Näyttää tulokset 1 - 30 / 30

Aihe: Etuhaarukka hybridiin joustohaarukan tilalle

  1. #1

    Etuhaarukka hybridiin joustohaarukan tilalle

    Terve,

    Eka viesti hyvälle foorumille!

    Teen työmatkapyöräilyä n.20-40 km päivässä, ristiin rastiin Helsinkiä. Pyöränä on toiminut nyt kuuden vuoden ajan hybridi Trek 7200, johon olen kovin tykästynyt. Tänä syksynä ajattelin kokeilla ajaa pidemmälle syksyyn ja talveen ja sen sijaan että hankkisin uutta pyörää vielä, haluaisin keveästi modata tätä vanhaa sotaratsua. Klossipolkimet, tavarateline, kapeammat renkaat, mäkikahva/rannetuki-tyyppistä hommaa pyörässä jo on mutta nyt haluaisin löytää vaihtoehdon tuolle etujoustohaarukalle, joka nykyajossa on turhanpäiväinen.
    Eli hakusessa hyvä ja järkihintainen (onko sellaista?) joustamaton etuhaarukka em. pyörään. High endiä ei tarvitse olla mutta kulutajaluokan paremmasta päästä.

    Onko jotain muuta, jota ympärivuotiseen ajoon pitäisi huomioida tota pyörää tai hybridiä silmälläpitäen? Leveämmänpuoleiset nastarenkaat kaiketi? Levyjarrujahan tossa ei ole, ja sellaiset kaiketi talviajossa ovat kovaa valuuttaa? Mikä voisi olla hyvä hankinta?

    Pyörässä kyseessä siis tällaiset speksit: http://www.roadbikereview.com/cat/la...4_5672crx.aspx
    Sillä erotuksella että takavaihtaja on tätänykyä Deore XT.

    Kiitokset ajatuksista ja vinkeistä!

    Ubi

  2. #2
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    Taka-Töölö
    Viestit
    2.450
    Sama projekti päällä. Olen ymmärtänyt, että olisi suotavaa pitää mitta etuakselista kruunuun (siihen, mistä ohjainlaakeri alkaa) suunnilleen samana, ettei tule pahaa etukenoa ja mene pyörän geometriat aivan sekaisin. Eli esim. omassa hypriidissäni olen mitannut tuon matkan olevan noin 44,5 cm. Minäkin tarvitsisin v-jarrutapit, joten valikoima harvenee entisestään. Tällä hetkellä olen erilaisten ebay-viritysten ohella lähinnä tällaisen tilaamista: http://www.carboncycles.cc/?s=0&t=2&c=92&p=203& Tai kuitusena: http://www.carboncycles.cc/?s=0&t=2&c=43&p=1058&

    mutta seuraan mielenkiinnolla, mitä muut ehdottelevat..
    Ilo ilman pyörää on teeskentelyä..

  3. #3
    Liittynyt
    01/2005
    Paikkakunta
    Ahvenanmaa
    Viestit
    2.236
    No voit ainakin etujarrua muuttaa levyjarrumalliseksi jos ostat sellaisen haarukan jossa on sekä v-jarrutapit että levyjarrukiinnikkeet. Jos on levy + levykiekko, jarrusatula + jarrukahva vaijereineen (tai hydrauliputkineen) niin äkkiä sen levyjarrun siihen eteen saa laitettua.

    EePee on oikeassa että pitää valita sellaista haarukaa joka ei muuta pyörän geometriaa liikaa.
    Jos on mahdollista kokeilla mitä muutama sentti lyhyempi tai pitempi haarukka tekee ajo-ominaisuuksille voisi olla hyvää kokeilla. Lyhyemmällä kammet ja polkimet ottavat herkemmin kiinni tienpintaan kaarteissa ja pitempi haarukka taas nostaa koko pyörän painopistettä korkeammalle ja saattaa muuttaa ajo-ominaisuuksia "huterammiksi".

    Jos ei tarvitse ihan "HiFi:ä" löytyy ehkä esim GT:n jäykkiä haarukoita V-jarruille etujoustogeometrialla aika halvalla. Minä ostin sellaisen joka oli pyörästä otettu pois koska ostaja oli asentanut joustohaarukan jo pyörän oston yhteydessä.

    Talviajoa ajatellen haarukassa pitää olla tilaa paksummille kumeille ja ehkä sais jopa olla kiinnikkeet lokasuojia varten koska loskakelillä on kivaa ettei saa niin paljon lumi/hiekka/tiesuola roisketta jalkoihin, silmiin ja pyörän runkoon.

  4. #4
    Liittynyt
    11/2005
    Viestit
    1.753
    Itse vaihdoin 26" fillarin joustohaarukan jäykkään versioon ja se paransi fillarin ominaisuuksia työmatka ja kaupunki käyttöön, jossa joustosta ei ollut oikein mitään iloa. Itselle sopi fillariin Salsan etuhaarukka juuri sopivasti juuri tuo akseli-kruunu mitan vuoksi.

    Salsan ja Surlyn jäykät haarukat on ainakin minusta hyvä laatuisia ja hinta satasen paikkeilla. Esim bike-componensilta Saksasta saa noita. Ehkä myös joku kotimainen kauppa pitää noita varastossa. Foxomp:n sivuilla näyttävät mainitsevan, että heillä on varastossa "laaja valikoima All City Cyclesin runkoja ja haarukoita". Tuoltakin voi yrittää katsella sopivaa jäykkää haarukaa.

    Talviajossa renkaiden leveydestä ei välttämättä ole iloa. Kapea rengas menee lumen läpi pitävään pintaan ja on kevyehkö polkea. Leveä rengas pysyy joskus lumen päällä ja joskus ei, joten polkeminen on joskus raskaampaa.
    Suomen suomalainen

  5. #5
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    361
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ubiquity Katso viesti
    nyt haluaisin löytää vaihtoehdon tuolle etujoustohaarukalle, joka nykyajossa on turhanpäiväinen.
    Mitään käytännön hyötyä tuolla vaihdolla ei saa, jos nykyinen haarukka ei ole rikki. Mutta eihän harrastuksen aina tarvitsekaan vain faktoihin perustua.

  6. #6
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Kruununhaka
    Viestit
    342
    Kona project 2 (P2) haarukoita on saanut halvalla esim crc:ltä, just nyt ei kyllä näyttänyt olevan. Kysäise joltain Konamyyjältä.

  7. #7
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.917
    Mulla on ollut useamman vuoden työmatka-ajossa samanlainen trek 7200 hybridi, ilmeisesti vaan muutaman vuoden uudempi. Vaihdoin joustokeulan tilalle raa'asti jäykän teräshaarukan.
    Ainoa asia, mikä tuossa vaihdossa olen huomannut haittaavan, on keskiön tippuminen alas, jolloin polkimet nappaavat välillä maahan, aiheiuttaen pieniä tilanteita.
    Pyörä kevenikin huomattavasti tuolla vaihdolla.

    Tälläinen viritys

  8. #8
    Liittynyt
    11/2010
    Viestit
    119
    Mites olis Planet X:n hiilikuituinen Uncle john canti-kiinnikkeillä? Painoa 710 g ja hintaa 125€.

  9. #9
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    keskuspuiston kupeessa
    Viestit
    1.544
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Atro Katso viesti
    Mites olis Planet X:n hiilikuituinen Uncle john canti-kiinnikkeillä? Painoa 710 g ja hintaa 125€.
    tuota meinasin myös ehdottaa, sillä kuvan perusteella näytti että cyclocross haarukkaan vaihto olisi järkevää,

    siis gooooogleta carbon cyclocross fork...rigid carbon trekking fork ja gabel vaihtoehdot myös...

    alla olevasta linkistä selvenee miten se haarukka mitataan, hitusenhan tuo joustohaarukka ajajan painosta lyhenee, mutta ei paljoa? huomioi myös tuo rake eli kuinka paljon akselin kiinnityskohta on eteenpäin haarukan varren keskiviivasta (hyvä olla suunnilleen entiatä mittaa jos ei halua ohjausta muuttaa, ja tietysti varren halkaisija olkoon entinen , eikä esim eri kokoa ylä ja alapäästä)

    http://www.pro-bikegear.com/publish/...seatposts.html

    Ja jos halpa teräshaarukka käy niin vaikka roseversandilta löytyyn parilla kympillä
    timoe muokkasi tätä : 29.08.2012 at 19.21
    Huonoilla teillä tarvitaan paksut kumit.

    Oli pyörä sitten kuitua, titaania tai terästä,
    niin kuntoni on perästä.

    Last man out of the water.

  10. #10
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    8
    Tossa olis yks vahtoehto, tehty just tota varten, ei oo kallis eikä kovin kaunis mutta ajaa asiansa.
    http://www.bike-components.de/produc...ng-Gabel-.html

  11. #11
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rantanr Katso viesti
    Mitään käytännön hyötyä tuolla vaihdolla ei saa, jos nykyinen haarukka ei ole rikki. Mutta eihän harrastuksen aina tarvitsekaan vain faktoihin perustua.
    Haluatko avata vähän selkeää mielipidettä? Kaikki oppi olis kotiinpäin.

    Oon järkeillyt tuota vaihtoa itselleni sillä, että jotenkin nyt ei mäessä tee suuresti mieli nousta satulasta. Vaikka jousitus on tällä hetkellä tiukin mahdollinen, syö se silti nousussa vauhtia tolla pienellä pumppauksella. Toki kai tää ois eliminoitavissa aina paremmalla ajotekniikalla, tai ainakin sillä ettei painopistettä siirtäis sen enempää käsille kuin satulassakaan poljettaessa.

  12. #12
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    361
    Niinpä tietysti, noin vanhassa joustokeulassa ei ole lukitusmahdollisuutta. Varmasti ylämäessä häviät monta sekunttia. Jos matkalla on paljon mäkiä, sekunnit kasvavat minuutiksi. Onko sillä minuutilla käytännön vaikutusta mihinkään, en ota kantaa.

  13. #13
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rantanr Katso viesti
    Niinpä tietysti, noin vanhassa joustokeulassa ei ole lukitusmahdollisuutta. Varmasti ylämäessä häviät monta sekunttia. Jos matkalla on paljon mäkiä, sekunnit kasvavat minuutiksi. Onko sillä minuutilla käytännön vaikutusta mihinkään, en ota kantaa.
    Joo tosiaan, ei ole lukitusmahdollisuutta. Ja minuuteistahan tässä puhutaan, mutta kuten sanoit, harrastuksen ei tarvitse perustua välttämättä faktoihin.

  14. #14
    Liittynyt
    03/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    4.440
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ubiquity Katso viesti
    Levyjarrujahan tossa ei ole, ja sellaiset kaiketi talviajossa ovat kovaa valuuttaa? Mikä voisi olla hyvä hankinta?
    Levyjarruja varten pitää olla rungossa ja haarukassa olevien kiinnikkeiden lisäksi myös navoissa kiinnikkeet levyille. Veikkaan, että pyörässä ei nykyisellään sellaisia ole. Uudet navat tai kiekot lisäävät rahankulutusta aika huomattavasti.

    Jos jäykän haarukan laittaa, sen olisi hyvä olla aika lähellä nykyhaarukan pituutta "axle to crown". Ei pidempi, muttei mielellään paria senttiä enempää lyhempikään, ellei halua pyörän käyttäytymisen kovin paljon muuttuvan.

    "it IS possible that you are faster or slower than anybody else who is having at least as much if not more or less fun"

  15. #15
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    402
    Vaihdoin joskus hybridiin jäykän haarukan tilalle joustomallisen. Keula nousi jotain 10 senttiä mutta ajettavuus säilyi varsin samana. Varmaan joku hifisti huomaa pienen eron, ohjaus on aavistuksen laiskempi kuin ennen.

    Kait vaihdon voisi tehdä toisinpäinkin, joustohaarukan tilalle jäykän. Mitään järkeä sellaisessa ei ole.

  16. #16
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timppa_234 Katso viesti
    Kait vaihdon voisi tehdä toisinpäinkin, joustohaarukan tilalle jäykän. Mitään järkeä sellaisessa ei ole.
    Perusteluja kiitos!

    Oisko järkevämpi sitten hankkia alkuperäisen haarukan tilalle jousto jossa tarvittaessa jouston saa lukitettua?

  17. #17
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    361
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ubiquity Katso viesti
    Ja minuuteistahan tässä puhutaan,
    Tuntuu epärealistiselta, jos keulan vaihdolla kuvittelee saavansa minuuttien aikasäästöä 20-40 km kaupunkipyörittelyssä.

    Ajelen omaa 20-30 maantiefillarilla ja 29erilla. Molemmilla matka kulkee mukavasti eikä matka-ajassa oleellista eroa ole. Tänä aamuna ajoin 29erilla kokeeksi keula notkuvana. Perstuntumalla heittäisin, että matka-aikaa tuli lisää puoli minuuttia. Matkalla on yksi nousu, jossa tekee mieli nousta putkelle, mutta ihan hyvin se istumallakin nousee.

    Järkeä keulan vaihtamisessa on, jos siitä saa hyvän fiiliksen.

  18. #18
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rantanr Katso viesti
    Tuntuu epärealistiselta, jos keulan vaihdolla kuvittelee saavansa minuuttien aikasäästöä 20-40 km kaupunkipyörittelyssä.

    Ajelen omaa 20-30 maantiefillarilla ja 29erilla. Molemmilla matka kulkee mukavasti eikä matka-ajassa oleellista eroa ole. Tänä aamuna ajoin 29erilla kokeeksi keula notkuvana. Perstuntumalla heittäisin, että matka-aikaa tuli lisää puoli minuuttia. Matkalla on yksi nousu, jossa tekee mieli nousta putkelle, mutta ihan hyvin se istumallakin nousee.

    Järkeä keulan vaihtamisessa on, jos siitä saa hyvän fiiliksen.
    Hyvä pointti.
    Ja tosiaan, tässä tapauksessa noi minuutit eivät merkkaa, matka taittuu jo nyt ihan riittävän ripeästi.
    Kyseessä enemmän fiilisjuttu ja se, että olisi kiva tutustua nykyisellä tekniikalla ajotuntumaan kovalla keulalla. Helpottaisi ehkä seuraavan pyörän hankintaakin.

  19. #19
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ubiquity Katso viesti
    Hyvä pointti.
    Ja tosiaan, tässä tapauksessa noi minuutit eivät merkkaa, matka taittuu jo nyt ihan riittävän ripeästi.
    Kyseessä enemmän fiilisjuttu ja se, että olisi kiva tutustua nykyisellä tekniikalla ajotuntumaan kovalla keulalla. Helpottaisi ehkä seuraavan pyörän hankintaakin.
    Jos joustohaarukkaa ei viitsi huoltaa niin voi olla fiiliksen lisäksi myös turvallisuusjuttu. Jäykkässä haarukassa ei tarvise suuremmin pelätä haarukan rikkoontumista. Ajountuma on varmasti tarkempi(verrattuna huonoon joustokeulaan) ilman joustoa. Pääsee hyppimään rotvallien yli paremmin kun ei ole joustoviivettä jne. Jos joustolle ei ole tarvetta niin ehdottomasti jäykkä keula tavalle eikä lukittavaa joustokeulaa. Keulaan lisätty jousto lisää sekä keulan hintaa että painoa. Kaupungissa paras jousitus on sopivat renkaat. Jos haluaa/ehtii köyhäillä niin kierrätyskeskuksesta saa etuhaarukoita vitosella, jos laskee ajalleen arvoa tai haluaa pyörän tyyliin sopivan keulan nettikaupasta valikoitu saattaa olla parempi vaihtoehto.

  20. #20
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    262
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti timppa_234 Katso viesti
    Kait vaihdon voisi tehdä toisinpäinkin, joustohaarukan tilalle jäykän. Mitään järkeä sellaisessa ei ole.
    Järki on tietysti miettijän aivoissa, mutta jos pyörässä on painava ja mahdollisesti jo vähän kulmikkaasti toimiva vanha joustohaarukka, niin ei se nyt ihan öhlinsin öljyisesti enää syö epätasaisuuksia. Sitten voikin kysyä että mitä hyötyä sitä painoa on roudata mukana? Toinen näkökulma on, että ajelin tuossa eräänkin työmatkan foxin RL -keulalla joka kaiketi on tuollaista hyvää keskitasoa ilmakeuloissa, ja siis tavallaan toimiva ratkaisu, mutta siitä oli minulle ainakin maastoajon ulkopuolella aika marginaalisesti mitään iloa. Riittävän isot, laadukkaat ja sopivan pehmeät renkaat riittää jo aika pitkälle tuossa kaupunkiympäristössä. 50mm renkaat syö jo nyrkinkokoisetkin kivet aika kivasti.)

    Eli jos se vanha keula on lopussa jo, niin vaihto kevyempään jäykkään on kaiketi pelkkää parannusta, ja arviolta suuruusluokan halvempi proggis kun hoitaa siihen hyvä joustokeula. Järki siis löytynee taloudesta?

  21. #21
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Uurainen
    Viestit
    230
    Mahtaakohan kierteellisellä ja tuumaisella kaulaputkella löytyä levyjarrulle tarkoitettua haarukkaa ?
    Hupinsa kullakin!

  22. #22
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Hanko
    Viestit
    98
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hupilisti Katso viesti
    Mahtaakohan kierteellisellä ja tuumaisella kaulaputkella löytyä levyjarrulle tarkoitettua haarukkaa ?
    ROSE´n luettelossa on ainakain haarukoita merkillä RST johon ostetaan erikseen kaluaputki, ja nissä on monta eri vaihtoehtoa

    http://fi.rosebikes.eu/

  23. #23
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.553
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rantanr Katso viesti
    Tuntuu epärealistiselta, jos keulan vaihdolla kuvittelee saavansa minuuttien aikasäästöä 20-40 km kaupunkipyörittelyssä.

    Ajelen omaa 20-30 maantiefillarilla ja 29erilla. Molemmilla matka kulkee mukavasti eikä matka-ajassa oleellista eroa ole. Tänä aamuna ajoin 29erilla kokeeksi keula notkuvana. Perstuntumalla heittäisin, että matka-aikaa tuli lisää puoli minuuttia. Matkalla on yksi nousu, jossa tekee mieli nousta putkelle, mutta ihan hyvin se istumallakin nousee.

    Järkeä keulan vaihtamisessa on, jos siitä saa hyvän fiiliksen.
    Kaikki on suhteellista. Itse luulin pärjääväni jousittamattomalla nojapyörällä myös pyöräteillä kun niille oli pakko syksyllä siirtyä kelien liukastuttua liikaa. Viime talvena ei erityisesti ollu ongelmia mutta tänä talvena yhdistelmä tosi jäykkää alumiinirunkoa ja sen penkin kiinnitystä, makaavaa ajoasentoa ja 30mm:n kitkagummia 6bar paineilla tuotti joka lenkillä sen verran iskua selkään ja käsille ettei ajaminen oikein maistunut.

    Kunnes tulin järkiini ja rakensin täysjousitetun (maasto-) nojakin jolla ajaminen on noissa roudan raidoittamissa asfalttipinnoissa pelkkää juhlaa ja ihan kaikkialla muuallakin jossa pinta on epätasainen.

    Värkki painaa toki melkein tuplat kuin tuo talvikäyttöön kesytetty maantie hirmu mutta ei haittaa. Väitän että jos mut laitetaan ajamaan "rennolla fiiliksellä" paikallisille pyöräteille 20-30 kilsan pätkät niin jousitetulla ajan sen varmasti nopeammin kuin jousittamattomalla. Vaikka alla olis samat kiekot ja gumit. Sen verran rennompaa on meno, jos mitataan ketutuksen ja keskisykkeen pohjalta siis.
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  24. #24
    Hei, käynnistelen omaa 'jäykkä etuhaarukka hybridiin'-projektiani. Minulla on työmatkakäytössä vuonna 2006 hankittu Nishiki Cross Hybrid 405 (lähes vastaavasta fillarista löytyy kuva esim. täältä: http://www.huuto.net/kohteet/ale-nis...yora/272789586), jonka parhaat päivänsä nähneestä joustohaarukasta haluaisin eroon. Olen ajatellut tilalle jäykkää MTB- tai trekking-haarukkaa, googlailujen perusteella esim. Carbon Cyclesillä saattaisi olla sopivia vaihtoehtoja. Tällä hetkellä minulla on ohjaustangossa Speedlifter-pikalukko, tietääkö joku miten se pitää huomioida haarukanvaihtoprosessissa? Entä onko ohjainlaakeri täysin siirrettävissä vanhasta haarukasta uuteen, vai pitää haarukkaa tilatessa osata tilata myös muita osia? Oon ihan aloittelija korjaushommissa, joten tietävämpien neuvot olisivat arvossaan.

  25. #25
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    19
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ubiquity Katso viesti
    ...kuuden vuoden ajan hybridi Trek 7200...Eli hakusessa hyvä ja järkihintainen (onko sellaista?) joustamaton etuhaarukka em. pyörään.
    Oma työratsu on Trekin 7500FX vuodelta 2005. Aiemmin kesällä vaihdoin siihen Kinesis Crosslight -aluhaarukan, jolla hintaa oli n.80€. Trekin pois otettu hyppykeppi painoi n. 2.6kg (!), ja kun uusi oli alle 800g, tuli samalla kivasti (kilo)gramman viilausta. Erikoisinta ehkä oli, että vanhalle keulalle löytyi halukkaita ostajia tori.fi:n kautta ja laski ennestäänkin hyvää €/g -suhdetta. Lopputulos tyydyttää.

  26. #26
    Nyt olisi taas uudella jäsenellä vastaava ongelma kuin viestin aloittajalla eli pitäisi vaihtaa hybridin joustokeula kiinteään. Pyöränä on Univega CR-7200 28" renkailla ja Promax mekaanisilla levyjarruilla. Olen yrittänyt etsiä pyörääni sopivaa kiinteää keulaa, mutta menee pää sekaisin vaihtoehtoja katsellessa. Osaisiko joku auttaa mistä saisi hinta/laatusuhteelta hyvän keulan alle 100 euron hintaluokassa joko suomesta tai ulkomailta?

    Tässä olisi vähän speksejä mitä mittailin alkuperäisestä haarukasta:
    - Kiinnitys kierteellä
    - Kiinnitysosan paksuus 28,6mm = 1 1/8 tuuma
    - Kiinnitysosan pituus 185mm
    - Haarukan kokonaispituus 66cm
    - Kiinnitys levyjarrulle

    Muuta en osannut ottaa huomioon, mutta löytyisikö näillä tiedoilla pyörääni sopiva keula?

  27. #27
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    282
    1 1/8" kierteellisiä levarikeuloja ei kyllä hirveesti näytä olevan tarjolla mutta tollanen osu silmään eBaysta. 260 mm steerer ja 90 mm kierteitä mutta näyttävät mainostavan lyhennystä ja kierteytystä lisähintaan. 415 mm axle to crown voi olla vähän huono törkätä tuon joustokeulan tilalle jos tuo ~475 mm AC (66 cm -185 mm) pitää paikkansa mutta vaihtoehdot taitaa olla vähissä.

  28. #28
    Kiitos tuosta linkistä. Vähän jo tunsin itseni tyhmäksi kun sopivaa keulaa ei löydy, mutta tarjonta onkin kovin vähäistä. Täytyy vielä tarkastaa mittasinko oikein tuon AC:n. Vähän lyhempi keula voisi olla, mutta 60mm on ehkä liikaa.
    Miten iso homma olisi vaihtaa tuohon A-head tyyppinen keula? Tarvitseeko vaihtaa muuta kuin laakerit ja ohjain kannatin?

  29. #29
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Hel
    Viestit
    1.121
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vaseliini Katso viesti
    Tossa olis yks vahtoehto, tehty just tota varten, ei oo kallis eikä kovin kaunis mutta ajaa asiansa.
    http://www.bike-components.de/produc...ng-Gabel-.html
    Itselläni on tuon 26" versio kauppakassipyörässä. On sitten todella kankea.
    Vannejarrutappien tyviosan paksunnos on myös n 2,5 mm liian pitkä mikä johtaa siihen etteivät ainakaan Simpan jarrulänget mahdu pohjaan saakka. Jarrut kyllä toimivat jotenkuten.

    BK muuten kommentoi reklamaatiooni jotta on vahingossa maalattu liian paksusti. Juu, ei ole..
    Enimmäkseen vaaraton.

  30. #30
    Liittynyt
    10/2008
    Paikkakunta
    tre / pori
    Viestit
    605
    tätä lukiessa tuli mieleen oma joustokeulani joka tuli haltuun. Keula on Manitou, myyjän mukaan hyvin vähän ajettu. Rengas on 26" ja silmämääräisesti sinne mahtuisi isompi rengas jos vaihdan jäykän keulan. Joustolle ei ole tarvetta, ajo on hyvin pientä, kauppakassia cityssä. Osaako joku heittää suuntaa mitä tollaisesta Manitousta voisi alarajalla pyytää Tori.fi:ssä. Toisaalta takana ei ole niin paljon ilmavaraa eli miten homma toimisi jos kiekot olis erikokoisia.

Bookmarks

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •