Näyttää tulokset 1 - 22 / 22

Aihe: Joustohaarukka talvipyöäilyyn

Joustohaarukka talvipyöäilyyn

Useampana talvena olen harkinnut joustokeulaa, mutta lumien sulettua asia häviää mielestä. Nyt kuitenkin kevyen liikenteen väylät muistuttavat nupukiveä, kun lämpötilan noustessa pinta pehmeni, jäätyi sitten uudelleen.Talvella kaistat eivät toimi edes niin kuin kesällä, jalankulkijat käyttävät koko leveyttä. Täristää niin, että hartiat tulevat kipeäksi. Auttaisiko joustokeula? Mitä pitäisi ottaa huomioon ennen hankintaa, nimenomaan talvikäyttö silmällä pitäen?

No mikä pyörä sulla on?

ja jos kyseessä ihan basic-maasturi, niin joku basic-kierrejousikeula on varmaan kaiken toimintavarmin kelistä riippumatta..
    Pole, Pole & Pole

TGMTBF / PKK / CCG

Talvi on ohi. Viikon päästä alkaa Maaliskuu. hommaa joustohaarukka kesäksi. Kysys liikkeistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arzgi Katso viesti
    Auttaisiko joustokeula?
    Ei. Pulleampi rengas pienemmällä paineella auttaa.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Muutama vuosi sitten minulla oli Shwalben pehmeäkylkiset nastarenkaat, koitin jonkin aikaa pehmeillä kumilla, mutta ongelmaksitulivat toistuvat snake-bite reiät, kun iski vanteelle. Katukiveyksiä, kaivoja ja teräväreunaisia kuoppia ei näe lumen alta. Pyörä on ihan perusmaasturi, renkaat 40-622.

Muutama vuosi sitten minulla oli Shwalben pehmeäkylkiset nastarenkaat, koitin jonkin aikaa pehmeillä kumilla, mutta ongelmaksitulivat toistuvat snake-bite reiät, kun iski vanteelle. Katukiveyksiä, kaivoja ja teräväreunaisia kuoppia ei näe lumen alta. Pyörä on ihan perusmaasturi, renkaat 40-622.
    Tuo 40mm on vielä aika kapea (matala) rengas. Matalilla paineilla olisi hyvä olla reippaasti ilmatilaa ettei lyö vanteelle.

perusmaasturi, renkaat 40-622.
    Perusmaasturi???

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kolistelija Katso viesti
    Tuo 40mm on vielä aika kapea (matala) rengas. Matalilla paineilla olisi hyvä olla reippaasti ilmatilaa ettei lyö vanteelle.
    Eipä taida noi yli 40mm.n nastarenkaatkaan kovin halpoja olla. Mutta eipä talvella toimiva keulakaan.
    Fatless biker

No aivan varmasti tollasella olemattoman ilmatilan omaavalla renkaalla.

Jos mahtuu alle niin 2.1 leveetä minimissään, oli kiekon koko mikä tahansa.

Pyörä on ihan perusmaasturi, renkaat 40-622.
    Mulla on esimerkiksi omassa "perusmaasturissa" edessä 60-622 kumi, vaikka joustokeulakin löytyy.

Pyörä on ihan perusmaasturi, renkaat 40-622.
    Kuulostaa ihan perushybridiltä. Sellaiseen ei ole olemassakaan toimivaa joustohaarukkaa
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

Lainaus Alkujaan tämän lähetti A.M.® Katso viesti
    Kuulostaa ihan perushybridiltä. Sellaiseen ei ole olemassakaan toimivaa joustohaarukkaa
    Eihän 29 Reba tiedä, että se on asennettu hybridin keulaksi. Eri asia sitten kannattaako tuollaista hybridiin laittaa.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

Ei ole hybridi. Mutta taitaa jäädä jousitus. Haarukan kaula on 195 mm pitkä ja tuuman vahva. Tuumaisella kaulalla olevia joustohaarukoita vielä saa, mutta pituutta ei. Meinasin jo tilata 200 mm pitkän, ajattelin ettei ole iso vaiva katkaista ja kierteittää uudelleen. Halvin 1x24 tpi kierteityspakka jonka löysin kustansi $160(!), vääntiö melkein saman paljon päälle. Turhan jyrkkä hintakertakäyttötyökalulle.

mutanaama Guest
    Anteeksi kuinka??

suosittelisin hankkimaan ensin kunnon keulan (29" teräsjousireba), sitten siihen sopivan rungon ja kaikki muut osat.

renkaiksi sitten niin leviätä kun runkoon mahtuu, kypärätä päähän ja kohti uusia seikkailuita.
    pötkö muokkasi tätä : 27.02.2012 at 23.39 Syy: unohdin asian ekalla yrittämällä

Ainakin RST:llä löytyy sopivia palikoita:

http://www.roseversand.com/article/r...afts/aid:29840

keulaksi sitten joku noista

http://www.roseversand.com/products/...rekking-forks/

Kerrankin hybridiin käypä joustohaarukka, joka ei ole ankkurinpainoinen

http://www.roseversand.com/article/r...0-c/aid:399514

Toiminnasta ei sitten tiedä....
    Toiseksi eniten ketuttaa kaikki

Mulla on herkkä teräsjousikeula ja se ei mielestäni poista noita tärinöitä mitä kysyjä halus pois. Suosittelen 2,4 renkaita, 1,5 barilla ja litkuilla.
    Mun hyppykeppi on LiteVille

1,5 baria on törkeen kova rengaspaine esim. mulle. Litkuilla ja isolla kumilla mulla raja menee jossain 0,9:ssä, sitten taittuilee alle.

Kiitän linkeistä. Kyllähän noita RST:itäkin katselin, mutta hieman arveluutta irrallinen kaula, ruuveilla kaiketi kiinnitetään? Kuitenkin pyörän tärkein putkiliitos kuljettajan henkeä ajatellen. Roselta olen kyllä muuta kamaa ennen ostanut, putiikkiin olenollut tyytyväinen.

Kyllähän noita RST:itäkin katselin, mutta hieman arveluutta irrallinen kaula, ruuveilla kaiketi kiinnitetään? .
    Kiinnityssysteemi on oikein pätevä. Haarukka kiinnitetään emäputkeen kahdella ruuvilla, jotka puristavat karhennetun haarukan yläpään putken ympärille. Kiinnityksen voi varmistaa kolmannella ruuvilla. Putkessa on lisäksi kaulus, joka estää irtoamisen haarukasta.

Haarukan laadusta en osaa sanoa mitään koska pyörä odottelee kevään tuloa tallissa. Neonin jäykkyys ja herkkyys on kohdallaan mutta se tuntuu kimmoisammalta kuin maasturin laatuosat. Jää nähtäväksi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •