Näyttää tulokset 1 - 12 / 12

Aihe: Bikefitting

Bikefitting

Tervehdys!

Kuluva kausi on ollut kaikenkaikkiaan raskas kaikkine vaivoineen ja nyt uutta kautta varten haluaisin aloittaa uudelta pohjalta. Säännöllisen urheiluhieronnan sekä venyttelyjen ja coren vahvistamisen lisäksi pitäisi varmistaa että kaikki mitat ovat kohdillaan. Kysyisinkin mistä eteläsuomen alueelta saa hyvän bikefitin? Nummelan Probikesta ilmeisesti saa kunnollisen fitin tehtyä, mutta itse asustan Turussa joten jos jollain on tietoa tämän alueen tarjonnasta niin olisi mukava saada siitäkin tietoa. Koitin googletella mutta eipä juuri muuta tuon probiken lisäksi tullut hakutuloksiin.

Paljon kiitoksia jo etukäteen!

-Mikael

Mitteepä se tuo paikvitting on suomen kielellä?
    Jos et aja et voi ottaa!

Tässä siis lainaus Probike.fi sivulta:

Bikefitting tarkoittaa sopivan kokoisen polkupyörän mittojen selvittämistä pyöräiljän fyysisten ominaisuuksien, ajotottumusten ja tulevaisuuden tavoitteiden mukaisesti.
    Bikefitting tarkoittaa myös olemassaolevan polkupyörän säätämistä ajajalleen paremmin sopivaksi. Sopivuudella tarkoitetaan mukavuutta, tehokkuuttta ja turvallisuutta.

Lisää tästä: http://www.probike.fi/?p=136

Bikefitting= Pyörän sovittaminen. Löytyykö parempaa suomennosta Suomessa kun ollaan.
    Jos et aja et voi ottaa!

En tiedä Turun suunnalta kyseisistä palveluista, mutta Nummelan Probikea voin kyllä suositella. Itse kävin loppukesästä ja olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Palvelu on erittäin ystävällistä ja asiantuntevaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mentunik Katso viesti
    En tiedä Turun suunnalta kyseisistä palveluista, mutta Nummelan Probikea voin kyllä suositella.
    Eikö Nummela sitten ole Turun suunnalla? Mitä sinne on, sata kilometriä?

Kävin itse tuolla. Mukavaa, leppoista palvelua.
    Älä kuitenkaan tee tuosta liian vaikeaa, sekin nimittäin onnistuu >> http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...kko&highlight=
    Pysähdy välillä katsomaan maisemia... voit oppia jotain.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    jepjep..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Eikös se mene kuten Toijala; Toijalan takana ei ole mitään - suunnasta riippumatta.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti am8119 Katso viesti
    Kävin itse tuolla. Mukavaa, leppoista palvelua.
    Älä kuitenkaan tee tuosta liian vaikeaa, sekin nimittäin onnistuu >> http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...kko&highlight=
    Kiitoksia näistä Heh, ei varmaan mene ihan noin säädöksi, pyörä löytyy alta ja sitä en lähde mihinkään vaihtamaan. Tällähetkellä pieni apina takaraivossa tuon loukkaantumisen takia, koittanut hienosäätää itse tuota asentoa, mutta en ole löytänyt sellaista ihan nappituntumaa, jotenkin tuntuu että varsinkaan trainerilla en sitä itse löydä. Pientä paikkojen puutumistakin, joten tämän takia lähinnä haluaisin mennä laittamaan nyt kerralla niin ergoksi tuon asennon kun mahdollista omalla kokoonpanolla. Tälla saan toivottavasti apinan pudotettua ja homma lähtee toimimaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Malexpa Katso viesti
    Kiitoksia näistä Heh, ei varmaan mene ihan noin säädöksi, pyörä löytyy alta ja sitä en lähde mihinkään vaihtamaan. Tällähetkellä pieni apina takaraivossa tuon loukkaantumisen takia, koittanut hienosäätää itse tuota asentoa, mutta en ole löytänyt sellaista ihan nappituntumaa, jotenkin tuntuu että varsinkaan trainerilla en sitä itse löydä. Pientä paikkojen puutumistakin, joten tämän takia lähinnä haluaisin mennä laittamaan nyt kerralla niin ergoksi tuon asennon kun mahdollista omalla kokoonpanolla. Tälla saan toivottavasti apinan pudotettua ja homma lähtee toimimaan
    Mullakin puutui varpaat ja kädet varisinkin alkuun. Fysio sanoi, että varpaiden puutuminen johtuu todennäköisesti alaselästä. Ristiselän hermosto tukkeutuu ja aiheuttaa puutumisen tunnetta. Käsissä samankaltaista ongelmaa, etenkin hiirikädessä, sormet alkaa puutua ja koko kämmen väsyy. Hermostollisia ongelmia myös sillä puolella siis. Ajaminen olikin alkuun todella tuskallista, mutta parani paljon ihan tottumisenkin kautta.

Korjaavina toimenpiteinä lihasharjoittelu, powerball ja oikea ajoasento. Meni eka satkukin heti ekana kesänä maantiepyörällä.

Ei tosiaan pidä vähätellä tuota oikean ajoasennon tärkeyttä. Ja kaikki kaaviot ja laskuritkin on vain suuntaa antavia, se viimeinen hienosäätö tehdään aina sen mukaan, mitä kroppa kertoo. Se kropan tulkitseminen ei vain ole aina kaikkein helpointa tiedettä.

Mikä lienee wrenchscience ottaa kaikki mitat ja antaa runkokokoo ... tollanen automaatti mutta ainaski maastopyörään mulle toiminu.

ah http://www.wrenchscience.com/

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •