CanyonHelkamaRideElectrobikeGiantHuntteri
Sivu 310 / 366 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 210 260 300 308 309 310 311 312 320 360 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 9.271 - 9.300 / 10978

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #9271
    Mulla on myös Dillinger vitosten kanssa tyhjentymisongelmaa (mulefut+tubeless). Jo vanteellenoston yhteydessä huomasin, että vuotaa ilmaa aivan solkenaan joka paikasta. Ja aina kun muuttaa paineita niin alkaa vanteen ja renkaan reunan välistä litkua valumaan.
    Viime päivinä oli takarengas tyhjentynyt töistä lähtiessä ja seuraavana päivänä töihin lähtiessä. Voi tietysti lämpötilaerot vaikuttaa (+22 / -20 astetta) asiaan. No, toi rengashan ei ole virallisesti tubeless ready, että kai näitä ongelmia voi sitten odottaakin.

  2. #9272
    Liittynyt
    05/2016
    Viestit
    406
    Itsellä on D5 pitänyt mahtavasti ilman koko talven, eikä myöskään puske mistään läpi. Fattystripperillä thety tubeless. Liekko sitten ikääntyessä alkaa näitä tulemaan. Nyt normi Stanit sisällä.

  3. #9273
    Mulla noi D5:t on nyt toista talvea alla ja ensimmäistä tubelesina. Kyljistä ei vuoda mutta reunakaapelin ja vanteen välistä kylläkin tihkuaa hieman lähes joka lenkillä. Orange seal litkuna tällä hetkellä.

  4. #9274
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kekuliini Katso viesti
    Mulla noi D5:t on nyt toista talvea alla ja ensimmäistä tubelesina. Kyljistä ei vuoda mutta reunakaapelin ja vanteen välistä kylläkin tihkuaa hieman lähes joka lenkillä. Orange seal litkuna tällä hetkellä.
    Nostitko ylös liukasteen avulla? Voi olla etteivät ole aivan asettuneet kunnolla kehälle.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  5. #9275
    Nostin vanteelle saippuaveden kera ja molemmat kyljet napsahti paikoilleen. 1.5 bar painetta laitoin ja painelin sekä pomottelin. Reunat renkaassa oli koko kehällä samanlailla merkkiviivaan nähden.

  6. #9276
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    Noi D5:set on aika hankala saada tbl:ksi, itse jouduin ensimmäisellä kerralla liimata ne ennen kuin pysyi ilmat sisällä.

    Sen jälkeen kun on laittanut noi vanteille olen saanut ne pitämään kerralla.

  7. #9277
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    283
    Millä liimasit ja siis miten - renkaan reuna vanteeseen kiinni?

  8. #9278
    Liittynyt
    11/2008
    Viestit
    201
    Ihan tavallisella kontaktiliimalla, olisiko ollut Bostik.

    Liimaa sopivasti vaan renkaan reunaan. Mutanaama on tehnyt youtubeen tuosta videonkin jokunen vuosi takaperin, en kyllä enää löytänyt.

  9. #9279

    Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kekuliini Katso viesti
    Mulla on myös Dillinger vitosten kanssa tyhjentymisongelmaa (mulefut+tubeless). Jo vanteellenoston yhteydessä huomasin, että vuotaa ilmaa aivan solkenaan joka paikasta. Ja aina kun muuttaa paineita niin alkaa vanteen ja renkaan reunan välistä litkua valumaan.
    Viime päivinä oli takarengas tyhjentynyt töistä lähtiessä ja seuraavana päivänä töihin lähtiessä. Voi tietysti lämpötilaerot vaikuttaa (+22 / -20 astetta) asiaan. No, toi rengashan ei ole virallisesti tubeless ready, että kai näitä ongelmia voi sitten odottaakin.
    Kuulostaa todella tutulta, vanteena tosin mulla on marge litet. Edessä pysynyt ilma melko hyvin mutta takaa tyhjenee ja vuotaa hiukan sielt sun täältä. Niin ja fattystrippereillä toteuttu litkutus.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

  10. #9280
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    609
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    Nyt keksin ratkaisun siihen Jumbo Jim 4,4'' Liteskinin kierouteen ja runkoon hankaukseen: Laita rengas vanteelle suht löysin ilmoin, leikkaa makuualustasta 180 cm pitkiä ja 0,5 cm paksuja suikaleita ja laita niitä renkaan molemmin puolin vanteen ja ulkokumin väliin niin syvälle kuin saat.

    Näin renkaan halkaisija vähän kapenee sekä se myös painuu tasaisiemmin kiinni ja on täten suorempi. Aiemmin se hölskyi vähän syvyys että leveyssuunnassa.
    Ei oo vanteen mitoitus ihan kohdallaan jos tommoista joutuu tekemään. Mutta onneksi jonkinlainen ratkaisu löytyi ja pääsee sentään ajamaan.
    Jaguar Mummopyörä vm.1950

    Pole Taiga SnowTrail

  11. #9281
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    283
    80mm vanteet eivätkä ne kierotkaan ole. En itsekään ymmärrä mistä tuo heitto tulee

  12. #9282
    Ei aivan tähän ketjuun kuulu, mutta wtb bridgeriä en ole saanut millekään vanteelle suoraan kulkemaan. Ei onnistu edes wtb:n omalle vanteelle. Edessä on reilusti tilaa, niin puolen sentin heitto ei haittaa. Takana on jo hieman tiukkaa, niin pitää saada se suoraan. Seuraavaksi pitää vissiin hioa joka vannetta tai kumin reunaa. Jossain naurettiin et wtb tarkottaa wilderness tight beads. Eli hieman gummin beadia väljemmäks hiomalla seuraava yritys. Oli halvat kumit, niin ei niin suurta väliä.

  13. #9283
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    283
    Kokeile leikata makuualustasta 0,5cm suikaleita ja tunge ne vanteen ja renkaan väliin kun rengas on puolityhjänä. Fiksasi mulla saman ongelman JJ:n kanssa

  14. #9284
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    44
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannu911 Katso viesti
    Nyt toi posti todella raskaat JJ4.8 LiteSkin Addixit. Speksien mukaan pitäisi painaa 1190g mutta nämä painaa 1419g - siis 229g! yli speksien. SnakeSkinienkin speksistä yli 129g.
    Näissä on kyljen paksuus noin millin kun aikaisemmissa JJ LiteSkineissä ollut luokkaa 0.6mm. Myös kulutuspinnan paksuus ilman nappuloita on lähes millin paksumpi kuin aikaisemmissa LiteSkineissä. Tainnut laadunvarmistus hieman pettää Indonesiassa. Lähtevät takaisin Saksaan.
    Noi JJ4.8 Addix LiteSkinit palautui takas Saksaan ja tilasin JJ4.8 Addix SnakeSkinit tilalle. Se on 1505g eli 215g painavampi kuin Schwalbe on ilmoittanut painoksi. Mikähän näissä Addixeissa JumboJimeissä oikein mättää? Onko ne oikeasti 200g painavampia kuin Pacestarit mutta Schwalbe ei vain myönnä sitä. Onko muut punninnut noita JJ Addix malleja?

  15. #9285
    mutanaama Guest
    Se liimausvideo, en jaksanut hirveesti hienostella videon teon kanssa, mutta tuosta ne tärkeimmät selviää

    https://www.youtube.com/watch?v=Lg2JVZ2BEzQ

  16. #9286
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    283
    Löysin (vihdoinkin) sivuston, missä edes jonkinlaista läskirengasvertailua samalta taholta.

    https://electricbike-blog.com/catego...fatbike-tires/

    Siellä kehutaan Surlyn renkaita ja dissataan Vee Tiren nakkeja, harvana poikkeuksena 4,7'' Bulldozer. Onko kenelläkään laittaa käytännön mitat tuosta 4,7'' Bulldozerista?

    Mitä kokemuksia ja kauppavinkkejä ihmisillä on läskipyörien vaihtamisesta 27,5-29'' vanteisiin ja 2,4-3,0'' renkaisiin kesäksi? Tuolla kehutaan, että jenkeissä saa jopa 100-200 erkillä 27,5-29 kiekot läskeihin mutta en löydä vastaavaa tällä puolella rapakkoa.

  17. #9287
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.311
    Elä koske bulldozereihin. Menee asfaltilla ja hiekkatiellä mut muuten paska rengas. En minä ainakaan rahojani siihen laittas
    4 tuumaset jumbo jimit vaan alle niin ei hinkkaa ja halvalla saa saksasta.

    https://www.bicyclerollingresistance.com/fat-bike-reviews/schwalbe-jumbo-jim-liteskin-2016

  18. #9288
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.647
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Elä koske bulldozereihin. Menee asfaltilla ja hiekkatiellä mut muuten paska rengas. En minä ainakaan rahojani siihen laittas /klip
    Mulla on ollut takana Bulldozer ja nytkin on Snowhoe XL nastoilla. Minusta Bulldozer oli suht hyvä yleiskäyttöön. Samoin Snowshoe talvikäytössä myös ihan kohtuullinen. Ei ne parhaita rullaajia ole, ja juuri siksi en niitä juuri tiekäyttöön suosittelisi. Molemmissa tubelesontiominaisuudet on hyvät.
    Bulldozer tuli hankittua kun puoli-ilmaiseksi sai ja Snowshoe silloin kun nastakumivalikoimaa ei paljoa ollut.
    Joten en minä nyt Veetiren renkaita mitenkään erityisen huonoiksi luokittaisi.

  19. #9289
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.311
    ^Niin ehkä se menee ku ilmaseksi saa mutta parempaakin on tarjolla jos rahaa meinaa tuhlata. Itseohjaus nuissa se isoin riesa on. Pakko ajella vähä kovemmalla renkaalla

  20. #9290
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Elä koske bulldozereihin. Menee asfaltilla ja hiekkatiellä mut muuten paska rengas. En minä ainakaan rahojani siihen laittas
    4 tuumaset jumbo jimit vaan alle niin ei hinkkaa ja halvalla saa saksasta.

    https://www.bicyclerollingresistance.com/fat-bike-reviews/schwalbe-jumbo-jim-liteskin-2016
    Mä taas itse en ole vakuuttunut JJ:stä muualla kuin asfaltti- ja sorateillä...

  21. #9291
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.772
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    Mä taas itse en ole vakuuttunut JJ:stä muualla kuin asfaltti- ja sorateillä...
    Itse ajelen 4.4" jumbo jimeillä ihan tyytyväisenä. Etunen ohjaa vähän itsestään ja takana pitoa riittää. Paineita sen verran, että kyljet menee ruttuun, mutta ei lyö läpi kuitenkaan. Rengaspaineet vaan alas käsikopelolla, eikä mittarien asteikkoja tuijottamalla.

  22. #9292
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.311
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    Mä taas itse en ole vakuuttunut JJ:stä muualla kuin asfaltti- ja sorateillä...
    Vähemmän se bulldozer pitää mielestäni. Ainaki sivuttaispito olematon joten edessä vaarallinen. Edestä vaihoin melekeen heti sen pois muutaman kerran turvalleni tultua. Takana meni yks kevät ja kesä. Tosin etusena en JJ:tä ole kokeillu että siihen en osaa sanoa. Surly Bud on vaan ainoa oikea sinne (kallis rengas).

    JJ:n pointti onki paras rullaus. Saattaa olla 20kg pyöräänki ihan hyvä juttu

  23. #9293
    Liittynyt
    01/2018
    Viestit
    283
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Itse ajelen 4.4" jumbo jimeillä ihan tyytyväisenä. Etunen ohjaa vähän itsestään ja takana pitoa riittää. Paineita sen verran, että kyljet menee ruttuun, mutta ei lyö läpi kuitenkaan. Rengaspaineet vaan alas käsikopelolla, eikä mittarien asteikkoja tuijottamalla.
    Viimeksi kun annoin JJ:n mennä puuterikelissä rypyille niin sain kyllä enemmän hankikantoa mutta JJ meni vanteella vinoon eikä sitä siitä enää saanut korjattua...

    Kuinka leveä Bulldozer 4.7 on versus JJ 4,4?
    Ja tosiaan Bud edessä itsellä, kaverilla oli vähän käytettynä nurkassa pölyä keräämässä. Paras fatbike-investointi tähän asti, saa nähdä uskaltaako kesälläkin ajaa vai kuluneeko liikaa.

  24. #9294
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.311
    Googlesta poimittua


  25. #9295
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    Ja tosiaan Bud edessä itsellä, kaverilla oli vähän käytettynä nurkassa pölyä keräämässä. Paras fatbike-investointi tähän asti, saa nähdä uskaltaako kesälläkin ajaa vai kuluneeko liikaa.
    Meikäläisellä ei ole Bud edessä kulunut juuri lainkaan kun kilometrejä sillä jotain 1500 tms (alustoina pikeä, soratietä, polkuja, kivikkoja, suota, lunta ja jäätä jne.). Takana Lousta on jopa pikkasen kulumista havaittavissa, mutta kyllä silläkin varmaan 5000-10000 km menee, toki alustasta riippuen.

  26. #9296
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannu911 Katso viesti
    Noi JJ4.8 Addix LiteSkinit palautui takas Saksaan ja tilasin JJ4.8 Addix SnakeSkinit tilalle. Se on 1505g eli 215g painavampi kuin Schwalbe on ilmoittanut painoksi. Mikähän näissä Addixeissa JumboJimeissä oikein mättää? Onko ne oikeasti 200g painavampia kuin Pacestarit mutta Schwalbe ei vain myönnä sitä. Onko muut punninnut noita JJ Addix malleja?
    No niin punnitsin omani käyttäen kalavaakaa tiedä tarkkuudesta mutta 1360g näytti. 4.8 addix jumbo jim ss.

    Ensilenkki ajettu heti perään tampereen maastoissa ja voi hyvää päivää kun oli pettymys budin jälkeen etusena. Veteli miten sattuu ja todella levoton ajettava. Paineet oli samat mitä budilla.

    Pitääkö tässä nyt vaan totutella ajaan korkeemmilla paineilla jotta ei vetele?

  27. #9297
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    44
    Tuohan ei ole kuin 70g päälle ilmoitetun painon. Hyvä tietää että kevyempiäkin Addixeja löytyy, kun vain tietäis että mistä.

    JJ4.8 SS:stä ei kokemusta edessä. Kesällä ajellut JJ4.0 LS edessä ja se ei vetele yhtään. Talvella Budi edessä ja se toimii hyvin.

  28. #9298
    noniinno Guest
    Maxxis minion 27,5x3,8 fbf ja fbr. Ihmeellisen hyvä rullaus asfaltilla. 3" Nobby Nicin jälkeen on kuin maantierenkaat olisi olleet alla. Eipä maastossakaan valittamista, tuntui pitävän ja kantavan mainiosti. Tosin möyrimistä en harrastanut vaan lähinnä vanhoja lumisia polkuja sekä kelkkauraa vauhdilla. Tämä siis ekan 40km tuomalla varmuudella. Omaan käyttööni tuo 27,5 tuntuu sopivan kakskutosta paremmin.

  29. #9299
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.881
    ^Minionien 26" renkaat on paljon traktorimaisempia kuin nämä 27.5".
    Rullaus on näissä tarkempi rengaspaineesta, sen tippuessa liian matalaksi alkaa rullaus tuntua äkkiä nihkeältä. Vieläkin on vähän hakusessa sopivat lähtöpaineet kun tulee pidettyä pyörää lämpimässä ja pakkasella rengaspaine tippuu aika selvästi ulkona jäähtyessä.

  30. #9300
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hannu911 Katso viesti
    Tuohan ei ole kuin 70g päälle ilmoitetun painon. Hyvä tietää että kevyempiäkin Addixeja löytyy, kun vain tietäis että mistä.

    JJ4.8 SS:stä ei kokemusta edessä. Kesällä ajellut JJ4.0 LS edessä ja se ei vetele yhtään. Talvella Budi edessä ja se toimii hyvin.
    Omani tilasin verkkokauppa.com. Pari kybää tuli takkiin versus saksasta tilatessa, mutta sainpahan heti seuraavalle päivälle.

    Ollut myös kesällä tuo 4.0 jj ls edessä ja tosiaan se ei vedellyt. Hienoinen pettymys kyllä tämä 4.8 jj edessä, varsinkin kun lumet sulaa ja haluaisi käyttää vähän matalempaa painetta tasoittamaan juuria.

    Lisäsin painetta nyt edelliselle lenkille, niin vetely pieneni huomattavasti, mutta vaimennuskykyä luonnollisesti lähti ikävästi. Takanahan 4.8 jj ss toimii mielestäni tosi mukavasti!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •