BikeshopElectrobikeHuntteriImatraRideGasGas
Sivu 11 / 17 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9 10 11 12 13 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 301 - 330 / 500

Aihe: Kona unit

  1. #301
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    10
    Olen 176 pitkä, osaisko joku neuvoa onko vuoden 2017 L koon Unit mulle toivottoman iso?

  2. #302
    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ansey Katso viesti
    Olen 176 pitkä, osaisko joku neuvoa onko vuoden 2017 L koon Unit mulle toivottoman iso?
    Muita mittoja ei kerrottu. Mutta jos mahdut seisomaan hyvin, että top tube menee haarojen välissä niin miksi ei. Lyhyempää stemmiä vaan sitten. Noissa runkokoissa loppujen lopuksi on sentti sinne toinen tänne eroa. Riippuu myös mitä haet. Jos tykkäät isommasta rungosta, joka kovemmissa vauhdeissa tuo vakautta, mutta hiukan kankeampi kääntää tiukoissa paikoissa niin go for it. Jos olet tottunut pienempään ja ketterään niin ota kokoa pienempi. Jalan sisämitan kun mittaa ja katot unitin standoverin niin tiedät mahdutko. Itse olen 182cm ja en pienempää olisi ainakaan ottanut. Omaan makuun iso runko, lyhyt stemmi toimii parhaiten. Tottumis/mikä tuntuu hyvältä -asioita.
    Kokeilu paikallisella liikkellä auttaa paljon.

    Lähetetty minun EVA-L09 laitteesta Tapatalkilla

  3. #303
    Olen hankkimass uutta pyörää 22-vuoteen työmatkapyöräilyyn ja satunnaiseen crossi-ajoon. Kyselen täältä neuvoja viisaammilta. Ajattelin ensin KOna Kahunaa, mutta toisessa viestiketjussa vinkattiin Kona Unit X:stä. Onko kellaan nyt jo kunnon kokemusta pyörästä? Miten osat, toimiiko vaihteisto ja jarrut? Onko tavallinen Unit kaupunkicrossari vai oikea maasturi? Tuo terasrunko ja simppel pyörä kiinnostaa.

  4. #304
    Weston Guest
    Mulla toiminut NX-vaihteet hienosti fatbikessa.

  5. #305
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Denpasasr Katso viesti
    Olen hankkimass uutta pyörää 22-vuoteen työmatkapyöräilyyn ja satunnaiseen crossi-ajoon. Kyselen täältä neuvoja viisaammilta. Ajattelin ensin KOna Kahunaa, mutta toisessa viestiketjussa vinkattiin Kona Unit X:stä. Onko kellaan nyt jo kunnon kokemusta pyörästä? Miten osat, toimiiko vaihteisto ja jarrut? Onko tavallinen Unit kaupunkicrossari vai oikea maasturi? Tuo terasrunko ja simppel pyörä kiinnostaa.
    Itsellä on 2016 Unit, eli 29" vaihteettomana. Ihan oikea maasturi se on, mutta hyvin toimii kaupunkiajelussakin. Itsellä tulee maastoajeluiden lisäksi käytettyä työmatkapyöränä ympäri vuoden. Mukavan yksinkertainen ja huoleton pyörä, millä pääsee melkein missä vaan.

  6. #306
    Kävin tänään koeajamassa Unit X:n. Järkyttävän kokoiset renkaat nuo 27.5 plus -kokoiset!! Sinällään kevyet ajaa. Vaihteistossa häiritsevän tuntuinen viime, myyjä vakuutti, että totun siihen. Mutta oudon oloinen tuo Sram. Voiko noille vanteille vaihtaa normaalit 27-renkaat? unohdin kysyä myyjältä.

  7. #307
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Denpasasr Katso viesti
    Kävin tänään koeajamassa Unit X:n. Järkyttävän kokoiset renkaat nuo 27.5 plus -kokoiset!! Sinällään kevyet ajaa. Vaihteistossa häiritsevän tuntuinen viime, myyjä vakuutti, että totun siihen. Mutta oudon oloinen tuo Sram. Voiko noille vanteille vaihtaa normaalit 27-renkaat? unohdin kysyä myyjältä.
    Kai niihin VOI...

    Järkeä ei vaan ole, koska keskiö laskee liikaa. Pyörä on suunniteltu plussarenkailla ajettavaksi.

    Jotkut plussapyörät hyväksyvät 29" kiekot alle, jolloin keskiön etäisyys maasta pysyy suht samana. En tiedä mikä on asianlaita unitin kanssa.

  8. #308
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti travelleroftime Katso viesti
    Kai niihin VOI...

    Järkeä ei vaan ole, koska keskiö laskee liikaa. Pyörä on suunniteltu plussarenkailla ajettavaksi.

    Jotkut plussapyörät hyväksyvät 29" kiekot alle, jolloin keskiön etäisyys maasta pysyy suht samana. En tiedä mikä on asianlaita unitin kanssa.
    Minä en tajua noita plussarenkaita, rumia rumiluksia. Onko makuasia? Lokasuojia ei tahda saada kunnollisia, tai vain niitä fatbike-rumiluksia. Veikkaan, että Kona pitää plussarenkaat mallistossaan vain tämän vuoden.

  9. #309
    Unittiin voi pistää kyllä 29" kiekotkin alle, ei mitään ongelmaa siinä. Pitäisi toimia ihan yhtä hyvin. Unitithan on ollut plussarenkailla jo pari vuotta – itse en usko, että ovat Konan mallistosta ihan heti minnekään katoamassa. Monet tykkää.

    Vaihteiston viive kuulostaa hassulle. Huonoissa säädöissä, vaijerissa jotain vikaa? Itsellä ei ole SRAMeista kokemusta. Mutta jos ei tosiaan plussakumeille syty, vanhempia Unitteja liikkuu aika usein käytettynä Fillaritorilla. Niihin voi sitten itse pistää mitkä vaihteet haluaa, moniin on jo edellinen käyttäjäkin laittanut valmiiksi.

  10. #310
    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Denpasasr Katso viesti
    Minä en tajua noita plussarenkaita, rumia rumiluksia. Onko makuasia? Lokasuojia ei tahda saada kunnollisia, tai vain niitä fatbike-rumiluksia. Veikkaan, että Kona pitää plussarenkaat mallistossaan vain tämän vuoden.
    Toki kaikki ei tykkää plussa kumeilla ajaa vaan tykkää ns. perus renkaan tarkasta ohjaustuntumasta, mutta plussat ei oo kyllä hääviimässä mihinkään. Nyt kun rengasvalmistajat on alkanu saamaan tehtaasta ulos järkevän painosia ja ok kestäviä plussa kumeja niin plussa mallit on selkeesti lisääntynyt.

    Jos perus työmatkaa meinaat ajaa noilla niin ei niistä kyllä mitään hyödykään. Maastoon jos menet niin huomaat kyllä nopeasti eron

    Omaan makuun aivan mahtava välimuoto fätin pehmeydelle ja normi (vaikka 29er) rullaavuudelle ja tarkkuudelle

    Täs on hyvä vertailu 29 ja 27,5 plussan välillä.
    https://youtu.be/w6TMA2vI8bA

  11. #311
    Weston Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Denpasasr Katso viesti
    Vaihteistossa häiritsevän tuntuinen viime, myyjä vakuutti, että totun siihen.
    Havaitsin kanssa tuon viiveen kun vaihdoin shimanon SLX -> Sram NX. Olisiko pakassa jotain eroa ramppien osalta tms. Joka tapauksessa NX on toiminut maastoajossa loistavasti eikä tunnu enää lainkaan siltä, että siinä olisi viivettä.

  12. #312
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Weston Katso viesti
    Havaitsin kanssa tuon viiveen kun vaihdoin shimanon SLX -> Sram NX. Olisiko pakassa jotain eroa ramppien osalta tms. Joka tapauksessa NX on toiminut maastoajossa loistavasti eikä tunnu enää lainkaan siltä, että siinä olisi viivettä.
    Youtubessa on testivideo jossa verrataan Shimano XTR / XT ja Sram XXI https://youtu.be/kem5Rk863WA. Ja todellakin, Sramissa on viive myös noissa versioissa. Sramissa saattaa olla tuo viive tyyppiominaisuutena tai "vikana"

  13. #313
    Paljonko Kona Unit X painaa, en ole mistään löytänyt tietoa? Plus kokoista yleispyörää olen etsimässä työmatka-ajoon ja metsäpoluille, Kona Unit X ja Kona Big Kahuna (27.5+) ovat vahvoilla. Miten näissä geometria eroaa toisistaan, kumpi pyörä olisi teidän mielestä parempi valinta "yleispyöräksi" ?

    Mahtuuko näihin plus kokoiset nastarenkaat hyvin?

  14. #314
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti z3iz3i Katso viesti
    Mahtuuko näihin plus kokoiset nastarenkaat hyvin?
    Onko näitä?

    Edit: Näyttääpä olevan, kaikkea sitä oppii

  15. #315
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti z3iz3i Katso viesti
    Paljonko Kona Unit X painaa, en ole mistään löytänyt tietoa? Plus kokoista yleispyörää olen etsimässä työmatka-ajoon ja metsäpoluille, Kona Unit X ja Kona Big Kahuna (27.5+) ovat vahvoilla. Miten näissä geometria eroaa toisistaan, kumpi pyörä olisi teidän mielestä parempi valinta "yleispyöräksi" ?

    Mahtuuko näihin plus kokoiset nastarenkaat hyvin?
    Koeajossa myyjä sanoi, että pyörä painaa n. 13 kg. Tuntui kyllä kevyeltä!

  16. #316
    Oho, nöösinä oli sellainen käsitys että teräsrunkoiset pyörät painaa paljon. Alkoi yhä enemmän kiinnostamaan tämä.

  17. #317
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.120
    Unit X on kans itsellä harkinnassa. Ensi viikolla koeajolle.

  18. #318
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.909

    Nauraa

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti z3iz3i Katso viesti
    Oho, nöösinä oli sellainen käsitys että teräsrunkoiset pyörät painaa paljon. Alkoi yhä enemmän kiinnostamaan tämä.
    Painoa on toki rungossa 0,5kg enemmän kuin alumiinirungossa, mutta jäykkä keula on liki kilon joustokeulaa kevyempi. Lisää kevennystä myyntipainosta saa tubeless asennuksella, jota voi suositella noille Scraper vanteille.
    Täysjäykkien ostajalla yleensä on jo ohitettu MTB-kuskin hipopyörävaiheet, kun monimutkaisempien täpäreiden jälkeen pyritään taas yksinkertaisuuteen. Jäykkänä Unit ei ole luonteeltaan mikään kaiken anteeksi antava kaahailupyörä, vaan enemmän kuskia haastava ja palautetta antava pyörä. Siksi pitää valita haluaako kehittyä kuskina (täysjäykkä), vai päästä helpolla (täysjousto), vai jotain siltä väliltä (etujousto).
    Ensiasennusrenkaat (WTB ranger) eivät ole kovin rullaavalla kuviolla, parempiakin löytyy, esim. Maxxis Ikon+ tai Chronicle. WTB sopii maastoon, ei niin hyvin kadulle.

  19. #319
    何殷傑 Guest
    Olen ajellut Unit X:llä nyt talven verran 9km suuntaansa työmatkaa ja hyvin on toiminut. Fat Freddiet kolme tuumaa leveinä toimivat sitä paremmin, mitä ikävämpi keli on. Ehkä tärkein ajoon vaikuttava tekijä on oikeat rengaspaineet. Eturattaan vaihdoin isompaan (28T => 32T) joka tuntuu kaupunkiin järkevämmältä.

    Kevään saapuessa on kiva päästä myös maastoon touhuamaan!

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  20. #320
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 何殷傑 Katso viesti
    Eturattaan vaihdoin isompaan (28T => 32T) joka tuntuu kaupunkiin järkevämmältä.
    Minkä rattaan laitoit?

  21. #321
    Kohta puoli vuotta olen Unitäxällä ajanut, melkein päivittäin, sekä töihin että vapaalla. Välillä ajellut jäitä pitkin töihin tai takasin. 😊 Ihan mahdottoman ihana pyörä! 😘 Ja huoleton peli.

    Ens alkuun rungon pituus järkytti. Hommasin lyhyen töpöstemmin niin alkoi maistumaan, muuttui samalla ohjauskin herkemmäksi.

    Viiveestä joku kirjoitti. En ole vaihteistossa viivettä huomannut, mutta ens alkuun tuntui että vapaarattaassa on pieni viive ennen kuin ottaa kiinni. Mutta ei häiritse enää.

    Ensi kesänä bikepacking meiningillä mettiä koluamaan! 💪

  22. #322
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    Unit X on kans itsellä harkinnassa. Ensi viikolla koeajolle.
    Todettakoon että minun mitoilla, pituus 178cm ja inseam 83cm, L-koko tuntui mukavalta. M- koko varmaan menisi pidemmällä stemmillä ja tosi pitkällä satulatolpalla.

  23. #323
    Hei,

    Löytyykö kokemuksia Kona Precept 130 :sta, onko jotain suuria plussia/miinuksia? Ja pärjääkö aloittelija sillä perus poluilla? Itsellä pohdinta käynnissä sen ja 27,5+ jäykkäperän välillä (jokin Trekin Roscoe tai Big Kahuna).

    http://2017.konaworld.com/precept_130.cfm

    linkin pyörä siis kyseessä

  24. #324
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.120
    Minkäslaisia kokemuksia on uuden Unitin Sram Level T jarruista? Pitäiskö heti vaihtaa parempiin?

  25. #325
    Vinkuu pakkasella, mutta aina oon saanu niillä pyörän pysähtymään. 😎

  26. #326
    Oikea koko?

    Olen silmät pyöreinä lukenut kun minua pienemmät tahi samankokoiset (178cm) tilailee L-koon Unittia. Entinen pyörä oli Singular Swift, tosin aika vanha joten en tiedä onko se uusinut geometrioitaan mutta siellä M-koko näyttäisi mätsäävän aika lailla Unitin M-kokoon?

  27. #327
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.120
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M.L. Katso viesti
    Oikea koko?

    Olen silmät pyöreinä lukenut kun minua pienemmät tahi samankokoiset (178cm) tilailee L-koon Unittia. Entinen pyörä oli Singular Swift, tosin aika vanha joten en tiedä onko se uusinut geometrioitaan mutta siellä M-koko näyttäisi mätsäävän aika lailla Unitin M-kokoon?
    Oot kans siinä rajoilla mun kanssa. M-koko varmaankin sinne kunnon maastorymistelyyn. Ite valitsin L-koon työmatkalle ja helppoon maastoajeluun.

  28. #328
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti M.L. Katso viesti
    Oikea koko?

    Olen silmät pyöreinä lukenut kun minua pienemmät tahi samankokoiset (178cm) tilailee L-koon Unittia. Entinen pyörä oli Singular Swift, tosin aika vanha joten en tiedä onko se uusinut geometrioitaan mutta siellä M-koko näyttäisi mätsäävän aika lailla Unitin M-kokoon?
    Kävin koeajamassa M-koon ja se oli liian pieni minulle. Satulatanko piti nostaa turvarajalle ja melkein hieman sen yli. Olen 179cm ja jalan sisämitta 85cm. Jalan sisämitta on todellakin tärkeä mitata.

  29. #329
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    44
    Itse olen 178/81cm ja tallista löytyy M-kokoinen 2017 Unit. Satulaputki on ulkona XC-lenkeillä niin paljon kuin merkinnät putkessa antaa periksi ja on juuri sopiva. Halusin pienemmän rungon että pyörä olisi näppärämpi maastossa (tiedä sitä sitten onko sillä oikeasti jotain merkitystä).

    Tosiaan jos yhtään mietityttää minun kokoisena niin L-koko on kyllä varma valinta Unitissa, kun runko on matala ja vakio stemmi taitaa olla 60mm (säätövaraa löytyy).

  30. #330
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    1.120
    Onkos joku laittanut tarakkaa uuteen Unittiin? Minkälainen sopii? Ainakaan varastossa ollut Tubus Logo Evo ei sopinut.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •