Sivu 119 / 133 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 1969109117118119120121129 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.541 - 3.570 / 3961

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti penyeach Katso viesti
    https://www.cannondale.com/en/Europe...5-4d5201550c8e

Nimen lisäksi ei paljon yhteistä alumiinimallien kanssa.
    Cannarilla selvästi uskotaan, että 1X-gravelin aika on ohi..
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Pakkajaottelu lähti siitä että ragleyssä on 12x142 ja 15x100 akselit. Eikös tuo taka-akseli ole sama kun yleensä 12mm akselisissa gravelpyörissä? Eli jos jotain sopimattomuuksia on niin ne koskee sitten kaikkia 12mm akselillisia.
    Edessä ei ole pakkaa ja jarrulevy löytyy sekä maastosta että maantieltä eli sinne menee just hyvin nyt poistomyytävät vanhanaikaset ei-boost kapean vanteen (<35mm sisäleveys) kiekot.
    Voit käyttää maastokiekkoja ja maastopakkaa. Maantiepakkaa et saa niihin kiekkoihin välttämättä mutta siihen ei ole ilmeisesti tarvettakaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Pakkajaottelu lähti siitä että ragleyssä on 12x142 ja 15x100 akselit. Eikös tuo taka-akseli ole sama kun yleensä 12mm akselisissa gravelpyörissä? ....
    Aivan sama 142x12 akseli.

Vapaaratas määrää mitä pakkaa voit käyttää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Komia keko sinullakin. Mites on painan jakautuminen? Kokeilin vaihtaa omaa asetelmaa ja laitoin teltan ja keittimen taakse. Eteen tuli stongan alle alusta, makuupussi ja vaatetta. Keula tuntui keventyvän ja samalla ajotuntuma parani merkittävästi.
    Tuossa omassa kuvassa hieman hämää se, että edessä teltta on maastonvärisessä pussissa, joka on aivan liian iso. En ole saanut aikaiseksi ostaa pienempää. Eli edessä on hiukan päälle 2kg teltta ja tässä tapauksessa kevyt untuvatakki sekä leirikalsarit ja sukat. Nykyisillä varusteilla ei oikein saa telttaa muualle mahtumaan, joten eri jakautumia ei pääse sen kummemmin testaamaan. Jossei sitten veispulloja koittaisi siirtää taakse... Sillä saisi heti sen n. puolitoista kiloa keulaa kevennettyä.

Eihän tuo kieltämättä samanlaiselta tunnu ajaa kuin ilman kuormaa ja putkella ajaessa pyörä on epävakaampi selkeästi. Osittain epäilen sen johtuvan siitä, että itse tosiaan painan enemmän kuin "normikuski" ja sitten laittaa vielä kamat päälle pyörään, jota ei ole kuormattavaksi tarkoitettu. Uutta pyörää olen siis speksaamassa oikeastaan juuri parempien retkiominaisuuksien takia, vaikka sille muutakin käyttöä tulee olemaan.

Mutta bikepackingin järkevyyttä ihmetteleville näistä laukkuvirityksistä voi sanoa sen verran, että ilman näitä ei tulisi lähdettyä pyöräretkelle, koska ei ole ollut erillistä retkipyörää. Epäilen, että monet haluaa käydä muutaman reissun nykyisellä kalustolla ja nykyiset laukut sen mahdollistaa. Mielestäni erittäin hyvä trendi, edelleen saa kuitenkin omistaa sen perinteisen retkipyörän ja sivulaukut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Cannarilla selvästi uskotaan, että 1X-gravelin aika on ohi..
    Omasta mielestäni ei ole edes kovin huono juttu. Toki meitä on moneen junaan... Ovat näköjään haarukoihin lisänneet tarakkakiinnitysmahdollisuuden.

Keitäs kaikkia jännittää tuollaiset 30mm joustoviritykset tai paremminkin niiden kestävyys?

Topstone alumiiniversio kyllä kiinnostaa. Saakohan noita järkevästi jostain nettikaupasta? Oishan tuo Cannondale-diileri paikkakunnallakin, mutta periaatteesta en sieltä pyörää osta.

Onko Isä nitro koittanu minkälevyiset kumit tuohon Tripsteriin mahtuu 27,5" koossa ilman lokareita? Ei taida ISP:it ainakaan mahtua kun 52mm tais olla valmistajan mukaan enimmäissuositus?

BMC:ltä on tulossa gravelpyörä vihdoin. Takaa löytyy teamelite maastopyörämalleista tuttu microtravel jousto. Löytyy lokarikiinnikkeet, 650 kiekkojen kanssa menee 47mm rengas lokareiden kanssa ja 700 kiekkojen kanssa 40mm. Hinnat taisi olla alkaen apexilla 3200 pintaa ja lippulaiva taisi olla karvan alle kympin. Näytti kuvissa hyvältä ja aiheutti jopa pientä pyöräkuumetta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kalle_a Katso viesti
    Mulla on Ragleyn Trig Adventure, ja tykkään kun hullu puurosta. Vaihtoehtona oli Alpkitin Sonder Santiago, mutta valinta sitten kääntyi Ragleyhin. Vertailukohtaa muista gravel pyöristä ei oo, mutta sain sitä mitä halusin. Leppoisan ajo-asennon, 1x11 vaihteet, hydrauliset jarrut, mahdollisuun leveisiin renkaisiin ja hinta kohtuullinen. Mulle yksi valintaan vaikuttanut tekijä oli myös läpiakselit, joita Sonderissa ei ollu. Työn jälki runkossa on mielestäni hyvä, hitsaussaumat siistit. Wiggle tosin fuskasi kun toimitus tuli sitä kautta ja jarrut eurooppalaisittain niin jarruletkua ei lyhennetty oikeaan mittaan vaan ylimääräinen kietaistiin rungon ympäri.
    Hyvältä kuulostaa. Onko sulla minkäkokoinen Ragley ja mites oma pituus sekä jalan sisämitta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilevä Hullu Katso viesti
    Onko Isä nitro koittanu minkälevyiset kumit tuohon Tripsteriin mahtuu 27,5" koossa ilman lokareita? Ei taida ISP:it ainakaan mahtua kun 52mm tais olla valmistajan mukaan enimmäissuositus?
    Toistaiseksi on menty 700-luokassa joten en valitettavasti osaa vastata kysymykseesi. Luulen kuitenkin että ISPit eivät mahdu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ilkkaluukkonen Katso viesti
    Mutta bikepackingin järkevyyttä ihmetteleville näistä laukkuvirityksistä voi sanoa sen verran, että ilman näitä ei tulisi lähdettyä pyöräretkelle, koska ei ole ollut erillistä retkipyörää. Epäilen, että monet haluaa käydä muutaman reissun nykyisellä kalustolla ja nykyiset laukut sen mahdollistaa. Mielestäni erittäin hyvä trendi, edelleen saa kuitenkin omistaa sen perinteisen retkipyörän ja sivulaukut.
    Jep. Just näin. Mitäpä jos pidettäisiin vain homma avoimena erilaisille lähtökohdille ja ratkaisuille. Sieltä voi löytyä yllättävän toimivia ratkaisuja.

Hellou. Täällä uusi pyöräilyä aloittava huutelee neuvoja ja selkeyttä omiin ajatuksiin. Taustasta sen verran alkaa olla 20 vuotta kun viimeksi poljettavan kaksipyöräisen päällä olen istunut. Tänä keväänä ostin (vaimon painostuksesta) käytetyn hybridin, ja perkala ku olikin mukavaa tämä pyöräily. Tavoitteena nyt onkin saada tästä itselleni säännöllinen liikunnallinen harrastus, jolla kunto kohentuisi ja painokin tippuisi. Nyt on ruholla painoa...riittävästi. Ja tästäpä johtuen aloin tähän ketjuun kirjoitella. Monet muissakin ketjuissa ovat maininneet että alkavan pyöräilijän pitäisi ostaa omaa silmää ja mieltymystä vastaavan pyörän, jolloin sillä tulisi ajeltua.
    Omaa silmää miellyttää kippurasarvet, ja käytännön syistä pyörän olisi sovelluttava vähän kaikkeen...eli GG mulle. Ensinnäkin runkokoosta, pituutta löytyy 183 ja inseam (jos oikein mittasin) 85cm. Monet laskurit ehdottaa jopa 60 kokoista yleisemmin 58, mutta jotenkin täältä luetun mukaan lähempänä oikeaa kokoa olisi 55-56? Miten noita runkojen stackeja ja reacheja pitäisi tulkita?
    Ja jotta ei liian lyhyeksi viesti jäisi nii tässä vielä muutama vaihtoehto mitä oon miettinyt, ja sanottakoon että kaikki lähti Canyonin Grail al 7.0 kuolaamisella, joten pidetään tuota vertailukohtana, niin hinnan kuin laadun suhteen:
    - Cannondale Topstone 105
    - Kona Rove ST (onko teräsrungot ”liian” painavia?)
    - Rondo Ruut (kallis, mutta pirun hyvän näköinen)
    - On One Space Chicken (rakkautta ensisilmäyksellä!)
    Muutkin nuo Planet X:n pyöristä kiinnostaa, Full Monty, London Road. Noita tuntuisi saavan muita merkkejä pikkasen edullisemmin. Kaikista näistä tuo ”avaruuskana” kiinnostaa eniten ja siitä kiinostaisikin kuulla kokemuksia mikäli jollain sellaisia olisi, onko tuossa esim tuo hiilarirunko hyvä ottaen huomioon melko alhaisen hinnan hiilarirungoksi?
    Kiitos ja anteeksi pitkästä viestistä! 😊

Itellä on teräs Rove ja kyllähän se on pirun hyvä pyörä. GG:ssä ei (ehkä) viilata sitä viimeistä grammaa joten teräksen voi hyväksyä. Ja toisaalta laatu teräspyörä on kevyt verrattuna johonkin alumiini hybridiin. Noilla sun mitoilla 56 on ihan paasseli. En ainakaan yli 57-58 runkokokoa ostaisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trent Katso viesti
    Muutkin nuo Planet X:n pyöristä kiinnostaa, Full Monty, London Road. Noita tuntuisi saavan muita merkkejä pikkasen edullisemmin. Kaikista näistä tuo ”avaruuskana” kiinnostaa eniten ..
    Planet X:llä on myös Holdsworth Mystique.
    Mystiquella on 56-kokoisessa rungossa front-centre mitta ja 627mm ja Space Chikenissa 57-koossa 604 mm.
    Eli Mystiquen runko on pidemmällä keulalla ja enempi gravel, Space Chiken enemmän cyclo hätäisempi liikkeissään.

Lumi, sohjo, muta, irtohiekka jne voisivat olla helpompia ajaa Mystiquella. Itse en tottunut käyräsarvisella lainkaan toe overlappiin, eli siihen että polkimen kammen ollessa etuasennossa kengän kärki osuu eturenkaaseen jos rengasta kääntää.
    Sitten jos edessä on vielä lokarit niin mulla kenkä osu lokariin jatkuvasti. Vaihdoin lyhytrunkoisen cyclon vähän pidempään graveliin ja meno oli heti rauhallisempaa.
    https://www.planetx.co.uk/i/q/CBHOLM...mystique-rival

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jomppanen Katso viesti
    ...Itse en tottunut käyräsarvisella lainkaan toe overlappiin, eli siihen että polkimen kammen ollessa etuasennossa kengän kärki osuu eturenkaaseen jos rengasta kääntää.....
    Haluan tässä yhteydessä huomauttaa, että kyseessä ei ole minkäänlainen kippurasarvisten yleisominaisuus, vaikka sellaisen kuvan tuosta lausahduksesta voisi saada. Nimimerkille sattui sellainen kuljettajan ja ajoneuvon välinen tilanne.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trent Katso viesti
    Hellou. Täällä uusi pyöräilyä aloittava huutelee neuvoja ja selkeyttä omiin ajatuksiin. Taustasta sen verran alkaa olla 20 vuotta kun viimeksi poljettavan kaksipyöräisen päällä olen istunut. Tänä keväänä ostin (vaimon painostuksesta) käytetyn hybridin, ja perkala ku olikin mukavaa tämä pyöräily. Tavoitteena nyt onkin saada tästä itselleni säännöllinen liikunnallinen harrastus, jolla kunto kohentuisi ja painokin tippuisi. Nyt on ruholla painoa...riittävästi. Ja tästäpä johtuen aloin tähän ketjuun kirjoitella. Monet muissakin ketjuissa ovat maininneet että alkavan pyöräilijän pitäisi ostaa omaa silmää ja mieltymystä vastaavan pyörän, jolloin sillä tulisi ajeltua.
    Omaa silmää miellyttää kippurasarvet, ja käytännön syistä pyörän olisi sovelluttava vähän kaikkeen...eli GG mulle. Ensinnäkin runkokoosta, pituutta löytyy 183 ja inseam (jos oikein mittasin) 85cm. Monet laskurit ehdottaa jopa 60 kokoista yleisemmin 58, mutta jotenkin täältä luetun mukaan lähempänä oikeaa kokoa olisi 55-56? Miten noita runkojen stackeja ja reacheja pitäisi tulkita?
    Ja jotta ei liian lyhyeksi viesti jäisi nii tässä vielä muutama vaihtoehto mitä oon miettinyt, ja sanottakoon että kaikki lähti Canyonin Grail al 7.0 kuolaamisella, joten pidetään tuota vertailukohtana, niin hinnan kuin laadun suhteen:
    - Cannondale Topstone 105
    - Kona Rove ST (onko teräsrungot ”liian” painavia?)
    - Rondo Ruut (kallis, mutta pirun hyvän näköinen)
    Muutkin nuo Planet X:n pyöristä kiinnostaa, Full Monty, London Road. Noita tuntuisi saavan muita merkkejä pikkasen edullisemmin. Kaikista näistä tuo ”avaruuskana” kiinnostaa eniten ja siitä kiinostaisikin kuulla kokemuksia mikäli jollain sellaisia olisi, onko tuossa esim tuo hiilarirunko hyvä ottaen huomioon melko alhaisen hinnan hiilarirungoksi?
    Kiitos ja anteeksi pitkästä viestistä! 😊
    Itsellä myös gravel hakusessa ja olen katsellut tätä. XXL:n tuntien täytyy odotella hyvää tarjousta tuosta.
    https://www.xxl.fi/ghost-road-rage-2...160140_1_style

Moi, tulin leikkiin mukaan, täältä saa hienoja vinkkejä ja on erittäin asiallista keskustelua. Ensimmäistä graveliani haen, möin maantietycloni pois ja tuo linkin takana oleva fillari https://www.planetx.co.uk/i/q/CBHOLM...mystique-rival kiinnostaa. Olen suht kokematon fillaristi, onko tuo sivuilla oleva fillari mielestänne suoraan tilattavissa vai edellyttäisikö se jotain päivitystä renkaisiin tms.? Kauppapaikka vaikuttaa luotettavalla, tosin jonkin verran arveluttaa verkosta tilaaminen, esim koko. Olen 176 cm, jalan sisämitta 87 cm, saisinko jelppiä.

&quot;Gravel Grinding&quot; -fillarit

PlanetX:stä on itselläni jäänyt täältä foorumilta mieleen se, että asiakaspalvelu on absurdin huonoa. Pyörät voi olla ok, joskin ilmeisesti vähän tekevät sitä, että ostajaa autetaan haluamaan jo tilausvaiheessa ”päivittää” osia. Esim. laittamalla riittävän halpoja osia esiasennusmalliksi.

Ok, kiitos. Luulen että etsiskelee ainakin näin ensimmäistä g:ani kotimaan kivijalasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    PlanetX:stä on itselläni jäänyt täältä foorumilta mieleen se, että asiakaspalvelu on absurdin huonoa. Pyörät voi olla ok, joskin ilmeisesti vähän tekevät sitä, että ostajaa autetaan haluamaan jo tilausvaiheessa ”päivittää” osia. Esim. laittamalla riittävän halpoja osia esiasennusmalliksi.
    Planet X:stä on itselläni jäänyt oikeasti pyörän sieltä ostettuani mieleen se, että samalla hinnalla saa absurdin paljon enemmän kuin kivijalkakaupasta, ainakin jos ei brändille kovin paljon arvoa anna. On selvää, että erotus on poissa asiakkaan kädestä pitämisestä; minusta kohteena on sen takia vähän eri segmentti kuin kivijaloissa, mikä on ihan hyvä.

Osaluettelo on tosiaan yksi asioista, jotka kannattaa ymmärtää itse.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukil Katso viesti
    Trekin ottaisin sen takuun vuoksi + omaan silmään hienompi. Itse tosin ostaisin tuon Trekin Checkpointin ALR:n jossa parempi rengastila ja saa lokarit.

Trekkiähän ei muuten saa tilattua netistä ollenkaan Suomeen vaan se tulee itse noutaa kivijalkamyymälästä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Garymies Katso viesti
    Hyvältä kuulostaa. Onko sulla minkäkokoinen Ragley ja mites oma pituus sekä jalan sisämitta?
    Mitat on 185/86. Stemmin vaihdoin 90 >>70 mm että sain ajo-asennon mieleisekseni.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Trekkiähän ei muuten saa tilattua netistä ollenkaan Suomeen vaan se tulee itse noutaa kivijalkamyymälästä.
    Tanks, tuntuu muutenkin varmemmalta vaihtoehdolta!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukil Katso viesti
    Holdsworth on kuiturungolla vs Trekin alu-runko.
    Holdsworth Rival-vaihtajalla vs Trekin Apex

Trekin rengastilasta en tiedä mutta ensiasennusgummit on kaposet, Holdsworthiin mahtuu 43mm rengas ja siinä on kiinnikkeet lokareille.
    Sitten Trekissä on mekaaniset jarrut. Pysähtyy se pyörä niilläkin, ei siinä mitään jos tykkää.
    Holdsworthin jarrut on hydrauliset. Minulle pelkästään tuo vaijerijarru aiheuttaa sen että hylkäisin Trekin heti. Takajarrun vaijeri on vielä vedetty jarrusatulalta alaspäin niin että vaijeria pitkin vesi ja lika valuvat alaspäin jumittaen jarrua ja talvella aiheuttaa jäätymisen.

Mun listalla Trek jäis kauppaan, ei mitään jakoa tuolle kilpailijalle. Geometriakin sopii Holdsworthissa itselle.
    Geo ja rengastila/lokarit tietty sellaisia mieltymyskysymyksiä ja käyttötarkoituksesta riippuvia juttuja.

Holdworthissa sellainen erikoisuus että Rival malliin voit tehdä päivityksiä ja muutoksia tuossa vaiheessa kun tilaat, jopa tankonauhan saa kaksivärisenä. Soittokelloa listalla ei tainnut olla.
    Siellä valittiin kuitenkin myös jarrujen kätisyys, eli kumpi käsi takajarrulle ja kumpi eteen.
    Force-mallissa valintoja ei olekaan ja pyörä tulee niillä palikoilla kun specseissä lukee, jarrun kätisyyttäkään ei kysytä. Force siis tulee todennäköisesti vääränkätisillä jarruilla.
    Semmoisen jos lainaa kaverille niin voi fillari ja kuski tarvita molemmat ammattiauttajaa testilenkin jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jomppanen Katso viesti
    Holdsworth on kuiturungolla vs Trekin alu-runko.
    Holdsworth Rival-vaihtajalla vs Trekin Apex

Trekin rengastilasta en tiedä mutta ensiasennusgummit on kaposet, Holdsworthiin mahtuu 43mm rengas ja siinä on kiinnikkeet lokareille.
    Sitten Trekissä on mekaaniset jarrut. Pysähtyy se pyörä niilläkin, ei siinä mitään jos tykkää.
    Holdsworthin jarrut on hydrauliset. Minulle pelkästään tuo vaijerijarru aiheuttaa sen että hylkäisin Trekin heti. Takajarrun vaijeri on vielä vedetty jarrusatulalta alaspäin niin että vaijeria pitkin vesi ja lika valuvat alaspäin jumittaen jarrua ja talvella aiheuttaa jäätymisen.

Mun listalla Trek jäis kauppaan, ei mitään jakoa tuolle kilpailijalle. Geometriakin sopii Holdsworthissa itselle.
    Geo ja rengastila/lokarit tietty sellaisia mieltymyskysymyksiä ja käyttötarkoituksesta riippuvia juttuja.

Holdworthissa sellainen erikoisuus että Rival malliin voit tehdä päivityksiä ja muutoksia tuossa vaiheessa kun tilaat, jopa tankonauhan saa kaksivärisenä. Soittokelloa listalla ei tainnut olla.
    Siellä valittiin kuitenkin myös jarrujen kätisyys, eli kumpi käsi takajarrulle ja kumpi eteen.
    Force-mallissa valintoja ei olekaan ja pyörä tulee niillä palikoilla kun specseissä lukee, jarrun kätisyyttäkään ei kysytä. Force siis tulee todennäköisesti vääränkätisillä jarruilla.
    Semmoisen jos lainaa kaverille niin voi fillari ja kuski tarvita molemmat ammattiauttajaa testilenkin jälkeen.
    Vau, hieno analyysi, kiitos! On tässä pohdittavaa.

Ei se kuitu tee itsessään autuaaksi. On hyviä kuiturunkoja ja aivan surkeita. En minäkään tosin mekaanisia levareita ottaisi.

Planet X/On-Onea on/on ollut itellä tallissa ja niillä kyllä saa pikkurahalla rakennettua kivaa ajettavaa. GG pyörän ollessa kyseessä hiilarirungon etu on vähäisempi ku vaikka maantiepyöyrän tapauksessa. Isot renkaat kuitenki tuo sitä mukavuutta ja painoero rungossa on...mitä jotain 500g max? Jos ei kilpaa ajaa niin en hirveesti ressais. Tai vaikka ajaisikin. Lisäksi halvan GG-rungon ollessa kyseessä tuo ero voi olla paljon pienempi.
    No siis einivei, halpaa ajettavaa ettiessä kandee ehkä tsekata myös Ribblen CGR ja muu tarjonta.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Jäin jumiin tuonne Planetin sivustolle, näyttäisi löytyvän hinta-laatu-suhteeltaan kohtuullisen hyvää tavaraa. Nöösi kysyy, mitä mieltä näistä kahdesta ehdokkaasta? Onko mielipiteitä, esim. jokin ominaisuus suhteessa toiseen joka kannattaisi huomioida valinnassa, muukin kuin 100 punnan hintaero?
    https://www.planetx.co.uk/i/q/EBHOLM...e-force-1-700c
    https://www.planetx.co.uk/i/q/CBVISB...rd-gravel-bike

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •