HuntteriElectrobikeVerkkokauppaGasGasGiantContinental
Sivu 28 / 28 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 18 26 27 28
Näyttää tulokset 811 - 834 / 834

Aihe: Schwalbe ice spiker pro evo

  1. #811
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.472
    Viime talven lopuilla heitin omat 29x2,2 ISPit saunan taakse hyvin palvelleina. Pidimme perheen kesken hiljaisen hetken.

    Kun ensimmmäiset liukkaat tulivat alkuvuodesta 2022 hain samat vanhat ISPit, joita en ollut vielä ennättänyt kärrätä hautuumaalle. Olisin ostanut uudet, mutta en ainakaan tuolloin onnistunut löytämään niitä mistään tuossa kokoluokassa. Ja katso, täysin jäätyneillä alustoilla, joilla meitä on kiusattu edellisviikkoina, nämä ikivanhat ja parhaat päivänsä nähneet ISpit pitivät jumalaisesti. Tämähän toki tiedettiin.

    Pari juttua. Nyt täällä etelässäkin on lunta ja pääosin reitit ovat sangen hyvin auratut. Koska muut tilanteeseen soveltuvat kulkupelit ovat remontissa, totesin tänä aamuna että "lapsuuden lumikeleillä" (muutama aste pakkasta ja kvl aurattu) ISP on sittenkin varsin hyvä yleisrengas. Eli "lumella" ihan riittävän hyvä menoa tarjolla. Sen allekirjoitan että kun lumipöperöä on yhtään enemmän, niin silloin alkavat kirosanat lennellä. Sitä varten on oma teknologiansa.

    Toinen näkökantani on se, että jos vain saat ISPin tubelesoitua ja osaat/jaksat tehdä sen, niin tee se ole hyvä! Olen litkutellut vuosien varrella hyvin erilaisia renkahia kokoluokissa 28 mm - 4,8" ja jos jossakin meno on muuttunuti mukavammaksi litkutuksen seurauksena, niin sitten ISPeissä. Toiseksi ilmojen vähentäminen puuterilumessa tai vastaavassa vähentää v-a myös jonkun verran, joten tässä kohtaa litkutus tuo erityistä lisäarvoa. Olen onnistunut litkuttamaan ainakin kahdet ISp-setit eli minulla on ilmeisesti ollut onnea. Ikävä kuulla noista paksummista kyljistä. Varmasti syö tubeless-mukavuutta, jota olen edellä kehunut.

  2. #812
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.739
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Ikävä kuulla noista paksummista kyljistä. Varmasti syö tubeless-mukavuutta, jota olen edellä kehunut.
    Ja antaa mahdollisuuden käyttää entistäkin matalampia paineita. Ja kestää paremmin läpilyöntejä. Ja tuntuu itseasiassa paremmalta ajossa.
    Kannattaa kokeilla uusia asioita ensin, hutkia sitten.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ei varmasti. Ei kai uudessa ole mitään muuta eroa kuin paksummat kyljet. E-bike hyväksytty.
    Siinä mielessä parempi lumella kuin vanha että paksummat kyljet=kiemurtelu vähenee, vakaampi käytös. Hyvä se ei silti lumella ole. ISP ei ole koskaan ollut.
    Onko paljonkin omaa kokemusta renkaasta? Kun sanoit "ei varmasti", totuutena?

  3. #813
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.472
    Ha haa. Muutetaan sitten varmasti muotoon "ehkä" tai "mahdollisesti" ja samalla viitaten renkaan kylkien paksuuteen muissa yhteyksissä ja aiempiin kokemuksiin ja mahdollisiin hutkimisiin liittyen. Kun en sähköllä ajele, niin paksut kyljet tuovat "mitä luultavimmin" lisää painoa ja se taas "hyvin hyvin harvoin" lisää mukavuutta.

  4. #814
    Mitä ketäkin tarkoittaa täällä "lumella"?

    Musta ISP on hyvä kaikilla talvisilla pinnoilla pöpperöistä irtolunta ja suolasohjoa lukuunottamatta.
    Jäisisillä poluilla ja auratulla lumi/jää -pinnalla erityisen hyvä.

  5. #815
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.739
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Isä nitro Katso viesti
    Ha haa. Muutetaan sitten varmasti muotoon "ehkä" tai "mahdollisesti" ja samalla viitaten renkaan kylkien paksuuteen muissa yhteyksissä ja aiempiin kokemuksiin ja mahdollisiin hutkimisiin liittyen. Kun en sähköllä ajele, niin paksut kyljet tuovat "mitä luultavimmin" lisää painoa ja se taas "hyvin hyvin harvoin" lisää mukavuutta.
    Omia mielipiteitä:
    Renkaan ominaisuuksissa on muitakin muuttujia kuin se ikuinen paino johon kaikki täällä tuntuu tuijottavan.
    Juuri se muuttuja joka on se vähäpätöisin. Ihan luomullakin ajaessa. In my opinion. Ja omaan kokemukseen perustuen.

    Ja rengas on aina automaattisesti kelvoton jos se painaa? Hoh-hoijaa. Kannattaa ostaa sähkö jos mielii ainoastaan kevyttä menoa?
    Luomulla on tarkoitus polkea, kehittää sitä kuntopohjaa, ei hakea keveyttä pyörivää massaa vähentämällä muiden ominaisuuksien kustannuksella?

    Muoks:
    Tietty raskaus pyörässä on hyväksi. Esim. sähköpyörän painokin itseasiassa on kropan lihasvoimaa kehittävä suure; ei se pyörä itsekseen taivu mutkiin, tai hypi ilmaan.
    Kyse on siitä miten suhtautuu asioihin.
    Luomupyörällä polkiessa saa ja pitää olla haastetta, se pitää kropan ja henkilön keuhkot kunnossa.

    ja kun valitsee hiukan tukevamman renkaan, ei tarvitse heti säihkähtää kun orava aivastaa lähipuussa.

  6. #816
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.715
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    …hakea keveyttä pyörivää massaa vähentämällä muiden ominaisuuksien kustannuksella?
    Entä, jos se parantaakin muita ominaisuuksia?

  7. #817
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.897
    Paksut kyljet tekee renkaasta tunnottoman. Itse tykkään kun renkaan runko joustaa.

    Keveys toki mainio ja tervetullut lisäominaisuus kun kyljet on ohuet. Liian ohuista kyljistä tai yleisestä keveydestä tulee toisinaan hermostuttavia pelkotiloja kestävyyden ja luotettavuuden suhteen.


  8. #818
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.739
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kanuuna Katso viesti
    Entä, jos se parantaakin muita ominaisuuksia?
    No miksei, annatko vähän vinkkejä?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Paksut kyljet tekee renkaasta tunnottoman. Itse tykkään kun renkaan runko joustaa.

    Keveys toki mainio lisäominaisuus kun kyljet on ohuet. Liian ohuista kyljistä tai yleisestä keveydestä tulee toisinaan hermostuttavia pelkotiloja kestävyyden suhteen.
    Nimenomaan, pitää saada ajaa huolehtimatta siitä kestääkö pierunkuori vai ei.

    Myös paksu runko joustaa, riippuu ja roikkuu milloin mistäkin. Eikä tee renkaasta välttämättä tunnotonta, uskoisin jousituksen siinä välissä vaikuttavan enemmän?
    Paksu runko sallii tarvittaessa matalammat paineet -> joustaa myös kivasti. Ja saadaan grippiä.

    Suosittelen kyllä kokeilemaan nykyisiä uusia paksumpikylkisiä renkaita.

  9. #819
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.472
    Vaikea tässä on enää vastaankaan argumentoida kun kevämmistä kyljistä seuraava oletettu painon alentuma on kaikkein vähäpätöisin muuttuja ja kyse on siitä "miten suhtautuu asioihin". Toiseksi kun esittää ohuista kyljistä seuraavan tunnokkuutta, niin sitten saa kuulla, että ehei se syntyy jossain ihan muualla. Mitä tulee pierunkuoriin, niin kukin täyttää renkaansa toki sillä ilmalla millä haluaa tai mitä on saatavilla, mutta minä en ole ainakaan tähän mennessä kärsinyt liian ohuista kyljistä.

    Kyllä tässä on nyt niin kovat väitteet vastassa, että ei auta muuta kuin ruveta ostamaan paksumpikylkisiä renkaita. Etenkin sellaisiiin pyöriin, missä ei ole jousitusta. Eikä sähköä. Toistaiseksi olen edelleen varsin tyytyväinen omiin ISPeihini ja niiden mukavuuteen myös hyvin auratulla ja lumisella kvlillä jäisen alusta ohella.

  10. #820
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    19.897
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ruuduntakaa Katso viesti
    Nimenomaan, pitää saada ajaa huolehtimatta siitä kestääkö pierunkuori vai ei....
    Taisin maininta liian ohuet. Liian ohuista olen luopunut omassa käytössäni.

    ...uskoisin jousituksen siinä välissä vaikuttavan enemmän?
    Ei oo jousitusta kuin yhdessä fillarissa ja se ei ole talvikäytössä ainakaan tänä talvena.

    Paksu runko sallii tarvittaessa matalammat paineet -> joustaa myös kivasti. Ja saadaan grippiä.
    Kevyt kuski, ohuet kyljet ja matalat paineet. Joustaa kivasti ja saadaan grippiä.

    Suosittelen kyllä kokeilemaan nykyisiä uusia paksumpikylkisiä renkaita.
    On tullut väkisin ja vasten tahtoani kokeiltua kun Schwalbe tunki E-kaksviittä mun Ralliraneihin. En tykkää.


  11. #821
    Liittynyt
    02/2021
    Viestit
    1.739
    No höh. Pahoittelut aiheuttamastani mielipahasta, otan GoreTex-takkini ja menen.

  12. #822
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.472
    Minä taas otin äsken TexMexin. Kyllä se siitä. Aina tämä tällainen vääntäminen työtehtävät voittaa kun on jotakin haastetta ja kaikki ei ole samanmielisiä

  13. #823
    Vois kyllä kokeilla "puutarhaletku renkaita" ton pierunkuori isp tilalle. Isp on loistava kovalla lumi/jää pinnalla, mutta hybridissä on jotkut blackice renkaat ja nekin on lumella paremmat. Toisaalta hinta on näissä ns "paremmissa" renkaissa hirmuinen.

  14. #824
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.525
    Ja taas on nätti ISP-keli, eipä ollut minkäänlaisia pito-ongelmia jäisillä perunapeltokelveillä. Parissa kohtaa mietin, että mitähän ohjelmaa kohta tulee mutta eipäs sitten tullutkaan yhtään mitään.

  15. #825
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Best Coast
    Viestit
    704
    Kaverilla olisi vähän ajetut Liteskin Ice Spikerit joutilaana. Aion rakennella tässä parin viikon sisään id 26 mm hookless xc-kehistä gravel-kiekot ja käyttää niitä talvella nastarenkaiden kanssa. Onko kellään äkkiseltään kokemuksia näistä vanhemman mallisista Liteskin Ice Spikereistä hookless-kehien kanssa? Mä ajan inserteillä ja matalilla paineilla (1.3-1.8 bar @ 85 kg), joten ei luulisi tulevan ongelmia, mutta kannattaa aina kysäistä varmuuden vuoksi. Uusia sähkömopohyväksyttyjä Ice Spikereitä en halua hankkia.

  16. #826
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    151
    Vieläkö isp:ssä on nastaongelmia?Eli nastat ei pysy kiinni,ainakaan kaikki.Onko siitä hyvästä ja rauhallisesta sisäänajosta hyöty suurin?Itsellä Nokian Extremet ja jäällä ei pito ole toivottu...mutta kun halvalla sain

  17. #827
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    14.111
    Laittaa uutta nastaa vaan jos ei pysy. Ja liimaa väliin. Mä sain facen torilta loistavakuntoiset ispit halvalla, kun porukka yhdessä moitti myyjää, ettei ole ajettu renkaita sisään.

    Ei ne mitään viallisia ole.

  18. #828
    Kyllä mä ite ajaisin ne kovalla pinnalla sisää. Sisään ajamattomista lähti takakumista luomutäpärillä ajetulla ekalla metsälenkillä ~20 nastaa irti ja toisella sisäänajetulla parilla on menty sähkärillä ~2000tkm ja kaikki nastat on edelleen kiinni.

  19. #829
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    492
    Sisäänajo kannattaa tehdä, juu.
    Omillani ajetaan kolmatta talvea, pari tonnia alla ja kaksi nastaa taitaa olla irronnut. Viime vuonna alkutalvi Turussa oli raju renkaille, kun polut olivat kovettuneet pakkasilla, mutta lunta tai jäätä ei ollut lainkaan. Olin varma, että sen jälkeen saa laittaa ÍSP:t vaihtoon, mutta saldona tosiaan nuo kaksi irronnutta nastaa.

  20. #830
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.325
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teemu Katso viesti
    Viime vuonna alkutalvi Turussa oli raju renkaille, kun polut olivat kovettuneet pakkasilla, mutta lunta tai jäätä ei ollut lainkaan. Olin varma, että sen jälkeen saa laittaa ÍSP:t vaihtoon, mutta saldona tosiaan nuo kaksi irronnutta nastaa.
    Ei kai tollasissa olosuhteissa kannata nastarenkaita käyttää?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

  21. #831
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    14.111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Ei kai tollasissa olosuhteissa kannata nastarenkaita käyttää?
    Periaatteessa ei, mutta yleensä just ne muutamat lammikot on kirkkaalla peilijäällä ja sitten se jäätynyt mutaura sattuu ilkeästi lonkkaan. Sama juurien kanssa. Tai ainakaan mulla ei taidot ja osaaminen riitä.

  22. #832
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.779
    Pärjää ilmankin mutta kivasti pitää märillä juurilla ja jäisillä pitkospuilla nastat varsinkin ikäloppuihin kesärenkuloihin verrattuna

    tuo 26" 2.4" on kyllä melkoinen ankkuri, muistikuva että muinainen 2.1" WXC olisi rullannut huomattavasti kevyemmin

  23. #833
    Liittynyt
    11/2001
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    492
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Ei kai tollasissa olosuhteissa kannata nastarenkaita käyttää?
    No, ei ehkä, mutta kun kaikki kivet ja juuret on huurteessa, lätäköt jäässä ja pitkokset kiiltää, niin mieluummin sitä laittoi nastat alle kuin hankkii jotkut superextrasticky-renkaat (joille ei muuten ole mitään käyttöä). Kesärenkaalla oli jatkuva kuoleman ja vakavan vammautumisen pelko, kokeilin kyllä.

  24. #834
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.810
    Melkoisesti on massaa näillä uusilla foldeilla, lieneekö sitten vahvistettu sähköpyörää varten renkaan runkoa. Talviajossa tosin ei oikeastaan haittaa, ihmettelin vaan. Melkoinen ero on pidossa, kun uskollisesti palvellut x-vuotta vanha antautui ja päästi litkut kyljistä ulos. Eturengas on kuin liimattu polkuun ja sormet verillä kun ei osannut varoa vanteelle laittaessa.
    Roots, bloody roots

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •