Sivu 2 / 132 EnsimmäinenEnsimmäinen 12341252102 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 3953

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #31
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.520
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TaitettaVille Katso viesti
    KitaraTedköhän sen sanoi, että GG:n syvin olemus ei ole pyörä vaan seikkailu (taisin hieman mukailla)
    Juuri näin.

    @Fiber: Markkinamiehet speksaa tarpeita kuitenkin, sehän on selvä - ja pieni totuuden poikanen niissä saatta jopa piillä. Oikeaa krossia ajetaan tunti täysiä. Jäykkä runko on nopein ja mukavuustekijät ovat vähemmän kriittisiä. GG:ssä ennemmin päin vastoin. Perinteinen CX-pyörä lyhyt ja korkea; enemmän kantamista silmällä pitäen kuin ajamista varten suunniteltu. Nykyään ei näin kai ole enää kuin muutaman pyörävalmistajan kohdalla.

    Mulla GG-filona toimii sama rossari, jolla poljen myös lajinomaiset ja VPCX:t. GG-käytössä alla pyörii pikkunappulaiset 40-milliset ja lajinomaisia varten vaihdan UCI-kelpoista, jos jaksan.

    Edit: Salsan markkinointiosasto on kuorruttanut asian näin:

    "Warbird 2 is our premier gravel-racing machine. Many years of experience racing in some of the nation's premier gravel events, including the Dirty Kanza 200, the 340-mile Trans Iowa, and the Almanzo 100 have shaped this bike. It is focused on delivering speed on rough gravel roads, while still maintaining as much comfort as possible.
    The EV6 aluminum frame is paired with an ENVE CX carbon fork for lightweight performance. Intentional tube shaping results in improved power transfer, steering control, and rider comfort.
    The ENVE CX carbon fork provides outstanding comfort and tracking at an exceptionally low weight.
    Disc brakes perform significantly better than either cantilevers or caliper brakes on muddy B-roads, and boost the odds of riding, rather than carrying your bike.
    We're proud to be a leading proponent of the growing gravel scene. It's a rare day when the Midwest can lay claim to leading the way in a cycling convention, but in this case it is without a doubt true. There is a thrilling world of good riding and adventure waiting off the beaten path, get into it!"
    stenu muokkasi tätä : 24.07.2013 at 21.07
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #32
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.298
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TaitettaVille Katso viesti
    KitaraTedköhän sen sanoi, että GG:n syvin olemus ei ole pyörä vaan seikkailu (taisin hieman mukailla)
    Mutta palstapyöräilyn syvin olemus on speksaaminen.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

  3. #33
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.520
    ...ja onhan tässä tietysti havaittavissa vähän samanlaista evoluutiota kuin maastopyöräilyn kanssa on käynyt. Ensin oli maastopyörä. Samat jannut ajoi DH:ta ja XC:tä samoilla fillareilla. Jossain vaiheessa jannut ja fillarit spesifioituivat. Nykyään lajeja on joka lähtöön ja pyöriä joka lajiin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  4. #34
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    3.709
    Ymmärrän, että kisaajilla on tarkkaa, mutta harrastusajelut on asia erikseen. En minä taida tulla koskaan ajamaan "oikeaa krossia", josta kirjoitit. Jos nyt VPCX:ää kävisi hubailemassa. Tai VPGG:tä jos sellaista löytyy
    10k-kerhon jäsen

  5. #35
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    713


    Surly Straggler

    Maybe should have been called the ‘Disco-cheque’ as it is basically a Disc-brake enabled Crosscheck with a new dropout. Very nice bicycle however; folks have been requesting a Crosscheck with disc brake capabilities for a while now and Surly answered. It looks like the Straggler has all the necessary bosses for a light tour, long gravel grinder or even a single track romp through the woods. And, those sweet tires are the new 700c/41mm Knards.

  6. #36
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    5.243
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fiber Katso viesti
    Tai VPGG:tä jos sellaista löytyy
    Tuolta Hyvinkään topikista löytyy vähän tämän henkistä toimintaa... Kärkölän nuoli
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  7. #37
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.520
    Loppukesästä tai alkusyksystä jossain vaiheessa tulee olemaan myös Hesasta länteen suuntautuvaa, ohjattua VPGG-henkistä toimintaa: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...l-Racing/page8 (viesti #227).

    Reitti 2000 on myös perinteinen VPGG-reitti, nimenomaan VPGG, johtuen muutamasta vähän teknisemmästä kilometristä. Kun jollain olisi halua, aikaa ja energiaa järjestää, Reitti 2000 olisi täydellinen ultracross-reitti.

    Fiber, nuita Rhubarbin syksyisin organisoimia lajinomaisia kannattaa kyllä kaikkien CC- tai GG- tms.-tyyppisen fillarin omistajien käydä ainakin kokeilemassa: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...upunkiseudulla
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #38
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Töyrynummi
    Viestit
    3.709
    Hyvältä kuulostaa, pitääpä ruveta seuraamaan tuota ketjua. Viimeistään sitten, kun saan syyskuussa maantiefillarin, vaihdan Colnagoon krossikammet takaisin. Ainakin sen jälkeen tulee ohjelmaan joko lajinomaista tai HePo-krossailua.
    10k-kerhon jäsen

  9. #39
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Autostania
    Viestit
    6.991
    Kaikki käy, mutta erityiset hiekkatiepyörät käy paremmin ja sinnehän ne varastoon mahtuu 650b, crossarin, läskipyörän, 29er ja muiden fillareiden seuraksi.
    6.7 WTF/kg

  10. #40
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.711
    Pohjoisessakin olisi syksyllä tarkoitus muutamaa soratieajelua laittaa tulille tai ainakin päästä hieman edellisiä vuosia enemmän GG makuun.

    Onkos muuten raati katellut sillä silmällä On Onen uutta Kaffenback 2:sta? Ihan asiallinen peli hintaansa nähden tuntuis olevan. Harmillisesti tosin tuo XL kokokin ei ole hirveän kookas eli pitkille ihmisille jää juuri hieman pieneksi..

    Krossikommuuni / Syöte MTB

  11. #41
    Liittynyt
    06/2012
    Viestit
    259
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika K Katso viesti
    Pohjoisessakin olisi syksyllä tarkoitus muutamaa soratieajelua laittaa tulille tai ainakin päästä hieman edellisiä vuosia enemmän GG makuun.
    Ouluhan o varsinainen sora/hiekkateiden mekka. Moottoripyöräasioissa olen tullut siihen tulokseen että ihan turha tällä suunnalla katupyörää laittaa, paljo antoisampi ku o kevyt ns. seikkailumopo alla millä pääsee asfalttia sekä soraa.

  12. #42
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.711
    Näinhän se on. Jokunen kuski noita ajelee esim. 08-lenkkiläiset toisinaan ja sitten on tietty myös Sora-Syöte jne tapahtumia. Itselle kuiteskin enemmän tai vähemmän uutta mielenkiintoa harrastukseen tuolla suunnalla..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  13. #43
    Liittynyt
    10/2006
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    4.759
    Lääh ja puuh kun toinen toistaan komiampaa pyörää on esillä. Hyvin olen kuitenkin (toistaiseksi) saanut pidettyä pyöräkuumeen loitolla. Oma Rostsekki on vaan niin hyvä mulle

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti bolandjd Katso viesti
    I already said this in a different thread, but its worth repeating. The Cross Check is perfect just the way it is. So I don't really see what this bike brings, except that it sates the disc-crazy masses that have been bugging Surly for a bike like this for years. Admittedly, it is a pretty bike and I'd totally get one over the Vaya or the Disc Trucker, if I ever need a heavier and more complicated braking system than one I currently have. And if it gets more people on Surly's, I'm all for it. :smilewinkgrin:
    Tuo postaus mtbr-foorumin Straggler-ketjusta ansaitsee säestykseni.
    kmw muokkasi tätä : 27.07.2013 at 23.11

  14. #44
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    eteläisellä keskivantaalla
    Viestit
    12.451
    Hmm.
    Se, että Surlyn konttuuri sijaitsee Minnesuutassa ja se, että Cross-check istuu niille keskilännen sorateille kuin *piip* *piip*uun tuskin on ihan sattumaa. Jos Cross-checkistä(kin) on levariversio tulossa niin häätyy alkaa harkita tuttavuuden tuorestamista koska sen perstuntuma on vallan ihku.

  15. #45
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.520
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #46
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.711
    Hieman liian moderni, meikä ei jaksanut edes odottaa ja päädyin Croix De Feriin. Se on minusta nätempi ja passaa omaan käyttötarkoitukseen huomattavasti paremmin, ensi kesäksi siis hieman parempaa palikkaa kiinni ja randonneur setup kehiin..

    Krossikommuuni / Syöte MTB

  17. #47

    "Gravel Grinding" -fillarit

    Magee genesis!


    Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.

  18. #48
    IncBuff Guest
    2014 Croix De Fer http://www.genesisbikes.co.uk/blog/1...weaked-refined

    Takajarrun paikka muuttuu. Ei välttämättä hyvä muutos Suomen olosuhteisiin jos ympäri vuoden ajaa...

    2013 mallisia runkoja näemmä saa vielä. Pitäisköhän tuota...

  19. #49
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere (Niemenranta)
    Viestit
    792
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti IncBuff Katso viesti
    Takajarrun paikka muuttuu. Ei välttämättä hyvä muutos Suomen olosuhteisiin jos ympäri vuoden ajaa...
    Vaijerin jäätymistäkö epäilet uuden paikan aiheuttavan?

  20. #50
    IncBuff Guest
    Juu. Aika monessa vastaavassa toteutuksessa se on ollut ongelmana.

  21. #51
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.711
    Jep, itse pähkäilin tuon saman kanssa kumman vuosimallin ottais, vai olisko runkosetti. Tuo jarrun paikka plus BB7:t kääns kupin 2013 malliin itsellä, vaikka siinä hieman raskaammat ja heikommat kiekot heikommille navoilla kai onkin. Luultavasti ensi kesänä aika moni palikka kuiteskin muuttaa ja Shimpan korvaqa Campa eli sinänsä runkosettikin olis mennyt, olisi vain tullut kiirus haalia kaikki palat syksyn poluille ja soreteille..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  22. #52
    IncBuff Guest
    Onko Mikalla minkä kokoinen Croix De Fer?

  23. #53
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.711
    60cm on tulossa..
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  24. #54
    IncBuff Guest
    Itse olen pohtinut 56 ja 58 senttisen välillä. Todennäköisesti 58cm olisi parempi. Pitäisiköhän tuollainen 2013 runkosetti ostaa jemmaan

  25. #55
    Liittynyt
    07/2012
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    422
    Olenko ainoa, jonka mielestä Cross-Checkistä saa levyjarruversion edullisesti ja helposti haarukan vaihdolla? Etupäässä siitä levyjarrusta kuitenkin eniten on iloa, takajarru ei ole ainakaan mulle mitenkään kriittinen vekotin. (Toki semmonen pyörissäni on, jos ei oo fiksinä, mutta jarrun suorituskyvyllä ei ole niin kova vaatimustaso.)

  26. #56
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.184
    ^itse tulee jarruteltua, talvella etenkin, lähinnä taka jarrulla. kuumotus tilanteissa sitten molemmilla. ja levythän kuuluisasti ovat talvijarrut.
    siitä päästäänkin siihen, että jos nyt olisin teräkrossia ostamassa olisi se starggleri. tai jos olisin rikas, enkä niin tykästynyt croix de ferriini, vaihtaisin oletettavasti siihen.
    tuo fugio on kanssa hieno, joskin helvetin rumasti maalattu, eikä tuo tapered ohjainputkikaan teräsröörien kanssa niin hienolta näytä.
    Fucked up and ready to die.

  27. #57
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.503
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika K Katso viesti
    Hieman liian moderni, meikä ei jaksanut edes odottaa ja päädyin Croix De Feriin. Se on minusta nätempi ja passaa omaan käyttötarkoitukseen huomattavasti paremmin, ensi kesäksi siis hieman parempaa palikkaa kiinni ja randonneur setup kehiin..
    Kuumotusta itselläkin tuohon pyörään. Toinen vaihtoehto on Felt F65X. Miksipä ei myös Merida 4D ja Kona Rove. Kaksi ensimmäistä 60 senttisiä ja kaksi jälkimmäistä 61 senttisiä. Käytännössä en ole koskaan ajanut kunnollisella kippurasarvipyörällä, joten en yhtään osaa arvioida mikä olisi sopiva koko (korkeus / pituus)? Jostain pitäisi löytää rehti myyjä, joka oikeasti sanoisi rungon koon sopivuuden. Oma mitta on 193 josta jalkoja itse mitaten 90-92 cm. Haen myös suhteellisen rentoa ajoasentoa, jossa yläote olisi lähes satulan tasolla.

    Lokarit pitäisi saada kiinni. Tarkoitus olisi ajella rauhallisia lenkkejä 40 - 200 km asvaltilla ja sorateillä. Nyt siinä hommassa on Singular Swift. Nykypyörässä plussana on 50 mm renkaat. Tolla pyörällä menee mukavasti vielä 130 - 150 km, mutta sitten alkaa suoratankoisen ajoasento(?) vaivata tai oikeastaan vaihtoehtojen puute.

    Kona Rove titaanirunkoisena ottaisi nettitietojen mukaan alleen jopa 50 mm renkaat, mutta hinta hyppää tavoittamattomiin.

    Swift kiertoon ja cc tilalle, siinä syksyn haave.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  28. #58
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.711
    Itsellä mittaa 189cm ja inseam 94cm eli paljon jalkoja ja käsiä ja lyhyt selkä -> monesta cc-raamista loppuu korkeus, tai jos sitä on, niin sitten taas rungolla on pituutta liikaa. Konalla meinaa esim. 60cm Jake the Snaken kanssa olla näin ja Rove lienee suunnilleen samaa maata geon kans? Maasturissa mulla on nyt 65cm vaakaputki 11cm stemmillä ja hieman taakse taivutetulla stongalla, mutta krossariin juuri sen ei kisaisen ja rennomman ajoasennon takia pituudeltaan 57-58cm rungot on itselle yleensä sopiva.

    Tuon Croix De Ferinkin kanssa on siinä ja siinä saako järjellisen näköisillä ratkaisuilla stongan riittävän ylös, mutta sen näkee sitten palikoiden vaihdon ja mammuttimaisen säädön alkaessa. Usko on kuiteskin kova
    Krossikommuuni / Syöte MTB

  29. #59
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.503
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mika K Katso viesti
    ...

    Tuon Croix De Ferinkin kanssa on siinä ja siinä saako järjellisen näköisillä ratkaisuilla stongan riittävän ylös, mutta sen näkee sitten palikoiden vaihdon ja mammuttimaisen säädön alkaessa. Usko on kuiteskin kova
    Lopputuloksen kuvaa odotetaan... Minulla on varastossa 35 asteen/130 mm ohjainkannatin joutilaana.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

  30. #60
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2.711
    ^No hui saatana.
    Krossikommuuni / Syöte MTB

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •