Sivu 313 / 313 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 213263303311312313
Näyttää tulokset 9.361 - 9.388 / 9388

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

^Tuossa kuva mun Budista: https://photos.app.goo.gl/BvNSNjcTnuQkfwMh1
    Luulin, että tuo joutaa jo roskiin, mutta jätin varakumiksi hyllylle.. Tälle talvelle pistin kuitenkin alle, eikä mitään ongelmaa.
    ___...ooOÅOoo...___

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Perstuntumalla kilon kohilla alkaa rullata selvästi huonommin ja kahella ei saa enää mitään hyötyä, ni noilla on menty.
    Mä en ole käyttänyt takakumina olevassa Budissa edes asfaltilla yli 0,7bar paineita, koska mun perstuntumalla taas sen yli ei tunnu rullaavan yhtään paremmin, rengas muuttuu vaan epämukavemmaksi ajaa. Tietty kuskin painollakin on merkitystä, ite oon aika kevyt, vähän reilu 70 kilonen vaan.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Tältä näyttää tuo parisen tonnia ajettu Lou. Hätinä sisäänajettu. Bud edessä on kuin pakasta vedetty, vaikka on itse asiassa muutaman sata kilsaa nähnyt enemmän maita ja mantuja. Paineet 0,3 bar - 0,8 ... 0,9 bar, kuskilla painoa n. 80 kg.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    ^Tuossa kuva mun Budista: https://photos.app.goo.gl/BvNSNjcTnuQkfwMh1
    Luulin, että tuo joutaa jo roskiin, mutta jätin varakumiksi hyllylle.. Tälle talvelle pistin kuitenkin alle, eikä mitään ongelmaa.
    Asiallista, tolla on jo ajettu. Osaatko heittää minkä verran tolla ois kilsoja takana?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mä en ole käyttänyt takakumina olevassa Budissa edes asfaltilla yli 0,7bar paineita, koska mun perstuntumalla taas sen yli ei tunnu rullaavan yhtään paremmin, rengas muuttuu vaan epämukavemmaksi ajaa. Tietty kuskin painollakin on merkitystä, ite oon aika kevyt, vähän reilu 70 kilonen vaan.
    Mulla on toistasataa kiloa renkailla. En mäkään sitä rullauseroa suoraan huomaa, lähinnä sen näkee sykkeestä ja keskinopeudesta. Oppinu, että siinä kohtaa ku rengas alkaa tuntua pehmeältä, ni kannattaa laittaa lisää painetta.

Kova rengas on tietty epämukava, mut ei se asfaltilla niin haittaa. Maastossahan toi on ihan toivoton hyvälläkin polulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Tältä näyttää tuo parisen tonnia ajettu Lou. Hätinä sisäänajettu. Bud edessä on kuin pakasta vedetty, vaikka on itse asiassa muutaman sata kilsaa nähnyt enemmän maita ja mantuja. Paineet 0,3 bar - 0,8 ... 0,9 bar, kuskilla painoa n. 80 kg.
    Mullakaan etunen ei tunnu kuluvan mihinkään. Pitänee vaihdella nuo päittäin..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Asiallista, tolla on jo ajettu. Osaatko heittää minkä verran tolla ois kilsoja takana?
    Neljä vuotta ja ehkä puolet ajoajasta on kertynyt tällä fillarilla. Toki muitakin kumeja on ollu välillä. En pidä kirjaa kilsoista tai tunneista niin aika paha heittää mitään arviota.
    ___...ooOÅOoo...___

Kirjoitin hiukan Bontrager Gnarwhal 27.5x4.5-renkaasta blogissa. Yhteenvetona se rullaa selvästi huonommin kuin Dillinger 5 ja pito on parempi kaikilla alustoilla. Talvipoluilla en oikein huomannut että on isompi halkaisija 27.5-formaatissa.

MTB-Turun Suojaos

www.yetirides.com

Vaihdoin kesärenkaat alle eli Gnarwhalit Barbegazeihin. Hieman paremmin menee kovalla alustalla, mutta tuolla märillä neulaspoluilla ei isoa eroa huomaa Gnarwhaleihin, ehkä kun kuivaa ja kovettuu lisää niin huomaa paremmin. Sitten kun on vielä noita varjoisia lumikohtia, niin eihän nuo Barbit toimi yhtään. Gnarwhaleilla pääsi todella pehmeässä etenemään helposti. En ihmettele, jos joku käy vaikka talvella koittamassa pehmeässä tuollaisilla pikkunappulaisilla, kuten Jumbo Jim ja Barbi, ettei se läskipyöräily iske...

Mistähän saisi tällä hetkellä edullisimmin 4.8 tubelessready Jumbojimin? Vanha ja kulunut JJ antautui tänään ja toinen sivu "räjähti" vanteen reunan yli.

Verkkokaupassa tarjouksessa jumbot huomiseen asti.

Pahus kun näyttävät olevan jo loppu sieltä. Bike24 taitaa olla seuraavaksi edukkain. Koitin vielä saada vanhaa rengasta pysymään vanteella mutta tubelesoinnin yhteydessä pomppi pois jo 1barin kohdilla, joten vaihtoon menee.

Tubeless-tappaja? https://revoloop.com/fatbike/revoloo...oloop.blue-fat

Skickat från min SM-A510F via Tapatalk
    MTB-Turun Suojaos

www.yetirides.com

Oliko tuosta enemmän juttua jossain? Alkoi kiinnostaa, kun Googlen kääntämänä lupaavat näin:
    "Despite its light weight, this hose has a high puncture and Snakebitefestigkeit. This ensures breakdown resistance and safety on the trail."

Tekisi mieli laittaa sähköläskiin sileät renkaat ”talvivanteisiin” nastojen tilalle työmatka-ajelua varten. Vee Speedsterit olen löytänyt, mutta mistä ihmeestä niitä saisi..? Tai olisiko jotain muuta, 4” maxleveydeltään?

Lundbergilla on ”cruiseriin sopivia” renkaita 29€/kpl, mutta 2,5kg/rengas paino ei edes sähkön kanssa houkuta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Tekisi mieli laittaa sähköläskiin sileät renkaat ”talvivanteisiin” nastojen tilalle työmatka-ajelua varten. Vee Speedsterit olen löytänyt, mutta mistä ihmeestä niitä saisi..? Tai olisiko jotain muuta, 4” maxleveydeltään?

Lundbergilla on ”cruiseriin sopivia” renkaita 29€/kpl, mutta 2,5kg/rengas paino ei edes sähkön kanssa houkuta
    https://surlybikes.com/parts/tires/black_floyd

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti

renkuloita

https://www.fatbike24.de/Fahrrad-Tei...Fatbike-Reifen

sliksi

https://www.fatbike24.de/products/Fahrrad-Teile/Fatbike-Teile/Fatbike-Reifen/Vee-Tire-Apache-Fatbikeslick-2017

Torilla, tai ononella oli Maxxis mammoth 4” kumia aika edukkaasti myös jossain vaiheessa, se rullaa jo kivasti. Halo Nanukkia (Pirkka mallin bfl:ää) saa myös motonetistä...

http://m.motonet.fi/fi/tuote/4500219...6-x-40-FATBIKE
    Jukahia muokkasi tätä : 20.04.2018 at 21.51 Syy: mötöör linkki lisätty

Näillä on ajettu TdH ja GdE.
    Rok.
    Rok rok, kysy vaikka Hc:ltä.

Nakkikumikuskit kattoi silmät pyöreinä kun me pompittiin kanttarien yli. Ja me tehdään se sama myös 23mm nakeilla, me sit vissiin ajetaan ns väärin.
    Shimaani muokkasi tätä : 21.04.2018 at 08.47 Syy: Äh. Arhipoffi ehti ensin. ttu mää on hiiiidas. *nolomio*
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Onko kellään suosituksia mistään Helsingin pyörähuollosta, joka tekee edullisesti litkutuksia fatbikeen? Itsellä ei ole vehkeitä, enkä muutenkaan ole tee-se-itse-miehiä.

Vertailu erikokoisista vanteista ja renkaista https://fat-bike.com/2018/04/26-27-5...el-comparison/
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Kaksi kautta ajettu Jumbo Jim 4.0 nousi helposti käsinpumpulla Mulefut 80 mm vanteelle. Vaihdoin talvella vuodelleeseen etuseen uuden vannenauhan, vanha näytti värjääntyneen oranssiksi, olisiko litku sitä syövyttänyt ja kuivattanut?

FattyStripper toimi kuin unelma, mutta edelleenkin olen sitä mieltä, että joka vaihdolla tarvitsee uuden lateksinauhan. FattyStripperi nimittäin liimaantuu tehokkaasti renkaan reunaan kiinni, paikoin ei meinannut lähteä oikein repimälläkään. En tiedä, jos renkaita vaihtais useammin olisiko vaihto mahdollista ilma FattyStripperin vaihtoa, mutta minä kuin vaihdan vain kahdesti vuodessa.

Ongelmiahan tulisi lähinnä reissun päällä ollessa, jos jostain syystä joutuisi poistamaan renkaan, niin ilman uutta nauhaa sitä ei voisi laittaa takaisin. Täytynee jossain vaiheessa hankkia tubeless vanteet, jos olen ymmärtänyt oikein niitä ei tarvitse juuri tiivistellä.

Operaatio onnistui hyvin, mutta rauhallisen työtahdin ja vanteen pesun vuoksi kesti sen verran, että takanen on vielä vaihtamatta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puusilmä Katso viesti
    ...
    Täytynee jossain vaiheessa hankkia tubeless vanteet, jos olen ymmärtänyt oikein niitä ei tarvitse juuri tiivistellä.
    ...
    Eikö Mulefut ole tubelessvanne? Ei kai pitäisi tarvita fattystripperia?

Bontragerin Jackalope oli ainakin yksinkertainen: Tubelessventtiili paikalle, ulkokumin asennus ja jalkapumpulla nousi vanteelle ja oli tiivis. Litku tarvitaan vaan reikien paikkaamiseen.
    MTB-Turun Suojaos

www.yetirides.com

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Yeti Katso viesti
    Eikö Mulefut ole tubelessvanne? Ei kai pitäisi tarvita fattystripperia?
    Ja KYLLÄ tarvii. Ainakin oman kokemuksen mukaan. Kaikki mahdolliset teipit kokeiltu, mutta aina ilmat lähti. Välillä nopeammin, välillä hitaammin. Nyt viimein ilmat pysyy missä pitääkin, kun sain asennettua fattystripperit. Jos niitä muuten meinaa tilata, niin kannattaa varautua kolmen viikon toimitusaikaan...

Varmasti samaa koskee sitten Surly OBD:tä, kun se näyttää melko samanlaiselta? Yhdessä lastenpyörässä on sellaiset, tällä hetkellä sisurilla ja varmasti tulevaisuudessakin, jos pitää kikkailla noin paljon.

Skickat från min E5603 via Tapatalk
    MTB-Turun Suojaos

www.yetirides.com

Mulla Mulefutit pitää hyvin ilmoja, kumeina ollut Bud, JJ 4.8 ja D5. En edes tiedä mikä teippi vanteella on, kun tuli tehtaalta (Maxx) asennettuna. Silloin ei ollut edes litkuja ja piti silti Jumboilla.

Muoks: Olihan mulla aiemminkin Mulefutit ja ne oli itse teipatut Gorillalla, ja hyvin piti JJ4.0

"Tubeless-vanteella" tarkoitin mielessäni hiilikuituista sellaista, jossa ei ole kevennysaukkoja. Pahoitteluni huonosta ilmaisusta. Mulefut on kyllä tubeless-vanne siinä mielessä, että siinä on hylly renkaalle.

Ja saattaa olla, että olen ymmärtänyt väärin, kun ajattelen sopivalle hiilarikiekolle voisi laittaa renkaan ilman vannenauhaa ja mitään muutakaan härpäkettä, senkun vain litkuttaisi. Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä, niin voin lopettaa haaveilun.

Esim. tällainen.

Ja kyllä tällainenkin helppous riittäisi https://www.youtube.com/watch?v=9T5q-Nsz6tU

P.S. Jos joskus saan ostettua sen Taigan, niin tällaset kakkoskiekoiksi http://www.nextie.net/fatbike-wild-d...90WD-tri-spoke

Teippauksessa on mielestäni se maaginen temppu että ne pitää olla hetken sisurien kans että painuu tiukkaan kiinni

Teippauksessa on mielestäni se maaginen temppu että ne pitää olla hetken sisurien kans että painuu tiukkaan kiinni. Varovasti kyllä saa irrotella kumia ettei riko teippauksia.

"Tubeless-vanteella" tarkoitin mielessäni hiilikuituista sellaista, jossa ei ole kevennysaukkoja. Pahoitteluni huonosta ilmaisusta. Mulefut on kyllä tubeless-vanne siinä mielessä, että siinä on hylly renkaalle.
    Kyllä. Tubeless-vanne on sellainen, jossa ei ole nippelinreikiä ollenkaan vanteen sisäpuolella eli ei tarvitse teippiä. Mulefut on tubeless ready -vanne, koska siinä on hylly, mutta vaatii teippauksen tai vastaavan nippelinreikien (ja kevennysreikien) tukkimiseksi ilmatiiviisti.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

sopivalle hiilarikiekolle voisi laittaa renkaan ilman vannenauhaa ja mitään muutakaan härpäkettä, senkun vain litkuttaisi. Korjatkaa ihmeessä, jos olen väärässä, niin voin lopettaa haaveilun.
    Ainakaan Kuroshiroille ei tarvitse tehdä mitään, kun nippelitkin on liimattu tiiviiksi .

Kaikenlaisten teippauskokeilujen jälkeen olen todennut firman mainoksilla varustetun pakkausteipin vaivattomimmaksi. Venyy sopivasti ja liima kestää litkut. Mulefutissa reiät on tietenkin täytynyt peittää jollain tukevammalla esim. heijastinteipillä.
    Cycling El Burro
    Varmaan kohta lakkaa helpottamasta

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •