Näyttää tulokset 1 - 8 / 8

Aihe: MTB kengät -Shimano

MTB kengät -Shimano

Tervehdys,

ensimmäisiä kenkiä tilaamassa/ostamassa xc käyttöön ja sekalaiseen lenkkiajoon. Jyväskylässä hiukan huonot valikoimat tällä hetkellä joten en ole päässyt testaamaan kuin Shimanon MT43 -mallia Intersportissa.

http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=70096

CRC:n sivuja selaillessa ja muita vinkkejä hakiessa törmäsin myös tähän Shimanon M077 -malliin.

http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=55373

Tällä hetkellä clearance offerina samanhintaiset. MT43 oli lestiltään hyvä (kunhan otti normikenkää yhtä kokoa isomman) mutta jotenkin tuntui että pohja voisi olla jäykempikin kun kengillä ei muuten ole tarkoitus kauheasti kävellä. Tuo M077 näyttää hieman kevyemmältä, mutta onko kellään kokemuksia sen jäykkyydestä tai muuten kommetteja kummastakin mallista? Tiedän että kengää ei ehkä sovittamatta kannata ostaa, mutta kiinnostaisi hieman enemmän tuo M077 -malli.

Foorumia tullut selailtua aikas paljon viimeaikoina, mutta kaikki uudetkin kommentit kengän valinnan kriteereihin ovat tervetulleita

Multa löytyy kaapista juurikin tuollaiset valikoimat Shimanoja, eli MT43-"lenkkarit" ja sitten tuollaiset M077-näköiset MTB-popot.
    Linkit kenkiin:
    http://www.spdshoes.org/wp-content/u...MT41_shoes.jpg
    http://clearance.bscbikes.com.au/pro...48521_zoom.jpg

M086 on huomattavasti kapeampi kun tuo lenkkarimalli, joka on niin hyvä jalassa että olen talsinut niillä työpäivätkin töissä
    Ostin viime kesää varten nuo M086:t ensimmäisiksi oikeiksi lukkokengiksi, ja kaupassa sovittaessa koko 39 tuntui sopivalta, varpailla tilaa mutta eivät huljuneet.
    Koko 40 oli aivan mahdottoman ison tuntuinen, ei kesäajokenkiin tarvitse villasukkaa mahtua!
    Tilasin sitten netistä puolta halvemmalla oikeaa väriä olevat.

Kesän ja syksyn ajelin ihan ilman ropleemeja, mutta tänä keväänä kun ensimmäisen kerran ajelin parisenkymmentä kilsaa niillä, tuli jalat
    kovasti kipeiksi ja kengät olivat todella ahtaat.
    Sattumalta törmäsin noihin MT41-kenkiin, joista koko 40 oli juhlallisen tilava ja suorastaan herkullisen mukava jalassa.
    Kaikki eivät noista narumalleista innostu, mutta minulla ei ole mitään niitä vastaan.

Pohjan jäykkyydessä ei suurta eroa ole, mutta tuo M077 ja oma M086 olis kyllä pohjaltaan jäykempi kuin tuo rennompi lenkkarimalli.
    Samanlailla se askellus molemmilla taittuu.

Oman varvastuntuman perusteella täytyy sanoa, että juurikin nuo kaksi mallia ovat erityisesti tuolta kärjen kapenemispuolelta sen verran erilaisia, että jos sovittamati tilaat, lupaan pitää peukut pystyssä kerralla onnistumisen puolesta

Minulta löytyy vanhempi MT42 sekä M087 ja voin noiden osalta yhtyä ylläolevaan et M-sarjalainen on hivenen kapeampi ja pohjan muotoilultaan erilainen kuin MT -> istuu jalkaan kuin nakutettu ja niillä voisi kävellä vaikka päivät pitkät . M-sarjalainen on myös ilmastoinnin osalta hivenen parempi ja taasen sen takia imee myöskin vettä sisäänsä. Kaikista oleellisin ero ehkä itelleni noissa kengissä on ollut tuo kiinnitysmekanismi eli nauhoilla+yhellä tarralla jää kenkä yleensä jotain kohti löysälle ja toisesta tiukalle kun taasen M-sarjalaisen saa kädenkäänteessä sopivalle kireydelle vaikka lennosta.

Olen käyttänyt vanhempaa M076-mallia parisen vuotta ja olen ollut tyytyväinen kyseisiin kenkiin. Malli istuu hyvin omaan jalkaan ja kiinnityssysteemi on yksinkertainen ja toimiva. Pohja ei ole jäykin mahdollinen, mutta hieman pehmeämpi toimii mielestäni paremmin yleiskäytössä ja näillä kengillä on ollut yllättävän hyvä kävellä. Omat ajoni on ajettu päällystetyillä teillä, mutta uskoisin, että toimivat maastossakin. Hintaansa (muistaakseni 49e) nähden ovat palvelleet erinomaisesti ja ostaisin uudestaan. M077 taitaa maksaa kotimaassa about saman verran kuin ulkomailla.

OT: Urheiluvälinehuollosta saattaa tosin saada jotain tai ei mitään (kun ei tiedä onko varastossa ja jollei ole, voi kestää kuukausia vastauksetta..), joten se ei ole "saatavissa" olevalle ihan synonyymi

Mutta joo, minusta MO77 on melko jäykkä ja tukeva kenkä, ei lenkkarin oloinen.
    Kuten useimmat Shimanot, voi valita 1-2 nroa suuremman kuin kävelykengän.
    Minullahan olisi itse asiassa maasturihävityksen vuoksi käyttämätön pari..

Kiitos hyvistä kommenteista,

Olen kallistumassa tuon M077 suuntaan. Sonnet paljonko pyydät omistasi, ja ilmeisesti väri on tuo harmaa? Mulle kävisi koko 42 tai ehkä 43 (jalan koko 41, ja MT43:sta sopiva koko oli 42). Ensviikolle saan paikalliseen Stadiumiin testattavaksi M087 -mallin, mutta kengän hinta 129€, joten hieman kallis ainakin alkuun. Tuntuu että valikoima on todella rajallinen täällä, tosin huomenna tarkistan vielä Suomen Polkupyörätukun valikoiman. (Aiemmin olin unohtanut koko kyseisen liikkeen)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hamaca Katso viesti
    Ensviikolle saan paikalliseen Stadiumiin testattavaksi M087 -mallin, mutta kengän hinta 129€, joten hieman kallis ainakin alkuun.
    Mulla ei ole mitään kytköksiä tähän liikkeeseen, mutta saman mallin hinta on edullisempi. En arvosta liikkeen käytäntöä, jonka mukaan netissä olevat hinnat pätevät vain tilattaessa (liikkeestä ostettaessa eri hinnat). Syyksi ilmoittavat, että kamat tulevat suoraan tukusta ulkomailta tms. Nettiostoihin ei lisätä lähetyskuluja ja se on tietysti aina mukavaa.

Kiitos vinkistäsi OMT. Täytyy tuotakin vaihtoehtoa miettiä kunhan saan koon sovitettua.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •