Sivu 62 / 63 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 125260616263 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.831 - 1.860 / 1871

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #1831
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Jokuhan sitä kysyy tuolla Q&A-osastolla ja Wigglen aspan vastaus on:
    "Thank you for getting in touch, I can confirm that this frame is designed fro a maximum of 32c tyres. I hope this helps."
    CRC:n Q + A:ssa on kysytty samaa "2 weeks 3 days ago" mutta vastausta ei ole saatu keneltäkään.

    Edessäkin on 12 mm läpiakseli, vaikka jossain mainitaan 15 mm (joka on ilmeisesti jäänne viimevuotisen mallin esittelytekstistä). Geometriastakin eli kai lähinnä rungon todellisesta pituudesta on ilmeisesti olemassa kahta toisistaan poikkeavaa tietoa (joista lyhempi lienee oikeampi).

    Muutenhan tuo on tosiaan sellainen "Nappaa tuosta itsellesi kunnon työhevonen!" -tarjous.

  2. #1832
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    956

    "Gravel Grinding" -fillarit

    En tiedä että puhutaanko tässä sekä alu- että hiilikuiturunkoisesta Vituksesta, mutta kannattaa huomioida että rungot poikkeavat toisistaan ainakin seatstay'n osalta - hiilikuiturungossa on ns. wishbone rakenne ja se ei näytä kovin tilavalta.


  3. #1833
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    15.272
    ^toisaalta noi tuon kuvan kumit näyttää enemmänkin 40- kuin 32-millisiltä.

    .


    Maastossa on kivintä ja juurakointa

  4. #1834
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.043
    35-milliset CrossBossit on i19-tubelesskehälle asennettuina noin 38-milliset ja oikein kivat renkaat muutenkin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  5. #1835
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.010
    Wigglen sivuilla kuitu-Vituksen BB dropiksi merkattu 55, CRC:llä 70

    edit: ilmeisesti 2017-malleissa ollut tuo 55mm ja uusissa on 70mm

  6. #1836
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.218
    Eipä ainakaa wiggle pahemmin noista myymistää Vituksen cc-pyöristä näytä tietävän. Yksikin kyselee alu-mallista saako siihen tarakkaa kiinni niin vastaus on ei. Vituksen omalta sivulta suora lainaus tästä uudesta mallita The alloy frame / carbon forks bikes are the most versatile in the range, rack and mudguard mounts suggest commuter and weatherproof winter bike

    Ei silti, kyllä tuo minulle kelpaisi. Jos nyt olisin rospuuttupyörää vailla niin tuon apex mallin olisin tilannut.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  7. #1837
    Wiggleä (tai CRC:tä) mitenkään puolustelematta tässä kaiken pahan tai ainakin sekavien tietojen ja ristiriitaisten vastausten alkulähde on siinä että pyörän speksit ovat koko lailla muuttuneet vuosimallien 2017 ja 2018 välillä. Mutta sitä suuremmalla syyllä muuttuneiden tietojen pitäisi olla oikein heti eikä vasta joskus myöhemmin. Ja tietojen oikaisut pitäisi tehdä näkyvästi eikä toivoen ettei kukaan olisi huomannut...

    PS Brittifoorumeilla tuon Vitusin vaihtoehdoksi suositellaan Boardman CX Teamia. Ilmeisesti huonommat kiekot, mutta Apexin sijaan Rival. Eturatas 44, mutta takaa löytyy myös 42. Ei ehkä huoli 35:sta leveämpää rengasta ainakaan lokareiden kanssa. Kura- ja talvikelien maantie- ja kelvipyörä ehkä suuremmassa määrin kuin Vitus. (Muitakin eroja voi varmasti olla, jotkut ehkä oleellisempiakin kuin edellä luettelemani.)

  8. #1838
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    1.220
    Raispossa näyttää olevan Genesiksen CdA tarjouksessa, 799 €.

    http://www.raispo.fi/tuote/464/genesis-cda-20-16

    Ongelmaksi voi tietysti tulla se, että jäljellä on vain XS-kokoa.

    Toinen hyvä vaihtoehto on Meridan 500, 1200 €. Kuuluu periaatteessa kai krossareihin, mutta kelpaa varmaan gg-puuhiinkin.

    http://www.raispo.fi/tuote/454/merida-cyclocross-500

  9. #1839
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    122
    Rakentelin tässä muutama viikko sitten tälläisen virityksen. En tiedä kuuluuko tämä tähän kategoriaan, mutta soiva peli moneen ajoon.


  10. #1840
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    314
    Kova CC/GG-kuume vaivaa ja varmaan ensi keväänä jotain helpotusta asiaan saatava.

    Nyt vetelen soralla 100mm joustavalla 29er XC-täpärillä, joka menee siellä ihan mukavasti. Tosin nyt märän syksyn takia vähän järeämmät renkaat alla. Kuopat ei paljon tunnu ja välillä tullut vastaan pingispallon kokoisilla kivillä lanattua tietä ja yli vaan. Ainut ongelma on se, että monille sorateille päästäkseen pitää rullailla pitkiäkin matkoja asfaltilla ja se ei ole täpärillä enää yhtään hauskaa. Muutenkin nappularenkaat kuluvat suht nopeasti asfaltilla ja tekisi mieli heittää jotain +100km lenkkejä pitkin maaseutuja.

    Pitää melkein käydä koeajamassa jotain krossaria suht leveillä renkailla soralla. Pelottaa, että grinderi tai krossari onkin hirveä täristäjä ajaa etenkin huonokuntoisilla sorateillä, kun tottunut mukavampaan kyytiin. Tosin kuitukeula ja- tolppa ja vähän tuhdimmat mutta rullaavammat GG-renkaat vaikka tubeleksena voisi olla ihan toimiva kompromissi.

  11. #1841
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    15.272
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kaatuilija Katso viesti
    ... Pelottaa, että grinderi tai krossari onkin hirveä täristäjä ajaa etenkin huonokuntoisilla sorateillä, kun tottunut mukavampaan kyytiin. ...
    No mutta tuohan on ihan aiheellinen pelko.

    .


    Maastossa on kivintä ja juurakointa

  12. #1842
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.043
    ^ Ratkaisu?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  13. #1843
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    4.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Ratkaisu?
    No niin, tämähän on jo hieno. Oliko tästä samasta mallista joskus esillä se karmean näköinen proto versio?

  14. #1844
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    2.189
    Kyllähän se graveli on tärisyttäjä soratiellä vs täpäri mutta aika harvoin ainakaan mun lenkillä on golf pallon kokoista mursketta kilometri kaupalla. Myös metsäautotiet meinaa olla syksyn märillä raskaampia gravelin kapealle renkaalle vs maastopyörä.

    Mutta se on osa gg:n luonnetta. Valtaosin soratietä on kuitenkin melko tasaista ja nopeaakin baanaa. Siinä gg pyörä on taas elementissään.

  15. #1845
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.043
    Hyvä, objektiivisesti kirjoitettu juttu, erityisesti toi kakkososio geometriajutuista:
    http://teknecycling.com/how-to-choos...and-materials/
    http://teknecycling.com/how-to-choos...rt-2-geometry/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  16. #1846
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    2.662
    Ibis Hakka MX


  17. #1847
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.347
    Mikäs ihme tuossa takahaarukassa killuu
    -L.

    Seitsemän vanhainkodin asukasta on joutunut sairaalaan 99-vuotiaan hollolaisen mummon hävittyä itselleen pasianssissa.


  18. #1848
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.057
    Ibis miellyttää heti silmää. 2x voimansiirto paikalleen ja siinä onkin yleispyörä vähän joka käyttöön.

  19. #1849
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.057
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Mikäs ihme tuossa takahaarukassa killuu
    Irrotettavat takalokasuojan kiinnityspisteet?

  20. #1850
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.034
    Joo kyllä on hieno, mutta johtuuko pyörästä vai hyvin tehdystä kuvasta.

  21. #1851
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Irrotettavat takalokasuojan kiinnityspisteet?

  22. #1852
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.347
    ^ Ok. Hyvä että sen saa pois Yleisesti ottaen mahtavan näköinen vehje, jos vaikka teräsrungon kanssa tulisi ongelmia niin tuon tyyppinen cuiturunko voisi inspiroida kovastikin. Ihan vaan vaihtelun vuoksi...
    -L.

    Seitsemän vanhainkodin asukasta on joutunut sairaalaan 99-vuotiaan hollolaisen mummon hävittyä itselleen pasianssissa.


  23. #1853
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Autostania
    Viestit
    6.291
    ^^ Handjobin uusi tuleminen (pun maybe intended)
    "You go to the cyclocross with the tires you have, not the tires you might want or wish to have." - Donald Trump

  24. #1854
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.043
    Musta noi tiputetut chainstayt on poikkeuksetta niin karseen näköisiä, että mielummin ajelen max. 40-millisillä renkuloilla ja 430 chainstayllä autuaan tietämättömänä paremmasta(?).

    Ibis näyttää aika samalta kuin tusina muuta samankaltaista runkoa sillä erotuksella, että siinä lukee Ibis eikä vaikkapa Open tai 3T tai Norco...tai Alibaba.

    Buumi käy kuumana kyllä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  25. #1855
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    15.272
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ^ Ok. Hyvä että sen saa pois
    Komppaan. Ikävän näköinen knööli.

    Ei tuossa fillarissa muutenkaan mitään erityisen kiihoittavaa ole.

    .


    Maastossa on kivintä ja juurakointa

  26. #1856
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.347
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    ^^ Handjobin uusi tuleminen (pun maybe intended)
    Tirsk. Kyllä se vähän kädeltä näyttää.
    -L.

    Seitsemän vanhainkodin asukasta on joutunut sairaalaan 99-vuotiaan hollolaisen mummon hävittyä itselleen pasianssissa.


  27. #1857
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.347
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Ei tuossa fillarissa muutenkaan mitään erityisen kiihoittavaa ole.
    Mjoo, Orbean ehkä valitsisin noista kahdesta, hintalappuja näkemättä. Mutta hieman kyllä houkuttelisi laadukas ja kevyt cuiturunko, teräspyörästä tosin ei mielellään silti luopuisi.. Tarvitsen lisää tilaa pyörille
    -L.

    Seitsemän vanhainkodin asukasta on joutunut sairaalaan 99-vuotiaan hollolaisen mummon hävittyä itselleen pasianssissa.


  28. #1858
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Skatta
    Viestit
    538
    Typerät jenkit eivät osaa edes kirjoittaa pyörän nimeä, HÄKKA MX lukee rungossa.

  29. #1859
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    68
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Hyvä, objektiivisesti kirjoitettu juttu, erityisesti toi kakkososio geometriajutuista:
    http://teknecycling.com/how-to-choos...and-materials/
    http://teknecycling.com/how-to-choos...rt-2-geometry/
    Kiitoksia linkeistä.
    Kolme kertaa kun luki peräkkäin tuon geometriajutun niin hetkittäin tuli jo sellainen tunne että vähän aikaa meinas jo jotain ymmärtää. Ja yllätyksenä se että ihan ite päättelemällä olin osannut ajatella asioiden menevän niin kuin ne tuossa kerrottiin.
    Toinen yllätys oli nuo keulat. Jossain yhteydessä olet aiemmin kertonut jonkun gurun sanoneen että jos ei osaa tehdä keulaa niin ei sitten osaa tehdä runkoakaan (tai jotain sinne päin). Tuo pieni juttu valmiskeuloista ja lähinnä niiden eri mallien niukkuudesta avasi tätä ajatusmaailmaa.

    Kiinnostavaa lukea fillareiden geosta mutta itse taidan jatkossakin tehdä valintoja pitkälti hinta edellä. Niin teoreettista nuo jutut ovat ainakin arkikäytössä. Tuo geo-linkki sisälsi taulukon jossa Ridley x-night oli varustettu 700*32 ja 700*38 renkailla. Toisessa bb-korkeus oli 279 ja toisessa 285.
    Matalampi bb-korkeus oli great for high speed gravel ja korkeampi oli ihan poor samaan tarkoitukseen!
    Mulla on vahva epäilys että jos töihin polkiessa keskiöön korkeus olisi aamulla 6mm korkeampi kuin iltapäivällä kotiin polkiessa niin en mä hirveetä eroa pyörän käytöksessä huomais. Mutta mä en olekaan ihan pro ja cyclollakin ajan vaan tasaista kestopäällystettä..

  30. #1860
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.057
    Vielä havainto Ibis Häkka MX:sta. Takimmaisen juomapullotelineen kiinnitys on aika matalalla. Valmistaja sanoo, että pyörään voi asentaa etuvaihtajan, mutta miten tuohon saa mahtumaan etuvaihtajan ja juomapullotelineen samaan aikaan? Jos ei onnistu, niin tuo on ns. sales stopper -luokan ongelma.


Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •