Näyttää tulokset 1 - 8 / 8

Aihe: Kokemuksia RS Monarch RT3:sta?

Kokemuksia RS Monarch RT3:sta?

Mulla on uudessa mankelissa otsikon mukainen iskari MM tunella. Se tuntuu vähän "tiukalta" eli täysin aukikaan se ei ole tarpeeksi (alku)herkkä. Myyjä sanoi sen vaativan sisäänajoa ja muuttuvan herkemmäksi. Lisäksi se pitää joustaessaan sellaista suhinamaista ääntä, kumiankka ilman pilliä-tyyppisesti. Sagia pidän 30%:ssa koska pohjaamisesta ei tunnu olevan pelkoa ja näin se on vähän herkemmän oloinen. Peruskysymykseni ovat siis:

- onko (RT3) iskarissasi ollut sisäänajovaihe, jonka jälkeen siitä tuli herkempi?
    - pitääkö se em. ääntä?
    - toimiiko ylipäätään kuten haluat?

tattista etukäteen,

-j-

Hommasin tuollaisen keväällä uuteen runkoon ja lievä pettymys oli. Tai suoraan sanottuna aika järkyttävä tapaus. Tunen valitsin runkoon vielä hieman alakanttiin ja silti (sisäänpäin) vaimennuksia tuntui olevan aivan liikaa. Ei se sisäänajolla miksikään muuttunut, miksi edes muuttuisi? IFP painetta muuttamalla (tarvii adapterin iskaripumppuun) muuttui vähän paremmaksi. Tiputin about 200psi:n tuntumaan. Plussana RS:ään löytyy hyvät ohjeet huoltoon ja mukana tulee tiivistesarja. Varmasti simmittämällä olisi tuosta saanut paremmin toimivan ja tätä pitääkin jossain välissä koittaa. Nyt fillarissa ollut Pushattu RP23 ja jos sitä vertaa tuohon RT3:een niin ei mielellään enää tuota RT3:sta laita takaisin kiinni. Verkon painoksi ehkä.

Meta 5:ssa ollut RT3 nyt vuoden verran.
    Päinvastaisia kokemuksia kun aikasemmat puhujat.
    Sag:iä olen pitänyt 15%. Takapyörän pito on loistava. Mitä enemmän vauhtia niin sen paremmin toimii. Pohjaamista ei tarvitse pelätä ja mun mielestä se on myös alkuherkkä.
    Mulla on high volume malli, en tiedä miten paljon se vaikuttaa asiaan.

Parin täysjouston jälkeen jäykkäperällä ajaessani huutelen nyt vieraisiin pöytiin eikä tääkään mitenkään mun ydinosaamisaluetta ole... Bike-lehdessä oli taannoin tarinaa RT3:n tuunaamisesta, testirunkona oli Ghost amr 120 milliä joustava. Siellä Rokkarin iskariguru paikallisen tunturin juurella aukoi iskareita ja simmitti ja sun muuta viritystä teki. Testikuskit olivat ihan tyydytettyjä. Lehti toki löytyy kuhan viitin hakea ja luulisin että Suomen gurut pystyy ihan samaan. Tuo iskaritekniikka tuntuu olevan aika monitahoista, ei vähiten riipu takajousituksen ratkaisumalleista. Kuskin paino ynnä moni asia.. MBA:lehessä oli taannoin minusta valaiseva tarina eri jousitustyypeistä, kirjoittajana kukapas muu kuin Richard Cunningham joka vaikuttaa nykyään Pinkbiken nettilehessä.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Sitä mäkin vähän uumoilen ettei se ajamalla muutu, mutta kokeillaan, ei viitti heti uutta pyörää telakoida. Tuunaukset saa kuitenkin odottaa huoltoväliä, ei se niin paha ole, ja silloinkin on syytä keskustella myyjän kanssa, että kenelle siitä kuuluu vastuu. Mitähän tuosta IFP paineiden muutoksesta veloitetaan alan puljussa, itse en arvaa siihen lähteä? Ja onko se fiksu tuunauskohde yksistään, ilman muita "pushausjuttuja"?

Felt Virtue Ltd runkosetin (valmiiksi ko. runkoon tuunattu?) iskari pelasi muuten todella hienosti, mutta jo 300 km jälkeen alkoi liukupinta olla selvästi ruvella. Mahdollisesti lastua tiivisteiden raossa tms., ei tutkittu sen enempää, vaan lähti suoraan takuuhuoltoon/vaihtoon Tahkon jälkeen. En ole vielä saanut palautetta mahdollisista löydöksistä, odottelen korjattua tai korvausiskaria saapuvaksi.
    MTB-Turun lenkit to klo 18 parillisina viikkoina Itäharjun Prisman tolpalta ja parittomina Impivaaran palloiluhalleilta

Sama suhina ääni myös mulla scalpel 29:ssä. Muuten täysin tyytyväinen ja toimii mielestäni jopa paremmin kuin 26 täpärin rp23. Oiskohan isopyörän ansiota? Kuskikin tosin alle 70 kg.

Itse tiputin kanssa omassa RT3:ssa IFP paineita 220psin tuntumaan ja toiminta "jouhevoitui" huomattavasti. Aiemmin iskari tuntui melko jäykältä, etenkin alkuherkkyyttä ei ollut omaan makuun riittävästi. Eli omassa installatiossa tuo IFP paineiden pudotus paransi iskarin toimintaa merkittävästi. Operaatio oli todella helppo (alle 5min), kunhan on se sopiva suutin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •