Sivu 23 / 23 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 13212223
Näyttää tulokset 661 - 676 / 676

Aihe: Nurmijärven kuvarastit

Niin, vaikken maantiepyöräiljäksi aivan mahdottoman asfalttisidonnainen fillaristi olekaan, voi melko varmasti lähteä siitä olettamuksesta etten ainakaan kuvassa näkyvää uraa kovin pitkään ajanut. Mutta ajoinko sitä ennen asfalttia vai gravel lightia, se onkin toinen juttu. Ja jos viimeksi mainittua, niin millaisen matkan?

PS Voi joskus vaikuttaa siltä että kirjoitan mitä sattuu pelkästä kirjoittamisen ilosta, mutta kyllä mun jutuissa aina joku ajatus on ollut kantimena ja joku pointti viestittävänä. Myös silloin kun olen ollut uutta kuvarastia jonnekin viemässä

Onko tuolla traktori? Luulin jo paikantaneeni, mutta traktori pistää miettimään. Vähän enemmän voisi pikseleitä olla
    Pyöräily on kivaa!

Oli vähän vaikea kuvausolosuhde ja huono kuvaaja. Mutta oli siell Ford-merkkinen traktori:

ja Opel-merkkinen auto:

ja vielä toinenkin auto jonka merkistä mulla ei ole varmuutta enkä ottanut sitä kuvaankaan.

PS Rastikuviani saa ja pitääkin arvostella, eihän toisin voisi ollakaan kun pitää mielessä että sellaista rastikuvaa ei ole vielä nähtykään josta mä en olisi löytänyt jotain itkemistä! Mutta huomautan silti että pikselien määrän lisäksi on tärkeää ettei niitä hukata rastin tunnistamisen tai hakemisen kannalta epäoleelliseen

Tämän rastin juju ja rastikuvan idea oli siinä että väärältä puolelta otetun kuvan perusteella pitäisi mielestäni voida kuvitella tai sielunsa silmin nähdä miltä rasti - jonka siis ajattelin olevan traktorin takana näkyvän rakennuksen - näyttää oikealta eli siltä puolelta miltä fillaristi normaalisti sen näkee.

Rakennusta puolestaan pidin niin selvästi maisemasta kaikkina vuodenaikoina erottuvana että jokainen joka on sen ohi ajanut on sen pannut merkille.

Mutta nämähän ovat kovasti subjektiivisia juttuja - ja voihan olla että juuri silloin on ajanut nenä stemmissä, katse tehomittarissa, edelläajavan kriittisestä kohtaa miltei läpinäkyvän ohueksi kuluneissa ajohousuissa tai vaikkapa ilta-auringon jo värjäämissä puiden latvoissa.

No se rastihan on tämä:

Ja toiselta, eli sieltä tutummalta puolelta:

Paikka on Kyläjoentien ja Kytöportaantien risteyksessä sijaitseva autioitunut talo. Ja se toinenkin auto siinä pihassa on Opel.

Uudeksi rastiksi oli parikin mielenkiintoista vaihtoehtoa, valitsin nyt kuitenkin tämän:

Persoonallinen seinäratkaisu on varmasti helposti löydettävissä, vaikka otos onkin (ainakin joidenkin mielestä) taas sarjassa pieniä detaljeja.

Pienen detaljin minäkin kuvasta bongasin - enkä millään haluaisi uskoa että olen ainoa joka kuvaa on viitsinyt katsoa (ja kuvaa katsottuaan päättänyt rastin myös hakea) - mutta viikolla ei oikein ajoaikaa jtai paremminkin sopivaa aikarakoa järjestynyt. Eilen oli periaatteessa ihan hyvä yritys, mutta myöhäiseksi jääneen startin takia kävi sitten niin etten viitsinyt vaseti uhmata saderintamaa vaan käännyin Palojoella jo alkaneessa tihkusateessa toiseen suuntaan. (Ei muuten paljon kannattanut, jostain lounaasta eli salakavalasti selän takaa tuli sitten pientä kuurosadetta useampaankin otteeseen...)

Katsotaan miten äijän tänään käy - ja voihan olla että päättelyketjuni ei ollutkaan ihan aukoton

Eilen äijä kyllä jonkin verran liikkui, mutta pyörä ei ollenkaan - eikä rastikaan, vaikka sille ei olisi ollut mitään estettä. Mun lempiteoria saikin taas vahvistusta: jos rastin laittaja pitää rastia helppona, yksikään itseään kunnioittava kuvarastiharrastaja ei eväänsä liikuta,

Rei'itetyt päätyseinät ovat sellainen leimallinen arkkitehtuuridetalji josta ei voi ollas tunnistamatta Rajamäen vuonna 2017 valmistunutta alue ja detalji jonka kyllä huomaa ja panee merkille silloin kun rakennuksen ylipäätään näkee. Mutta jos ei sattumalta ollut nähnyst, rastikuvassa oli detalji, joka sekin johti hakijan Rajamäelle: tienviitta josta voi lukea alun "Hel-" ja Nurmijärvihän on Aleksis Kiven lisäksi tunnettu Rajamäen tehtaista ja Hellas-pianotehtaasta, Hellaspolun alue on kaavamuutoksen jälkeen keskeinen osa uusiutuvaa Rajamäkeä.

Rasti 168:

Uusi rasti:

Minun teoriani kuvarasteilun hiipumisesta ei liity niiden kohteiden vaikeuteen tai helppouteen, tai rastin asettajan mielipiteisiin niistä.. vaan siihen että tämä genre on saavuttanut huippunsa ja hakijoita on aina vaan vähemmän ja vähemmän. Noin vuonna 2011 alkanut ilmiö on hiipumassa.

Uudessa rastikuvassa on hämäävästi kirkkaan alkukesän keskipäivän tunnelma, mutta sopiihan se näin lämpimään syksyyn.

Yritän osaltani estää hiipumista. Sattumalta olin Myllykoskella sunnuntaina lasten kanssa ongella ja makkaraa paistamassa. Katselin, että joku oli sinä aikana tuon puomin kanssa härvännyt, hmm...

Rasti 169 oli siis ulkoilureitillä aivan Myllykosken parkkipaikan vieressä.

Uusi (tykkään valvontakameroista)
    Pyöräily on kivaa!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti YocceT Katso viesti
    Minun teoriani kuvarasteilun hiipumisesta ei liity niiden kohteiden vaikeuteen tai helppouteen, tai rastin asettajan mielipiteisiin niistä.. vaan siihen että tämä genre on saavuttanut huippunsa ja hakijoita on aina vaan vähemmän ja vähemmän. Noin vuonna 2011 alkanut ilmiö on hiipumassa.
    Tämä on aivan varmasti se yleinen trendi, mutta puhuin tietenkin vain ja ainoastaan siitä miten *tätä nykyä*, minun aikanani, tämän ja parin edellisen vuoden aikana - jona se hiipumiseksi kutsumasi ilmiö on koko ajan ollut olemassa ilman kummempaa muutosta pahempaan tai parempaan - on ollut havaittavissa huomattavaa vaihtelua rastinhakuaktiivisuudessa. Ja nimenomaan sellaista vaihtelua jota ei mielestäni mitenkään voi selittää säällä tai millään muilla sanokaamme ulkoisilla tekijöillä.

Muitakin syitä kuin se että rastinlaittaja on mennyt möläyttämään toki on: rasti voi olla yksinkertaisesti hemmetin tylsä tai sijaita ikävässä paikassa jonne ei viitsi ajaa edes rastia hakemaan. Rastin vaikeus harvemmin johtaa kuvarastikoomaan tai -suohon, sillä aina löytyy jokunen HC-harrastaja joka ei piittaa muodeista tai trendeistä vaan tekee mitä häntä itseään huvittaa ja vaikeat rastithan hänenlaisiaan erityisesti motivoivat.

Uudessa rastikuvassa on hämäävästi kirkkaan alkukesän keskipäivän tunnelma, mutta sopiihan se näin lämpimään syksyyn.
    Mainitunlaisesta tunnelmasta huolimatta kuva ei ole alkukesältä, olipahan vain sellainen hieno aurinkoinen sensommardag kuten toisella kotimaisella sanotaan. Mutta en yritäkään väittää että olisin ottanut kuvan aiemmin päivällä Ei se taida olla edes syyskuun puolelta vaan elokuun lopusta. Saa protestoida jos haluaa

En vain (a) viitsinyt ajaa hiekalle koska riski rengasrikosta oli paikoin vielä märän tienpinnan vuoksi selvästi kohonnut, (b) kuvasta olisi tullut nyt käyttämääni lievästi ylivalottunutta kuvaa huonompi, epäselvempi ja tehtäväänsä sopimaton ja - last but not least - (c) mun piti oikeastaan laittaa toinen rasti ja laittaa siitä sellainen hämärässä otettu detaljikuva, mutta osoittautui että paikka kuului julmetun kovaäänisten ja suurella innolla ja antaumuksellaan vahtikoiran virkaa hoitavien koirien reviiriin, joten minusta oli fiksumpaa heittää se ajatus romukoppaan.

Uudesta rastikuvasta tykkään vain ja ainoastaan siinä näkyvän pyörän takia

PS Joiden kuvarastiketjujen säännöissä on erikseen maininta että rasti on haettava ottamalla uusi kuva. Toisin sanoen jos on sattunut käymään rastilla ja tullut ottaneeksi kuvankin kaksi viikkoa sitten tai edellisenä päivänä tai varttitunti ennen sen laittamista, sitä ei saa käyttää

PPS Ylläolevalla en toki halua väittää ettei Teemu olisi käynyt rastilla tänään. Juolahti vain mieleen - osin senkin takia että eräässä toisessa kuvarastiketjussa minulle tuli kieltämättä sellainen kiusauksenpoikanen, koska olin aiemmin myös ajatellut paikan sopivan rastiksi ja ottanut kuvan ihan omaksi huvikseni...

Kyllä minä tänään aamulla kävin hakemassa, tai aamupäivällä (on ehdottomasti kiellettyä kertoa tästä työnantajalleni ).
    Pyöräily on kivaa!

YocceT muokkasi tätä : 11.09.2019 at 09.12

171 oli Kirkonkylällä Kino Juhan hieno takaovi, taitaa olla uusi tai juuri remontoitu.

Uusi rasti:
    Pyöräily on kivaa!

Rasti 172: Hämeenlinnantien (130) alittava tunneli, jonka kautta johtaa polku kirkonkylältä Myllykoskelle, ja alakerrassa virtaavat Kissanojan vedet kohti Vantaankoskea.

Uusi rasti ei ole aivan tyypillisten pyöräilyreittien varrella, mutta silti löydettävissä.

Rasti 173 löytyi Työtehoseuran takapihalta rautatien varresta, mitä lie vanhoja asuntolarakennuksia. Pihalla harjoitteli Ponsse, kovin likelle en tohtinut mennä

Entä uusi?
    Pyöräily on kivaa!

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •