Sivu 306 / 306 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 206256296304305306
Näyttää tulokset 9.151 - 9.171 / 9171

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

^ Tyylejä on monia. Minulla Dudessa 65mm kehällä 4.4” Liteskin Jumbot. Testailujen perusteella minulle sopivin oli tuo ”välikoko”.

Nelituumaisessa on makuuni liian pieni ilmatilavuus, jotta voin pitää edessä itselle sopivaa painetta (0,35-0,40bar) maastossa, vaikka painoa ei kuskilla 65 kiloa enempää ole. 4.8” on taas liian muhku minulle. Sattui vieläpä niin hyvä arpaonni rengaslotossa, että tuo 4.4” setti painoi vähemmän mitä 4.0” Liteskin setti. Schwalbella toleranssit aika laajat välillä.

Mitä suosituksia palstalaisilla on eturenkaista teknisiä polkuja / alamäkiajoa varten? Onko isompi aina parempi näissä hommissa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    Mitä suosituksia palstalaisilla on eturenkaista teknisiä polkuja / alamäkiajoa varten?
    Surly Bud.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1
    Onko isompi aina parempi näissä hommissa?
    Ei, mutta Budissa on erittäin hyvä kuvio eturenkulaksi muhkeuden lisäksi eikä rupea vetelemään niin helposti pienemmillä paineillakaan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Kiitti. Hinta on vain vähän suolainen, 130€ normi, halvin nettigooglaus 100€. Onko olemassa lähelle tuon tasoa pääsevää budjettivaihtoehtoa - miten vaikkapa Maxxis Minion FBF pärjää vertailussa?

99 e:llä pari hyvää:
    http://www.foxcomp.fi/surly-bud-fron...ld-120tpi-tire
    http://www.foxcomp.fi/45nrth-flowbeist
    Oma valinta olisi Bud jos takarengas 4.4-4.8 tai flowbeast 4.0-4.3
    Itsellä Bud ja ollut tyytyväinen.

Moro, onko porukka litkutellut terranen cake eateria? Nastaversiota 26x4.6 light ja tahi sitä painavampaa eco versiota. Kona Wo Shinning vanteille koitin mutta rengas on niin lötkö,että sormen mentäviä rakoja ja ei kompurallakaan tullut yhtään mitään. Tubeless ready renkaat ovat. Vanne on ainakin 80 mm, en mitannut,75 mm teipillä jää tilaa vielä reunoihin.
    Walk the line..

Mulla ollut tuon Flowbeistin kaveri Dunderbeist takana talvirenkaana ja on hyvä kumi, mutta kylkiä olen joutunut paikkaamaan 3 kertaa. Samoissa paikoissa lennkejä ajettu kesät Jumboilla ilman yhtään reikää, eikä edessä ollut Bud ole myöskään puhjennut kertaakaan. Eli taitaa olla melko pehmeää seosta. Itsekin annan kyllä äänen Budille.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Redfive Katso viesti
    Moro, onko porukka litkutellut terranen cake eateria? Nastaversiota 26x4.6 light ja tahi sitä painavampaa eco versiota. Kona Wo Shinning vanteille koitin mutta rengas on niin lötkö,että sormen mentäviä rakoja ja ei kompurallakaan tullut yhtään mitään. Tubeless ready renkaat ovat. Vanne on ainakin 80 mm, en mitannut,75 mm teipillä jää tilaa vielä reunoihin.
    Kuormaliina avuksi niin nousee.

Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

^^^
    https://m.facebook.com/story.php?sto...gle.fi%2F&_rdr

Sportaxin kikkaakin voi kokeille.

Oli muuten hyvä vinkki, silloin kun rengas pysyy hyllyllä.
    Vastaan siitä mitä sanon ja teen, en todellakaan siitä miten sen ymmärrät

Joo. Ei mikään turhan tuntuinen konsti. Tuotahan pitää kokeilla kun seuraavaksi joutuu rengastöihin.

Helppoa kuin heinänteko, kun nostaa toisen reunan sisärenkaalla ja tire boosterilla loput, tai jos on kompura, niin vielä helpompaa Gorilla teippiä vannenauhan päälle. Vanteena sunringlen mulefut

Lähetetty minun ONEPLUS A5010 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti caic Katso viesti
    Helppoa kuin heinänteko, kun nostaa toisen reunan sisärenkaalla ja tire boosterilla loput, tai jos on kompura, niin vielä helpompaa Gorilla teippiä vannenauhan päälle. Vanteena sunringlen mulefut

Lähetetty minun ONEPLUS A5010 laitteesta Tapatalkilla
    Sisurilla nostettu,otan pois ja lötkähtää pois. Rengas lähtee käytännössä pihti otteella käsin pois vanteita, jos se nyt selventää,että lötkö on. Vanteet on hyvinkin saman näköiset kuin mulefutit. Mutta pitää koittaa vielä kikkoja, kuormaliinoja yms. Kiitos niistä.
    Walk the line..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    ^^^
    https://m.facebook.com/story.php?sto...gle.fi%2F&_rdr

Sportaxin kikkaakin voi kokeille.
    Voisko joku referoida meille naamakirjarajoitteisillekin mistä on kyse? Ainakin minua vaati kirjautumaan.

Sisurilla nostettu,otan pois ja lötkähtää pois. Rengas lähtee käytännössä pihti otteella käsin pois vanteita, jos se nyt selventää,että lötkö on. Vanteet on hyvinkin saman näköiset kuin mulefutit. Mutta pitää koittaa vielä kikkoja, kuormaliinoja yms. Kiitos niistä.
    Ai niin laitoin vielä saippuaa liukkariksi

Jos putoaa pois itsestään, niin todennäköisesti burppaa turhan helposti.
    Vastaan siitä mitä sanon ja teen, en todellakaan siitä miten sen ymmärrät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Voisko joku referoida meille naamakirjarajoitteisillekin mistä on kyse? Ainakin minua vaati kirjautumaan.
    Nosta renkaan jalka vanteen hyllylle rengasraudalla. Rengas/vanneyhdistelmästä riippuen, puolen kierroksen nostaminen yleensä onnistuu ja riittää.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Onko kenelläkään kokemusta Maxxis Minion FBF:sitä, varsinkin vierintävastuksesta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Uuno1 Katso viesti
    Onko kenelläkään kokemusta Maxxis Minion FBF:sitä, varsinkin vierintävastuksesta?
    Hyvä rengas, hyvin pitoa. Ei tullut kellotettua, mutta selkeästi huomasi JJ:n keveämmäksi kulkemaan.
    that's life, tough but unfair
    http://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti edu Katso viesti
    Hyvä rengas, hyvin pitoa. Ei tullut kellotettua, mutta selkeästi huomasi JJ:n keveämmäksi kulkemaan.
    Mulla on 4.4'' JJ takana ja 4.9'' chaoyang snow strom edessä, etsin kesäeturengasta millä voi vetää maastossa ja Maltsun jättäriä (sekä millä voi vähän matkaakin polkea)

Surlyn Knard 26x4.8 on ollut mulla edessä. Toimii joka paikassa varsin hyvin. Pieninappulaisena liimamuta ja -savi on ainoat joissa ei kovin hyvä. Rullaa hyvin ja iso ilmatila antaa ajomukavuutta. Isohalkaisijaisena on myös hyvä esteiden ylityksessä.
    Ja takana mullakin oli kesällä JJ, tosin 4.8", ja liteskin. Minusta hyvin toimiva yhdistelmä. Ennätyspitkän syksyn mutakeleissä tuli kyllä mieleen vaihtaa eteen Bud, joka on parempi just mutaränneissä.
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 18.01.2018 at 19.59

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •