Sivu 109 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 95999107108109110111119 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.241 - 3.270 / 3864

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #3241
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.875
    Anteeksi, että tulen tänne typeriä huutelemaan.

    Onko kenelläkään tehonmittausta gg:ssä? Miten toteutettu?

  2. #3242
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    135
    Quarq Dzero Carbon wattimittarina toimii mukavasti GG:ssa. Pyörä OPEN U.P., eturatas Raceface ja vaihteisto Force CX1.

  3. #3243
    4iii precision vasen 105 kampi (hintaluokka nykyään 300€) mittaa tehoja London Roadissani jonka ehkä jonkin tason Gravel pyöräksi voisi nykyään mieltää (linkissä kuva).
    4iii:n mittarin L/R balanssi säädetty samaan mitä Assioma Duo polkimet näyttää toisessa pyörässä.

    40mm Gravelkingit, i23 kiekot, 42 ovaali ja 1x11 setuppi (11-40 pakka) 105 nestekahvoilla ja XT takavaihtajalla (JTEK muunnin välissä, vaihtaminen toimii erittäin hyvin)

  4. #3244
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.507
    Hmmm...?

    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #3245
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    18.913
    ^tuon on pakko olla sähköpyörä kun on noin ruma.


  6. #3246
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Hmmm...?
    Hintalappu on armollisesti piilotettu. Onneksi netti auttaa. Runkosetti näyttäisi kustantavan 3500 taalaa.

  7. #3247
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    9.210
    Päätelmä on toki kieli poskessa esitetty, mutta suoraksi linkiksi Grevil+:sta kiinnostuneille: http://pinarello.com/en/bikes-2019/gravel/grevil

    PS Minusta Pinarellon tapa muotoilla hiilikuitua ikään kuin pelkän muotoilun vuoksi on sellainen että tuloksena on lähes poikkeuksetta jotenkin vastaansanomattoman hieno pyörä - ja sitä hienompi mitä rumemmalta se ensi silmäyksellä näyttää!

  8. #3248
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    483
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Anteeksi, että tulen tänne typeriä huutelemaan.

    Onko kenelläkään tehonmittausta gg:ssä? Miten toteutettu?
    Itselläni backroadissa 4iii:n ultregran kampi. Cutthroattiin pitäisi keksiä joku tapa mitata tehoa, ehkä powertapin takanapa tms.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  9. #3249
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    15.316
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Hmmm...?
    Sydäntä kylmää. Näyttää vähän joltain... Lavuaarilta
    -L.

    Irakilainen tekniikan ylioppilas Mahmil Mahmil on ammuttu rangaistuksena opinnäytetyöstään "Nettomme on positiivinen".

  10. #3250
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.507
    ^ Polkupyörien Alien..?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  11. #3251
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.875
    Menin sitten taluttamaan Helsinkiläisestä kivijalkakaupasta ulos Cannondale Topstone 105:n. Tänään sitten ensi kertaa sillä töihin. Koko genre on siis ihan uusi tuttavuus, mutta leppoisan geometrian työmatkakulkineen (Bianchi Infinito/ Sram eTap) osoittautuessa rungoltaa rikkinäiseksi johti yksi asia toiseen. Bianchi on nyt sitten Tacx Neon päällä traineripyöränä. Vaimo kertoi, että jostain pyörästä voisi luopua. Ehdotti aika-ajopyörää, joka ei kuulemma ole ulkoillut sitten vuoden 2015 vaikka onkin tyylikkäästi vain lakkaa hiilikuidun päällä. On kyllä tässäkin asiassa sinänsä oikeassa. Luopuminen vaan on vaikeaa.

    Aivan nöösinä kirjoittelen siis tästä pyörätyypistä. Geometria on Topstonessa hyvin samanlainen kuin monessa endurance -tyyppisessä maantiepyörässä. Toiset kiekot ja niihin maantierenkaat voivat luoda yhdistelmän, jolloin ei oikeasti eroa tämän tyyppisiin maantiepyöriin synny. Esimerkiksi leveämmällä maantierenkaalla tästä saa oivan kulkineen vaikka kesän breveteille. Tokihan tällaisenaan pyörä painaa paljon verrattuna maantiepyörään, mutta nopealla arvioinnilla kevennysmahdollisuuksia löytyy. Näkisin, että noin 9 kilon tietämille jopa kohtalaisen kevyellä rahallisella panostuksella.

    Mutta työmatkapyöräksi tämän ensisijaisesti hankin. Ensimmäinen siivu tänä aamuna 17,5 km Espoon Kerasta Helsingin keskustaan Aleksanterinkadulle. Suorin reitti on noin 15 kilometriä. Nyt radanvartta Hämeenlinnan väylälle ja sitten Keskuspuistoa Auroran sairaalalle. Sieltä Eltsun kautta radan toiselle puolelle ja Kaisaniemeen ja lopuksi Krunikan ympäri. Suurin osa reitistä kestopäällystettä, mutta siis jonkin verran kovapintaista soraa. Keskuspuistossa vähän vielä löytyi lunta ja jäätä. Hitaampihan tämä on asvaltilla maantiepyörään - luonnollisesti. Mutta mulle oli yllätys, kuinka hyvin WTB Nano (40c) rullaa asvaltilla. Mutkissa saa varoa tai sitten varoin suotta. Tuntui kuitenkin että asvaltilla pito kaarteissa loppuu lyhyeen. Soralle nää oli vissiin tarkoitettukin. Työmatkalle saa enemmän variaatiota tällä. Soraista variaatiota saanee lauttasaaresta ja ajamalla rantaa pitkin Matinkylään. Mutta koska noitakin reittejä on tullut ajettua joskus 21c rinkuloillakin, niin suvena voisi laittaa näihinkin kiekkoihin sliksimpää.

    105 ja hydrauliset jarrut toimii moitteetta - ainakin näin ensi kilometreillä. Ensimmäistä kertaa yleensäkin levyjarruilla jarruttelen. Vanhan liiton mies - maantiepyörässä avorenkaatkin on mulle uuusi juttu. Voin kyllä yrittää raportoida, kun enemmän kokemusta alkaa kertymään, mutta mitään vertailukohtaahan mulla ei ole. Jos joku haluaa testata, niin s-kokoinen multa löytyy.

    Kiinnostaa kyllä lähteä kokeilemaan vähän enemmän soralla sotkemista. Ja pienimuotoista retkeilyä. Nyt ripustin työmatkaa varten satulaan kiinni Carradicen Barleyn ja tankoon Zipped Rollin.

    Vaikka kyllä enemmän polttelee jo taluttaa aeromaantiepyörää ulos kilometrejä nielemään.

  12. #3252
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.507
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Vaikka kyllä enemmän polttelee jo taluttaa aeromaantiepyörää ulos kilometrejä nielemään.
    Laitapa kuule Barlow Passit alle ja ruuvaa aero clipit Checkpointtiin tähän tyyliin, niin saatat huomata yllättyväsi kuinka aeromaantie jääkin talliin nielemään pölyä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #3253
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.875
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Laitapa kuule Barlow Passit alle ja ruuvaa aero clipit Checkpointtiin tähän tyyliin, niin saatat huomata yllättyväsi kuinka aeromaantie jääkin talliin nielemään pölyä.
    Aero clippejä en tarvitse, mutta Barlow passien osalta otan haasteen vastaan. Scott Foil FFWD:n kiekoilla ja Veloflex Roubaix tuubeilla on kyllä kova vastus - eikä 7.35 kg painokaan tässä ole haitaksi. Tai ultegra di2. Topstonen kiekot tulee armottomasti tässä hidastavaksi tekijäksi. Pitäisi sitten hankkia tähän hipommat.

    Mutta ei Topstonen tarvitse voittaa tätä skabaa. Se ei ole hankittu korvaamaan mitään vaan ehkä enempi lisäulottuvuutta rakkaalle harrastukselle.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  14. #3254
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    113
    Kiinnostavaa. Itselläni on siinä mielessä sama tilanne, että olen ajellut pari viikkoa ensimmäisellä varsinaisella gravelpyörällä (kuvaketjussa esillä ollut Tempest). Hankin sen kaikkien teiden ja huonojen säiden ajoneuvoksi korvaamaan geometrialtaan varsin kisakireää kuitukrossaria. Siihen verrattuna ajotuntuma on tosiaan yllättävänkin paljon rentoa maantiepyörää muistuttava.

    Kun (kilon kevyempi, lyhyempi, keulaltaan jyrkempi ja bb:ltaan korkeampi) krossari tuntui jotenkin enemmän suoraan kehon jatkeelta ja koko ajan halukkaalta bunnyhoppailemaan, grinderi pysyy mieluummin tiellä ja tietää mihin ollaan menossa.

    Sikäli sama että ajatus vähän pitemmistäkin hiekkatieajeluista on yhtäkkiä alkanut kiinnostaa.

  15. #3255
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    819
    Minulla ei ole ollut kiire maantiepyörän selkään, GG on laajentanut reviiriä niin massiivisesti. Kuvassa kävin hakemassa Veloviewer-ruutuja parin kilsan metsäautotien päästä, ei olisi Veloflexin tuubeilla sinne päässyt. Ihan hyvän satasen lenkin sain paksuilla kumeillakin. Pikkaisen jopa masentaa ajatus pelkän asfaltin jyystämisestä...

    Pyöräily on kivaa!

  16. #3256
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    9.210
    Silkkaa ajamisen auvoa ja upean pyörän omistamisen iloa täynnä oleva kuva, jonka paikka olisi (myös) fiilistelyketjussa!

    PS Oikeastaan (eräs) hyvän gravelpyörän ominaisuuksiin kuuluu että sivutielle kääntyminen houkuttelee silloinkin kun selvästi näkee tai arvaa että se on pelkkä "mihinkään viemätön" metsäautotie ja että kääntöpaikalle tullessa sydän sykkii riemusta kun tietää että saa ajaa äskeiset makeat paikat uudestaan toiseen suuntaan.

  17. #3257
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    18.913
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    PS Oikeastaan (eräs) hyvän gravelpyörän ominaisuuksiin kuuluu että sivutielle kääntyminen houkuttelee silloinkin kun selvästi näkee tai arvaa että se on pelkkä "mihinkään viemätön" metsäautotie ja että kääntöpaikalle tullessa sydän sykkii riemusta kun tietää että saa ajaa äskeiset makeat paikat uudestaan toiseen suuntaan.
    Nimenomaan. Samalla vielä saa keräiltyä VeloViewer-ruutuja. Tosin pistojen sivuvaikutuksena lenkeistä tulee "omituisen näkösiä".


  18. #3258
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.507
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    PS Oikeastaan (eräs) hyvän gravelpyörän ominaisuuksiin kuuluu että sivutielle kääntyminen houkuttelee silloinkin kun selvästi näkee tai arvaa että se on pelkkä "mihinkään viemätön" metsäautotie ja että kääntöpaikalle tullessa sydän sykkii riemusta kun tietää että saa ajaa äskeiset makeat paikat uudestaan toiseen suuntaan.
    Tämä on juurikin se syy, minkä vuoksi minä myin maantiepyörän pois jo vuosia sitten. Sen kanssa ahdisti aina, kun jokainen tuttu ja tuntematon sivutie huuteli, että "hei täällä olis kivempaa"... #neverstopexploring
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  19. #3259
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Laitapa kuule Barlow Passit alle ja ruuvaa aero clipit Checkpointtiin tähän tyyliin, niin saatat huomata yllättyväsi kuinka aeromaantie jääkin talliin nielemään pölyä.
    Ei ei ei. Älkää uhratko kaikkia fillareita "läskimpi on kaikin puolin parempi"-alttarille. Olen minäkin myöntynyt ja tri-fillarissa on 25mm takana Itse tykkään maantiellä siitä kevyen kovasta fiiliksestä mitä 23-25mm renkaat tuovat. Maastossa mennään sitten 2.8"
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  20. #3260
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    2.304
    Väärin tykätty. Nyt puhutaan gg-pyöristä. Viime lenkillä auringon noustessa olisin ottanut kuvan asfaltista, jos olisi ollut kamera mukana. Missä pinta ei ollut täynnä verkkomaista halkeamaa, valon tullessa tien pinnan suuntaisesti vaikutelma päällysteen karkeudesta sai ihan uuden ulottuvuuden.

  21. #3261
    Liittynyt
    09/2001
    Paikkakunta
    Turun lähellä...
    Viestit
    2.373
    Hieno 3TTT ja kuva
    *** teamvelocycling.fi / foxcomp.fi / fat-bike.fi / oldklein.com ***

  22. #3262
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Autostania
    Viestit
    6.991
    Mä kyseenalaistaisin kaikenlaisen vihjailun siitä, että "yhden fillarin mies/nainen" tilanne olisi millään tavalla tavoiteltavan arvoinen tilanne. Ja temporaudat GG-fillarissa on s**tanasta.
    6.7 WTF/kg

  23. #3263
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.540
    Gravel touhuissa ei ole kyllä mitään hienoa keväällä kun kaikki tiet on savivelliä

    Lähetetty minun COL-L29 laitteesta Tapatalkilla

  24. #3264
    700c vai 650b? 650b on houkutteleva vaihtoehto, mutta onko rullaus merkittävästi huonompi kuin 700c.

  25. #3265
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    18.913
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villezi Katso viesti
    ...650b on houkutteleva vaihtoehto...
    Miksi?

    Kysyn kun en itse tiedä missä vaiheessa ajelua pikkukiekko olisi parempi.


  26. #3266
    650 parempi jos on pieni runko. Muuten en näe etua.

  27. #3267
    Liittynyt
    06/2000
    Paikkakunta
    Nurmijärvi
    Viestit
    819
    Saa asennettua muhkummat kumit ilman renkaan ulkokehän kasvamista mielipuolisen suureksi.
    Pyöräily on kivaa!

  28. #3268
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    770
    Itse en juurikaan kokenut Kona Rove NRB:tä hitaammaksi 650b rengastuksella kuin esim. Canyon Enduracea 25mm renkailla. Lisäksi paljon mukavampi ajaa muhkeilla renkailla.

  29. #3269
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.540
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Miksi?

    Kysyn kun en itse tiedä missä vaiheessa ajelua pikkukiekko olisi parempi.
    Katsos kun maastopyörät myydään isolla kiekolla niin nyt taas kippura sarvet pitää myydä pienellä että saadaan kaikki variaatiot.

    Lähetetty minun COL-L29 laitteesta Tapatalkilla

  30. #3270
    Fuji Jari 1.1 saapuu talliin ensi viikolla. Törkeän hieno minun puusilmään, mutta etunimeni onkin Jari.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •