Sivu 1 / 99 1231151 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 2954

Aihe: Klaukkala ja ympäristö

mutanaama Guest

Klaukkala ja ympäristö

Melko vähän on ollut kirjoituksia tämän alueen maastoista.
    Itse hyrräilen satunnaisen säännöllisesti syväojan metsässä ja lamminsuon pohjoispuolella. Ajettavaa polkua kaiken kaikkiaan joku 15 km. Ei kauhean teknistä, mutta ei myöskään mitään kangasmaastoa, paljon pieniä jyrkkiä nousuja ja pientä juurakkoa.
    Syväojan metsä alkaa hiljalleen olemaan taas ajokunnossa, tosin hämeenlinnantien viereinen ja vähän keskemmällä oleva pellon reunaan vievä ura on melkosta kuraa. Ajettavissa kuitenkin.

mutanaama Guest
    No eipä kummoista vastaanottoa saanut tämäkään thread. Mainittakoon nyt kumminkin, että syväojan kurakot ovat lähes kuivuneet ja polunpohjat kestävät ajelua joka puolella.

Keimolan kaiun lenkki 5km on täysin ajettavassa kunnossa kevyemmälläkin kalustolla, viime ja edellisen vuoden saviylläreistä ei ole muistoakaan jäljellä. Ihan kiva käydä pyörähtämässä suht lyhyen siirtymän perässä. Lenkin varrelta löytyy silloin tällöin pistoja metsään, ettei tarvitse ihan pelkkää latupohjaa ajella.

Jos lähiympäristö tarkoittaisi luoteis-Vantaata.. niin mä oon ajellu siellä Katriinantien ja Tuusulan rajan välisellä alueella + Keimola-Petikko välillä. Siellä on vaan niin paljo sitä helpohkoakin ajettavaa ettei oikein reviiri ole päässy laajentumaan. Eilen olin ensimmäistä kertaa kesäkelillä, kaikki oli taas uutta kun lehti puussa kaventaa polkuja ja kärryteitä verrattuna lehdettömään aikaan.

Jos olis maasturi lähtisin mukaan, muttei ole. Otsikossa olisi hyvä olla joku maastopyöräilyyn viittaava termi niin lökäpöksytyypit löytäs tään helpommin? Katutykeillehän on jo se toinen ketju mikä myös kuoli nopeemmin kuin alkoikaan. Vetäjä päässyt koskaan itte paikalle kun kokoajan oli joko a)muita kiireitä b)jokupaikka särki kropasta. Lähinnä tuo kohta b mikä tökki viime kesänä...

Kah, että tämmöisen laittoi veli Mutis. Hyvähyvä.

Vähän löytyy kesäajettavaa Klaukkalan ympäristössä. Talvella on imo paremmat olosuhteet. Kuivaa saisi ollla kun lenkit väistämättä kulkevat peltojen sivuja tai muuten mutaista uraa. Syväojan suuntaan kulkeva kelkkaura on märällä mahdoton.
    Kalliobaanaa on Vesitornin ympärillä. Hyvä leikkipaikka.
    Haikalasta jokivartta pohjoiseen ja Aittakallion kautta taikaisin, ketunlenkki maston lähellä kulkevan moporadan kautta on meikän vakkari.
    Syrjälän suunta on jäänyt mulle vieraammaksi. Olen siellä pari kertaa ajanut, mutta kovin oli mun makuuni jyrkkää ja hankalaa. Jos jäsen Kapu hereillä niin hän tietänee ehkä paremmat spotit.

Klake - Keimola kiinnostaa kovasti. Onko joku suorittanut mettiä pitkin? Usein laiskana ajan autolla 10km siirtymän Keimolan Kaiun majalle ja siitä sitten prätkärataa ja Petas-Petikkoa jne. Autoton vaihtoehto olisi hyvä.

Kimppa-ajeluehdotelmia? Nyt jo jyrkkä ehkä kaikille suunnitelmille.
    "Kaikista seksuaalisista poikkeavuuksista siveys on kaikkein omituisin"
    Anatole France

mutanaama Guest
    Pakostikin tulee jonkin verran siirtymiä, mutta ehkä kilsan kaks kerrallaan. Esim lähes koko syväojan pätkän voi ajaa maastossa hämennlinnantien sijaan, siinäkin tulee jo epämääräistä maastolenkuraa sen 5-7km. Joku pisto pitäisi löytää klaukkalantielle, josta pääsis kongon kupeeseen prätkäurille. Kaipa tuonne pitäisi mennä avaamaan vanhoja polkuja. Tuskin se maanomistajaakaan haittaa jos jonkun risukon läpi menevän polun siivois ajokuntoon. Sieltä sais sitten uran avattua tornarille asti, ehkä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama
    No eipä kummoista vastaanottoa saanut tämäkään thread. ...
    Kauhian hätäistä johtopäättelyä.... Saha ja sakset reppuun ja sit mennään polkuja hakemaan vaan koska? Löydettäiskö makkurinpaistomestaa?
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

mutanaama Guest
    Makkurinpaistomestahan nyt löytyy aina. Vihaa ei toisaalta tarttis edes lämmittää.

mutanaama Guest
    Tää meni ja osti Marttiinin vyövesurin. Hirmu hieno peli. Tommottinen viissenttinen haapa menee parilla iskulla ilman että joutuu edes ponnistelemaan.

Onk tuo konekaappareille tarkoitettu?

Vesurin materiaalina kumi ja muovi, WTF?
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

mutanaama Guest
    Kovin on kovaa muovia, emmä älynnykkää

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kmw Katso viesti
    ... jos jäsen Kapu hereillä niin hän tietänee ehkä paremmat spotit...
    Tota joo, pitäny koittaa saada kiinni kadotettuu kuntoo. Ei oo edes ehtiny tänne lueskeleen. Mut Syrjälänmäki, Mustamäki ja Pietarinmäki on mun mielestä ihan OK mestoja. Satuttiin just männä viikolla filoileen noilla mäillä Jiipeen kanssa, eikä se pahasti motkottanu.

Tornimäen yli pääsee Palomäelle ja sieltä melkeen tunkkaamatta Konkoonkallioille, jonka jälkeen ollaankin oikeestaan jo Vestrassa. Ihan koko matka ei kyllä taitu poluilla vaan pitää ottaa pikkasen tiestoä avuksi (Konkoontietä Lepsämänjoen yli). Ainakin reitti 2000:lle Vestrasta on ajettava yhteys ja kai sieltä jostain pääsis Kaiun majallekin. Viimeksi yrittäessäni löysin itteni kolopallokentän laidalta...

Toi Haikalasta pohjoiseen ja Aittakallion kautta takas pitäs joskus käydä tsekkaas. Onkos toi kmw:n ketunlenkki siis Sudenkallionmäellä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kapu Katso viesti
    Tota joo, pitäny koittaa saada kiinni kadotettuu kuntoo. Ei oo edes ehtiny tänne lueskeleen. Mut Syrjälänmäki, Mustamäki ja Pietarinmäki on mun mielestä ihan OK mestoja. Satuttiin just männä viikolla filoileen noilla mäillä Jiipeen kanssa, eikä se pahasti motkottanu.
    Jep, oli kyllä hienoo settiä kiitti vaan vielä. Mieleen jäi hienot tekniset osuudet ja maisemat. Matkalla kotiin mietiskelin missä kaupassa myydään kuntoa ja jalkoihin lihaksia? Klakessa on hienoa settiä, suosittelen kyllä.
    -meistä jää vain jäljet lumeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kapu Katso viesti
    .... Onkos toi kmw:n ketunlenkki siis Sudenkallionmäellä?
    Sudentullinmäki
    Anatole France

mutanaama Guest
    Raivasin eilen syväojan hämeenlinnantienvarren pätkän ajettavaan kondikseen ja kävin tänää ajelemassa polut noin muuten läpi. Pariksi tunniksi riitti hyvin ajettavaa.
    Mut voitais lähteä vaikka sitten tornarin korvilta liikenteeseen eksyä vestraan ja tarvittaessa pyyhkästä vaikka keimolan radalle ennenku se kokonaan katoo.

@Jiipee, osta mullekin jos löydät.

Tommonen Tornis-Vestra-Keimola ajo/skouttaus vois olla aika kiva. Mites olis ensi sunnuntai (17.6)? Mä voisin hypätä mukaan Torniksen parkkikselta. Alkupätkä mulla olis jo jotenkin tiedossa, mutta loppu menee sitten oudoille seuduille.

mutanaama Guest
    Mulle sopis sunnuntai iltapäivä, kun on taas jotain kissanristiäisiä, mutta huomenna vois vetää muutaman tunnin vaikka ilta seitsemästä eteenpäin. Lähtö vois olla tornarilta tai sitten syväojalta.

Menkää ja tutkikaa reitti. Mie oon Kainuussa.
    Anatole France

mutanaama Guest
    Töpeksin moottorisahan kanssa, ja pamautin sillä vasemman käden etusormeen. Ei mitään jänne, luu tai nivelvaurioita onneksi, mutta nyt jää maastolenkit reiluksi viikoks vähemmälle. Tikit saa pois vasta 10pv päästä.

Voihan nenä, hyvä ettei pahemmin käynyt. Pikaisia paranemisia ja palaillaan juttuun sitten jussin jälkeen

Jepjep ja parantavia astraalivärinöitä Mutikselle.

Alustava ehdotelma ajosessiosta ma 25.6. Mahtaneeko sopia? Ja oliskohan Marsupilamista oppaaksi tuolloin? Hää kun tuntee KAIKKI paikat.
    Anatole France

mutanaama Guest
    Tänään kävin koemuotoisen lenkuran fillarilla ihan vaan maanteitä pitkin, ja ihan hyvin meni, kunhan kanttarit ylitti yhdellä kädellä. Taitaa olla aika hyvä pk-lenkille pakottaja.

Nyt olisi Mutiksen passeli hetki toipilasajaksi hommata semmoinen kippurasarvinen "terapiapyörä" ja oikeista paikoista sopivasta puristavat kirjavat
    pöksyt ja paidat : ).

Voísin sitten tulla seuraksi terapioimaan.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

mutanaama Guest
    Ei saatana, joku roti.

Onkos täällä suunnitelmia pyörien ulkoiluttamiseksi?

mutanaama Guest
    Olisko huomenna pieni lenkki paikallaan.

Tuanko kapearenkaisen lainaan testilenkille?

Öööh, tota, mä kyllä aattelin joko semmosta pikkuteknistä kalliokruisailua tai sitten savisien pellonpielien koluamista, ne kun ei oo nyt kovin märkiä. Tai sitten melkeen polutonta umpimettää skouttamisen merkeissä. Jos se kapeen raja olis 2" ni sitten 1,95" vois hyväksyä, mutta semmosella absoluuttisen kapeerenkaisella pitää sitten vaihtaa reitti toisenlaiseen

Klo 18.30 Torniksen parkkikselta jonnekinpäin?

mutanaama Guest
    Maasto sopii mulle. Eteen kaposaa ja taakse leveempää. Että näillä mennään.
    @S, ei saa tuoda. Noilla on taipumus tarttua.
    mutanaama muokkasi tätä : 04.07.2012 at 08.23

mutanaama Guest
    Tän päivästä voi hyvällä syyllä kutsua maastolenkiksi, mutta löytyhän se reitti tornimäeltä kongoon. Hetkittäin (95%) siirtymä polku oli ehtinyt kasvamaan umpeen, mutta enskapätkillä pääskin sitten ooteebeilemään. Hyvä Lenkki.

Nii, ja saa näille muutkin tulla.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •