Sivu 1 / 4 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 118

Aihe: Ammattikuskien välineet

  1. #1
    Pyöräpummi Guest

    Ammattikuskien välineet

    Tour Down Under tekniikkaa!
    Tuliko tämä nyt oikeaan säikeeseen?

    Eikös BMC:llä ollut aikaisemmin Eastonin kiekot?
    Kumeina on 25 mm Contit! Takana 75 mm ja edessä 50 mm kiekko!
    Osasarja on vieläkin 7970.



    Lampre-Meridan osasarja piti olla SRAM mutta kuvassa se onkin 7970?


  2. #2
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.866
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Eikös BMC:llä ollut aikaisemmin Eastonin kiekot?
    BMC heivasi Eastonin kiekot ja putkiosat ja vaihtoi Shimanon kiekkoihin ja 3T:n putkiosiin.

  3. #3
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.859
    BMC:ssä vekkuli ohjauslaakeri... Ei Meridassa ainakaan väritys onnistunut vaiko sitten tiimin väri...

  4. #4
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.184
    on kyllä ruma bmc, tommosella robocop-tyylillä vielä tuo mieleen finnpowerin. mutta tuo mystinen etujarru on kyllä kivasti upotettu. ohjainlaakerin meiningit menee ihan ohi. onks tuo sitten ihan jonkun proffan filo? kun eihän siinä hirvittävästi näyttäisi satula-stonga tiputusta. kolme sentii avaruudettimia, oho.
    onko noissa kammissa aina ollu keskellä tollanen ihme pyörylä? on ne sitten ollut rumat ennen neli-hämis hommeleitakin.
    Fucked up and ready to die.

  5. #5
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    911
    Kammet taitaa olla srm d-a kammet.
    Respect is not given, it is taken.

  6. #6
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.859
    Melkein tuollainen yhden rengaskoon pyörä ;-)

  7. #7
    Pyöräpummi Guest
    Kiinnostaa kokonaiskuva siitä millä komponenteilla eri tiimit ajavat tänä vuonna.
    SRAM on kutistunut kolmeen tiimiin.
    Sitten on myös tiimejä, jotka eivät ole saaneet osia sponssauksella.
    Esimerkiksi Garmin-Cervelo ostaa itse Shimano-vaihteistot.

    Täysiä Shimano-tiimejä (kiekot, osasarja ja Pro-putket) ovat ainakin Argos-Shimano (Felt), Green-Edge (Scott), Sky (Pinarello) ja Team Blanco (Giant).


    Voisitteko mahdollisesti auttaa niin saataisiin aikaan kattava tiimikohtainen lista komponentti-sponsareista?
    Kiinnitettäisiin huomiota vaihteistoon, kiekkoihin, kampiin sekä putkiosiin.

    Mielenkiintoinen yksityiskohta Euskatel-Eskadi Orbeasta (Tour Down Under)

  8. #8
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    861
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti

    Voisitteko mahdollisesti auttaa niin saataisiin aikaan kattava tiimikohtainen lista komponentti-sponsareista?
    Kiinnitettäisiin huomiota vaihteistoon, kiekkoihin, kampiin sekä putkiosiin.
    Ei ole kovin kattava, mutta jonkunlainen lista + juttua löytyy: http://inrng.com/2013/01/2013-pro-team-bikes/

  9. #9
    #Juha# Guest

    Ammattikuskien välineet

    Sitten on myös tiimejä, jotka eivät ole saaneet osia sponssauksella.
    Esimerkiksi Garmin-Cervelo ostaa itse Shimano-vaihteistot.
    Sponsoriksi pääseminen edellyttää luultavasti myös rahallista tukemista ei vain osien antamista. Tuskin Garmin osista maksaa. Oma veikkaus vain.

  10. #10
    Pyöräpummi Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti #Juha# Katso viesti
    Sponsoriksi pääseminen edellyttää luultavasti myös rahallista tukemista ei vain osien antamista. Tuskin Garmin osista maksaa. Oma veikkaus vain.
    Kyllä se on kerrottu Garmin taholta että Shimano on kokonaan jättänyt vastaamatta pyyntöihin.
    Tour Down Underissa Garminilla oli myös Ultegra Di2:lla varustettuja pyöriä.
    Garmin-Cervelo on täysin omasta pussistaan maksanut Di2:t.

    Aakoo:n linkistä poimittua:
    "Even at the top level some teams are not sponsored by component manufacturers. Some teams are sponsored directly by the parent company but others rely on deals with their national distributor and a few squads even buy their components, albeit at very preferential rates. For example note Garmin-Sharp is not sponsored by Shimano but uses their parts, albeit with a mix n’match to incorporate components from the likes of Rotor. The chieftains of choice are Vacansoleil-DCM with an FSA crank, Look pedals and a gold KMC chain and more."

    Cyclingnews:
    "The Shimano Dura-Ace Di2 electronic group on Dekker's S5 is a rather common sight in the pro peloton these days but it's a key distinction that the team buys those components instead of receiving them for free from Shimano. It's obviously a more expensive route than a full-blown sponsorship deal but it also affords Garmin-Barracuda the freedom to mix and match componentry at will as well as choose wheels and cockpits that don't lie beneath the Shimano and PRO corporate umbrella.
    "
    Googlaat vaan niin löydät enemmän linkkejä!

  11. #11
    Liittynyt
    10/2010
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    SRAM on kutistunut kolmeen tiimiin.
    http://www.cyclingtips.com.au/2013/0...proteam-rides/
    Kun myös Movistar ja BMC ajavat sähkövaihteilla, niin nyt onkin helppo luetella ne kolme tiimiä, jotka vaihtavat perinteisesti.

  12. #12
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Autostania
    Viestit
    6.991
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukavaa Katso viesti
    on kyllä ruma bmc, tommosella robocop-tyylillä vielä tuo mieleen finnpowerin. mutta tuo mystinen etujarru on kyllä kivasti upotettu. ohjainlaakerin meiningit menee ihan ohi. onks tuo sitten ihan jonkun proffan filo? kun eihän siinä hirvittävästi näyttäisi satula-stonga tiputusta. kolme sentii avaruudettimia, oho.
    onko noissa kammissa aina ollu keskellä tollanen ihme pyörylä? on ne sitten ollut rumat ennen neli-hämis hommeleitakin.
    on tossa varmaan toistakymmentä senttiä droppia, mutta olishan tohon voinut laittaa vaikka 6 asteen kannattimen ja lyhentää kaulaputken sopivamman mittaiseksi. SRM joutuu käyttämään 7800 DA kampia noissa systeemeissään kun uudemmissa on liian vähän matskua koneistamista varten. En tiedä käyttääkö vanhoja varastoja vai ostaako Shimanolta uusia kampia. Jos on vanhaa varastoa, niin jossain vaiheessa varmaan loppuu kammet ja joutuu keksimään Shimanolle jotain muuta.
    6.7 WTF/kg

  13. #13
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Asikkala
    Viestit
    6.110
    Petakilla Meridan Reacto alla San Luisissa:

    http://www.steephill.tv/2013/tour-de...C_6499copy.jpg

    Sen verran eroa tuossa Reactossa, että takajarru näyttää hävinneen (keskiön alle)?

    Uusi Meridan aika-ajopyörä:



    Markku Silvenius muokkasi tätä : 25.01.2013 at 09.31 Syy: havainnollisemmat kuvat

  14. #14
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.390
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kukavaa Katso viesti
    on kyllä ruma bmc, tommosella robocop-tyylillä vielä tuo mieleen finnpowerin. mutta tuo mystinen etujarru on kyllä kivasti upotettu. ohjainlaakerin meiningit menee ihan ohi. onks tuo sitten ihan jonkun proffan filo?
    Makuja on monia - minusta tuo fillari on taasen äärettömän tyylikkään ja sexyn näköinen (tosin ei ehkä täysin noilla kiekoilla)
    The Power is in the Peloton

  15. #15
    Liittynyt
    11/2010
    Paikkakunta
    MIKKELI
    Viestit
    884
    Melkoinen oksennus toi Meridan väritys... Eipä ole takahaarukkaa turhan pitkäksi tehty nyky rungoissa.
    - Numismaatikko -

  16. #16
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    8.840
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FRE_A_K Katso viesti
    Eipä ole takahaarukkaa turhan pitkäksi tehty nyky rungoissa.
    Helpoin tapa saada pitoa vetävälle pyörälle.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  17. #17
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.859
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FRE_A_K Katso viesti
    Melkoinen oksennus toi Meridan väritys... Eipä ole takahaarukkaa turhan pitkäksi tehty nyky rungoissa.
    Komppaan!

  18. #18
    Pyöräpummi Guest
    Kilpakireässä Sculturassa nähtävästi ei voi käyttää yli 23 mm kumeja.
    Myöskin etäisyys keskiöstä taka-akseliin on 400 mm. S:n ja C:n suositus on 405 mm.
    Tuolla etäisyydellä pitää etuvaihtajan olla asemoitu hyvin tarkkaan.
    Noilla spekseillä en ostaisi pyörää miltään merkiltä.

    Tekniset ja kaupalliset näkökohdat ajaa 10-0 esteettisyyden ohi, joka on myös makuasia josta ollaan HELPOSTI montaa mieltä.
    Sculturan väritys on räikeä, but so what?

    Meridan mailman toiseksi suurin pyörävalmistaja sekä Spessun pääomistaja.
    Sen lisäksi että yksi tiimi käyttää Meridaa on kolmella tiimillä Spessut.

    Vertailun vuoksi kaksi tiimiä ajaa Pinarelloilla ja yhdellä on Bianchit. Siinä ovat italialaiset merkit Pro Tourilla.

  19. #19
    Liittynyt
    07/2006
    Viestit
    57
    Pinarello oli voittajan valinta TdF:ssä! Ei siinä tarvitse olla maailman suurin pyöränvalmistaja, että tekee hyviä pyöriä. Tai mitään muutakaan. Kyllä se laatu aina korvaa määrän. Mielummin yksi hyvä fillari kuin tuhat huonoa.

  20. #20
    Liittynyt
    05/2010
    Viestit
    1.184
    onpa erikoinen jarru-juttu tossa ridleyssä???



    ihan hienoja filoja, giantin suora vaakaputki miellytti, vaikka muuten vähän ruma kylläkin (vaikka olisi kuinka suuri ja mahtava fillareitten valmistaj).
    Fucked up and ready to die.

  21. #21
    Liittynyt
    04/2004
    Viestit
    487
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti

    Meridan mailman toiseksi suurin pyörävalmistaja sekä Spessun pääomistaja.
    Sen lisäksi että yksi tiimi käyttää Meridaa on kolmella tiimillä Spessut.
    Tietääkseni Mike on aina ollut pääomistaja ja on nyt ostanut melkein koko Meridan osuuden takaisin.

  22. #22
    #Juha# Guest

    Ammattikuskien välineet

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräpummi Katso viesti
    Kyllä se on kerrottu Garmin taholta että Shimano on kokonaan jättänyt vastaamatta pyyntöihin.
    Tour Down Underissa Garminilla oli myös Ultegra Di2:lla varustettuja pyöriä.
    Garmin-Cervelo on täysin omasta pussistaan maksanut Di2:t.
    Pakko kait se on uskoa etteivät saa osia ilmaiseksi. Mikä lie sitten hinnoittelu pro- talleille, ei ihan listahinta varmaan.

  23. #23
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    755
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jack Bauer Katso viesti
    Pinarello oli voittajan valinta TdF:ssä! Ei siinä tarvitse olla maailman suurin pyöränvalmistaja, että tekee hyviä pyöriä. Tai mitään muutakaan. Kyllä se laatu aina korvaa määrän. Mielummin yksi hyvä fillari kuin tuhat huonoa.
    Eipä tainnu olla voittajan oma valinta tuo millä ajo (ja ajaa). Eiköhän ollu ihan sponsorisopimus. Niin ja olis aivan saletisti pärjänny muullakin konkelilla.

    Saahan sitä tykätä jostain merkistä enemmän kun toisista, mutta koko tekstisi on kyllä aika sisällötöntä suu vaahdossa hehkutusta. Ei siinä, ei omassakaan ole mitään viestiä.

  24. #24
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    923
    Onko nuo ammattilaisten pyörät normaaleja myyntirunkoja? Vai tehdäänkö huipuille customrunkoja? Jos vaikka sponsorilta ei löydy sopivaa ja yleensähän koko talli ajaa samalla mallilla.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  25. #25
    Liittynyt
    08/2007
    Viestit
    446
    ^Riippuu keneltä kysyy. Jotkut on sitä mieltä, ettei carbonia kustomoida edes tähdille. Toisaalta olen kuullut tarinaa, että esim. custom-runkoihin erikoistunut Sarto pystyisi tekemään, ja tekisikin, custom-geolla ihan aidon näköisiä Trekkejä, Spessuja tai mitä näitä nyt on (pystyvät siis duunaamaan muotoiltuja putkia tjsp). Eikö esim. Pozzaton ole sanottu ajelevan custom-vehkeillä? Cunegon (?) Meridakin on kuulemma tavallista pidempi. Tiedä sitten mistä kohtaa kulkee totuus...

  26. #26
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.794
    Muistelen lukeneeni, että ainakin periaatteessa kilpailuissa pitäisi käyttää sellaisia pyöriä ja osia, jotka ovat kenen tahansa ostettavissa. Se onkin sitten tulkintakysymys, miten se ostaminen oikeasti onnistuu. Joku brittilehti irvailikin, että onko esim brittien olympiapyöriä oikeasti ostettavissa jostakin. Oli kuulemma tehty semmoiset klausuulit, että pyöriä on vaikea toimittaa, koska sitä sun tätä ja niin jää pyörät muilta tilaamatta.

    Mutta periaatteessa ne ammattilaiset ajaa samoilla pyörillä mitä mekin.

  27. #27
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    923
    Tuntuisi oudolta, että me itse filumme ostavat mittaamme ja mittautamme sopivuutta, mutta prolle lyödään pyörä käteen ja sillä hyvä. Sopiva ei siis ole se mitä on myyjän hyllyssä vaan se mikä on sponssina.
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  28. #28
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    4.334
    Muistelen lukeneeni että Tom Boonen on ajanut ainakin Paris-Roubaix'ta custom-rungolla. Tai tavallaan "prototyyppigeometrialla" jota sarjavalmistettiin seuraavana vuonna. Minä näkisin homman niin että nimenomaan hiilikuitua, jos jotain, muokataan tähdille. Käsittääkseni hiilarirungon valmistus on edelleen melko paljon käsityötä vaativa prosessi.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  29. #29
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    923
    Vai valitseeko paljon tarjouksia saavat huiput muka tiimin sen mukaan, kellä on tarjota sopiva runko?
    - Heavy Metal will never die!! -

    Canyon Endurace CF custom

  30. #30
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.390
    Procycling lehdessä oli juttu Legend -nimisestä valmistajasta, joka kuulemma tekee proffille mittatilausfillareita, jotka eivät ole tyytyväisiä tallien tarjoamaan kalustoon. Pyörät maalataan näyttämään samanlaisilta, kuin muu tallin kalusto.

    "Legend is a highly exclusive italian brand that specialises in custom frames made in carbon fibre, titanium and steel. Most interesting of all are their bikes that you see without realising it. For years now, when a top pro, or even a whole team, is unsatisfied with their sponsored bikes or needs special geometry, they go
    to legend to get custom frames made to their spec but painted to look like their sponsor’s bikes. There were some legend frames in this year’s tour de France but
    you didn’t notice them "


    http://www.miche.it/uploads/pdf/rass...gend-Miche.pdf
    The Power is in the Peloton

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •