Sivu 289 / 289 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 189239279287288289
Näyttää tulokset 8.641 - 8.668 / 8668

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Vai oisko Ground Control Fat 4.6? Sport o eri rengas.

siis joo oli se tuo fat

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JJasco Katso viesti
    Nostin paineet 2 bar niin selfsteering katosi. Alkoi rullaamaan, mutta on tietty sitä vastoin kovat ku kivet.
    Täytyy kokeilla itsekin nostaa paineet tonne 2bar kohdille. Nyt vääntää ja kääntää hitosti kääntäessä ja alamäessä joutuu tehdä kovasti työtä että voi turvallisesti laskea ettei kaadu tai aja puuhun. Surlyn LOUt ollu aiemmin ja toistaiseksi ei mitään mullistavaa etua rullaavuudessa ole ollut...

EDIT: 2Bar painetta niin johan alko homma toimii.. aivan eri meininki nyt. Renkaat on joo kovat mutta rullaatirullaa kivasti ja nyt ei vedättele sivuille enää.
    harlequin muokkasi tätä : 26.05.2017 at 19.46

Olisko kellään kuvia laittaa 65mm vanne @ ~4" ja ~4,5" renkailla? Lähinnä miten muuttuu sivuprofiili tai sivusuojaus mikä lie. Kiitos etukäteen!

Kelaamalla koko threadin läpi, ne löytyy jostain, mutta 4"vs 4.5" muutos on melko pieni. Eihän se muutenkaan ole kuin 6mm puolellensa, joka sekin vaihtelee vielä valmistajittain, miten leveä kuvio renkaassa on.
    Vastaan siitä mitä sanon ja teen, en todellakaan siitä miten sen ymmärrät

Jees, vähän kerkesin jo alkaa selailemaan.

Olen kyllästynyt Maxxis Mammutin itseohjautuvuuteen edessä. Mitä kohtuudella kuvioitua rengasta suosittelette tilalle? Vanteet on 80mm ja runko 2013 Muklukki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti cuppis Katso viesti
    Olen kyllästynyt Maxxis Mammutin itseohjautuvuuteen edessä. Mitä kohtuudella kuvioitua rengasta suosittelette tilalle? Vanteet on 80mm ja runko 2013 Muklukki.
    Jumbo Jim 4.4" Snakeskin

Tai lisäät suosiolla painetta.

Jumbo Jim 4.0 Liteskin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Tai lisäät suosiolla painetta.
    Aika runsailla paineilla olen ajellutkin mutta ei auta niin paljon kuin haluaisin. Pitänee kokeilla Jumbo Jimiä.

No, onhan se toisaalta kaikin puolin parempi .

Jumbo Jim tai Bontrager Hodag.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Mun 2014 Muklukissa on ollu tämän vuoden Colossus eessä ja nyt takana. Mää kyllä tykkään siitä koko ajan enemmän, tai varsinkin siitä lähtien kun laitto tubelekseksi. Toki nuo eellä mainitut kulkee astetta kevyemmin mutta jos tahtoo rämpiä isommalla tai muuten vaan fiiliksen vuoksi.
    ...takana Muklukissa joutu ottaan sivunappulaa irti ja ainakin tuolla 42 pakalla ottaa ketju vähän kiinni, jos alkaa haittaan niin leikkaan lisää niitä nappuloita kun ei se ketju kylkeen ota.

Ostin minäkin lopulta fätin ja mietin, että litkituksen voisi gorillan sijaan yrittää tehdä säkkivirityksellä. Nyt enää (tässä vaiheessa) ongelma, että mistä noita sopivia säkkejä (hirvi/riistaa, onko muita käytetty?) täällä etelässä tähän aikaan vuodesta saa?
    *Keskuspuiston suurkuluttaja*

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jenkka Katso viesti
    Ostin minäkin lopulta fätin ja mietin, että litkituksen voisi gorillan sijaan yrittää tehdä säkkivirityksellä. Nyt enää (tässä vaiheessa) ongelma, että mistä noita sopivia säkkejä (hirvi/riistaa, onko muita käytetty?) täällä etelässä tähän aikaan vuodesta saa?
    Tilaamalla vaikka tuolta:

http://www.nerivalgroup.fi/tuotteet_...iat.php?cat=45

Tosin postit maksaa melkein saman kuin tuo rulla, josta kuitenkin tarvitset vain yhden säkin vaikka hieman harjoittelisitkin

Tosin onpahan vannenauhaa pitkäksi aikaa ja aika nauttii tuonkin: itse vaihdan tuon aina renkaan vaihdon yhteydessä

Laitetaan toinenkin pussisuositus. Olen nyt neljästi laittanut tuolla ja on toiminut. Pituusuuntaan kun leikaa riittävän palan voi pussin halkaista ja palasta riittää kahteen renkaaseen. Kiinnisaumauksen olen tehnyt silitysraudalla (sillä harrasteraudalla) muutaman sentin kaistalla ja tämä "vahvistettu" kohta venttiilin alle. Haaste on löytää raudasta sopiva lämpötila/aika -kombinaatio jolla muovi laminoituu hyvin kiinni mutta ei kuitenkaan sula pilalle. Siksi kannattaakin ensin tehdä pikku paloilla koelaminointeja.

http://www.kuitulinja.fi/verkkokaupp...kalaletku-p-87

Jumbo jim 4.8 snakeskineistä tehny semmosen havainnon että pompottavat takana enemmän ku muut renkaat mitä kokeillu. Bulldozer ja surly lou. Persus tuntuu pomppivan penkillä kokoajan ku esim mettätiellä ajaa. 6psi ollu nyt paineena. 5 pompotti enemmän ja 7 liian kova. Litkuilla on

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

Minäkin olen vähän kaiken Jumbo Jimien kehumisen jälkeen yllättynyt omista kokemuksista. Asfaltilla kulkevat kyllä älyttömän hyvin kunhan painetta on riittävästi, mutta 2x Bud on mielestäni maastossa mukavampi. Budit kulkee matalilla paineilla mielestäni pehmeämmin. Asfaltillakin self steeringiä on vähemmän jos paineet 0,3 - 0,5 bar.

Töihin ajaessa pyöräteitä Jimit kyllä loistaa, mutta paluumatkalla (7 km pikitie, 7 km metsäpolkua / puistoa jne.) on kyllä Budeilla nautinnollisempaa kun niihin saa paremman kompromissipaineen säädettyä.

Sekä Budit että Jimit litkuilla, Jimit mullakin 4,8" snakeskin.

Kiitos säkkivinkeistä, kuitulinjan kalaletku olisi halpa ratkaisu postissa himaan. Voitelurautoja piisaa, jotta voisi ns. Laminointia harjoitella.
    *Keskuspuiston suurkuluttaja*

Mulla oli Jumbo Jimit sisureilla ja n1,3-1,5bar paineilla Levin kisassa (+150kg ukko). Erinomaisesti rullasivat kovemmalla alustalla, jousto ja ajettavuus kivikossa ja juurakoissa lähinnä surkeaa. Siltikin tyytyväinen keskimäärin ja ei uskaltanut kauheasti kesken kisan säädellä, varmastikin olisi ollut kevyemmillä paineilla parempi mutta kun ei halunnut ottaa mitään riskiä niin noilla mentiin. Pari kertaa kuraikossa silmälleen kun etukumi alta mutta taisi olla väsymyksen piikkiin enemmän.

Julmat paineet metsään Jumbojimeille ^, itse ajelin tänään 1,1 baarilla asvaltilla 50 kilsaa, ja ei kummosesti erilaiselta tuntunu rullaus 29" renegadeihin (toki olin pikku pöhnässä ja vauhti oli Vaimon kanssa ajellessa aika maltillinen) verrattuna.

Itselläkin JJ 4.8" paineet 0.45-0.65 riippuen vähän missä ajelee ja kuinka viitsii säätää, ja ihan hyvät ne on ollut. Kummoinen liejupaikka ei tarvi olla niin etupää omaa altalähtötaipumuksen. Aika tyypillinen pieninappulaisen kumin ominaisuus minusta.

Bud.han on huippu rengas, jos ei sen reilu paino ahista JJ verrattuna.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Joo vois olla 2x budi seuraava kesäsetti. Ajella tuolla JJ:llä niin kauan ku tulee hyvä tarjous vastaan tai kuluu loppuun.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Bud.han on huippu rengas, jos ei sen reilu paino ahista JJ verrattuna.
    Omissa JJ ei edes tuo paino tee merkittävää eroa: Budit jotain 1550 g/kpl, JJ:t taasen on ~1450 g/kpl. Tuntuvin ero tulee siitä kuviosta. Aattelin etukäteen että JJ olis poluilla kotonaan, ja kyllähän se kepeästi meneekin. Mutta Budeilla mennään rennommin pehmeyden ansiosta.

Heikkeneeköhän rullaus pahasti jos laittaisi Budin eteen ja 4.8 JJ olisi takana?

^Tuohan on paras allround läskirengastus mitä on. Rullaa riittävästi ja keulilla pitoa tautisesti. Olen ajellut tuolla setupilla tyytyväisenä kesällä ja talvella.

Juuh, yhdistelmä lähtee kokeiluun jahka posti tuo. Itseasiassa tulossa on myös Lou.😃

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •