GiantRideCanyonHuntteriElectrobikeHelkama
Sivu 2 / 42 EnsimmäinenEnsimmäinen 1 2 3 4 12 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 1241

Aihe: Puhelimen vaihtoa?

  1. #31
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Hyvin kääk
    Viestit
    152
    Nyt on XCover II hommattuna. Aloittelevalle kosketusnäytön käyttäjälle tuntuntuma on "helpon oloinen", ainakin olen huomannut harjoitellessa, että paljon on asioita mitä en, ainakaan vielä, osaa tai ymmärrä käyttää. Tekstaamisen tarkoitettu näppäimistö on rahtusen tarkkuutta vaativa nakkisormiselle, vaikka näytön kääntäisikin sivusuuntaan. Perheen nuorimmainenkin neuvoi (=latasi) Sports trackerin puhelimeen, jota pitäisi päästä vielä testaamaan ensitilassa.
    My brain is stuck from shooting glue
    I'm not sorry for the things I do

    Carbona not glue

  2. #32
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jio Katso viesti
    Nyt on XCover II hommattuna. Aloittelevalle kosketusnäytön käyttäjälle tuntuntuma on "helpon oloinen", ainakin olen huomannut harjoitellessa, että paljon on asioita mitä en, ainakaan vielä, osaa tai ymmärrä käyttää. Tekstaamisen tarkoitettu näppäimistö on rahtusen tarkkuutta vaativa nakkisormiselle, vaikka näytön kääntäisikin sivusuuntaan. Perheen nuorimmainenkin neuvoi (=latasi) Sports trackerin puhelimeen, jota pitäisi päästä vielä testaamaan ensitilassa.
    Onnea uudesta puhelimesta! Kyllä se käyttö siitä nopenee ja pienen opettelun jälkeen ei androidikaa ole kovin monimutkainen. Käytä muistikorttia ja älä lataa turhia ohjelmia mitä et tarvitse.

  3. #33
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Hyvin kääk
    Viestit
    152
    Muistikortin hyödyntäminen puhelimen käytössä-vinkit kiinnostasisi kyllä. Sen verran olen oppinut, että laitan valokuvat ja musiikin sinne. Voiko sinne laittaa jotain muutakin käyttökelpoista/päivittäistä käyttöä helpottavaa?
    Olen myös katsellut noita erilaisia vakiona tulevia sovelluksia. Ehkä ajan myötä oppii, mitkä voi suoraan poistaa muistia kuormittamasta?
    My brain is stuck from shooting glue
    I'm not sorry for the things I do

    Carbona not glue

  4. #34
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Hellsinki, Latokartano
    Viestit
    333
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti N-K Katso viesti
    Itellä ollut Sony Xperia Acro S nyt jonkin aikaa ja senkin luvataan vettä ja pölyä ainakin kestävän. Varsinaisesti iskunkestävä ei ole, mutta hyvin on muutamat tiputtelut ottanut vastaan kuitenkin.
    Puhelin ei koe niin kovia jos osaa ottaa OTB:t vastaan naaman kanssa.
    Bonuksena tarkka GPS.
    kyllä acro s pitää vettä, oman luurin pesen hanan alla jos näyttö on likanen Iskuja se ei tosiaan oo suunniteltu kestämään, shatterproof glass tarkottaa puhelimen ominaisuuksissa vaan sitä, näyttö ei sirpaloidu rikki mennessään, kuten esim galaxy s2: näyttö tekee.
    Vauhti korjaa ajovirheet.. Useimmiten.

  5. #35
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jio Katso viesti
    Muistikortin hyödyntäminen puhelimen käytössä-vinkit kiinnostasisi kyllä. Sen verran olen oppinut, että laitan valokuvat ja musiikin sinne. Voiko sinne laittaa jotain muutakin käyttökelpoista/päivittäistä käyttöä helpottavaa?
    Olen myös katsellut noita erilaisia vakiona tulevia sovelluksia. Ehkä ajan myötä oppii, mitkä voi suoraan poistaa muistia kuormittamasta?
    Miulla on periaatteessa suurin tiedostoista ja ladatuista ohjelmista kortilla, vaikka puhelimessakin on paljon tilaa. Samoin varmuuskopio kortilla ja toinen koneella. Puhelimen muistia en yleensä käytä( tai no käytän mutta kortti on "parempi"), tällä yritän pitkittää tehdasasetusten palauttamista, android kun tahtoo hidastua ajastaan niin kuin kaikki muutkin laitteet. Järjestelmä sovelluksia et voi normaalisti poistaa, puhelin pitää rootata eli ottaa järjestelmänvalvojan asetukset käyttöön (takuu "menee" kun root on puhelimessa), tämä on tarina erikseen.

    Noita valmiiksi asennettuja sovelluksia on tosiaan jonkun verran, itse olen turhat piilottanut/poistanut.

    Mitä tarkoitat tuolla "voiko kortille laittaa muutakin käyttökelpoista/päivittäistä käyttöä helpottavaa"? Voihan sinne laittaa vaikka mitä, alue on valtava.

    Vink vink. Matkapuhelinfoorumilla on hyviä neuvoja/keskustelua ja jos enkku hoituu niin xda developers- aivan kaikki puhelimeen liityvä on siellä käsitelty.

    Toki täällä on alkuun helpompi keskustella, noihin voi olla vaikea päästä mukaan. Ja voihan tämä auttaa muitakin.
    Embrace the moment

  6. #36
    zone Guest
    Karttaohjelmaksi suosittelen Locus Mapsia: https://play.google.com/store/apps/d....android.locus

    Loistava ohjelma kaikin puolin. Tukee monia eri karttoja (Google, Nokia, Eniro, OpenStreetMap...jne.). Offline tuki myös löytyy eli karttoja voi käyttää ilman nettiä.

    Itsellä on Locus Pro (7,49€). En nyt muista mitä eroa sillä on ilmaisversioon verrattuna. Ostin sen lähinnä tukeakseni ohjelma kehittäjää.

  7. #37
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    88
    Onko kertynyt kokemuksia Xcoverien kestävyydestä vähän rankemmassa käytössä?

    Suhtaudun aika epäilevästi noihin vedenkestävyysväitteisiin, koska olen pari ei-äly-Xcoveria onnistunut jo tuhoamaan uinti-/melontareissuilla. Kosteus iski vaikka piti vedenkestävää luuria vedenkestävässä kännykkäpussissa.

    Mieluummin hankkii jonkun halvan (kiinalaisen) ei-kestävän puhelimen, ja pitää suojapussissa. Saa puolet halvemmalla, joten varaa ostaa uusi jos tuhoutuu.

  8. #38
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    forssa
    Viestit
    426
    ^Kyllä oma ensimmäisen sukupolven Xcover on kestänyt kovaa kättä.
    Tippunut useasti taskusta betoni ym. pinnoille ja juoksevan veden alla on tullut puhelin pesastua, eikä ole ollut milläänkään.
    Palvellut myös talviolosuhteissa kosteissa ja kylmissä oloissa hyvin ja ollut nyt 2 vuotta käytössä.
    Eikä ole ollut mitään pahempia bugejakaan.
    Satulanhaistelija

  9. #39
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.784
    Nyt kun on ~puolisen vuotta tuota Xcover 2:sta käyttänyt niin täytyy todeta, että tuo 1GB sisäinen muisti on hirvittävän vähän.

    Muuten olen ollut valtavan tyytyväinen.

    Pitäisi varmaankin rootata jos jaksaisi ruveta niin saisi poistettua noita tarpeettomia esiasennettuja ohjelmia ja konffattua asennukset muistikortille.

    Lehdissä kun tuota nykyään mainostetaan mainitaan muistiksi 4GB, liekä virhe vai uudistus


  10. #40
    Liittynyt
    05/2005
    Viestit
    5.128
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mihail Katso viesti
    ^Kyllä oma ensimmäisen sukupolven Xcover on kestänyt kovaa kättä.
    Tippunut useasti taskusta betoni ym. pinnoille ja juoksevan veden alla on tullut puhelin pesastua, eikä ole ollut milläänkään.
    Palvellut myös talviolosuhteissa kosteissa ja kylmissä oloissa hyvin ja ollut nyt 2 vuotta käytössä.
    Eikä ole ollut mitään pahempia bugejakaan.
    Mulla kesti ko. Xcover n. vuoden. Tipahti viattomasti betonilattialle puolesta metristä ja lasi halki-irtipoikkirikki. Nokialaisia on tullut viskottua maahan paljon korkeammalta ja ei mitään vaurioita. Oli tosi paha pettymys Xcoverin kolahduksen kesto. Pah!
    Ride the snake, he's old, and his skin is cold.

  11. #41
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    forssa
    Viestit
    426
    Nojoo tuosta on aikaa kulunut ja nyt käytössä x-cover 2, kun ykösen lasi myösi ensimmäisen kerran siskon häissä ja toisella kerralla tipahti asiakkaan pihamurskeelle ja muuttui mosaiikiksi. Takuu pelasi hyvin, sain kokonaan uuden puhelimen akun kera.
    Satulanhaistelija

  12. #42
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    4.267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Nyt kun on ~puolisen vuotta tuota Xcover 2:sta käyttänyt niin täytyy todeta, että tuo 1GB sisäinen muisti on hirvittävän vähän.
    Alkuperäisessä xcoverissa on 160MB ja se on hirvittävän vähän. Päivityksiä ei pysty asentamaan kun muisti loppuu kesken joka kerta. Sovelluksia ei minulla ole (kun se muisti ei riitä). Työpuhelin, joten pakko vaan odottaa kunnes lopullisesti leviää. Toivottavasti firman valitsema uusi puhelin ei ole Xcover2...
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  13. #43
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Nyt kun on ~puolisen vuotta tuota Xcover 2:sta käyttänyt niin täytyy todeta, että tuo 1GB sisäinen muisti on hirvittävän vähän.

    Muuten olen ollut valtavan tyytyväinen.

    Pitäisi varmaankin rootata jos jaksaisi ruveta niin saisi poistettua noita tarpeettomia esiasennettuja ohjelmia ja konffattua asennukset muistikortille.

    Lehdissä kun tuota nykyään mainostetaan mainitaan muistiksi 4GB, liekä virhe vai uudistus
    Talletustilaa 4 ja ajoa 1
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  14. #44
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.597
    Ennen oli galaxy S2 joka ei sitten kestänyt kaiketi ohjaustangossa saamaansa tärinää. Mainio luuri muuten. Tilalle tuli XCover 2, joka näytti äkkiseltään paperilla ihan ok:lta verrattuna S2:een.
    Toista on todellisuus. Kyllä on surkea luuri.

    Ollut käytössä nyt kaiketi puoli vuotta. Hyvin on kestänyt. Iskuja, vettä ja muuta sontaa.
    Mutta ensinnäkin tuo, ettet voi siirtää softia SD-kortille kuten S2:ssa: luuriin ei saa kuin muutaman perus-softan ja tallennustila on lopussa(en ala roottaamaan).
    Samoin on muistin laita, rajoilla mennään kokoajan. Sen huomaa tahmaisuutena ja hitautena ihan normikäytössä.

    Ja sitten toi "virtanappi"... -_-
    Kätevää, että siitä on tehty niin herkkä että luuri herää taskussa itsekseen. Tähän yhdistettynä "hanskoilla toimiva herkkä näyttö"; kaikki tietää seuraukset...
    No, onneksi näyttöön saa "avausäänen", joka huuteleekin taskussa vähänväliä.

    Ja joo, tiedetään että näytön voi lukita muillakin tavoin. Satun vain olemaan sitämieltä, että näytön on auettava pyyhkäisyllä. En mä ala siihen piirtelemään jotta saan puhelimen auki. :P

    Käyttiksenä Android on selkeä ykkönen. Ehken joskus vaurastun ja ostan esim. S4 activen. Omput voi heittää sinne minne ne kuuluukin.

    EDIT: Ai niin, ja kamerahan tuossa on ihan peestä.

  15. #45
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    306
    Xcover 1 versiota ei enää taida saada ja 2 on sitten pyyhkäisynäytöllä. Tarttis kuitenkin saada kestävä "näppäinpuhelin". Onko kenelläkään kokemuksia Caterpillar Cat B25 Dual sim -puhelimesta? Kovasti kehutaan, että kestää iskut ja vettä ja kaikkea. Mutta onko oikeasti näin?

    Lisäys: Tarvitsen siis puhelimen en multimedia laitetta musan kuuntelua tai kuvien ottamista varten. Niihin on sitten eri vehkeet.
    Sirkkusofia muokkasi tätä : 15.11.2013 at 15.08 Syy: Tarkennus
    Täysillä keskelle

  16. #46
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.043
    Kyllästyin xcover kakkosen muistin vähäisyyteen. Nyt ollut joitain viikkoja S4 active käytössä ja olen tyytyväinen

  17. #47
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    88
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Nyt kun on ~puolisen vuotta tuota Xcover 2:sta käyttänyt niin täytyy todeta, että tuo 1GB sisäinen muisti on hirvittävän vähän.
    Auttaisko KitKat? Tai joku Cyanogenmod? Kukaan koittanut?

    Kestääkö tuo oikeasti märkiä olosuhteita, uinti- ja melontareissuja?

    Omaani en ole vielä rankassa käytössä testannut. Peruskäytössä ihan mainio peli, ei mitään moitittavaa vielä.

  18. #48
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.597
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jaani Katso viesti
    Kestääkö tuo oikeasti märkiä olosuhteita, uinti- ja melontareissuja?
    Kai se kestää; kesällä ainakin kokeeksi iskin rannalla ihan suoraan järveen. Otin yhden kuvankin veden alla. :P
    Ei vaikutusta toimintaan. Eli toimi yhtä tahmaisesti kuin aiemminkin.

  19. #49
    Liittynyt
    11/2011
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    562
    Itsellä on perinteinen karvalakkinokia käytössä, enkä vaihda ennen kuin hajoo, ja silloinkin ostan uuden karvalakin.

    JOS kuitenkin ostaisin älypuhelimen, ostaisin sekuntiakaan miettimättä iPhonen. Vaimolla on HTC:n joku luuri, ja kiroaa sitä joka päivä. Tuntuu toimivan lähinnä satunnaislogiikkaan ja kaaosteoriaan perustuen. iPad löytyy itseltä eikä siinä ole ollut ikinä mitään toiminnallista oikkua. En ole koskaan ajatellut olevani Apple-uskovainen, omistan vain yhden kyseisen valmistajan tuotteen, mutta laatu, toimintavarmuus ja käyttämisen huolettomuus on vakuuttavaa.

    Jos vedenkestävyyttä kaipailee, niin Aquapacilla on aika vakuuttavia erikokoisia suojapusseja. Voi käyttää kosketusnäyttöä ja kuvata. Olen käyttänyt niiden kamerapussia pokkarikameran kanssa sukeltaessa ilman ongelmia.

  20. #50
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.784
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jaani Katso viesti
    Auttaisko KitKat? Tai joku Cyanogenmod?
    Outoja sanoja mulle, pitääkin tsekata mistä on kyse


  21. #51
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    660
    Kellään tietoa nykypuhelimien eroista kuuluvuuden, siis kyvyn ylläpitää yhteyttä mobiiliverkkoon, suhteen? Puhelintesteissä (tm, mb yms) ei tämä perusominaisuus tunnu enää kiinnostavan

    Oma karvalakki iphone4 kadottaa verkon kun siirtyy ikkunan vierestä sohvalle ja tämä ihan taajama-alueella. Eikä taida olla ihan ainoa malli joka pätkii.

    Siis lähinnä jotain sivustoa tms lähdettä jossa asiaan olisi perehdytty kaipaan.

  22. #52
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    HKI
    Viestit
    1.680
    Mulla oli samaa ongelmaa ja se poistui vaihtamalla liittymä saunalahdelta dna:lle.

  23. #53
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.109
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopoman Katso viesti
    Oma karvalakki iphone4 kadottaa verkon kun siirtyy ikkunan vierestä sohvalle ja tämä ihan taajama-alueella. Eikä taida olla ihan ainoa malli joka pätkii.
    Ei ole ei...mulla on nyt 4 vuotta vanha iPhone 3GS ja tehnyt/tekee tuota samaa. Parhaassa tapauksessa ei anna edes välillä soittaa tai lähettää tekstiviestejä vaikka kenttää olisikin vähän. Luulin alkuun, että vika olisi Soneran verkossa, mutta töissäkin Nokian halvassa luurissa on täydet 3Geet ja tuossa omenanraadossa vieressä parhaimmillaan pari palkkia..
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  24. #54
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.784
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jaani Katso viesti
    Kestääkö tuo oikeasti märkiä olosuhteita, uinti- ja melontareissuja?
    Eilen mulla oli Xcover2 GoreTex-takin taskussa reilu 6 tuntia vesi-, räntä- ja lumisateessa. Kastui perkele. Ihmettelin kotona kun ei ota latausta vastaan vaikka mitä teki, kunnes hokasi avata kuoren... siellähän oli vettä sisällä

    Yön kuivatuksen jälkeen alkoi toimia taas...

    Pitänee tääkin laittaa jatkossa minigrip-pussiin


  25. #55
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Varsinais-suomi
    Viestit
    402
    Mulla on neljättä vuotta käytössä Applen tuote ja minigrip on tuttuakin tutumpi tuote pyöräillessä. Tuohon on tottunut ja harvemmin mun täytyy puhelinta kesken ajon esiin kaivaa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  26. #56
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Eilen mulla oli Xcover2 GoreTex-takin taskussa reilu 6 tuntia vesi-, räntä- ja lumisateessa. Kastui perkele. Ihmettelin kotona kun ei ota latausta vastaan vaikka mitä teki, kunnes hokasi avata kuoren... siellähän oli vettä sisällä

    Yön kuivatuksen jälkeen alkoi toimia taas...

    Pitänee tääkin laittaa jatkossa minigrip-pussiin
    Eikö se ole vain ip67 eli ½ tuntia ja alle metrissä - osta joku oikeasti vesitiivis puhelin.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  27. #57
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.784
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    ...osta joku oikeasti vesitiivis puhelin.
    Pitänee tehdä niin, eihän tää olekaan kunnossa vaikka luulin jo.


  28. #58
    Jopotuinen Guest
    Lumia 920 akku kilahti - taisi toimia juuri sen 12kk takuu + 1..2 kk. Täytyy vielä käydä vääntämässä asiasta.
    Langaton laturi ei lataa akkua 50% enempää, täytyy kokeilla vielä langallisella laturillakin.

    Huolto ilmoittaa 5 min operaation hinnaksi 150 €
    Huoltoliikkeellä kyllä katteet kohillaan, tuosta kun vähentää akun verollisen hinnan katteineen, niin huoltotyön osuudeksi jää vain 120 €, eli 1440 €/h.

    Akun saa kotia kannettuna 30 €, työkaluihin tarvitaan T5 ruuvari ja t
    yöohjeet YouTube.
    Hieman teknistä osaamista, mutta jos kykenee fillarin ketjut vaihtamaan, niin vaihtuu se tuo akkukin sitten.




  29. #59
    mutanaama Guest
    @Jopotuinen, buuttaa se puhelin, mulla auttoi samaan vaivaan. Takuuhan tuossa luurissa on ainakin kaksi vuotta

  30. #60
    Jopotuinen Guest
    Thank you! Thank you! Thank you! Thank you!

    No perhana, buuttasin luurin ja 50% pompsahti 100%!

    Jaa, jos kaksi vuotta niin sitten hyvä. Pitäisi käydä valittamassa, kun ei radio tullut Amber päivityksellä, en ainakaan löydä sitä mistään.

    Ostokuitin olen uskoakseni hävittänyt, mutta kauppiaallani on "kuittipankki", eli kaikki takuukuitit löytyy häneltä sähköisesti. Mustapörssi, Partner nykyisin, tarjoaa palvelun ilmaiseksi ja pyytämättä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •