Näyttää tulokset 1 - 18 / 18

Aihe: Maastopyörä n. 800-1000€

Maastopyörä n. 800-1000€

Olisin maastopyörää hankkimassa ympärivuotiseen ajoon ja budjetin yläraja on n. 1000€. Pääasiassa tulee ajettua pyöräteitä pitkin 10-15 kilometrin matkoja päivittäin. Tärkeintä olisi, että pyörällä pääsisi talvellakin liikkumaan paksummassakin lumessa, kun täällä Rovaniemellä ei pyöräteitä kovin usein aurata. Maastossa ajokin tosin kiinnostaisi. Pitäisikö harkita vain jotain 29" maastopyörää vai kuinka hyvin tuommoisella 26" leveärenkaisella pääsee lumessa? Aikaisemmin on kokemusta vain markettipyörästä, josta ekan kesän jälkeen saisi kaikki liikkuvat osat vaihtaa.

Mittani on 170 cm/58 kg, inseam 79 cm. Mikähän olisi sopiva rungon koko?

Seuraavia olen katsellut:

Radon ZR Race 29er 6.0 999€

Univega Alpina HT-29.3 709€

Univega Alpina HT-29.5 910€

Minkähänlaisia nuo Univegat on verrattuna tuohon Radoniin? Paljonkohan tuon Radonin hinta tulisi olemaan kaikkine veroineen ja lähestyskuluineen? Saakohan mistään enää Radon ZR Race 29er 5.0:aa?

29ereiden geometria saattaa olla aika kankea 170cm kuskille, sitä ainakin kannattaisi harkita. Lumessa suoralla varmasti ihan jees, mutta kannonkierto voi olla veemäistä... tämä perustuu kuitenkin mutuun, muut voinee korjata jos olin täysin väärässä. Kyllä ne 26" renkulatkin lumessa pyörii. Kumiseos on aika tärkeä, pehmokumit pääsääntöisesti muuttuu saippuaksi kylmässä. Eli esim. Maxxiksen 60a toimii talvikelillä. Radoneita saa fillariosa.fi tilattua Saksan hinnoin, sieltä kannattaa Markukselta kysellä vaihtoehtoja ja hintoja.
    Mud, sweat and beers.

Verot? häh?

Osasarjoista, se missä säästät ~80 ostohinnassa euroa häviät satoja euroja euroa osasarjassa.

En nyt heti näe mitään syytä miksi 29er ei sopisi 170 cm pitkälle kuskille, mutta siihen en osaa ottaa kantaa onko tuo 16" Radon sopivan kokoinen ko. henkilölle. Stand-overia ei ilmoiteta, tosin 79cm inseamilla tuskin on ongelma. Vaan mitenkähän tuo 580mm vaakaputki?

Eilisellä porukkalenkillä oli yksi tuollainen Radoni ja olipahan paljon nätimpi luonnossa kuin Bike-discountin kuvassa.

Tällä hetkellä valinta taitaa olla joko 26" Radon ZR Team 6.0 tai Radon ZR Race 29er 6.0. Näyttäisi noissa muissa 29" pyörissä olevan tuo vaakaputki yhtä pitkä tai pidempi. Vähän arvailuksi menee tuo koko sitten. Voisi noita pyörän kokolaskureita koittaa illemmalla, jos se jotain suuntaa antaisi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maseur Katso viesti
    ..Pitäisikö harkita vain jotain 29" maastopyörää vai kuinka hyvin tuommoisella 26" leveärenkaisella pääsee lumessa?..
    Kantavuudeltaan 29"x2.1 Nokian Extreme 294 ja 26"x2.3 Freddies Revenz on melko samanlaisia lumella. Levein 26" nastarengas mitä enää on saatavilla taitaa olla Schwalben ISP. Kesärenkaissa on leveitä malleja jos "kitkoilla" pärjää.
    26erilla ajaa ahtaampaa ja mutkaisempaa spooria, mutta 29er ei tökkää puhkikävellyllä polulla oleviin kuoppiin samalla lailla, pysyy vakaammin uralla.
    26" runko pitää vaan hankkia sellainen johon mahtuu leveämpikin rengas. Kuinka leveä ZR Radoniin menee?
    29" on helpompi, koska leveyttä ei välttämättä tarvitse (tosin mukavaahan se on), kun"jalanjälki" on pidempi.

Haulla löytää Radonista paljon hyvää juttua ja kommentointia eri viestiketjuista.

Mulla sama inseam kuin aloittajalla eli 79cm, pituutta on 172cm. Kesän alusta asti ajellut 18" zr team 6.0 ja ollut erittäin tyytyväinen Pienempi koko saattaisi mennä myös, mutta luulen että ohjaamo muuttuisi liian ahtaaksi ja tuo vakio satulatolppa jäisi lyhyeksi.

Budjettiin kannattaa muuten huomioida myös muut varsinaisen fillarin lisäksi tulevat tarpeet ja tarvikkeet, mikä täälläkin on useissa viesteissä hyvin huomioitu.

Omat mitat on 170cm/78cm. Yksi 29 on ollut tallissa, mutta hävitin kun ei noi vankkurinrenkaat oikein mielyttäneet. Itse olen ajellut 26" yleensä 16" rungolla.
    Tuo runkokoko on ihan makuasia ja kannattaa käydä kokeilemassa 16" ja 18" runkoa miten mielyttää omaa ajotyyliä. Omaan makuun vaan pienempi runko on parempi kun ajelee teknisempää pätkää. Talvella menee leveä 26" rengas ihan hienosti, kun laskee paineita renkaista. Nokian Gazzaloddi 2,3" edessä on ollut ihan ok eikä kirjoittele.
    26 ain't dead.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Vaan mitenkähän tuo 580mm vaakaputki?
    Tuskin on ongelma sekään, allekirjoittanut 173 cm, 61 kg ja inseam 80 cm - toisen pyörän "horisontaalinen vaakaputki" 596 mm ja toisen 590 mm, eikä nuo ainakaan liian pitkiä ole. Hyvin taipui tänäänkin puita kierrellessä.

Näyttäisi tuo Radon ZR Team 7.0 olevan tarjouksessa 899€. Tuo on varmaan sen verran parempi, että kannattaa sijoittaa 100€ enemmän kuin 6.0:aan. Nyt vain pitäisi valita 16" ja 18" rungon väliltä.

Tein vähän tarkempia mittauksia ja laitoin tuonne competitivecyclist.comiin, mutta eipä noista oikein selvää ota.

Measurements
    -------------------------------------------
    Inseam: 78 cm
    Trunk: 57 cm
    Forearm: 35 cm
    Arm: 61 cm
    Thigh: 55 cm
    Lower Leg: 50 cm
    Sternal Notch: 140 cm
    Total Body Height: 171 cm

XC
    Standover Height Range: 29.3 - 29.9inches
    Virtual Top Tube Length: 22.6 - 23.0inches
    Stem Length: 9.2 - 10.8cm
    BB-Saddle Position: 68.5 - 70.0cm
    Saddle-Handlebar: 50.7 - 52.3cm

All Mountain Fit
    Standover Height Range: 29.3 - 29.9inches
    Virtual Top Tube Length: 22.1 - 22.5inches
    Stem Length: 6.7 - 9.1cm
    BB-Saddle Position: 64.0 - 70.0cm
    Saddle-Handlebar: 48.8 - 50.6cm

Itse omaan kropan 173cm/65kg 82cm inseam, ja minulle 18" rungot ovat yleensä merkiltä kuin merkiltä juuri se oikea. Sinun mitoilla voi varmaan jo empiä olisiko se 16" parempi maastossa.

Näyttäisi tuo Radon ZR Team 7.0 olevan tarjouksessa 899€. Tuo on varmaan sen verran parempi, että kannattaa sijoittaa 100€ enemmän kuin 6.0:aan. Nyt vain pitäisi valita 16" ja 18" rungon väliltä.
    Voi harmi kun ei osunut tää ketju eilen silmään Lähdettiin nimittäin Rovaniemeltä just tänä aamuna auton perässä Radonin zr team 7.0 18 tuumaisena ja vastaava naisten malli 15 tuumaisena.. Mies 171cm ja inseam 82cm, tykkää 18 tuumaisesta pyörästään mutta kommentoi minun 15 tuumaista pyörää näppärämmän kokoiseksi ja on horissut että olisi mielenkiintoista ainakin testata 16 tuumaista pyörää. Ite oon testannut tuota 18" rohjoa, kyllä mä oon sillä sinnitellyt vaikeahkoja metsäpolkujakin (itse 155cm ja inseam ihan liian vähän). Menettelee lyhyen ohjaamon ja pitkien käsieni ansiosta... kunhan ei tartte jalkoja laittaa maahan.

Ehkä paras olisi yrittää saada molemmat koot koeajoon.

Päädyin sitten tilaamaan tuon Radon ZR Team 7.0 pyörän 18" rungolla. Kiitos kaikille avusta.

Päädyin sitten tilaamaan tuon Radon ZR Team 7.0 pyörän 18" rungolla. Kiitos kaikille avusta.
    Ei varmastikaan hullumpi valinta! Onnittelut
    Mud, sweat and beers.

Jokin tässä tilauksessa sitten kusi, kun Bike-discount toimitti sen Rovaniemelle postiin eikä Fillariosaan, vaikka nimenomaan valitsin fillariosan sieltä valikosta. Tietääkö joku minkä kokoinen tuo paketti on fyysisiltä mitoiltaan? Itse en ole vielä Rovaniemellä, niin en pääse katsomaankaan. Mitähän työkaluja tuon kasaamiseen tarvitaan?

IncBuff Guest
    Kasaamiseen tarvitsee kuusikoloavaimen.

Jokin tässä tilauksessa sitten kusi, kun Bike-discount toimitti sen Rovaniemelle postiin eikä Fillariosaan, vaikka nimenomaan valitsin fillariosan sieltä valikosta. Tietääkö joku minkä kokoinen tuo paketti on fyysisiltä mitoiltaan? Itse en ole vielä Rovaniemellä, niin en pääse katsomaankaan. Mitähän työkaluja tuon kasaamiseen tarvitaan?
    Kannattaa varmaankin ihan ensin soittaa Fillariosaan ja kysyä miten tehdään. Veikkaisin, että tuohon löydetään jokin järkevä ratkaisu ja maksajaksi joku muu kuin artisti.. ei kun asiakas.
    Mud, sweat and beers.

Kyselin tuossa sähköpostilla, muttei siellä tiedetty tilauksesta mitään. Tarjottiin mahdollisuutta lähettää matkahuollolla sinne, mutta en taida jaksaa enää postista matkahuoltoon sitä raahata. Postista saa kai kotiinkuljetuksen 10,10€ hintaan jos heidän sivujaan oikein luin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •