Sivu 293 / 293 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 193243283291292293
Näyttää tulokset 8.761 - 8.766 / 8766

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

^Miten olet laittanut, kun venttiili on mennyt tukkoon?
    Mulla on tasan kerran mennyt tukkoon ja silloin käytin ruiskua. Muilla kerroilla en ole käyttänyt ruiskun mäntä osaa, vaan olen laittanut ruiskun venttiiliin kiinni ja siiihen sitten kaatanut pullosta litkut ja antanut painovoimalla valua alaspäin (ilman tuota mäntää). Ei ole enää tukkeutunut.

Mä joudun vaihtamaan yleensä kerran vuoteen sielut venttiileistä mun kaikkiin tubeless-kiekkoihin, kun menevät niin tukkoon ettei ilma kulje kunnolla kumpaankaan suuntaan. Käytössä normaali Stanin litku. Varmaan ne voisi liottaa kuumalla vedellä auki, mutta enpä ole jaksanut.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    ^Miten olet laittanut, kun venttiili on mennyt tukkoon?
    Mulla on tasan kerran mennyt tukkoon ja silloin käytin ruiskua. Muilla kerroilla en ole käyttänyt ruiskun mäntä osaa, vaan olen laittanut ruiskun venttiiliin kiinni ja siiihen sitten kaatanut pullosta litkut ja antanut painovoimalla valua alaspäin (ilman tuota mäntää). Ei ole enää tukkeutunut.
    Lääkeruiskuhan se mullakin on käytössä, ja olen käyttänyt sitä kokonaisena. Luulen että sinne pääsi pullon reunasta vähän tavallista isompi kuivunut kokkare, ja sitten ruiskulla sain sen paineella juntattua hyvin paikalleen. Kompuralla sain kuitenkin vaivoin ilmaa haluamani ~0,4 bar paikalleen, niin aattelin että putsaan sitten kun seuraavan kerran värkkään muutenkin sen renkaan kimpus.

Vaikka onhan se vähän riskaapeliä kun käsin ei oikein mettässä saa rengasta täyteltyä, että ehkä se pitäis aukoa vaan heti eikä hetken päästä.

Onko tuossa litkussa muuten jotain muovia syövyttävää / liuottavaa ainetta? Taannoin meni sitä rengaspainemittarin näytölle (poistoilma virtaa sen kautta), ja nyt kun kuukausia myöhemmin kun rupesin sitä putsaamaan niin lika ei irronnut millään keksimälläni aineella. Tarkemmassa tarkastelussa tuntui että suoja itsessään oli pilalla (luulin sitä alunperin lasiksi niin en edes tajunnut kiirehtiä putsaamisen kans).

Nuita prestan sisuskaluja pitäs olla aina varuilta mukana jos menee tukkoon litkusta.
    Saiskohan tällä työkalulla sisuskalut irrotettua ilman että venttiilin runko pyörii? En ainakaan omia tubeless venttiilejä saa kiristettyä niin tiukaksi että pystys pyörittään coreja auki ilman että pitää pihdeillä kiinni rungosta.

Olen huomannut, että sielutyökalun käyttäminen ehkäisee tai estää ylläkuvatun. Oikealla työkalulla sielua ei tule kiristettyä liikaa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Minkäs verran nuo Jumbo Jimit venyy ajossa? 4.4" SS oli noin 103 mm rungosta ja 104 mm nappulasta ja 4.8" 108/110 mm. Vähän saisivat isommat olla. 80 mm vanteet alla.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •