CanyonRideHuntteriHelkamaElectrobikeGiant
Sivu 371 / 491 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 271 321 361 369 370 371 372 373 381 421 471 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 11.101 - 11.130 / 14702

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #11101
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.439
    ^Tädin rekassa keula ja perävaunu vilkuttivat eri suuntiin - ristiinkytkentä kytketty ristiin , autoillessakin se yllättää, kun perävaunu vilkuttaa liittymään läheisyydessä oikealle ja keula kääntyy eteen vasemmalle.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  2. #11102
    Ehkä Kaunotar-kuski oli ajatellut kääntyä oikealle, mutta olikin muistanut reitin väärin tai erehtynyt risteyksestä? (Joskus olen ennättänyt näyttää käsimerkkiä väärään suuntaan ja joskus olen ollut ajatuksissani ikään kuin yhtä risteystä edellä.) Tai sitten vain muutti mieltään viime hetkellä ja oikea käsi vain unohtui "päälle" merkkiä näyttämään?

    Olen joskus avautunut hiukan samantapaisista tilanteista, joissa edellä ajava joko ei näytä merkkiä ollenkaan tai näyttää merkkiä vasta kesken käännöksen. Silloin minulle on vastattu mm. kommentoimalla ettei liikennesääntöjenkään mukaan risteysalueella saa ohittaa.

    No, myönnän että en vieläkään osaa suhtautua jok'ikiseen kelvin haaraan risteysalueena, mutta olen kuitenkin oppinut suhtautumaan *kaikkiin* edelläajaviin (poislukien prokuskin näköiset spandexpellet maantie- tai cyclocrosspyörillään) potentiaalisina *mihin tahansa suuntaan* kääntyjinä aivan riippumatta siitä olenko havainnut joitain kääntymisaikeista kieliviä liikkeitä tai ajolinjan muutoksia.

  3. #11103
    Jösses kuinka pisti tänään kyrsimään niin julmetusti episodi matkalla Lahden keskustaan. Ajellessani noita epämääräisiä sivukujia missä kaistat ja kulkuväylät on todella hämmentävästi toteutettu, näen päälle kolmimetrisen leveän jalkakäytävän tyhjänä miinus keski-ikäinen mies oikeassa reunassa. Teen päätöksen ajaa kyseistä kävelytietä vasemmassa reunassa ja pudotan vauhdin tilanteenmukaiseksi. Päästessäni miehen kohdalle tämä suuri oikeuden puolustaja käytännössä juoksee eteen, pistän jarrut lukkoon hämmentyneenä ja pysähdyn naamat vastakkain miehen eteen. Välittömästi äijä alkoi paasaamaan pyöräilijöiden oikeuksista ja kuinka hän pitää jalankulkijan oikeuksistaan kiinni.

    Ei antanut edes mahdollisuutta sanoa mitään takaisin, kun lähti myhäillen kohti seuraavaa oikeuden jakamistaan kohti. Ensimmäinen ajatus oli, että omahan moka se tietty oli edes päättää mennä kävelytielle vaikka tilannekohtaisesti en vaaraa muille siinä aiheuttanukkaan, mutta jälkeenpäin tommoinen loikkaaminen alamäkeen tulevan pyörän eteen märällä ei taida sekään olla mikään fiksuin teko niin itsensä tai pyöräilijän terveyden osalta...

  4. #11104
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Zaliv oblast
    Viestit
    547
    Tampereella samassa risteyksessä: Ensin autoilija oli vasemmalle kääntyessään pysähynyt suojatien tukkeeksi, mutta siitä mahtui takaa ohi. Seuraavaksi ylitin risteävän tien ja sama autoilija soitti torvea päästyään liikkeelle.
    No rain - no gain.

  5. #11105
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.722
    Jostain on pudonnut kontti keskelle Baanan pyöräkaistaa.

  6. #11106
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Varjostaja Katso viesti
    mutta jälkeenpäin tommoinen loikkaaminen alamäkeen tulevan pyörän eteen märällä ei taida sekään olla mikään fiksuin teko niin itsensä tai pyöräilijän terveyden osalta...
    Jos fillarilla on vieraana jalkakäytävällä niin sitten tulee ajaa sen mukaisesti. Pyörän on pysähdyttävä vaikka porttikongista pelmahtaisi oranki tielle. Rohkeasti vaan sinne ajoradalle.

  7. #11107
    Myllypurossa Alakiventiellä on pyörätie vain vasemmalla puolella. Myllypurontien/Yläkiventien suunnasta tulevien pyöräilijöiden pitäisi siis ylittää ajorata ja vaihtaa puolta, mutta sitä eivät läheskään kaikki tee vaan ajavat myötämäkeen jalkakäytävällä, joka on melkoisen kapea ja jolla pyörä kuin pyörä saa polkematta melkoisen vauhdin.

    Kun lisäksi Itäkeskuksen tai Myllypuron urheilupuiston suunnasta tulevat pyöräilijät ajavat jalkakäytävällä lmeisesti siksi että katu on suhteellisen vilkasliikenteinen, bussienkin käyttämä ja pysäköityjen autojen takia kovin kapea - autojen kohdatessa toinen joutuu yleensä väistämään - saattaa meno jalkakäytävällä olla joskus pikkaisen hurja.

    Viimeksi eilen olin saada hihaosumaa kun naispyöräilijä oli päättänyt suorittaa ohituksen tilanteessa jossa kaksi jalankulkijaa (joista siis olin toinen) olivat juuri kohdakkain.

    Sen näköisille pyöräilijöille joiden ei mielestäni tulisi arastella ajoradan ylittämistä tai edes sille siirtymistä olenkin joskus niin sanotusti kailottanut kovaan ääneen ja kysynyt "Tiedätkö ajavasi jalkakäytävällä?". En ole toistaiseksi saanut vastaukseksi edes käsimerkkiä.

    Suureksi ilokseni minun ei ole tarvinnut esittäää kysymystä ensimmäisellekään oikealle spandexpellelle, mutta työmatkacyclocrosskypärälampputankopeilipyörä ilijöille kyllä.

  8. #11108
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Sen näköisille pyöräilijöille joiden ei mielestäni tulisi arastella ajoradan ylittämistä tai edes sille siirtymistä olenkin joskus niin sanotusti kailottanut kovaan ääneen ja kysynyt "Tiedätkö ajavasi jalkakäytävällä?". En ole toistaiseksi saanut vastaukseksi edes käsimerkkiä.
    Todennäköisesti suuri osa ei tiedä. Loput ei välitä. Suurin perkele mun mielestä näissä on tämä suomalainen pyörätiefilosofia, jossa välillä ihan samannäköinen pätkä on yhdistettyä jalkakäytävää ja kelviä, ja välillä sitten vaan jalkakäytävää. Ja jos se tikkari on jäänyt jostain syystä huomioimatta sieltä kadun alkupäästä, mikään ei osoita että ollaan väärillä poluilla. Kadulla ajaminen on tuossa kohtaa hankalaa mainitsemistasi syistä.

    BTW. muutama viikko sitten Tampereella sai ihan oikeasti pelätä pyöräilijöitä. Esimerkiksi Patosillalla vedettiin aika jäätävän lujaa jalankulkijoiden joukossa. Varmaan ihan laillisesti, mutta kyllä siinä jalankulkija tunsi itsensä aika suojattomaksi. Voihan se toki olla vain, että ei ollut tottunut että miten ko. paikassa tulee liikkua.

  9. #11109
    Tuo on varmasti useasti totta, joskus pitäisi vain osata päätellä liikennemerkin puuttumisesta että kulman takana tai tien toisella puolella onkin jalkakäytävä. Olen oudommassa paikassa ensi kertaa ajaessani itsekin töpännyt silloin tällöin kun asiaa ei ole voinut oivaltaa jalkakäytävän leveydestäkään.

    Mutta yleensä liikennemerkki löytyy toiseen suuntaan - Alakiventiellä mäkeä alaspäin - ajettaessa ja samaa reittiä useammin ajavan voisi olettaa vähitellen panevan merkille että jalkakäytävä on kovin kapea ollakseen kelvi, että pyörätien merkki on vain toisella puolella eikä erottavaa viivoitustakaan ole.

  10. #11110
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    390
    Eilen töistä kotiin pyöräillessäni Schenkerin pulla-auto oli pysähtynyt jatkeelle Tulkkitien ja Ansatien risteyksessä. ”Ammattiautoilija” tuli Ansatieltä, jolla on kolmio. Pullukka huusi mulkoiltani: ”Ei pyörällä ole etuajo-oikeutta risteyksessä.”
    Ei aika kulu; me kulumme.

  11. #11111
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Jos fillarilla on vieraana jalkakäytävällä niin sitten tulee ajaa sen mukaisesti. Pyörän on pysähdyttävä vaikka porttikongista pelmahtaisi oranki tielle. Rohkeasti vaan sinne ajoradalle.
    Käsittääkseni kirjoitin selkeästi havaineeni tilanteen ja toimineen vauhdiltani / ryhmittymiseltäni asiallisesti mikä mahdollisti pysähtymiseni käytännössä seinään. Tämä kyseinen henkilö josta "avauduin" selkeästi täysin tahalleen juoksi eteen vain puhtaasti näpäytys tarkoituksessa välittämättä potentiaalisesta vaarasta. Ajoradalle en todellakaan mene, joten yksinkertaisesti jo eilen suunnittelin reittini uudestaan kulkemaan täysin pyöräteitä pitkin. Semi wtf jatkotarinana näin saman miehen uudestaan Lahdessa käppäilemässä samoilla mestoilla niin minulla on vain pieni epäillys hänen olevan tuolla passissa päivittäin. Ihan mielenkiinnosta voisi ottaa päivästä aikaa pikkasen tuon teorian todistamiseen.

  12. #11112
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    7.439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Varjostaja Katso viesti
    Tämä kyseinen henkilö josta "avauduin" selkeästi täysin tahalleen juoksi eteen vain puhtaasti näpäytys tarkoituksessa välittämättä potentiaalisesta vaarasta.
    Ehkä hän suunnittelilain rikkojan kansaliskiinniottoa kutsuakseen poliisin paikalle, mutta muutti mielensä kesken toimintaansa.

    Miksi et mene ajotielle? Useat pyörätietjatkeet sijaitsevat ajotiellä.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  13. #11113
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.519
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oatmeal Stout Katso viesti
    Ja auton ovenkahva sopivasti mukaansa tempaavaan menoon, jos nastan ja auton väliin syntyy sopivasti kitkaa
    Tai sitten käy niin, ja kun se 2m ei riittänytkään, että viikon päästä lasaretissa herätessään spandexilla onkin aikaa kirjoitella foorumeilla kuinka oikeassa olikaan.

  14. #11114
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.083
    En tiedä miten oikeudessa syyllisyys osittuu jos törmää pyörällä jonkun kylkeen, vaikka oven kohdalle.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

  15. #11115
    ^Miten ihmeessä onnistuit päättelemään että eteenajavan auton kylkeä nastarenkaillaan sipaisemaan pyrkinyt fillaristi oli "spandex" (mitä ikinä sillä sitten tarkoititkaan)?!

  16. #11116
    Liittynyt
    07/2014
    Viestit
    48
    ^spandex = yleisnimitys kaikille nastarenkaan käyttäjille?

  17. #11117
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.722
    ^Pitää vaihtaa spandeksit ja nastat alle kun pahat kelit tulee. Espoossa helpoin tapa päivittää fillaria olis työntää se auton alle suojatiellä tai liikenneympyrässä

  18. #11118
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    2.519
    Minä en vaan pysty ymmärtämään tota agressiivista mielensäosoittamista liikenteessä. Ihan sama vaikka miten olisi oikeassa, se ei vaan kuulu liikenteeseen eikä edistä liikenteen tasa-arvoa (jos sitä haetaan). Kyllä itselläkin kasetti välillä kiristyy kun oikeuksiani liikenteessä (fillaroijana tai sitten vaikka autoilijanakin) poljetaan. Mutta en minä ala mieltäni osoittamaan agressiivisesti. Siitä ei ole mitään hyötyä, päinvastoin.

  19. #11119
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    1.029
    Asia kunnossa.

  20. #11120
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Tämä nyt ei ollut kelvillä, eikä nyt ehkä niin vaikeakaan, mutta aamulla kaksi pyöräilijää tuli iloisesti vastaan jalkakäytävällä Telakkakadulla. Toinen vielä ilman valoja. Ensimmäiselle en sanonut mitään, toiselle huomautin ihan normaalilla puhevoluumilla, että tämä on jalkakäytävä. Ei aiheuttanut suurempia toimenpiteitä. Tuossa kohtaa toisen puolen jalkakäytävä on nyt suljettu pariksi kolmeksi vuodeksi, jollei ikuisesti.

    Kun juttelin yhden ko. kadun varrella asuvan kanssa, hän kertoi että Telakkakadulla ajetaan muutenkin ihan yleisesti jalkakäytävällä myös siinä kohtaa, missä pyörätie kulkee vanhassa ratamontussa. Onhan se toki aika kuumottava ja kapea paikka ajaa kadulla, mutta näin se nyt on haluttu tehdä.

    Ilmeisesti ko. ratamonttu menee nyt sitten raitiovaunukäyttöön, mihinköhän ja mitenköhän pyöräily on ajateltu järjestää? Itse olen pitänyt tuosta reitistä, kun olen halunnut Hernesaaresta Baanalle / Bulevardille.

  21. #11121
    Liittynyt
    09/2009
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    994
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Onhan se toki aika kuumottava ja kapea paikka ajaa kadulla, mutta näin se nyt on haluttu tehdä.
    Eiku toihan on tällä hetkellä pääkaupunkiseudun paras paikka kun saa luvan kanssa ajaa ajoradalla. Keskellä kaistaa vaan niin kaikki hyvin. Ja hyvillä mielin olen seurannut, että en ole ainoa, joka on nauttinut siellä ajosta (no, toki joillekin se voi olla kärsimystäkin).

  22. #11122
    Liittynyt
    08/2018
    Viestit
    46
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Ilmeisesti ko. ratamonttu menee nyt sitten raitiovaunukäyttöön, mihinköhän ja mitenköhän pyöräily on ajateltu järjestää? Itse olen pitänyt tuosta reitistä, kun olen halunnut Hernesaaresta Baanalle / Bulevardille.
    Siihen rakennetaan pyöräkaistat. Rakentaminen kestää "pari vuotta." Katusuunnitelmat löytyy täältä https://www.hel.fi/uutiset/fi/kaupun...a+punavuoressa

  23. #11123
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.083
    Törttö sauvakävelijä oli hyvin lähellä sohaista sauvalla naamaani kun ohitustilanteessa äkisti kävi pyyhkimään nenää hihaansa ja sauva nousi samalla vaaka-asentoon.
    En soittanut kelloakaan kun käveli melkein oikeassa laidassa kelviä. Ehkä ensi kerralla soitan.
    epäasiallinen maastopyöräilijä

  24. #11124
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    6.530
    Jumankekkulit, sieltä Pirkkahallin parkkipaikalta kiihdytti auto, olin ajamassa suojatietä ( jatke) ja piruvie, auto ei pysähtyny - just keresin ajaan ennen autoa ajotielle, onneksi takaa ei ollu tulossa autoa.
    Pysäytin kyseisen auton, nuori nainen siinä "anteeksi" - pska, se mitään anteeksi auta jos fillaristi jää auton alle eikä todellakaan kaukana ollu. Sopivasti inhottavan kuskittaren rekisteri INH-okki ( tai 745..). Ei pirulauta kun ei katsota sivuille, ei nyt olisi just inspiroinu kaatua eikä varsinkaan jäädä sen auton alle. Onneksi mulla on vielä aika hyvä reagointikyky. Toivottavasti autoilija edes pelästyi kun yhtäkkiä suojatiellä sen auton edessä olikin fillaristi, jarrutusääni ja sellainen pieni liukastelun ääni kuului.

    Toinen jumankekkulit että kuiva puhdas asfaltti - sepelöidään. No olihan siellä sääennusteessa lumihiutaleen kuva, mutta sitä lunta ei sitten tullutkaan ja loppuviikolla luvattu jopa +4.
    tempokisu muokkasi tätä : 26.11.2018 at 14.23
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

  25. #11125
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    519
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    Sopivasti inhottavan kuskittaren rekisteri INH-xxx ( tai yyy..)
    Enpä olisi kovin iloinen, jos löytäisin netistä tapahtumaan täysin viattomana oman auton rekisterilaatan ja olisin sattumalta tässä tapauksessa vielä nuori nainenkin.

  26. #11126
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    6.530
    ^ no hyvä on, se mikään viaton ollu vaan tapon tai yliajon yritys. Jos olisin suoraan ajanu niin alle olisin jääny ja sittenkin aattelin että varmana osuu takapyörään, mutta onneksi olin siis ketterä. Annoin autolle potkun persuksiin. Ihan sama oliko kuski nuori vai vanha, nainen tai mies, samat perskuleet mä sille sokeelle olisin sanonu. Auto pysähtyi vasta suojatien jälkeen, ja kuski näyttäny kovin pahoillaan olevan paitsi että ite pelästyi.

    Mutta mitäpä siittä kun mä olin uhrina, olisin tietty joutanutkin jäädä alle - mutta ei ihan vielä!
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

  27. #11127
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.722
    Oliko Mersu vai Kia?

  28. #11128
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    10.274
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tempokisu Katso viesti
    ^ no hyvä on, se mikään viaton ollu vaan tapon tai yliajon yritys.
    Tapon yritykset kannattaa ilmoittaa poliisille, kun kerran tunnistetiedotkin on olemassa. Tapon yritys ei taida olla edes asianomistajarikos, joten sitä lähtee ajamaan yleinen syyttäjä.

    Toisaalta myös julkinen herjaaminen taitaa olla rangaistava teko ja on niitäkin ajanut yleinen syyttäjä ilman asianomistajaa.

  29. #11129
    Liittynyt
    07/2004
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    6.530
    No kyllä tästä nyt sitten tuli, mä pelästyin valtavasti ja olisi voinu pahemminkin käydä jos olisin vaikka kaatunu. Mikäs siinä autoilijalla on pelästytellessään fillaristia...jos vaikka tahalleen ajelee kohti ja pysäyttääkin sitten viime tingassa, sori, siellä se kuski istuu mukavasti autossaan ja fillaristi-raukka jää armotta toiseksi vaikka miten olisi se auto väistämisvelvollinen. Kuskilla on kyllä velvollisuus seurata muuta liikennettä...
    Voi olla että oli Kia, joku tyhmä ja INHottava auto kuitenkin mutta ei mersu, olisin mä sen merkin hoksannu.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

  30. #11130
    Liittynyt
    05/2012
    Viestit
    3.495
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MRe Katso viesti
    Tapon yritykset kannattaa ilmoittaa poliisille, kun kerran tunnistetiedotkin on olemassa. Tapon yritys ei taida olla edes asianomistajarikos, joten sitä lähtee ajamaan yleinen syyttäjä.

    Toisaalta myös julkinen herjaaminen taitaa olla rangaistava teko ja on niitäkin ajanut yleinen syyttäjä ilman asianomistajaa.
    Eiköhän tapon yritys tarkoita tarkotuksellisuutta tekoon, jonka tarkoitus on johtaa kuolemaan.

    Kuvauksen perusteella tyyillinen huolimattomuusvirhe, joithin törmää jatkuvasti. Jäisin varmaan pari kertaa vuodessa auton alle, jos yrittäisin pitää oikeuksista kiinni ja ajaisin toisten havainnointikykykyyn luottaen risteyksistä.

    Nykyautojen A-pilarin taakse piiloon mahtuu fillari (ja autokin) helposti ja jos toinen vilkaisu unohtuu, niin huonostihan siinä käy.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •