Näyttää tulokset 1 - 11 / 11

Aihe: Suosituksia työmatkapyöräksi

Suosituksia työmatkapyöräksi

Hei, olen ajatellut ostaa työmatkaa varten pyörän ja kesällä on muutenkin mukava pyöräillä. Matkaa työpaikalle on suhteellisen paljon n. 20km yhteen suuntaan. Olen katsellut pyöriä hintaluokassa korkeintaan 400-500e eli ihan peruspyörää, mutta en näistä nykypyöristä hirveästi tiedä ja sen takia haluaisin vähän kokeneemmilta kuulla neuvoja. Mies siis kyseessä pituutta on 181cm ja painoa n. 97kg. Suht jämäkkää pyörää siis haen, enkä mitään yhden reissun pyörää. Ajoasento on minulle tärkeä selän takia eli suhteellisen suorassa saisi ajoasento olla.

Oisko esimerkiksi näistä mihinkään.

http://www.intersport.fi/fi/tuotteet...-7-vaihteinen/

tai

http://www.intersport.fi/fi/tuotteet...t/2492/castor/

Suosittelen lukemaan ne 30 muuta aloitetta samasta aiheesta, löytynevät helposti. Suurinpiirtein jokaisessa on vastauksena tämä: http://www.bikeshop.fi/Kona_Dew_Plus...DWP/&listpos=4

Tuo siis silloin, jos budjetti hiukan venyy. Jos ei, niin silloin täytyy valita tämä.

Ja luulisin, että lähestulkoon mikä hyvänsä ns. peruspyörä kestää tuon 97 kg.

E: toki noilla ehdottamillasikin pyörillä pärjää, Konat olivat vain oma mielipiteeni.

Laitoin nuo esimerkin pyörät lähinnä sen takia, että sen verran kuitenkin näistä hybrideistä tiedän että uuden karheaa pyörää pitää jonkin ajan päästä kiristellä. Olisi itseni kannalta hyvä, jos osaisin tehdäkkin niille jotain. Peruspyöristä olen sen takia pitänyt, että perus kumin vaihtaminen sun muut on helpompia kuin näissä uudemmissa.

Konan Honky Tonk on halvin tuohon käyttöön sopiva pyörä. Kannattaa kuitenkin satsata vähän enemmän ja katsoa edullisia maantiepyöriä tai crossareita, jos ajat myös liukkaalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kpyora Katso viesti
    Konan Honky Tonk on halvin tuohon käyttöön sopiva pyörä. Kannattaa kuitenkin satsata vähän enemmän ja katsoa edullisia maantiepyöriä tai crossareita, jos ajat myös liukkaalla.
    Ensisijaisesti siis tuo yhdistelmä, vaikka kai maantiepyöräänkin jotkut jäänestorenkaat saa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnFr Katso viesti
    Suosittelen lukemaan ne 30 muuta aloitetta samasta aiheesta, löytynevät helposti. Suurinpiirtein jokaisessa on vastauksena tämä: http://www.bikeshop.fi/Kona_Dew_Plus...DWP/&listpos=4

Tuo siis silloin, jos budjetti hiukan venyy. Jos ei, niin silloin täytyy valita tämä.

Ja luulisin, että lähestulkoon mikä hyvänsä ns. peruspyörä kestää tuon 97 kg.

E: toki noilla ehdottamillasikin pyörillä pärjää, Konat olivat vain oma mielipiteeni.
    Vanhat viestiketjut ovat usein hyödyttömiä, koska ne ovat täynnä toimimattomia linkkejä ja muutenkin vanhentunutta tietoa. Varsinkin tämä laiska tapa "osta tämä tai sitten tämä" eikä edes mainintaa pyörän nimestä muuttuu hyödyttömäksi roskaksi parissa kuukaudessa.
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

Viime vuonna olin aikeissa ostaa myös pyörän ja olen kyllä kuullut tosta kona dew plus pyörästä. Työkaverini kanssa kävimme pyöriä katsomassa ja hän osti Trekin jonkun hybridipyörän. Itselläni oli matka töihin niin lyhyt, että en nähnyt järkevänä ostaa mitään 600-700e pyörää lyhyellä harkinta-ajalla. Varsinkin kun se tulisi ympärivuotiseen käyttöön ja joutuisin sijoittamaan uusiin lukkoihin ja lokareihin jne. Eräs pyöräilyä harrastava kaverini suositteli merida speederin jotain mallia, mutta täällä päin ei sitä merkkiä kaupoissa myydä niin vähän höntiltä ostaa kun ei pääse koeajamaan. Ajattelin mennä tänään katsomaan pyöriä, mutta sen takia kysyin täällä vähän vinkkejä kun tiedän että nämä myyjät puskevat pian mitä sattuun..
    Yksi asia jäi kertomatta on se, että ajan paljon kaupunkiolosuhteissa joissa on monesti korokkeita ja vaihtelevaa päällystettä en oikein usko että maantiepyörä sopisi siihen.

Maantiepyörän ajoasentokaan ei ole mikään mukavan pysty, mitä toivoit aloitusviestissäsi. Etenkin jos joudut ajamaan töihin reppu selässä, pysty ajoasento on minusta parempi.

Koeajelin itse viime vuonna tuota Kona Dewiä, olisko ollut just tuo Plus-versio. Ensimmäisenä totesin, että on se mukavan kevyt! Muutenkin ihan kiva, ei mitään valittamista. Melkein ostin, mutta päädyin sitten kuitenkin vielä remppaamaan vanhaa pyörää.

Sijoita kunnon pyörään, jos sillä meinaat ajella säännöllisesti noinkin pitkää matkaa. On huono ratkaisu pihdata tässä kohtaa, sillä pihtailun seuraukset tuntee sitten allaan joka ikinen päivä. Kyllä meno vaan maistuu paremmalta, kun alla on pyörä mikä toimii niin kuin sen pitääkin.

Jos haluat huolettomia kilometrejä ilman rengasrikkoja, omasta kokemuksesta suosittelen ostamaan saman tien renkaiksi Schwalben Marathon Plussat (talveksi Marathon Winterit). Työmatka-ajelijan ehdoton valinta jos kammoaa rengasrikkoja. Olleet mun fillarin alla jo monta vuotta, eikä ainuttakaan rengasrikkoa. Onhan noita suojattuja kumeja erilaisia, mutta nämä ovat mielestäni parhaat. Vähän raskaat kyllä, mutta käyttöpyörässä se on ainakin mulle sivuseikka.

Kiitoksia kaikista vastauksista. Pyörä tuli ostettua tällä kertaa mukaan ei tullut kona dew plussaa, mutta uskon että pätevä peli on. Katselin kyllä kyseistä pyörää, mutta myyjän suosituksesta päädyin ostamaan Trek 7.3 FX pyörän. Hinnaksi tuli pyörä 599e siihen lokarit, u-lukko ja mittari yht 680e. Valintaan vaikutti runko mikä on trekissä hyvä ja vanteet mitkä olivat paremmat kuin konassa. Ajoasento on hieman matalampi, mutta myyjä kertoi ja uskon sen että pidemmällä matkalla se ei suinkaan ole haitaksi selälle. Tuli tuossa se jo ajeltua kotiin n. 10km ja ero aiemmiin pyöriin on huikea varsinkin ylämäessä sen huomaa. Ei tartte persettä paljon penkistä nostaa, kun pyörä rullaa niin hyvin.

Onnea uudelle pyörälle

Kovaa pyöritystä vain.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •