusi jäädy päähän ja sohjo vanteille.

    Lähetetty minun ONEPLUS A3003 laitteesta Tapatalkilla

  19. #9889
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    341
    Täpäri on tällä hetkellä telakalla. Ostin varalle läskin (Pole Taiga). Tulevaisuudessa läski olisi suureksi osaksi talvi ja ehkä välikausien pyörä, ellen nyt sitten myy pois myöhemmin. Täpärillä sitten kesät.

    Läskissä on nyt kiinni Maxxis Colossus 4.8 renkaat, edessä ja takana. Onko kellään kokemusta noista kesäkäytössä? Noihan ovat talvi/lumikäyttöön suunnitellut.. Tarkoitus olisi läskillä seuraavat 1-4kk ajaa, joten hirveän innoissani en ole uusien renkaiden ostosta kesäkäyttöä varten (jos läskiajokausi jääkin esim 1kk mittaiseksi) mutta pakkohan se on jos noi on ihan surkeat. En ole itse ehtinyt noita testaamaan ja kun ovat vielä sisureilla niin ajattelin ensin litkuttaa ne. Mutta jos ovatkin kesällä umpisurkeat niin ei kuitenkaan huvittaisi rengas- ja litkutusjumppaa montaa kertaa.

    Tilalle jokin pitävämpi rengas eteen ja JJ taakse vai meenkö noilla vai mitä?

    ps. Täpärissä on hucknorrikset edessä ja takana, onko noi läskiin tarpeellinen investointi?

  20. #9890
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti santei Katso viesti
    Täpäri on tällä hetkellä telakalla. Ostin varalle läskin (Pole Taiga). Tulevaisuudessa läski olisi suureksi osaksi talvi ja ehkä välikausien pyörä, ellen nyt sitten myy pois myöhemmin. Täpärillä sitten kesät.

    Läskissä on nyt kiinni Maxxis Colossus 4.8 renkaat, edessä ja takana. Onko kellään kokemusta noista kesäkäytössä? Noihan ovat talvi/lumikäyttöön suunnitellut.. Tarkoitus olisi läskillä seuraavat 1-4kk ajaa, joten hirveän innoissani en ole uusien renkaiden ostosta kesäkäyttöä varten (jos läskiajokausi jääkin esim 1kk mittaiseksi) mutta pakkohan se on jos noi on ihan surkeat. En ole itse ehtinyt noita testaamaan ja kun ovat vielä sisureilla niin ajattelin ensin litkuttaa ne. Mutta jos ovatkin kesällä umpisurkeat niin ei kuitenkaan huvittaisi rengas- ja litkutusjumppaa montaa kertaa.

    Tilalle jokin pitävämpi rengas eteen ja JJ taakse vai meenkö noilla vai mitä?

    ps. Täpärissä on hucknorrikset edessä ja takana, onko noi läskiin tarpeellinen investointi?
    Aika nihkeät Colossukset on kuulemma rullaamaan, mutta suurestihan se on aina paineista kiinni. Tubeless auttaa siinäkin paljon.
    Bud ja JJ on hyvä kombo kesällä, tai miksei ne JJ:t parinakin... Hucknorrisien tarve riippuu ajotyylistä ja maastosta. Ei mitään tarvetta itsellä ainakaan ollut.

  21. #9891
    Liittynyt
    06/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    49
    Joko tämä oli tänne linkattu?
    26x5.5"
    http://www.chaoyangtire.com/index.ph...name=YETICROSS

  22. #9892
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    149
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Petri Tuomenpuro Katso viesti
    Joko tämä oli tänne linkattu?
    26x5.5"
    http://www.chaoyangtire.com/index.ph...name=YETICROSS
    No johan on! Pitää harkita nastaversiota ensitalveksi.

  23. #9893
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    367
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Upea perjantaiilta satulassa. Bud ja JJ 4.8 on kyllä todella hyvä kombo, rullaa tubelessina todella hyvin. Vaikea on sanoa, mutta rullaa yhtä hyvin kuin alkuperäiset JJ 4.0. Pitoa on vain huiman paljon enemmän, etenkin edessä on nyt kova luotto kun pienet lipsahdukset loppuvat todella nopeasti eikä tule sellaista pulkkafiilistä. Ei sen puoleen, haibike sähköpyörä niin eipä sillä nyt niiin suurta väliä ole että rullaako vai ei. Kivempi on kyllä ajaa jos rullaa.

    Paineet jäi tällä pätkällä 0,50 edessä ja 0,55 takana. Kuskin paino luokkaa 0,1 tonnia niin paineita saa olla. Kävin eilen kokeilemassa taivaskallion ympäri 0,40 barin paineilla ja hyvin sekin meni. Todella positiivinen parannus. Kunhan nyt ei vain chainstay vasemmalla sahaudu poikki. Huomasin lammassaaressa että toisen rivin nappulan reunat osuu siihen välillä ja maalit on siitä kohtaa pois.

    Saisiko vanteen keskikohtaa siirrettyä hiukan puolia kiristämällä? Oikealla puolella olisi enemmän tilaa, kettinkiin jää myös tilaa.

    Muutaman päivän joutui Budin pumppaamaan, mutta lisäsin 1 ozin lisää (Sun Ringlen 2 oz pulloja oli hyllyssä, ilmeisesti samaa kamaa kuin Stan's) ja ravistelin vähän lisää niin nyt tuntuu tiivistyvän. JJ 4.8 pärjäsi näköjään hyvin yhdellä 2 ozin pullolla (0,6 desiä). Fattystripperin sivuilla sanotaankin että voi mennä viikko-kaksi ennen kuin litku liimaa fattystripperin kunnolla kiinni renkaaseen.

    Tuntuu vähän siltä että nastarengasrumbaan ei tarvitsisi lähteä. ISP:t on Hardlife 3.0 alla, niin jos on pakko mennä niin voin mennä sillä sitten. Mitä tekisi tuolla Sun Ringle 80 kiekkosarjalla sitten...
    Niinhän siinä kävi että JJ oli sahaamassq chainstayn poikki. Aikamoiset uurteet on jo, suojasin mudhuggerin mukana tulevalla kalvolla.

    Kävin tänään ekaa kertaa "yläfemmalla", ja käteen tarttui litran stanin lisäksi 3,45 mm puola-avain. Löysäsin toiselta puolelta kaikki puolat puoli kierrosta, ja toiselta kiristin saman verran. Nyt on molemmilla puolilla yhtä paljon välystä nappuloihin, vaikka chainstaystä mitattuna vanteen reuna onkin hiukan toisella puolella.

    Alla on nyt ollut muutaman tunnin verran 29" i35 vannesetti 29x2.6" nobby niieillä. Oi pojat että rullaa hienosti, naurattaa välillä. Voi oikeasti ottaa vauhtia vastamäkeen. Mutta mutta... Kävin tunnin pyörimässä Kivikkossa (noinko taivutetaan?), ja kaikki kohdat jotka aikaisemmin meni lötöstellen yli aiheutti nyt peräpukamia ja ranteiden turvotusta (hiukan tehostettua). Kyllä noilla läskirenkailla tulee olemaan käyttöä vielä, etenkin jäykkäperässä. Vai pitäisikö hankkia sittenkin se sähkötäpäriläski?
    .

  24. #9894
    Kun JJ:ä ei saa 27.5" koossa, niin mikäpä olisi Farley 5:een parhaiten rullaava kesärengas? Varmaan täällä mainittu, mutta kun näitä sivuja on tässä ketjussa melko monta...

    Pidolla ei hirveästi väliä, tulee 7-kymppisen isäukon käyttöön, ajelee varmaan kuivalla kelillä helppoa reittiä. 2 bar ei kuitenkaan toivottu ratkaisu

  25. #9895
    Bontrager Barbegazi jos 4.5 leveätä mahtuu, Hodag jos 3.8 riittää.

  26. #9896
    Liittynyt
    02/2018
    Viestit
    39
    Onkohan kellään vielä kokemusta Maxxis Colossus, 27.5x4.50 renkaista vai onko niitä saatavana vain netissä kuvina? Olisi kohta tarvetta uusia Bontrager 27.5x4.50 ja olisi tuostakin renkaasta kiva kuulla jotain

  27. #9897
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    2.808
    Tänään heitin 20 km metsälenkin Salsa Bucksaw:illa, missä 4" Maxxis Minion FBR ja FBF -renkaat. Kiroilin huonoa kuntoani, kun pyörä ei tahtonut oikein kulkea mitenkään edes tasaisella. Kotio päin polkiessa Kontulan (kuuluisan) Nesteen kohdalla sain eteeni jonkun cyclocrossaristin. Ajattelin ajaa kiinni ja imuun. En päässyt taakse edes alamäessä, missä cyclo rullasi vapaalla ja minä poljin...

    Ilmeisen raskaat nämä Maxxikset

  28. #9898
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    2.808
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti harald Katso viesti
    Niinhän siinä kävi että JJ oli sahaamassq chainstayn poikki. Aikamoiset uurteet on jo, suojasin mudhuggerin mukana tulevalla kalvolla.
    3" Fat Freddy nastoilla...

    P.S. se on Kivikossa...


  29. #9899
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tänään heitin 20 km metsälenkin Salsa Bucksaw:illa, missä 4" Maxxis Minion FBR ja FBF -renkaat. Kiroilin huonoa kuntoani, kun pyörä ei tahtonut oikein kulkea mitenkään edes tasaisella. Kotio päin polkiessa Kontulan (kuuluisan) Nesteen kohdalla sain eteeni jonkun cyclocrossaristin. Ajattelin ajaa kiinni ja imuun. En päässyt taakse edes alamäessä, missä cyclo rullasi vapaalla ja minä poljin...

    Ilmeisen raskaat nämä Maxxikset
    On renkaissa eroa, paljonkin. Edessä ei haittaa vaikka pitoa onkin, eikä edessä rullausominaisuudet niin paljoa vaikuta. Jos ei märkiä kallioita ja kivikoita paljoa ole niin itse voisin ajatella laittaa taakse vaikka svalpen jumpojimin,Pacestar Liteskininä. Tai jos märillä kivillä ajoa on enempi niin sitten Addix-seoksella. Ainakin rullaaminen muuttuisi.

  30. #9900
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    2.808
    ^Heitin tänään sitten lenkin täysjäykällä Salsa Beargreasella, missä 4" JJ:t. Pyörä suorastaan lensi. Ehkä mun kunto ei sit olekaan niin paska...

    Mitäs suosituksia FBF:n ja FBR:n tilalle? Tuo Kottenbergin suositus JJ taakse, vai kokonaan JJ:t?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •