Sivu 1 / 19 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 563

Aihe: Isojen poikien, xxl pyöräilyä +100kg

  1. #1
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    2.858

    Isojen poikien, xxl pyöräilyä +100kg

    Avataan tälläinen yli sata kiloisille suunnattu oma ketju jossa pyöritellään isojen poikien
    rengaskokoja, kiekkoja, ajovarusteita, vauhtia ja vaarallisia tilanteita yms.
    xl-6xl ja ei niin keveille vauhtihirmuille.
    Yli 100kg ei ole pyöräilyssä etu, mutta ei anneta sen haitata.

    Mitä esteitä tai hankaluuksia? Miten ne oijotaan tai voitetaan?
    Jake_Kona muokkasi tätä : 07.02.2012 at 22.34
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  2. #2
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    8.787
    Neuvolavaa'at punnitsevat sataanviiteenkymmeneen kiloon nykyään.
    KT Zeffiro Cosmic Carboneilla (SL) on työmatkavälineenä, mutta kömpelyyden voi kompensoida hitaudella, joten aika arkista kulkeimista.
    25mm Michelinit eivät oikein mahtuneet takana pyörimään, joten piti vaihtaa etuvaihtaja, mutta luulen palaavani 23mm:n Pro Raceen ihan suosiolla.
    Kenkinä Sidin Genius 6.6 Carbon (Lite) Mega väärän kokoisena valitettavasti, mutta kengät pisäisi teettää Ruskeasuolla tai jalkaterät Mehiläisessä.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  3. #3
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    368
    Olen vain XL-kokoa 90+ kg, mutta siinäkin on jo ihan riittämiin. Pyöräily on hintelien ihmisten laji, ainakin mitä tulee tekstiileihin. Mistään ei löydy pyöräilypaitoja, joihin mahtuisi riskin miehen hauis. Nykyaikaisesti leikatuissa ajohaalareissa näyttää lihaksikas mies lähinnä makkaralta. Italialaisiin tekstiileihin on ihan turha yrittää ängetä, jos rinnanympärys on yli +115cm. Pyörät ja pyörätekniikka on onneksi tänä päivänä hyvällä tolalla, kunhan ei sorru liian kevyisiin vanteisiin. Niihin onneksi merkitään nykyisin kuskin maksimipaino, joten on omaa hölmöyttä, jos vanne sortuu alle. Vain kerran olen joutunut tilanteeseen, jossa vanne alkoi resonoimaan alla. Se pelästytti, mutta loppui, kun vauhtia hiljensi sopivasti. Rajanopeus oli siinä 70km/h kohdilla. Etelä-Suomessa ei ole montaa alamäkeä, jossa moiseen nopeuteen pääsee.

    Oma kalusto on Wilierin Idoard, joka kestää alla varsin mainiosti. Vanteina pyörii Mavic Ksyriumit, jotka ovat sitkeästi pysyneet suorina, vaikka niitä on runnottu +90kg massalla jo tuhansia kilometrejä.

    On mukavaa havaita, etten ole ainoa pyöräilijäksi ylipainoinen. Ainakin succis-porukat ovat yleisesti ottaen melko hinteliä ja reisi näyttää optisesti paksulta XS-kokoisissa pyöräilyhousuissa.

  4. #4
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Lempäälä
    Viestit
    2.249
    alle satakiloiset keijukaiset perustakoot oman topikkinsa

    meidän keveiden kesken:

    konan scandaliumrungot kannattaa jättää väliin

    Kadulle hyvät kiekot esim aksium, ksyrium elite(vahvempi kun sl koska rosteripinnat)
    Maastoon hyvät kiekot sun ringlen equalizer 29 (26")-setti.
    Vanha mutta lihava.

  5. #5
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    ratikan luvattu maa
    Viestit
    1.892
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    Oma kalusto on Wilierin Idoard...
    Lo denominiamo Izoard!...Saluti! Lino

    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

  6. #6
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.197
    Maantiekamoista en osaa sanoa sitä enkä tätä, mutta maastopuolella kiekkojen laatuun kannattaa satsata, muuten kestää "normi" kamppeet ihan mainiosti..

    Myös rengasasioissa liikutaan kuitenkin vähä omissa osioissa, koska jos joku "normaalipainoinen" puhuu matalilla paineilla ajamisesta maastossa, niin yleensä saan ainakin itse (115kg) lisätä siihen about 0,5 - 1 bar lisää ja silloin renkaan painuma näyttää about samalta, vähän gummista riippuen..

    Toinen seikka on sitt täysnotkuissa iskarit, jotkut takaiskarit ei vaan siedä sellaisia paineita, mitä pitäis käyttää näissä painoluokissa, toki tämäkin riippuen jouston pituudesta ja linkkusysteemistä.. Kierrejousi on mehukas valinta (keulaankin), koska ainakin tähänastisien kokemusten perusteella se vaan on herkempi ja toimivampi.. ja ainakin omalle massalleni on löytynyt riittävän tiukkaa jousta..

    hyvä topikki !!
    Pole, Pole & Pole

    TGMTBF / PKK / CCG

  7. #7
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    373
    Maantiepuolella 32-pinnaiset Mavicin Open Prot on mulla pelittänyt hyvin, edessä nelisen vuotta, takana pari vuotta nyt mennyt ilman ongelmia. Pari vuotta sitten vaihdoin kannattimen ja ohjaustangon vähän alkuperäistä järeämmiksi.
    Parhaillaan koitan tiputella painoa alle 110kg:n niin harkinnassa oleva täysjoustofillari pääsisi helpommalla.

  8. #8
    Liittynyt
    10/2008
    Viestit
    74
    Aksiumeja en enää hanki. Harva puolaus ja sitten niitä pinnoja saa metsästää. Parempi tiheä puolaus ja normipinnat.



  9. #9
    Liittynyt
    06/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    1.194
    Omakohtainen kokemus että kun tämmösen päälle 100 kiloisen ruhon pistää kunnolla vauhtiin niin siinä aletaan huutamaan jo jarrulta erillai otetta kuin jos puikoissa olisi ns 70kg 'normikuski'. Jos vauhtia pitäisi ottaa ripeästi pois ~40kmh niin siinä tilanteessa on ikävä huomata että cantin palat vain sulaa ja suhisee Kiekoista en osaa sanoa mitään, maantiepyörällä on edessä 20 pinnaa, takana 24 ja ovat pysyneet suorina.

    Jos jotain hyvää pitää ajatella isojen kuskien osalta, niin 100+ kiloisen pyöräilijän on helpompi pudottaa painoaan kuin jo ideaalipainossaan olevan

  10. #10
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.197
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jartsuli Katso viesti
    Jos jotain hyvää pitää ajatella isojen kuskien osalta, niin 100+ kiloisen pyöräilijän on helpompi pudottaa painoaan kuin jo ideaalipainossaan olevan
    WORD! itellä oli "aloituspaino" +140 kun aloin taas vuosien tauon jälkeen ajaan enemmän.. alaspäin, hitaasti mutta epävarmasti =)
    Pole, Pole & Pole

    TGMTBF / PKK / CCG

  11. #11
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.535
    Ei tosiaan tuon painoiset tarvi mitään erityistä ellei sitten ihan HiFi keveihin osiin mene... Turhaa itsensä ylentämistä!

  12. #12
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    1.373
    Itselläni on Cervelo S2 hankittu ensi kesäksi ja tällähetkellä vanteina Fulcrum 5. Painoa löytyy tällähetkellä 102kg ja hieman mietityttää noiden vanteiden kestävyys jos sattuu vähän enemmän runttaamaan. Onhan tässä viellä aikaa pudotella painoo sinne alle sataan ennen maantiekauden alotusta...

  13. #13
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    2.858
    Itsellä, kun paino huiteli 150kg tuntuvilla ja nyt 125kg, olen polkenut ahteri tiiviisti satulassa.
    Näin olen mielestäni välttänyt turhaa rasitusta kiekoille. Ja tuntuisi poljentatehonkin kannalta parhaalta ratkaisulta.
    Liekö painavemman kuskin kaikenlainen sivuliike (putkelta poljettaessa) lisäävän rasitusta enemmän kuin
    eteenpäin vievää voimaa.
    Paljon eli mitään en voi sanoa kiekkojen kestävyydestä yhden kesän ja 3 pyörän kierrätyksellä.
    (Mavic 117, aksium, ksyrium equipe ja alex at450)
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  14. #14
    Liittynyt
    07/2007
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    86
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti

    Toinen seikka on sitt täysnotkuissa iskarit, jotkut takaiskarit ei vaan siedä sellaisia paineita, mitä pitäis käyttää näissä painoluokissa, toki tämäkin riippuen jouston pituudesta ja linkkusysteemistä.. Kierrejousi on mehukas valinta (keulaankin), koska ainakin tähänastisien kokemusten perusteella se vaan on herkempi ja toimivampi.. ja ainakin omalle massalleni on löytynyt riittävän tiukkaa jousta..

    hyvä topikki !!
    Juurikin näin!
    Täpäreissä kannattaa pitää silmällä takalinkkujen "vipusuhdetta". Eli joustomatkaa suhteessa iskarin pituuteen. (esim. pitkä joustomatka/lyhyt iskari = ei hyvä.)
    Itsellä alla juurikin tällainen ei niin hyvä yhdistelmä 5"/165mm runko, 106kg kuski . Jousi iskarilla jossa on sisäänvaimmennuksen säätö oon saanut pelittämään ihan ok.
    Onhan toi aikamoinen sohva, ja melko painavakin vielä.
    Sen minkä ylämäessä häviää, niin alamäessä voittaa
    Meat on Wheels.

  15. #15
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    373
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rizla Katso viesti
    Juurikin näin!
    Täpäreissä kannattaa pitää silmällä takalinkkujen "vipusuhdetta". Eli joustomatkaa suhteessa iskarin pituuteen. (esim. pitkä joustomatka/lyhyt iskari = ei hyvä.)
    Itsellä alla juurikin tällainen ei niin hyvä yhdistelmä 5"/165mm runko, 106kg kuski . Jousi iskarilla jossa on sisäänvaimmennuksen säätö oon saanut pelittämään ihan ok.
    Samaa olen itsekin miettinyt, mistä löytyy se 5"-6" tuumaa joustava täpärirunko jollain dh-iskarilla? Transition Bottlerocket?

  16. #16
    Liittynyt
    05/2008
    Paikkakunta
    Rajamäki
    Viestit
    5.234
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Samaa olen itsekin miettinyt, mistä löytyy se 5"-6" tuumaa joustava täpärirunko jollain dh-iskarilla? Transition Bottlerocket?
    Eikö Nicolai ole aika lähellä haluttua? Siis Helius AM.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

  17. #17
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    372
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti lansive Katso viesti
    Eikö Nicolai ole aika lähellä haluttua? Siis Helius AM.
    Universaali vastaus: kyllä. Mitä toden näköisin seuraaja Reignille. Vanhassa niksussa oli vielä samaa pituutta tuo iskari mutta uudesta en ole ihan varma. Sais ELKA:n kiinni suoraan tuohonkin. Toki dollaria vaan tiskiin niin saahan siitä uudenkin...

    nimim. 195/110 (ei verenpaine)

  18. #18
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Mäntyharju
    Viestit
    10
    Kiinnostais kuulla onko suosituksia cyclocrossareista jolla ois tarkotus ajella sekä asvalttia että hiekkapätkää, 187cm pituutta ja painoaki 105kg, joten sais kestää jonkinverran. Löytyyhän tuolta paljonki cyclocrossareista juttuja mutta kun siellä pyöritään neuvola painoissa niin isojen miesten kokemukset olis tervetulleempia. Cannondalen (Sportax) ja Focuksen (Larunpyörä) pyöriä tullu kateltua, hintansa puolesta sopivat meikäläiselle (max 2000e?), matka-ajoa kuiteskin vaan tällä tulis ajeltua kun on sitte metsään iha Meta 55:nenki.

  19. #19
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.881
    ^ kooki - Helius AM:ssä on muuttunu iskarin koko vuosi sitten ja runko syö nyt 216mm pitkää iskaria - ennen noissa oli 200mm:en -
    eikä tuo muutos aineskaan huononna jouston toimintaa ison miehen alla. Tilan puolesta tuohon menee mikä vaan iskari.
    Niksut kestää raskaammankin kuskin alla, mut laakereiden uusintaa saa noidenkin kanssa harjoitella tiuhaan.

  20. #20
    Liittynyt
    01/2010
    Paikkakunta
    Ylläsjärvi
    Viestit
    372
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PaH Katso viesti
    ^ kooki - Helius AM:ssä on muuttunu iskarin koko vuosi sitten ja runko syö nyt 216mm pitkää iskaria - ennen noissa oli 200mm:en -
    eikä tuo muutos aineskaan huononna jouston toimintaa ison miehen alla. Tilan puolesta tuohon menee mikä vaan iskari.
    Niksut kestää raskaammankin kuskin alla, mut laakereiden uusintaa saa noidenkin kanssa harjoitella tiuhaan.
    Näin olin antanut itseni ymmärtää sekä leekereiden että iskarin suhteen. Kiitos vahvistuksesta. Ei taida kuumetta pahemmin kuitenkaan laskea, joku tuossa vaan viehättää

  21. #21
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    176
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AAJP Katso viesti
    Kiinnostais kuulla onko suosituksia cyclocrossareista jolla ois tarkotus ajella sekä asvalttia että hiekkapätkää, 187cm pituutta ja painoaki 105kg, joten sais kestää jonkinverran. Löytyyhän tuolta paljonki cyclocrossareista juttuja mutta kun siellä pyöritään neuvola painoissa niin isojen miesten kokemukset olis tervetulleempia. Cannondalen (Sportax) ja Focuksen (Larunpyörä) pyöriä tullu kateltua, hintansa puolesta sopivat meikäläiselle (max 2000e?), matka-ajoa kuiteskin vaan tällä tulis ajeltua kun on sitte metsään iha Meta 55:nenki.
    Ei toi paino vaadi mitään ihmeellistä syklarilta, jos tarkoitus on ajella normaalia lenkkiä. Ajokaveri painaa kympin enemmän ja runnoo sen hinnatalkaen Fujia miten lystää. Hyvänä on pysynyt. Pienempi ukko laittaa rungon paljon kovemmalle rääkille, jos pyörällä ajetaan oikeasti crossia.
    "The nail that sticks out gets hammered down."

  22. #22
    Liittynyt
    09/2011
    Viestit
    2.858
    Kyllä cc-pyörä kestää rääkkiä maantiellä hyvin.
    Kokotaulukoissa l. runkokoissa on mielestäni paljon ihmeellisyyksiä.
    Kannattaa olla tarkkana kokomerkintöjen ja rungon oikean koon kanssa.
    Ne ei välttämättä lähellekkään samat. Paitsi eräs K:lla alkava pyörämerkki.
    Jos koko on ilmoitettu 60cm, runko 59,5cm l. aikas lähellä.

    Olen huomannut omakohtaisesti hiilikuituhaarukan paremmuuden myös maantiellä.
    Iso mies kun ajaa täyellä monttuun. Tanko lyö käsille todella kovaa, hiilikuituhaarukka vaimentaa
    tämmöistä tärinää huomattavasti.

    Alkuun kämmenet kipeytyivät 50km lenkillä niin ettei loppumatkasta ollut tuntoa joissain sormissa.
    Siihen on tullut muutos ja kroppa on tottunut kämmenpohjan rasitukseen. Ei kipuja enää.

    Vielä tuunaan ohjaustankoon lisää vylliä, joko sisäkuminauha+tankoteippi tai 2x tankoteippi.
    Saa varmaan miellyttävämmän otteen. Pitkällähän on pitemmät sormetkin.
    http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/polkupyorailysta_pitaisi_muodostua_suomalainen_urh eilulaji_102121.html#media=102119

  23. #23
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Mäntyharju
    Viestit
    10
    Noniin kiitokset asiallisista vastauksista. Joo kyllä näyttää ainaki Focuksessa ja Cannarissa noi top tuben mitat heittelevän aika paljon, Focuksessa L top tube 556 ja XL 571 kun taasen Cannarissa 56cm on 56 ja 58 on 57,5. Pitäs päästä testailemaa kyllä ennen ku lähtee ostelemaan.

  24. #24
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    8.787
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AAJP Katso viesti
    Noniin kiitokset asiallisista vastauksista. Joo kyllä näyttää ainaki Focuksessa ja Cannarissa noi top tuben mitat heittelevän aika paljon, Focuksessa L top tube 556 ja XL 571 kun taasen Cannarissa 56cm on 56 ja 58 on 57,5. Pitäs päästä testailemaa kyllä ennen ku lähtee ostelemaan.
    Tai käyttää samaa mittayksikköä vertaillessa.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  25. #25
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Nykänen
    Viestit
    96
    Tälläisella XL rungolla lasketeltu viime kesä eikä toistaiseksi ole vielä allani nöyrtynyt. http://www.pivotcycles.com/bikes/detail/7

    Painoa kuskilla + 100kg

  26. #26
    Liittynyt
    01/2012
    Paikkakunta
    Mäntyharju
    Viestit
    10
    Joo hyvin epäselvästi sain ton viestin laitettua, perimmäinen ajatus siinä kuitenkin oli että kun Focus suosittelee omaa XL runkoaan 180-185cm kuskille, niin pitääkö tuo kutinsa useimpien valmistajien kohdalla vai onko vain oma mitoitus?

  27. #27
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.142
    Olen nyt hitusen alle 100kg mutta ostaessani maantiepyörän (Spessun Secteurin) painoa oli neljäkymmentä kiloa enemmän. Täysin ongelmitta on pelannut, paitsi kuituinen satulatolppa katkesi.
    Cycling Plus-lehdellä oli syksyllä juttu isoista pyöräilijöistä jossa myös kiekkovalmistajien painosuositukset (niitähän on muuten sangen vaikea löytää). Muistaakseni Shimano on ainoa valmistaja jonka missään kiekkomallissa ei ole kuskin painolle ylärajaa.
    Voin katsoa jos löydän kyseisen numeron- muuten sen voi varmaan jälkitilata digitaalisessa muodossa. Ihan normi maantiepyörillä siellä 150-kiloiset entiset rugbypelaajat veti.

  28. #28
    Liittynyt
    03/2001
    Paikkakunta
    koti?
    Viestit
    8.787
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kal Pedal Katso viesti
    Muistaakseni Shimano on ainoa valmistaja jonka missään kiekkomallissa ei ole kuskin painolle ylärajaa.
    Näin myös esitti Shimano Nordicin edustaja syksyllä esitellessään sähkövaihteita ja siitä hatunnosto japanilaisille.
    Campalla taitaa olla 100kg:n raja useimmissa.
    • EI, se ei ole optinen harha - se näyttää siltä
    • EI, se ei ole epäselvästi sanottu - se kuullostaa sitä
    • Tunne Todellisuus - Kosketa Maailmakaikkeutta

  29. #29
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.142
    Tsekkasin:
    -Campa/Fulcrum: 109kg
    -Giant SLR: 100kg
    -DT Swiss: 90-130kg
    -Lightweight: 90-120kg
    -Shimano: -
    -Mavic: 100kg
    -SRAM: 100kg
    -Zipp: 102-125kg
    -American Classic: 91-113kg


    Lähde siis Cycling Plus 10/2011.

  30. #30
    Liittynyt
    07/2007
    Viestit
    1.142
    Samassa numerossa joidenkin pyörävalmistajien suositukset:

    -Cannondale: 125kg
    -Cervelo: -
    -Giant:-
    -Scott: 110kg
    -Specialized: 113kg
    -Trek: 125kg

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •