^ nimimerkki velvoittaa? 😂
^ nimimerkki velvoittaa? 😂
sähkö pyörä läski kuski
Onko kellään kokemusta farleysta 4,5" taakse ja 3,8" eteen (koska bluto)? Tai vastaava kombo muilla merkeillä? Lähinnä onko suurta hyötyä ja/tai miten vaikuttaa etenemisnopeuteen?
Testaamalla tietty selviäisi, mutta mietin vaan laitanko 4,5" barbet suoraan myyntiin ja hodagit kesäksi taas alle. Ensi talveksi jäisi grarlit.
Itku lyhyestä ilosta, kovat paineet ja hiekotussepeli on huono yhdistelmä. FattyStripperit ovat onneksi tulossa.
Onpa rauhallista täällä rengaskeskustelussa. Kaksi viikkoa mennyt ilman uutta viestiä. No sehän on vain hyvä, jos pyörissä on kelvolliset renkaat alla.![]()
Ja jos ei ole, niin XXL:stä saa 25 % alella laaturengasta. Jumbo Jimit (Liteskin) 120 e/pari, Bud ja/tai Lou -kombo 150 e. Olisin Dillinger 5 -parin laittanut 225 e hintaan tulemaan, mutta niitä oli vissiin vain yksi pari ja se ehti mennä sinä aikana kun puhelimella tarjouksen huomasin ja siitä kävelin tietokoneelle tilaamaan. No, säästyipähän nekin rahat, jäätikköjä lukuunottamatta Bud & Lou hoitaa homman erinomaisesti.
Nonni nyt on renkaatki kesäkuosissa. Bud/Jumbo jim 4.8 Snakeskin ja tubelessina.
Pikku rullaustestilenkin heitin tossa 24km/h keskarilla. Paineet oli 7/9psi
Kai se rullas paremmin nyt ku sai sen loun pois. Jää oottelemaan enstalven puutereita.
Jumbo jimi asettu heti. Aika tiukka rengas. Kovahomma saaha hyllystä irti.
Budia piti pyöritellä jonki aikaa ja 3x pumpata lisää ilmaa.
Itsekin tuli XXL:stä Bud hankittua. Ajattelin laittaa isoKnardin edestä taakse ja Budin eteen kevään mutakelien ajaksi. Ei varmaan pieninappulainen isoKnard Jumbojimiä paljon parempi takana ole muta- ja savipaikoissa, mutta kokeillaan. Edessä kaipaa välillä pitävämpää sivuttaispidon suhteen ja siihen ei taida Budia parempaa olla. Ainakaan huomioiden Budin kaikki hyvät ominaisuudet.
Täällä vaihtui Budit Jumbo Jimeihin. Budiin verrattuna JJ näyttää ja tuntuu slickseiltä. Tuntuu ettei se voi mudassa tai sohjossa kovin hyvin voi pitää, mutta vastaavasti rullaa kyllä kuin tauti mitä tänään parikymmentä kilsaa enimmäkseen asfaltilla ajelin. Pikku pätkä oli maastossakin, mutta paineet oli sinne epäsopivan kovat niin ei osaa vielä kommentoida siltä rintamalta.
Minä tarttin sisuskumia JJ:n vanteellenostoon, ei meinannukkaan kompuran kanssa tiivistyä tubelessina kun oli paketoinnin jäljiltä niin taitteilla. Mutta sitten kun sai asettumaan, tuntuu kyllä olevan Budeja ja Louta tiiviimpi. Ja pelkästään jo vanteelle piti enemmän vääntää.
Mulla on nuo Suomen Urheilupyörän taannoisesta tarjouksesta ostetut 4.8 Snakeskinit. Mainoksessa luki että OEM-versiot, ja eihän niillä mitään varsinaista pakettia ollutkaan. Mutta kauankohan lienevät hyllyssä seissy, koska kumi oli selvästi muuttanut väriään yhdestä kohtaa. Ja käyttämättömyyden osalta vähän epäilyttää kun nappuloissa ei ollu karvan karvaa pitkällä.
Viikko sitten nämä tuli viimein tilattavaksi ja äsken tuli haettua postista.
![]()
-Janne
Joo. Ei tämä ostos kyllä menestys ollut tai ainakaan sieltä parhaimmasta päästä, mutta pakko oli saada kun ekat kuvat näin. Vertaan näitä vain Jumbo Jim 4.8LS ja Veetire Mission Command kun muista renkaista ei ole kokemusta. Asensin nämä myös sisurin kanssa, mutta ovat kuitenkin Tubeless ready.
Selfsteeringiä on melkoisesti ainakin 0,8 bar paineilla, joten siinä suhteessa aiemmat Jumbot Jimit vie mennen tullen. 1,25 bar paineilla ajelin, mutta tuntui liian kovalta omaan makuun. Muuten Whiten Veetiren Mission Commandit (White Comp ensiasennusrenkaat) vetelee yhtälailla kuin nämä slicksit. Liekkö uutuuden karheutta, mutta kerää ainakin näin alkuun kaikenmaailman kivet ja roskat kaduilta mukaan ja ne sitten ropisee runkoon. Jumbo Jimit rullaa paljon paremmin kuin nämä, mutta sehän ei ole varmaan kenellekkään yllätys. No nämä tuli ostettua ja ajelen nämä loppuun kesäisin. Mun läskiajelut on pääosin työmatkapyöräilyä joka on kesäisin asfalttia. Talvella sitten, joko aurattua tai auraamatonta tietä, jolloin ajellaan noilla Jumbo Jimeillä (jäällä likimain vaaralliset ilman nastoja) tai sitten ostetaan seuraavaksi jotkut valmiit nastarenkaat.
![]()
-Janne
Itsellekin tullut käsitys että Veetiren renkailla on melkoisesti selfsteering-taipumusta. Takana toimivat paremmin.
Jumbojimit on kesän ajoihin varma valinta.
Liekkö nuo tarkotettukki ajettavaksi kovilla paineilla. Maantierenkaat
Recommended 20-40 PSI (1.4 - 2.8 bar)
Hyvän näköiset renkaat![]()
Mistä tuo takalokari on hommattu?
Nyt on nöösipojallakin TUBELESS - ihan ekat!
Mulefoot 80, Fatty stripperit ja Orange Seal Endurance litkut. Renkaina vuoden ajetut JJ 4.0:t, easy tubeles versiot.
Edessä oli päälikummissa jo reikä, näytti tiivistyvän. Takaa rupesi tulemaan vanteen puolelta saippuakuplia - ja monesta kohtaa - pesin kiekot ensin. Mutta näytti tiivistyvän sekin. FattyStripper on sellainen kortonki, etten lainkaan ihmettelis jos olisin rikkonut sen asennusvaiheessa. Takapäässä kumi nimittäin päätyi rattaiden sekaan tuskaisen pitkiksi hetkiksi.
Molemmat nousivat ilman kompuraa, ja tiivistyivät heti lukuunottamatta tuota reikää edessä ja noita vanteen puolen reikiä takana. Kaksi baria sain pumpattua ilman litkuja ihan rauhassa, nousivat jo 0,5 barin jälkeen, mutta ei ollut tornipumpussa mitään herkkyysmittaria.
Painoa säästyi ehkä 100-150 g per rengas, taakse laitoin suoraan koko putelin 237 ml kun hetken aikaa näytti pahalta. Sisäkumi näytti painavan n. 400 g. FattyStripperi taitaa paina sellaiset 40 g.
Mitä nyt ajelin 1,8 barin maantiepaineilla hetken aikaa ei se ainakaan hirvittävästi kevyemmältä tuntunut. Mutta oli pehmeämpää menoa, tuntui kuin pito olisi parempi ja käsiteltävyys herkempää. Kyllä tykkäisin!
Totuushan paljastuu sitten oikeilla alle 1 Barin paineilla, jos nyt pysyvät ilmat edes sisällä....
18.5. lisäys. Toimii hyvin. Ja kyllä kannatti! Ihan kuin olisin saanut uuden pyörän. Enää ei tarvitse ajella yli 1 barin paineilla edes matka-ajoa. Tubelesointi vaikuttaa renkaisiin niin paljon, että en enää ikinä kysy mielipidettä renkaasta ilman, että tiedän onko vastaaja ajanut sitä sisäkumilla vai ilman. JJ on nyt paremmin pitävä, paremmin vaimentava ja ketterämmin ajettava.
Puusilmä muokkasi tätä : 18.05.2017 at 11.52
no nyt on läskipyöräily aloiteltu ja seuraa kysymys.. miten tuo renkaan litkutus taahtuu niinku oikea oppisesti, olen youtubesta katellut muutamia videoita, mutta lähes jokaisessa tehdään eri tavalla... ja sitten käykö kaikki vanteet litkutukseen.. pyörä on tällainen: http://www.nishiki.fi/tuote/fatbike-2017/durango-26-2/
ja renkaat hommasin tubeless sopivat ja leveyttä 4.6" ja pyörän renkaassahan n nyt sellainen ns. auton venttiili
Tubeles renkaiden repeämiin olen käyttänyt innerline sealer, kotimainen yritys valmistaa? kyljessä ollut 5mm repeämä korjaantui ja kuivui alle kymmenessä minuutissa ja jos huomaan muitakin reikiä, tuota tippa sisäpuolelle. Tuolla korjannut jo vuosia renkaat.
Aine on mustaa paksua ainetta, jonkinlaista nestemäistä kumia, sotkee ja tarttuu hyvin myös sormiin.
mistäs sen tietää onko tubelles ready, ei ainakaan lue mitään?? ja mikä tämä ghettotubelles on..??
onko se ihan jees että vetää gorillateipin vannenauhan päälle ja sitten litkut sisään ja täts it..??
ja miten se venttiili tulee kiinni/ tiiviisti tuohon vanteeseen ?? onko venttiilissä joku tiiviste tms?
Jos nyt alkuun tutkisit vähän näitä foorumin tubeleskeskusteluita, niin kaikki tarpeellinen tieto löytyy kyllä.
Kysy vaikka pyörän myyjältä ja jos sitä kautta ei onnistu nii ota kumi pois vanteelta ja ota semmonen kuva missä vanteen pohjan muoto näkyy selvästi ja postaa tänne nii joku kertoo onko se tubeless-ready vai ei. Ei onnistu tehdä teipillä jos ei ole tubeless-ready vanne.
YouTubesta löytyy hyviä ghettotubeless-videoita. Löytyy myös ku etsit täältä foorumilta.
Tässä on felt double double ketjusta mitä oon ite kirjotellu.
Kyllä niillä vanteille saa ghettotubelessit tehtyä. Oon ite ajanu niillä melkein uudesta asti ja hyvin on pysyny vanteella. Telttapatjaa leikkaa 6,5cm levyinen suikale ja 20" tai 24" sisukumi halki ja sen venytät siihen vanteelle. Oon saanu kompuralla nousemaan ilman tota telttapatjaakin mutta se helpottaa asennusta. Halkaistun sisurin voi korvata fattystripperillä.
Kivoja ajeluhetkiä!
Muista myös tarkistaa pinnojen ja joka ikisen pultin kireys parin viikon päästä. Edit: oon käyttäny tätä sisuria http://www.chainreactioncycles.com/m...e/rp-prod24639
On aika kapea mut juuri ja juuri riittävä. Ei tarvitse saksia ylimääräistä pois.
Tuosta vielä litkut http://www.chainreactioncycles.com/m...t/rp-prod38850
Ja venttiiliavain
http://www.chainreactioncycles.com/m.../rp-prod138109
Ruisku on myös pätevä
http://www.chainreactioncycles.com/m...r/rp-prod38825
Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
kyllä tässä tais nii käydä että vannekaupoille on lähettävä.. aloin mittaamaan tuota vanteen leveyttä niin eihän se ollut ulkomitalta kuin 8.5cm (eli ilmeisesti 3") ei taia olla vaikutusta laittaa 3 " vanteelle 4.6" kumia??
Kyllä siihen menee kaikki läskirenkaat. 80-90mm on aika perus vanneleveys.
Runko/haarukka saattaa kyllä ottaa vastaan eli se syytä tarkistaa paljonko siellä on tilaa.
Tä... 80mm Vanne on se yleisin kaikille kumeille. Sopii kyllä kaikki 4"-5" kumit noille. Itse ajelen 65mm kiekoilla 4,8"budilla ja takana 4,7 barbigazi. Oikeen hyvät on, enkä vaihtaisi leveämpiä/painavampia vanteita...
Voisi Junga helpottaa jos kerrot mikä pyörä/vanne kyseessä...
Pyörähän oli yuo nishikin durango minkä ylempänä linkkasinkis...haarukassa pitäisi kyllä olla hyvinkin tilaa.. täytyy alkaa sunnuntaina vaihtamaan... ei ole mitään hajua minkälaiset renkaat olis hyvät.. soralla ja metsäpoluilla.. ostin ground control sportit aattelin että vois talvellaki olla hyvät.. alkuperäiset on jotku kendan renkaat eikä niissä ollu oikein pitoa lumella
Vai oisko Ground Control Fat 4.6? Sport o eri rengas.
Juu, noilla pääsee kyllä alkuun. Tulevaisuudessa voi sitten hankkia yhden renkaan kerrallaankin, niin voipi testata toimiiko jokin paremmin taka- vai eturenkaana.
Kirjanmerkit