Näyttää tulokset 1 - 19 / 19

Aihe: kokemuksia Pivot 429 29" täysjoustosta?

kokemuksia Pivot 429 29" täysjoustosta?

Tarkoitus on päivittää kalustoa ja törmäsin tähän peliin. Vaikuttaa pätevältä - onko arvon raadilla kokemuksia Pivotista ja erityisesti 429:stä? Onko muita suosituksia tähän hintauokkaan (n 4000 e)?

T

Sen verran mitä goexpossa ihmettelin, niin kevyt, upea fillari ja Q156mm xx1-kammet mahtuu pyörimään, mitä itse arvostan korkealle. Koeajoa ei tullut suoritettua. Pyörähuolto varmasti palvelee tässä asiassa.

-Lauri
    -L.

Puolankalaisesta Juha-Matista tuli ensimmäinen matematiikkahalvaukseen kuollut henkilö hänen saatuaan yhteenlaskussa tuloksen 2 + 3 = 98.

Hintaluokassaan testivoittaja (versus Spessu, Santa cruz), sain omani alurunkoisena myöhään syksyllä, joten ajokilometrejä ei ole vielä liikaa takana lumettomalla kelilä.
    Ennen ostoa kuitenkin viikonlopun verran testiajoa märässä metsässä.

Vaikkei pyörä ihan keveimmästä päästä olekkaan (noin 13,2 kg, hiilariversio on pari sataa grammaa keveämpi), niin liikkuu jouheasti, menee mäetkin kuitenkin kohtuu köykäisesti ja pitoa löytyy. Osat on huippuluokkaa, joten joustot toimii niinkuin pitääkin, sopii hyvin juurakkoon ja kallioille, on kuin nojatuolissa istuisi, vaikka mitä röpelöä on alla. Runko on äärimmäisen jäykkä, joten oikeilla vanteilla soveltuu tälläiselle isommallekkin kaverille. Kestää näin ollen hyvin vauhtia, ja ainakin taitavat kuskit saa tuon hyvin tottelemaan mutkissakin, henk. koht täytyy vielä hieman treenata. Testailin erimerkkisiä pyöriä ennen ostopäätöstä oikeissa olosuhteissa. Jos ei tuon summan sijoittaminen hirvitä, niin suosittelen varauksetta, itse en ole ostopäätöstä katunut.

Summa summarum: Pyörä on paikallaan siellä, missä tarvitaan välillä teknisempää ajoa. Puhtaaseen xc-kisatyypiseen ajoon ottaisin jonkun keveämmän menopelin.

Mene tosiaan Pyörähuoltoon Lauttasaareen Rädyn Mikon juttusille niin pääset varmasti koeajamaan tuota pyörää. Varmasti yksi parhaita pyöriä luokassaan. Kuituversiossa vähän päivitetyt geometriat.
    Johannes
    "I want to ride my bicycle
    I want to ride it where I like"

-Queen

Miltä kokemukset pivotista kesän aikana on maistunut. Mietinnässä... Käyttö: Tahko, syöte, Finlandia, rokua ja jämi

Täältä löytyy aluversio myös. Hyvä laite, ainoa miinus joka itselle tulee mieleen on melko ahdas takahaarukka, tiukkaa tekee saada 2.25 rengas mahtumaan kapealla ja kevyellä vanteella.

Mulla on nyt toista kesää tuo 429 C ja ohan tuo ihan dream-bike. :-) DW-Link toimii kuin unelma ja runko on ehkä jäykin kategoriassaan, mitä arvostan itse erityisesti. Takahaarukkaakin sopivasti viilattu alu-versioon verrattuna eli sopii ihan hyvin esim. 2.4 Ardent ja 2.35 Hans Dampf leveällä vanteella.

Ainoa mihin voisin tuon vaihtaa on jos Pivot tekee samanlaisen 140mm joustavan. :-D

Mitkä vanteet sulla on? Mulla on siis Mavicin Crossmax SLR:t jotka on kevyet mutta ei mahdu esim Ikon 2.25:na, mikä kyllä
    ärsyttää. Mun laitetta on kevennetty jo jonkun verran ja toimii kyllä hienosti kun on jäykkä ja suht kevyt. Vannetta on kyllä levennettävä mutta painoo ei viittis ottaa lisää..

E: C lienee siis kuitua? Taitaa olla haarukkaa jo kasvatettu tuossa.,

Joo, kuitu- versio siis ja vanteet Nox Composites XCR 29, joissa sisäleveys 23 ja ulko 31. Tietty ei noi nykyään enää niin kovin leveet ole, mutta kuitenkin leveämmät kuin mikä tahansa alumiini-kehä pois lukien Flow EX.
    Xizor muokkasi tätä : 10.08.2014 at 19.53

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Xizor Katso viesti
    Joo, kuitu- versio siis ja vanteet Nox Composites XCR 29, joissa sisäleveys 23 ja ulko 31. Tietty ei noi nykyään enää niin kovin leveet ole, mutta kuitenkin leveämmät kuin mikä tahansa alumiini-kehä pois lukien Flow EX.
    Menee vähän ot:ksi mutta mistä ja millä hintaa sait nuo NOKSit hankittua?
    "Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista." - Homer J. Simpson

Tänään ajettu eka lenkki omalla Mach 429. Ei voi kun kehua! Olin tosi lähellä osta S-works epicin ( runko+haarukka 4800€), mutta onneksi valistuneet kaverit osasivat kertoa, ettei Epic sovi lihavalle suomalaiselle miehelle. Se pyörä on tarkoitettu XC-kisoihin ja 50- 60 kg kuskille? Lisäksi kuulemma runko ei olisi kestänyt minun käytössä kauan. Muut korjatkoon, jos ovat eri mieltä. Näin myös halkaistun Epicin rungon, jonka olisi voinut puristaa rikki. Sen sijaaan halkaistu Pivotin runko oli kuin eri planeetalta.
    DW-linkku osaa joustaa samalla tavalla kuin spessujen brain-pyörät. Hinta oli kova, tosin reilu tonnin halvempi kuin Epic.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti NikHa Katso viesti
    Menee vähän ot:ksi mutta mistä ja millä hintaa sait nuo NOKSit hankittua?
    Muistaakseni hinta oli luokkaa 1.3 k€ per pari + tullit ja alvit päälle koska tilasin suoraan Noxilta. Ja tämä siis ns. huippusetupin hinta eli I9-navat ja keraamiset laakerit joten mielestäni ei paha jos vertaa vaikka Enve + DT240 settiä...

Olen tuossa ihmetellyt miksi ihmeessä Reach mitat pitää olla Pivoteissa, niin lyhyet suhteessa vaaka putken pituuteen esim. carbon 429 M koossa efektiivi vaakaputki 610mm ja Reach vain 413mm ja L kokoisessa 629mm/427mm? Loiva satulaputki tietty antaa suhteessa efektiiviseen vaakaputkeen enemmän mittaan suhteessa jyrkempi putkisiin. No kiipeäähän se ehkä paremmin, kun keskiö on edempänä, mutta kun polvikulmat laittaa kohdalleen, niin jääkin nolla specseillä ohjaamo aika lyhkäseksi tai sitten vaatii pitkää stemmiä.

Minkä kokoisia kuskeja ajelee M ja L kokoisilla stemminkin mitan vois mainita?
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Olen tuossa ihmetellyt miksi ihmeessä Reach mitat pitää olla Pivoteissa, niin lyhyet suhteessa vaaka putken pituuteen esim. carbon 429 M koossa efektiivi vaakaputki 610mm ja Reach vain 413mm ja L kokoisessa 629mm/427mm? Loiva satulaputki tietty antaa suhteessa efektiiviseen vaakaputkeen enemmän mittaan suhteessa jyrkempi putkisiin. No kiipeäähän se ehkä paremmin, kun keskiö on edempänä, mutta kun polvikulmat laittaa kohdalleen, niin jääkin nolla specseillä ohjaamo aika lyhkäseksi tai sitten vaatii pitkää stemmiä.

Minkä kokoisia kuskeja ajelee M ja L kokoisilla stemminkin mitan vois mainita?
    Itse olen about 191 cm ja ajan L- kokoisella 429 C:llä jossa 85 mm stemmi (0 astetta) ilman avaruudettimia ja tanko on 780 mm leveä. Tykkään siis aika lyhyesti ohjaamosta ja kädet ei ole mallia apina, mutta onhan tuo Pivotin mitoitus hieman lyhyehkö. Mieluiten ehkä voisi olla reach n. 1-1.5 cm pidempi niin voisi käyttää vielä lyhyempää stemmiä.

429:ssä sinänsä harmittavaa, että XL- runko on ihan törkeän iso eli ainakin itselle pitäisi varmaan laittaa joku 50-60 mm stemmi, että saisi ajoasennon sopivaksi. Sitten vielä tuossa XL:ssä on tosi korkea emäputki, joten pitäis ehkä olla negatiivisella kulmalla stemmi että saisit tangon alemmas.

Mä taas 188cm, L-koko, 80mm stemmi, tanko "superkapea" 660mm ja lisäksi tolpassa pari-kolme senttiä set-backiä. Mulla on töppöjalat ja pitkä selkä ja tuolla stemmillä jää vieläkin lyhyeksi. Tuo tolpan set-back vie taasen asentoa liikaa taakse keskiöön nähden eli joudun vaihtamaan tolpan 0-set back- tolppaan ja varmaankin pidempään stemmiin joka ei mun mielestä oikein sovi pyörän luonteeseen. Tai ehkä se sopii, en tiedä. Joka tap itsellä pientä jumppaa asennon kanssa on, mutta fillari itsessäänhän on kyllä nopia ja jämäkkä ajaa.

Kuski 180 cm, M-koko, 75 mm stemmi (-17 astetta) ei speisereitä ja tanko 720 mm suora.

189cm L-koko ja 80mm stemmi miinus kulmassa ja suoralla tolpalla. Tanko 740mm. Aika hiton hyvä näin.....

Olen kans pohtinut kyseisen pyörän ostoa, mutta oikea koko on auki. Olen 183 ja inseam 88 sekä pitkät kädet. M-koko tuntui jotenkin ahtaalta ja L-koko taas hieman isolta (stem 75). Edellisten viestien mukaan aika pitkät kaverit ajaa L-koolla. Kumpihan koko pitäisi valita? Onko joku samoilla mitoilla hankkinut kyseistä pyörää?

Itse 190 cm lyhytjalkanen niin XL-kokonen pivot on passeli 90 mm stemmillä. Siinä tulee se tunne että istuu pyörän sisällä eikä päällä. Tuo on varmaan makuasia kummasta fiiliksestä tykkää mutta ainakin omaa OTB-pelkoa pyörän sisällä istuminen vähentää. Kokeilin ajaa Pivottia myös 70 mm stemmillä mutta ohjaus tuntui rauhattomalta omaan makuun.

Pivotiin kerkesin jo tottua ja sitten kun hyppäsin oman 160 joustoilla varustetun 26sen ohjaamoon niin tuntu kuin ei ois maastossa ikuna ajanutkaan. 26-->29 ei hyppäys tuntunut niin suurelta.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •