Sivu 4 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 156

Aihe: Cyclocross naiselle

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Onko silmissäni vikaa, vai näyttäisikö tuossa pyörässä olevan halkaisijaltaan erikokoiset etu- ja takakiekot?

Kato uudelleen, pyörä on telineessä takakiekko ilmassa, siitä illuusio

Hyvännäkönen girs Hannem! Tässä tosin näkyy pienin runko olevan 48 cm, onko sun pyörä tehty mittatilauksena tms?

http://www.girs-bikes.com/bikes/g-star-x
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa."

Pitää nyt vielä sotkee tätä ketjua. Mulla on ao. krossari. Olen siihen enemmän kuin tyytyväinen. Vaakaputki (TT horisontaalinen) on sen 52 cm, pienempää kokoa ei mallista ole. Mulla on pituutta 163, inseam 75.
    Ajotuntuma on hyvä sekä maantiellä että maastossa. Sen verran on muutosta tehty jo ostovaiheessa, että ohjaintanko vaihdettiin compact-malliseen 3T:n tankoon. Ja 36 eturattaan vaihdoin 34:een.

HiMa muokkasi tätä : 02.04.2012 at 10.49
    - pyörä kulkee, kun sitä polkee -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    No niinpä on, enpä tuota itse huomannut.

Joka tapauksessa hienon näköinen tuo Hannen pikku-Girs.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Hyvännäkönen girs Hannem! Tässä tosin näkyy pienin runko olevan 48 cm, onko sun pyörä tehty mittatilauksena tms?

http://www.girs-bikes.com/bikes/g-star-x
    Mulla on viime vuotinen runko, varmaan joku jämäkappale No ei sentään...

Suosittelisin tiedustelemaan suoraan putiikista noista rungoista koska mä vaan ajan enkä tiedä mistään mitään.
    -Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähän kompuroottooki-

Täällähän on tapahtunut vaikka mitä. Jostain syystä s-postiini ei ole tullut tietoa uusista viesteistä ja luulin, että keskustelu on hiipunut...

Suosituksia pääkaupunkiseudun liikkeistä ja (kunnon) koeajomahdollisuuksista? Ainakin yksi Itiksessä sijaitseva erikoisliike lupasi viime syksynä koeajoa vain liikkeen edessä olevalle parkkipaikalle. No, toinen kauppa vieressä lupasi jo enemmän, mutta silloin ei ollut pyörissä juurikaan valinnan varaa.

Tämä tuli hankittua vuosi sitten ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Pientä päivitystä tehty kuten polkimet vaihdettu.
    Päästä varpaisiin pituutta minulla on 166 cm ja tuo runko taitaa olla kokoa 48.

Vielä voisin kysyä (jos joku jaksaa vastailla) mielipidettä aika toisenlaisesta vaihtoehdosta, Konan Jake the Snakesta. Sen ulkonäkö näistä urheilullisimmista vaihtoehdoista miellyttää myös.[/QUOTE]

Olen jo monta vuotta ajanut kesällä kaupungissa Jake The Snakella. Ehdottomia plussia ovat olleet lisäjarrukahvat, kaupunkiliikenteessä yllätystilanteet tulevat nopeasti, lisäksi mulla on pienet kädet, ja se jokin ihana keveys, joka tässä pyörässä on kun ajaa vähän pitempää suoraa.

Fillari on muuten alkup. varustein paitsi pakkari siihen on asennettu + lokasuojat ja renkaat vaihdettu slickeiksi. Satula on ainakin tälle naisenahterille ollut mitä mainioin. Fillari painaa 9,5 kiloa, joten nostan sen helposti rappuun tms.

Miinusta annan vähän pitkästä kääntösäteestä.

Olen todella tykännyt pyörästä. Myyjä oli alunperin Kauppaveljet Meilahdessa, vaan kuka myy nykyään Konaa pk-seudulla? Eikä verkkokauppana vaan niin, että voi myös koeajaa. Hinta näyttää olevan 1300-1500 e, mutta kysy vaan reilusta alennusta, ja edellisen vuoden malli on halvempi. Ostaessa kannattaa pyytää mukaan seisontatukia, ketjusuojaa yms. jos sellaisia tahtoo.

Kiitos Ulkokalla, kuulostaa hyvältä. Ja hyvä kysymys, että kuka sitä myy. Se muakin kiinnostaisi.

Mitäs kaikkea muuta pitäisi ostaa tuon polkupyörän lisäksi, ilmeisesti ainakin polkimet, lisäjarrukahvat (mulla on naurettavan pienet kädet), lokarit, muuta?
    Entä onko pyörästä pyydetty hinta se lopullinen vai kuuluuko näissä yleensä tinkiä?

Pinkkiä spessua ei löydy yhtään mistään maailmaltakaan, joten tyydyn paikallisiin vaihtoehtoihin. Cannondale CAADX 105 se taitaa olla. siitä löytyy koko 48 mikä lienee passeli tällaiselle pätkälle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vicina Katso viesti
    Kiitos Ulkokalla, kuulostaa hyvältä. Ja hyvä kysymys, että kuka sitä myy. Se muakin kiinnostaisi.
    Hiljattain Konalaan muuttanut Systems 1 myy Konaa.
    http://www.system1.fi/template.php?y...u=main&lang=fi
    Tarvittaessa vaikka taluttaen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Typykkä Katso viesti
    Mitäs kaikkea muuta pitäisi ostaa tuon polkupyörän lisäksi, ilmeisesti ainakin polkimet, lisäjarrukahvat (mulla on naurettavan pienet kädet), lokarit, muuta?
    Entä onko pyörästä pyydetty hinta se lopullinen vai kuuluuko näissä yleensä tinkiä?

Pinkkiä spessua ei löydy yhtään mistään maailmaltakaan, joten tyydyn paikallisiin vaihtoehtoihin. Cannondale CAADX 105 se taitaa olla. siitä löytyy koko 48 mikä lienee passeli tällaiselle pätkälle.
    Polkimet ja kypärä ovat kaikkein pakollisimmat, noiden avulla pääsee jo polkemaan. Vaihdevipuja pystyy säätämään pienemmille käsille sopivammiksi, SRAMilla ruuvin avulla ja Shimanolla pääasiassa shimmien avulla. Siltikin, lisäjarrukahvoille löytyy oma paikka ja aika, mutta pyörävalintaa en tekisi lisäjarrukahvojen perusteella.

Kannattaa pyytää pyöräliikkeeltä ehdottomasti tarjous, yleensä säästää ainakin pienen summan tai voi saada esim. aiemmin mainitut polkimet ja kypärän samaan pakettiin. Pinkki Specialized on rajoitettu malli. Kannattaa sitten koeajaa Cannondale tarkkaan, esim. 52 cm koko Cannondalessa vastaa noin 55 cm kokoista muiden valmistajien pyörää.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Matsuma Katso viesti
    Hiljattain Konalaan muuttanut Systems 1 myy Konaa.
    http://www.system1.fi/template.php?y...u=main&lang=fi
    Kiitos tiedosta, täytynee joskus käydä vilkaisemassa tuota uutta liikettä, kun tulee säännöllisesti tuolta läheltä kuljettua.

Kiva myöskin tietää, että Konaa myydään yhä jossakin päin pääkaupunkia.
    Speksien sattuessa kohdalle ajetaan speksien mukaisesti. Sateen sattuessa kastutaan.

Konaa saa tietysti Konalasta.
    terv. Jussi

Uusimmassa Fillarilehdessä on mainos Konasta. Hesassa myy Best Brakes Team.
    - pyörä kulkee, kun sitä polkee -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nuubiainen Katso viesti
    Konaa saa tietysti Konalasta.
    Täytyypä pitää tämä sanaleikki mielessä vastaisen varalle.

Mitä mieltä olette Kona Honky Incistä?

http://www.konaworld.com/road.cfm?content=honky_inc#1

^Honky Inc vaikuttaa viksulta paketilta, ja jos haarukoihin mahtuu leveämmät kumit kuin nuo orkkis 28mm niin vielä parempi.
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Mistäspäin kannattaa alkaa miettimään 153cm sisäsauma 68cm naiselle sellaista retkeilyyn sopivaa pyörää? Crossari oli ensin mielessä mutta olisiko esim. Spessun Crux on pienimmässä koossa 510 vaakaputkella ja 725mm standover korkeudella.
    Pienimmässä Surlyn Hrustsevissakin on vielä pidempi effective top tube ja korkeampi standover.

http://www.specialized.com/us/en/bc/...5&menuItemId=0
    http://surlybikes.com/bikes/cross_check

Minnepäin tästä sitten lähtee jos nämä ovat liian isoja molemma?
    Täysjäykkää maasturia kevyemmällä rengastuksella vai jotain aivan muuta?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti piiska Katso viesti
    Mistäspäin kannattaa alkaa miettimään 153cm sisäsauma 68cm naiselle sellaista retkeilyyn sopivaa pyörää?
    Miten olisi Ridley X-bow pienimmässä (41 cm) koossa?

http://www.ridley-bikes.com/pd/fi/en...clocross/X-Bow

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Risto Koivunen Katso viesti
    Miten olisi Ridley X-bow pienimmässä (41 cm) koossa?

http://www.ridley-bikes.com/pd/fi/en...clocross/X-Bow
    Tämä oli myös mielessä mutta unohtui tuosta alkupostauksesta. Standover on kuitenkin 73 senttiä ja sisäsauma 68 onko tässä ongelmaa? Tietty tiellä enimmäkseen varmaan tulee ajetuksi mutta voiko tämä olla ongelma jos kevyttä polkua tms joskus tulisi mentyä?
    Taitaa olla aika rajalliset vaihtoehdot tässä kokoluokassa kyllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti piiska Katso viesti
    Tämä oli myös mielessä mutta unohtui tuosta alkupostauksesta. Standover on kuitenkin 73 senttiä ja sisäsauma 68 onko tässä ongelmaa? Tietty tiellä enimmäkseen varmaan tulee ajetuksi mutta voiko tämä olla ongelma jos kevyttä polkua tms joskus tulisi mentyä?
    Taitaa olla aika rajalliset vaihtoehdot tässä kokoluokassa kyllä.
    Eikö tuo tarkoita suomeksi, että jos putoat satulasta eteenpäin, niin sattuu?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Tätä mä meinasin. Tiellä ei ihan niin pahasti kun maastossa ja tyttösiä ei ehkä kanssa yhtä pahasti kun meitä mutta kuitenkin.
    Vähän tutkimisen jälkeen se on siinä hilkulla että onko tuo 505 vaakaputkikin liian pitkä tuon mittaiselle, mitenhän ridleyn ohjaus toiminee retkiajossa jos stemmi on luokkaa 50mm?

Todettakoon tähän nyt etttä multa löytyy 41 cm x-bow ja X-fire, jos joku haluaa koeajella eikä liikkeestä löydy pyörää koeajoon ni mulle voi heittää privaa
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Halloo halloo Katso viesti
    Tätä minä en vieläkään ymmärrä. Millä ihmeen tasajalka-alastulolla te oikein pannutatte? (Paikallaan seistessä taas on toinen jalka polkimella x cm irti maasta ja pyörän päälle/päältä voi tarvittaessa siirtyä vaikka cx-tyyliin vaakaputkesta välittämättä. Toki liian korkea runko on yleensä samalla myös liian pitkä.)
    Pöysti! Sinä et tiedä, minkälaista porukkaa suomalaisissa lajiliitoissa on. Ju-ma-lau-ta! Ne on valmiit mihin vaan.

Todettakoon tähän nyt etttä multa löytyy 41 cm x-bow ja X-fire, jos joku haluaa koeajella eikä liikkeestä löydy pyörää koeajoon ni mulle voi heittää privaa
    Kiitos, laitetaan talteen takaraivoon

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rituli Katso viesti
    Tämä tuli hankittua vuosi sitten ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Pientä päivitystä tehty kuten polkimet vaihdettu.
    Päästä varpaisiin pituutta minulla on 166 cm ja tuo runko taitaa olla kokoa 48.

Onko rituli millanen ajaaja onko kevyt, mikä satula käytössä? Ultegraa näyttäisi olevan. olen menossa tällä viikolla testiajamaan tätä crosseria ja odotukset on suuret tehdään ehkä jo suunnitelma että kootaan minullekin tämä malli.

Kuten kerroin pyörään olen ollut erittäin tyytyväinen. En vaihtasi enkä antais pois. Pyörä on kevyt ja näppärä, ohjaustuntuma hyvä.
    Satulana tuossa on Prologo zero pas (hiukan kovahko) maantiepyörässä mul on Prologo kappa pas (hiukan pehmeämpi).

Ja pyörä on nätti

Olen nyt yrittänyt kartoittaa mahdollisia pyöriä kolmen seikan perusteella: löytyisi sopiva koko, on myynnissä pääkaupunkiseudulla, hinta alle 1500 euroa. Tässä tulokset:

Urheilullisen näköiset cyclocrossarit:
    Cannondale
    CAADX 105
    Giant
    TCX 1
    Focus Mares AX (koko 50 siinä ja siinä rajoilla)
    Merida Cyclo Cross 3D tai 4D
    Kona
    Jake the Snake
    Rossano
    Cross (eri versioita)
    Specialized (eri malleja, mutta näyttäisi, että kokoja ei ehkä löydy).

Tyylikkäämpää tai retrompaa ulkonäköä puolestaan edustaisivat seuraavat:
    Kona Honky Tonk
    Kona Inc
    Salsa Casseroll
    Salsa Vaya
    Surly Cross-Check
    Pelago Stavanger (koko 51 ehkä liian iso).

Kaipa se sitten pitäisi vain ryhtyä koeajamaan.

Kävin tänään testimässä Kona Jake the Snakea koossa 49. Oli ihan justiinsa passelin kokoinen tällaiselle 165 pätkälle, lyhytraajaiselle naiselle. Taitaapi huomenna lähteä mukaani kotiin, tänään jäi vielä odottelemaan kuivempaa kotiutuskeliä .
    Oli sen verran näppärän oloinen (ja näköinen) pyörä, että kelpaa mulle.

Vaihteet olivat kyllä todella erilaiset kuin mitä olen ikinä käyttänyt, joten niihin tottuminen toivottavasti tapahtuu nopeasti.

Tampereella BikeKingissä oikein hyvä palvelu, sinne tilasivat oikean kokoisen minulle testiin.

Bookmarks

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •