Sivu 3 / 348 EnsimmäinenEnsimmäinen 123451353103 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 10439

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

  1. #61
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    1.342
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Ajoi siinä hissukseen reilua kolmeakymppiä ja rullailin siinä perässä 10m päässä, kunnes !!!!
    Kunnes pyöräilijä havahtui, että turvavälistä jankuttaminen ei ole turhaa, ja fillarillakaan ei ole hyvä tarrautua edellä ajavan auton persuuksiin? Neljä leveää kumitassua pysähtyy huomattavasti paremmin kuin kaksi kapeaa.

  2. #62
    Liittynyt
    06/2003
    Paikkakunta
    KOKKOLA
    Viestit
    5.216
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Kunnes pyöräilijä havahtui, että turvavälistä jankuttaminen ei ole turhaa, ja fillarillakaan ei ole hyvä tarrautua edellä ajavan auton persuuksiin? Neljä leveää kumitassua pysähtyy huomattavasti paremmin kuin kaksi kapeaa.
    Hidastamisesta ja pysäköinnistä olisi hyvä saada jonkinlaista ennakkotietoa vilkun ja jarruvalojen ansiosta.. Liinat kii ja samalla vilkku oikeelle ei ole tälläistä .. Turvaväli oli tilanteeseen nähden riittävä, silti tuo tapahtuma tuli yllätyksenä , kun setä oli kiihdyttämässä vauhtia. Muisti varmaan viimetipass "ai saakuti tuosta vielä postit mukaan"
    -- not fast but furious --

  3. #63
    Liittynyt
    06/2011
    Paikkakunta
    Pääkaupunkiseutu
    Viestit
    3.649
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    En kuitenkaan alkanut avautumaan ,, vaan jatkoin matkaani kiukkuni niellen seniorikansailaisen ollessa kyseessä ... *prkle*
    Palautteen antaminen saattaisi johtaa käytöksen muuttumiseen.

  4. #64
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    1.342
    Juu, olen joskus autolla ajaessa miettinyt, että seniorikansalaisille pitäisi saada takalasiin jokin huomiomerkki.

    Olen ehdottomasti sitä mieltä, että itsenäinen liikkuminen on jokaisen perusoikeus, ja sitä pitää yhteiskunnankin tarvittaessa tukea kaikin keinon. Jokainen (poislukien rantojen miehet ja muut liiman haistelijat) haluaa olla mahdollisimman itsenäinen mahdollisimman pitkään, ja mitä enemmän ihmiseltä on otettu pois, sen tärkeämpää hänelle on kyetä huolehtimaan itse omista perustarpeistaan.

    Mutta alentaisi kanssa-autoilijoiden verenpainetta huomattavasti, jos tietäisi edellä kiihdytyskaistalla jarruttavan autoilijan olevankin varovaisesti liikkuva senioiri eikä kännykkään pälpättävä räpätäti, jonka huomio on jossain aivan muualla kuin liikenteessä.

    Nimimerkillä silmänsä päästään hävennyt autoilija, joka kiihdytyskaistalla antoi kaiken minkä pitkistä valoista ja äänitorvesta irtosi ennen kuin huomasi, että edellä ajoikin papparainen, joka vain yritti pysyä pois jaloista...

  5. #65
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.375
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    ...
    Nimimerkillä silmänsä päästään hävennyt autoilija, joka kiihdytyskaistalla antoi kaiken minkä pitkistä valoista ja äänitorvesta irtosi ennen kuin huomasi, että edellä ajoikin papparainen, joka vain yritti pysyä pois jaloista...
    Ihailtavaa ennakkoluulottomuutta ja muutenkin hyvää käytöstä, oli papparainen tai ei...

  6. #66
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    1.342
    Aina ei jaksa olla kohtelias. Niitä ostoskassien kaivelijoita ja kännykkä korvalla takapenkille kurottelijoita näkee ihan tarpeeksi... Tai noh, ei kyllä tule mieleen että koska viimeksi, mutta on niitä kuitenkin näkynyt tässä lähimenneisyydessä. Ei nyt ehkä tänä syksynä, mutta varmasti ainakin viime keväänä näkyi pari.

    Juu, liikenteessä ei saa koskaan menettää hermojaa, mutta en kehtaa julkisesti väittää, etteikö ikinä mikään ärsyttäisi.

    Ja ennen kuin joku sanoo, että minä en kyllä koskaan, niin huomatan jo etukäteen, että nyt keskustellaan ketjussa 2.0 aiheesta "kuinka menetin hermoni kevyen liikenteen väylällä". Edellinen ketju täytyi sulkea liiallisen viestimäärän takia.

  7. #67
    Liittynyt
    05/2002
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    7.625
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Juu, olen joskus autolla ajaessa miettinyt, että seniorikansalaisille pitäisi saada takalasiin jokin huomiomerkki.
    Niin ja vammaisille, vasemmistolaisille, tumaihoisille, hurjastelijoille, persoonallisuushäiriöisille, naisille, nuorukaisille, vasta korttinsa ajaneille ja muuten vain erikoisille.
    Jos et aja et voi ottaa!

  8. #68
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Kampi, Hellsinki / Bond, Esbo
    Viestit
    8.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Neljä leveää kumitassua pysähtyy huomattavasti paremmin kuin kaksi kapeaa.
    Ai? Faktaa varmaan löytyy?

  9. #69
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Juu, olen joskus autolla ajaessa miettinyt, että seniorikansalaisille pitäisi saada takalasiin jokin huomiomerkki.

    Olen ehdottomasti sitä mieltä, että itsenäinen liikkuminen on jokaisen perusoikeus, ja sitä pitää yhteiskunnankin tarvittaessa tukea kaikin keinon. Jokainen (poislukien rantojen miehet ja muut liiman haistelijat) haluaa olla mahdollisimman itsenäinen mahdollisimman pitkään, ja mitä enemmän ihmiseltä on otettu pois, sen tärkeämpää hänelle on kyetä huolehtimaan itse omista perustarpeistaan.
    ...
    Niin ja vammaisille, vasemmistolaisille, tumaihoisille, hurjastelijoille, persoonallisuushäiriöisille, naisille, nuorukaisille, vasta korttinsa ajaneille ja muuten vain erikoisille.

    Tuollaisista puheista persutkin saa kenkää . Itse taas ihmettelen suomalaisen miehen riippuvuutta ajokortista. Itku tulee, kun autosta pitää luopua. Eikä ajokyvyttömyyttä myönnetä millään. Auto = itsenäisyys??? Ennemminkin taksi = itsenäisyys.

  10. #70
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    1.342
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hannupulkkinen Katso viesti
    Niin ja vammaisille, vasemmistolaisille, tumaihoisille, hurjastelijoille, persoonallisuushäiriöisille, naisille, nuorukaisille, vasta korttinsa ajaneille ja muuten vain erikoisille.
    Ei siitä kauaa ole, kun vasta korttinsa saaneilla oli kahdeksankympin lätkä. Edelleenkin opetusluvalla/autokouluvaiheessa olevilla on valkoinen kolmio ja mopoautoilla iso punainen kolmio.

    Mutta ehkä tuossa sinun ideassa olisi jotain, jota kannattaisi harkitakin. Ehkä ikään sidottu huomiomerkki ei ole hyvä ajatus, vaan pitäisi olla jokin sellainen yleinen "varoituskolmio", joka kertoisi kuljettajan - miten sen nätisti sanoisi, ettei tulkittaisi niin että pahalla tarkoitan - heikentyneistä ajokyvyistä. Tuo voisi olla vaikka lääkärin arvioitavissa, koska se kuskille annetaan. Nythän homma menee niin, että kortti joko on tai sitten kerrasta naps ja sitä ei enää olekaan.

  11. #71
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    1.342
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Ai? Faktaa varmaan löytyy?
    Vahvaa mutua löytyy siitä miten auto pysähtyy 30 km/h nopeudesta ja miten maantiefillari pysähtyy 30 km/h nopeudesta. Varma en ole.

  12. #72
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Ei siitä kauaa ole, kun vasta korttinsa saaneilla oli kahdeksankympin lätkä. Edelleenkin opetusluvalla/autokouluvaiheessa olevilla on valkoinen kolmio ja mopoautoilla iso punainen kolmio.

    Mutta ehkä tuossa sinun ideassa olisi jotain, jota kannattaisi harkitakin. Ehkä ikään sidottu huomiomerkki ei ole hyvä ajatus, vaan pitäisi olla jokin sellainen yleinen "varoituskolmio", joka kertoisi kuljettajan - miten sen nätisti sanoisi, ettei tulkittaisi niin että pahalla tarkoitan - heikentyneistä ajokyvyistä. Tuo voisi olla vaikka lääkärin arvioitavissa, koska se kuskille annetaan. Nythän homma menee niin, että kortti joko on tai sitten kerrasta naps ja sitä ei enää olekaan.
    Onhan tämä provo, onhan?

  13. #73
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Kampi, Hellsinki / Bond, Esbo
    Viestit
    8.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Vahvaa mutua löytyy siitä miten auto pysähtyy 30 km/h nopeudesta ja miten maantiefillari pysähtyy 30 km/h nopeudesta. Varma en ole.
    Voihan se olla.. WXC300 nastarenkailla jarrutellessa pitää olla varovainen ettei autot aja perään.

  14. #74
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    1.342
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Detergent Katso viesti
    Onhan tämä provo, onhan?
    Ei. Miksi sitä provona pidit? Eikö se olisi parempi, että sen sijaan että henkilöltä otettaisiin heikentyneen ajokyvyn takia kortti kokonaan pois, hänen ajolupaansa jatkettaisiin mutta kattonopeudeksi sallittaisiin esim. 60 km/h? Silloin ajoneuvossa pitäisi tietenkin olla jonkinlainen merkki, joka kertoisi alemmasta nopeudesta, mutta onhan noita erilaisia varoitus- ja huomiomerkkejä ajoneuvoissa muutenkin.

  15. #75
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Birkala
    Viestit
    15.657
    tänään täti väisti pulua... meinas väistää mun päälle kun ei nähnyt muuta kuin pulun

    piha oli liukas ja pulu kaatu....

  16. #76
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Ei. Miksi sitä provona pidit? Eikö se olisi parempi, että sen sijaan että henkilöltä otettaisiin heikentyneen ajokyvyn takia kortti kokonaan pois, hänen ajolupaansa jatkettaisiin mutta kattonopeudeksi sallittaisiin esim. 60 km/h? Silloin ajoneuvossa pitäisi tietenkin olla jonkinlainen merkki, joka kertoisi alemmasta nopeudesta, mutta onhan noita erilaisia varoitus- ja huomiomerkkejä ajoneuvoissa muutenkin.
    Oh dear. 1. Miksi 80:n lätkät jäivät pois käytöstä? 2. Luuletko todella, että nykyisessä terveydenhuollossa on mahdollisuuksia lisätä turhia lääkärikäyntejä ajokykyasioiden tiimoilta? 3. Eikö olisi parempi, että henkilöltä, jonka ajokyky on heikentynyt otettaisiin kortti kokonaan pois ja mahdollistettaisiin hänen liikkumisensa turvallisten kuskien avulla?

  17. #77
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    1.342
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Detergent Katso viesti
    Oh dear. 1. Miksi 80:n lätkät jäivät pois käytöstä?
    Koska vuonna 1996 otettiin käyttöön uusi nuorten riskikuljettajien ohjausjärjestelmä, jonka ansiosta uskottiin, ettei kasikympin lätkälle ole enää tarvetta.

  18. #78
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    411
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Voihan se olla.. WXC300 nastarenkailla jarrutellessa pitää olla varovainen ettei autot aja perään.
    Kyllähän noi maasturit kuivalla asfaltillakin ilman nastoja pysähtyy aivan eri tavalla kuin maantiefilo, kontaktipinnan koko aivan eri.

  19. #79
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.674
    Kaikissa esitetyissä vajaakykyisten ajonrajoittamismenetelmissä on sama "mutta": mikään noista ei fyysisesti estä ylittämästä määrättyä nopeusrajoitusta tai ylipäätään autolla ajamista rajoitusmallista riippuen. Jos paapan/mumman on päästävä pellolta kirkolle ja pihassa on auto käytettävissä, niin sitähän käytetään kuten on aina ennenkin käytetty, vaikka nimismies olisikin ottanut ajokortin parempaan talteen.
    Mud, sweat and beers.

  20. #80
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Koska vuonna 1996 otettiin käyttöön uusi nuorten riskikuljettajien ohjausjärjestelmä, jonka ansiosta uskottiin, ettei kasikympin lätkälle ole enää tarvetta.
    ...ja koska haluttiin sujuvoittaa liikennettä > 80 kmh rajoitusalueilla. Ohitettavien hitaampien ajoneuvojen määrän lisääminen ei ole omiaan lisäämään kanssakulkijoiden turvallisuutta.

  21. #81
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    4.439
    Pysähtymisessä rajoittava tekijä on massa ja nopeus, ei renkaan koko tai niiden lukumäärä.



    Kriittisen yhteydessä tänään jaeltiin ilmeisesti valoja.

  22. #82
    IncBuff Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Pysähtymisessä rajoittava tekijä on massa ja nopeus, ei renkaan koko tai niiden lukumäärä.
    Kyllä mä näkisin että kitkalla on aika suuri vaikutus asiaan ja saattaa olla että renkaiden koko ja lukumäärä saattaa asiaan vaikuttaa. Voin olla toki väärässä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    Hidastamisesta ja pysäköinnistä olisi hyvä saada jonkinlaista ennakkotietoa vilkun ja jarruvalojen ansiosta.. Liinat kii ja samalla vilkku oikeelle ei ole tälläistä .. Turvaväli oli tilanteeseen nähden riittävä, silti tuo tapahtuma tuli yllätyksenä , kun setä oli kiihdyttämässä vauhtia. Muisti varmaan viimetipass "ai saakuti tuosta vielä postit mukaan"
    Niin liikenteessä tulee tapahtumia yllätyksenä siksi sitä turvaväliä on hyvä olla. Entä jos jostain pusikosta olisi pikkulapsi juossut eteen niin miten autoilijan olisi sulle pitänyt informoida että mä nyt jarrutan ettei toi jää alle?

  23. #83
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    1.342
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Detergent Katso viesti
    ...ja koska haluttiin sujuvoittaa liikennettä > 80 kmh rajoitusalueilla. Ohitettavien hitaampien ajoneuvojen määrän lisääminen ei ole omiaan lisäämään kanssakulkijoiden turvallisuutta.
    Jos syy oli tosiaan tuo, eikä ankarampi seula nuorten liikennerikkomuksille, niin osaat myös perustella, miksi mopoautot sallittiin yleiseen liikenteeseen.

  24. #84
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Jos syy oli tosiaan tuo, eikä ankarampi seula nuorten liikennerikkomuksille, niin osaat myös perustella, miksi mopoautot sallittiin yleiseen liikenteeseen.
    Tiedä häntä osaanko, mutta EUlla lienee osuutensa, käsittääkseni kevyet nelipyörät ovat euroopassa kaipaamiasi hitaita eläkeläisten "autoja" maaseudulla. Niillä ei tietenkään saa kulkea moottoritiellä. Luulisin, että trafi seuraa tarkasti, tuleeko mopoautoista vastaava ongelma yleisillä teillä. Mitäs ne olivat muuten ne nelipyöräiset mopot, joilla kuljettiin jo vuosia sitten?

  25. #85
    Liittynyt
    04/2006
    Paikkakunta
    Pori
    Viestit
    5.580
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Pysähtymisessä rajoittava tekijä on massa ja nopeus, ei renkaan koko tai niiden lukumäärä.
    Ei oo ihan noin yksoikeeta.
    Hyvä prätkä häviää perheautolle jarrutusmatkassa mennen tullen.
    TM testasi tämän taannoin, kun prätkän jarrutusmatkasta on monella se luulo, että pesee auton.
    Prätkää ajoi ammattilainen.

    Smo: autojen peräänajoherkkyyttä voi lisätä myös sun jarruvalojen puute?
    Kaar ittelles vaa

  26. #86
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    394
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Tuo voisi olla vaikka lääkärin arvioitavissa, koska se kuskille annetaan.


  27. #87
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    1.342
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kooki Katso viesti
    Tieliikennelaki
    73 § Terveydentilan valvonta

    *facepalm*

  28. #88
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kooki Katso viesti
    +1

  29. #89
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Kampi, Hellsinki / Bond, Esbo
    Viestit
    8.107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka L Katso viesti
    Smo: autojen peräänajoherkkyyttä voi lisätä myös sun jarruvalojen puute?
    Ei paljoa auta kun kelillä kuin kelillä ajetaan perseessä kiinni eikä aatella mitä tapahtuis jos fillarilla kaatuis jääränniin..

  30. #90
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    2.917
    Kun auto on tarpeeks lähellä kaatuu suoraan konepellille
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •