Sivu 50 / 50 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40484950
Näyttää tulokset 1.471 - 1.478 / 1478

Aihe: Mitä söit viimeksi, Vol 2

Aamupuuron ja aamuleivät.

Jotain Rouvan puuhaamaa aasialaistyyppistä suurustettua linssikanakeittoa, mitä syötiin minttuhyytelön kanssa. Mielettömän hyvää, kahiste santsasin.
    cycle to the hills - cycle for your lives

Hernesvelliä savupotkalla höystettynä pröööööööt
    -meistä jää vain jäljet lumeen.

Omenan söin.

Noniin. 2x sian potkaa 2,7 kg (1,99/kg) jysäytin painepadalla atomeiksi. Kintut olivat jääkaapissa ylittäneet bästä före päiväyksen yhdellä ja haisivat jo
    Pesin potkat ja nyljin niiden kauttaaltaan ympäröineen nahan veke ja se haju siirtyikin niiden muassa roskikseen.
    Pilaantuneisuus on aina siinä pinnassa (aluksi), usein pelkkä pesu tekee ihmeitä.
    Ei etelän maissakaan tunneta kylmäketjuja, sielläkin lihat pestään ennen pataa, mitä olen tutustunut.

Ruotsalaiset ovat menneet asiassa jopa pykälän pidemmälle (luonnollisesti!) ja heillä on kansallisherrkuna onkin surströmingar.
    Kyselin niitä joskus Arlandan kalakaupasta(!), mutta myyjä valitteli viranomaisten estäneen niiden myynnin lentoturvallisuuteen viitaten. Viisas päätös

Puolentoista tunnin padatuksen jälkeen (mm. kanelitangolla makustetussa liemessä) poistin niistä luut ja siirsin sisällön 3 ltr pataan, joka tuli kukkutäyteen tiivistä soosia.
    Tarjoilu keitettyjen jauhoisten kuoriperujen porkkanoiden kera.
    Lopputulos älyttömän hyvää, riittänee ensiviikko tuosta, ellei osaa sitten pakkaseen vaihtelun vuoksi.

Kaikkiaan tuosta syntyi 3 ltr pata kukkutäyteen (ylikin) tiukkaa soosia ja hintaa n. 7 € tykötarpeineen, eli jotakuinkin 2,3 €/kg
    Jos tosta on viikoksi niin sehän tekee 0,5 € /nuppi. + perunat toki.

Hyvää ja halpaa, sanoisinko
    cycle to the hills - cycle for your lives

Kaurapuuroa, pari rkl ruislesettä sekä pari rkl raejuustoa sekä pari kauhallista mustikakeittoa höysteenä.

Kaurapuuroa, desi puolukoita ja desi raejuustoa. Maitoa kyytipojaksi. Aamupala jonka syön joka aamu jos olen kotona.

Kaurapuuro toimii aina - ja vegaani voi käyttää kauramaitoa ja vaihtaa raejuuston tilalle jonkun muun proteiininlähteen. (Raejuustossa on muuten yllättävän vähän proteiinia sen maineeseen nähden, mutta onhan sitä vaivatonta käyttää, se sopii lisättäväksi kaikenlaiseen ja menee alas sellaisenakin tai monella tapaa maustettuna.)

Olen siis myös niin sanottu puuroihminen, mutta vaikka minustakin yksinkertainen on usein parasta, olen joutunut huomaamaan että tarvitsen vaihtelua. Kaurapuuron tilalle en tosin kelpuuta kuin tattaripuuron ja senkin vain joskus, mutta muuten olen kauniisti sanottuna ennakkoluuloton kokeilija mutta suomeksi hullu kokki. Tai siis puuronkeittäjä. Tänä aamuna puuron ainesosana käytettiin hummusta(*) ja ihan syötävää, joskin vähän erilaisen makuista siitä tuli. Lenkin jälkeen tiedetään sitten tyhjeneekö lautanen jos puuro on kylmää...

Muutenhan puuron suhteen on ainakin kolme koulukuntajakoa: (1) maitoa vai marjasoppaa tai mehukeittoa, (2) maito tai muu kyytipoika lautaselle puuron sekaan vai lasista juotavaksi ja (3) kyytipojan kanssa tai sellaisenaan eli puuro puurona ja kahvi tai jokin muu sitten. Ja tietysti se kuuluuko klassiseen kaurapuuroannokseen voisilmä vai ei. (Kuuluu ehdottomasti, vaikka se ei minun makuuni olekaan,)

(*) Siis se jauhetuista kikherneistä, seesaminsiementahnasta, sitruunamehusta ja mausteista tehty Lähi-Idän maissa suosittu yleensä sikäläisen leivän kanssa syötävä mössö. Kahdella ämmällä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •