Näyttää tulokset 1 - 30 / 30

Aihe: Alpit ja maastopyöräily

  1. #1
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Littoinen
    Viestit
    82

    Alpit ja maastopyöräily

    Oon tässä jo pari kesää suunnitellut lähteväni Alpeille ajaa maastopyörää. Ja nyt ensi kesänä aion tämän toteuttaa.
    Lähinnä sellaista all-mountain tyyppistä traili-, polku- ja seka-ajoa harrastelen.

    Nyt mielessä onkin, että mikä tuolla Alpeilla olisi sellainen hyvä maastopyöräilijän mekka?
    Omaa pyörää tuskin raahaan mukaan, mutta tämä tuskin lienee oikein missään ongelma. Mitä olen noita kaupunkeja netistä katsonut, niin kaikkialta melkein näyttäisi pystyvän täysjoustofillarin vuokraamaan.
    Mikään downhill-kuski en ole, mutta kaikki mukavat haastellisetkin nopeat polut, maisemareitit ja pyöräpuisto-trailit kelpaa, kunhan ei tosiaan mee liian "downhilliksi".

    Itse olen ajatellut Innsbruckia. Kaupungissa, kun olisi emännällekin jotain nähtävää, kun ei oikein tuo kurapyöräily rouvaa kiinnosta.
    Muutenkin juuri tuo Etelä-Saksa ja Itävalta olisi varmasti se alue johon matka suuntautuisi, kun olis paljon muutakin mielenkiintoista nähtävää .

    Kesää ja tätä odotellessa...
    Starfury muokkasi tätä : 06.02.2012 at 17.46

  2. #2
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    784
    Jos kaipaat kaupunkia ja fillarointia, mikset mene Comoon? Vaimokin varmasti viihtyisi?

  3. #3
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Littoinen
    Viestit
    82
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti okahkonen Katso viesti
    Jos kaipaat kaupunkia ja fillarointia, mikset mene Comoon? Vaimokin varmasti viihtyisi?
    Asiallisen näköinen paikka tuo Como.
    Ehdottomasti harkinnan arvoinen kohde sekin.

    Oletko käynyt?

  4. #4
    Grazissa on järjestetty monenlaista kisaa mastossa. Kaupunki on suurehko, nähtävää paljon sielläkin. Itse olen siellä ja Salzburgissa viihtynyt hyvin, tosin maantiepyörän päällä, mutta samalla huomioinut, että maastokuskeille löytyy runsaasti koluttavaa. Jälkimmäisessä pyöräily ylipäätään on erityisessä kunniassa, taisi joku vuosi sitten saada kunniaa Euroopan pyöräily-ystävällisimpänä kaupunkina -sää tosin voi olla melkoisen vaihtelevaa.

  5. #5
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    144
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Starfury Katso viesti
    Oon tässä jo pari kesää suunnitellut lähteväni Alpeille ajaa maastopyörää. Ja nyt ensi kesänä aion tämän toteuttaa.
    Lähinnä sellaista all-mountain tyyppistä traili-, polku- ja seka-ajoa harrastelen.

    Nyt mielessä onkin, että mikä tuolla Alpeilla olisi sellainen hyvä maastopyöräilijän mekka?
    Omaa pyörää tuskin raahaan mukaan, mutta tämä tuskin lienee oikein missään ongelma. Mitä olen noita kaupunkeja netistä katsonut, niin kaikkialta melkein näyttäisi pystyvän täysjoustofillarin vuokraamaan.
    Mikään downhill-kuski en ole, mutta kaikki mukavat haastellisetkin nopeat polut, maisemareitit ja pyöräpuisto-trailit kelpaa, kunhan ei tosiaan mee liian "downhilliksi".

    Itse olen ajatellut Innsbruckia. Kaupungissa, kun olisi emännällekin jotain nähtävää, kun ei oikein tuo kurapyöräily rouvaa kiinnosta.
    Muutenkin juuri tuo Etelä-Saksa ja Itävalta olisi varmasti se alue johon matka suuntautuisi, kun olis paljon muutakin mielenkiintoista nähtävää .

    Kesää ja tätä odotellessa...
    Moi. Täällä on pyöritelty aivan samoja ajatuksia. Lentokoneella Mynsseniin, vuokra-auto alle ja Innsbruckiin, näyttää kyllä siltä ettei vielä tänä kesänä päästä lähtemään, ainakaan alkukesästä.

    En ole tuolla käynyt mutta ajattelin aloittaa oman alppien valloitukseni juuri Innsbruckista esim seuraavista syistä:

    -Komeat maisemat
    -Tuonne pääsee helposti, ainakin teoriassa
    -~50 km säteellä pari bikeparkkia Nordketten lisäksi(se on vissiin todella jyrkkä)
    -netistä löytyy hurjat määrät erilaisia omatoimireittejä joiden mukaan voi ajaa, juutubesta löytyy ajovideoita, joista näkee minkälaista maastoa missäkin on
    -voi ajaa todella monipuolisesti esim. pitkään ylös/alas, jollain gondoolilla ylös/ ajaen alas, helpompia teitä tai bikeparkkia.
    -ei ole Italiassa

    Ajattelin itse ottaa oman pyörän mukaan, laskujeni mukaan fillarin lennättäminen maksaa suurinpiirtein saman verran
    kuin yhden päivän vuokraaminen.

  6. #6
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Herrgårdsforsen
    Viestit
    270

  7. #7
    Liittynyt
    04/2006
    Viestit
    140
    Itse olen ihastunut maisemiin etelä-tirolissa ja tarkemmin laaksonpohja Villabassasta Dobblacin ja Innichenin kautta aina Itävallan puolelle Sillianiin saakka, sekä suunta Dobblachista Cortinaan. Siellä on myös tuo DolomitiSuperbike-kisa jossa tuli 2010 käytyä ja taidan mennä tänä kesänä uudestaan. Kyseisestä tapahtumasta on muutama kuva tuolla mun kansiossa. Ja vaikka jos tuommonen kisa ei kiinnosta, niin ajettavaa siis löytyy. Nyt tulin juuri pari viikkoa sitten sieltä parin viikon hiihtoreissulta ja tykkäsin taas ihan älyttömästi.. Hintataso on edukas ja maisemat hienot.

    Isoja kaupunkeja tuossa aivan lähellä ei ole, mutta varsinkin Cortina ja myös Lienz viihdyttää hameväkeä muutaman päivän ja kaikki pikkukylät laaksonpohjalla vie kyllä hyvin loput päivistä..

    Niin ja tuli vielä mieleen, että siellä Cortinassa näytti olevan ihan mielenkiintoinen setti nimenomaan enemmän alamäkeen suuntautuvaan pyöräilyyn.. Meinaan että jos Ra Vallesista pyörällä alas pääsee, niin vauhtia varmaan piisaa
    eeppi muokkasi tätä : 07.02.2012 at 13.40 Syy: Tuil mieleen
    --VO2Magnum

  8. #8
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    784
    Hyvää maastopyöräilyä löytyy kaikista isoista hiihtokeskuksista ja useimmista pienemmistäkin, eli sen perusteella kohdetta olisi aika vaikea rajata. Itse olen Itävallassa maastopyöräillyt mm. Leogangissa, joka on kelpo mesta Kona Parkeineen kaikkineen. Jos tyttösi halajaa kaupungin sykkeeseen, Leogang ei ehkä ole oikea kohde. Mutta jo vuoren toisella puolella Saalbachissa on ihan eri tunnelma, ja naapurilaakson Kitzbuhelissä vielä enemmän shoppailtavaa - onhan näitä.

    Comosta kun kysyit, sehän on todella kiva pikkukaupunki jossa hameväki varmasti viihtyy. Itse olen tuolla vain maantiepyöräillyt, mutta tarjonnasta päätellen maastopyöräily on ihan yhtä suosittua kuin maantiekin. Korkeuseroja, maisemia ja palveluita piisaa. Ja Malpensan kentältä ajaa paikanpäälle vajaan tunnin, ja myös julkiset kulkee, kuulema.

  9. #9
    Liittynyt
    12/2006
    Viestit
    452
    Miten pitkälle kevääseen menee että hiihtokeskuksista sulaa lumet ja ne muuttuu bike parkeiksi?

  10. #10
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Littoinen
    Viestit
    82
    Tässä kun näitä viestejä täällä ja paikkoja netistä katsellut, niin tunne alkaa olla sellainen, että lähden reissuun omalla autolla ja otan kuitenkin oman täpäri Spessun mukaan katolle mukaan. Voi sit ajella just sinne minne huvittaa.

    Rostockista (jos siis menis hesasta laivalla eka sinne) Innsbruckkiin näytti ViaMichelinin mukaan olevan matkaa "vain" 940km, joten ihan inhimillinen ajomatka, kun takaisinpäin tullessa tuon ajattelin vielä jakaa useammalle päivälle.
    Omalla autolla voi sitten kiertää Innsbruckin, Zell Am Seen jnejne.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Torspo Katso viesti
    -netistä löytyy hurjat määrät erilaisia omatoimireittejä joiden mukaan voi ajaa, juutubesta löytyy ajovideoita, joista näkee minkälaista maastoa missäkin on
    Laita jotain linkkiä paikasta hyvistä reiteistä. Toki noita löytyy Sport Trackeristäkin, mut ainahan se on kiva katella vaihtoehtoja

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti okahkonen Katso viesti
    Itse olen Itävallassa maastopyöräillyt mm. Leogangissa, joka on kelpo mesta Kona Parkeineen kaikkineen.
    Näyttäisi olevan lähellä Zell Am See:täkin... Ja aijai kun näyttää hyvältä
    Starfury muokkasi tätä : 08.02.2012 at 19.21

  11. #11
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    JKL
    Viestit
    1.361
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FoMoCo Katso viesti
    Miten pitkälle kevääseen menee että hiihtokeskuksista sulaa lumet ja ne muuttuu bike parkeiksi?
    Tänä vuonna voi kestää jonkin aikaa kun lunta on alpeilla todellakin metritolkulla. Hotellit ovat usein kiinni jonkin aikaa pääsiäisestä eteenpäin tai toukokuussa.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Starfury Katso viesti
    Tässä kun näitä viestejä täällä ja paikkoja netistä katsellut, niin tunne alkaa olla sellainen, että lähden reissuun omalla autolla ja otan kuitenkin oman täpäri Spessun mukaan katolle mukaan. Voi sit ajella just sinne minne huvittaa.

    Rostockista (jos siis menis hesasta laivalla eka sinne) Innsbruckkiin näytti ViaMichelinin mukaan olevan matkaa "vain" 940km, joten ihan inhimillinen ajomatka, kun takaisinpäin tullessa tuon ajattelin vielä jakaa useammalle päivälle.
    Kolmen Saksan läpiajon perusteella: ei kannata laskea ajavansa autobaanoilla "niin kovaa kuin kärry kulkee" sillä pitkiä tietöitä on paljon ja kohdalle voi osua kilooooomeeetrien seisova Stau. Siinä ei sitten voi muuta tehdä kuin istua ja ihmetellä jonossa. Navigaattori tietysti auttaa jonkin verran reitittämällä toista kautta jos haluttuun paikkaan on useampi reitti ja jono yms. on sen tiedossa. Me ajoimme syyskuussa tänne Zürichiin Travemündestä kahdella yöpymisella (laiva oli toisin myrskyn takia 2 tuntia myöhässä ja täällä piti olla perillä puoliltapäivin). Mutta aika kovat peppulihakset ja hermoton selkä saa olla jos yöpymättä ajaa Alpeille.
    Niistä ajopaikoista: Sveitsi on täynnä hienoja maisemia ja hyviä polkuja ja teitä ajamiseen. Hintataso vaan on nykyisillä kursseilla kamala! Makaronimaan ystäville voi tietenkin aina suositella Riva del Gardaa (neljä viikon reissua on tullut poljettua siellä).

  12. #12
    Liittynyt
    05/2000
    Paikkakunta
    Esponia
    Viestit
    1.958
    Itse oon menossa Tiroliin kesällä Muncheniläišen pyöräilevän kollegani kanssa.... Saas nähä miten käy
    Canyon Inflite CF SLX 2018 - Canyon Neuron CF 2019 - Canyon Ultimate CF SL 9.0 2016 - Master CX Columbus -90 luvulta

  13. #13
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Littoinen
    Viestit
    82
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeliT Katso viesti
    Kolmen Saksan läpiajon perusteella: ei kannata laskea ajavansa autobaanoilla "niin kovaa kuin kärry kulkee" sillä pitkiä tietöitä on paljon ja kohdalle voi osua kilooooomeeetrien seisova Stau. Siinä ei sitten voi muuta tehdä kuin istua ja ihmetellä jonossa
    Joo on tullu jonkun verran Saksan suunnalla pyörittyä ja ruuhkat on hieman eriluokkaa kesällä, kuin täällä.
    Kyllä siis menomatka olis kanssa tarkotus jakaa kahteen. Navigaattori on ehdoton, ja "niin kovaa kuin kulkee" ei ehkä tossa mun riisikippo Corollassa muutenkaa tuu kyseeseen.
    Sellanen Suomen 120 ja vähän päälle n.~140km/h on ehdoton maksimi

    Suht sopivasti menee jo aiheen vierestäkin..

  14. #14
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.050
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Starfury Katso viesti
    Tässä kun näitä viestejä täällä ja paikkoja netistä katsellut, niin tunne alkaa olla sellainen, että lähden reissuun omalla autolla ja otan kuitenkin oman täpäri Spessun mukaan katolle mukaan. Voi sit ajella just sinne minne huvittaa.

    Rostockista (jos siis menis hesasta laivalla eka sinne) Innsbruckkiin näytti ViaMichelinin mukaan olevan matkaa "vain" 940km, joten ihan inhimillinen ajomatka, kun takaisinpäin tullessa tuon ajattelin vielä jakaa useammalle päivälle.
    Omalla autolla voi sitten kiertää Innsbruckin, Zell Am Seen jnejne.
    Tuo on hyvä vaihtoehto, jos on aikaa matkustaa ja haluaa poiketa eri paikoissa Rostockin ja Alppien välillä.
    Pari kertaa olen harkinnut omalla autolla Alpeille (ger-aut-ita) menoa. Molemmilla kerroilla lopulta päädyin lentoon+vuokra-autoon. Laivaliput Saksaan auton kanssa oli mielestäni kalliit.

    Jatkuu...
    Vartioharjun Voigt

  15. #15
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    784
    Työttömänä ollessani olen ajellut useammankin kerran itämeren ja välimeren väliä. Rostockista Innsbruckiin ajaa puolessa vuorokaudessa kun oikein puristaa. Mutta ei siinä mitään järkeä ole: aikaa menee vähintään 2 vuorokautta suuntaansa vs. lento + auto/juna 5h. Hintaa laiva+auto yhdistelmälle tulee selvästi muita vaihtoehtoja enemmän, ja on se totta puhuen aika raskastakin. Vain jos aioit olla reissussa useita viikkoja, siis vähintään kolme, kannattaa tuota edes harkita. Oikeastaan ainoa ilo omasta autosta on, että voi kotimatkalla tuoda mielinmäärin mieliviinejään Euroopan viinialueilta.

    Fillaria en myöskään suosittele kuljetettavaksi katolla, jos mitään muita vaihtoehtoja on olemassa: Pitää kauheaa meteliä ja likaantuu aika infernaalisesti 160:ä sateella huristelet.

    Mitä noihin kohteisiin tulee, Gardalle ja Zell am Seehen kannattaa mennä siinä vaiheessa, kun muu Italia ja Itävalta on poltettu. Siellä on oikeesti paljon hyviä, kivoja, mukavia mestoja, mut noista nyt kumpikaan kuulu siihen. Tai no Gardalla ihan ok maastopyöräilyä, mut muilta osin aika kamalaa seutua, ellei nyt sit satu tykkäämään horsteista, paskahkosta ja ylihinnoitellusta safkasta, ja älyttömistä liikenneruuhkista. Zell am Seehen en pysty keksimään yhtäkään syytä miksi sinne menisin.

  16. #16
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Littoinen
    Viestit
    82
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti okahkonen Katso viesti
    Työttömänä ollessani olen ajellut useammankin kerran itämeren ja välimeren väliä. Rostockista Innsbruckiin ajaa puolessa vuorokaudessa kun oikein puristaa. Mutta ei siinä mitään järkeä ole: aikaa menee vähintään 2 vuorokautta suuntaansa vs. lento + auto/juna 5h. Hintaa laiva+auto yhdistelmälle tulee selvästi muita vaihtoehtoja enemmän, ja on se totta puhuen aika raskastakin. Vain jos aioit olla reissussa useita viikkoja, siis vähintään kolme, kannattaa tuota edes harkita.
    Kattelin tuossa noit Finnlinesin hintoja hytti+auto heinäkuussa. HALPAA KU SAIPPUA 700-800€
    Eli se siitä ideasta. Jos omalla autolla menen, niin enemmin sitten lähden tuosta kotootani 2km päästä Turun satamasta Viikkarilla Tukholmaan ja ajan sieltä kautta. Ei edes ajallisesti paljon pidempi vaihtoehto, kun se Saksan lautta kestääkin melkeen 2vrk.

    Melkeen kallistun lento + vuokra-auto yhdistelmään. Ei se ainakaa kalliimmaksi näyttänyt tulevan kun noita laskeskelin. Finnairilla oli lennot edestakas Hesasta Wieniin 208€ heinäkuussa, kun päiviä vähän sääsi ja varaisi nyt ajoissa.
    Hirvittää vaan ajatus vajaan 3000€ fillarin pakkaamisesta lentokoneeseen. Yleisesti matkatavaroiden käsittely, kun ei ole kovin hellävaraista. Laskettelusuksia ainakin käsitellään, kuin polttopuita, kun kerran seurailin koneen tyhjennystä.

  17. #17
    Liittynyt
    11/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    144
    Tässä jotain linkkejä, mistä löytää reittejä:



    http://www.alpintouren.com/

    http://www.almenrausch.at/

    http://www.gpsies.com/

    http://www.innsbruck.info/

    Innsbruckin mtb-kartta

    http://bikeparkmap.com/

    Youtubessa oli jollain käyttäjällä kymmeniä kypäräkameravideoita (hänella taisi olla myös omat nettisivut, missä oli reittikuvaukset ja gps-jäljet) tuolta alueelta, mutten tietenkään tähän hätään sitä löytänyt, laitan tähän vain yhden fiilistelyvideon linkin:


    Torspo muokkasi tätä : 11.02.2012 at 15.59 Syy: bikeparkmap linkki

  18. #18
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    784
    Tukholmasta Hampuriin ajaa 11 tuntia, eli Ruotsin halki ajaminen on useita tunteja nopeampi reitti kuin lautta Saksaan. Näin vaikka matkan aloittaisi siirtymällä moottoritietä uudesta pääkaupungista vanhaan.

    Jos yksin on liikenteessä, ei vuokra-autokaan oo välttämätön, kun junat kulkee hyvin ja fillari kulkee niissä varsin sujuvasti.

  19. #19
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    784
    Niin, siinä fillarissahan on pyörät alla, joten ei ne rampparitkaan sitä viitsi heitellä kun taluttaminen on helpompaa. Polkimet irti ja tanko suoraksi sekä satula alas - riittää maastopyörässä. Sanovat et pitäis laskea paineita renkaista ja jousista, mut en oo vielä keksinyt et miks. Välilaskullisia lentoja välttäisin kyl fillarin kans.

  20. #20
    Liittynyt
    10/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    3.746
    Itte olen tuonne Oberstdorffin seutuville miettinyt reissua Rocky Days päiville.
    Love the Ride!

  21. #21
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    18.428
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti okahkonen Katso viesti
    ...pitäis laskea paineita renkaista ja jousista, mut en oo vielä keksinyt et miks....
    Matkatavaraosasto ei ole paineistettu.


  22. #22
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Littoinen
    Viestit
    82
    No nyt olis hotelli varatuna Innsbruckista heinäkuulle. Saas kattoa miten sinne sitten tuun menemään
    Lento+juna tuntuis kans kiintoisalta vaihtoehdolta. Fillarit kun ainakin pääsääntöisesti hyvin junissa saa saksassa kuskattua (luulis myös Itävallassa), mitä muutaman Interrail matkan jäljiltä on jäänyt mieleen.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti okahkonen Katso viesti
    Tukholmasta Hampuriin ajaa 11 tuntia...
    Hurjaa touhua tuolla kellotuksella ainakin jos kuskeja ei ole kuin yksi. Oon useasti menny tuon välin junalla ja 2h junan vaihto stopilla Köpiksessä aikaa menee junalla n.12h.

  23. #23
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Kotham
    Viestit
    280
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    Itte olen tuonne Oberstdorffin seutuville miettinyt reissua Rocky Days päiville.
    Tämän haluaisin patikoida (koittaa konkeloida) itse http://www.youtube.com/watch?v=cpKpr...6&feature=plcp tuolta seudulta! Se vihreys mikä noilla ruohoisilla vuorilla.. Wau! Ei louhosmeininkiä, mikä hieman etelämpää korkeuksista löytyy.. Montafonin/Arlberg/Tirolin seutuun oon kyl viimisten vuosien aikaan tykästynny! Tänä kesänäkin tarkoitus olis parin viikon reissu sinne suunnata. Palvelut pelaavat erinnnomaisesti ja maisemat saa valita ruohikkoisesta aina jäätikköön. Äh, taas pitikin avata tämä aihepiiri.. oispas jo kesä!

  24. #24
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.050
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Starfury Katso viesti
    No nyt olis hotelli varatuna Innsbruckista heinäkuulle. Saas kattoa miten sinne sitten tuun menemään
    Lento+juna tuntuis kans kiintoisalta vaihtoehdolta. Fillarit kun ainakin pääsääntöisesti hyvin junissa saa saksassa kuskattua (luulis myös Itävallassa), mitä muutaman Interrail matkan jäljiltä on jäänyt mieleen.
    Münchenin kentältä pääsee Innsbruckiin myös lentokenttätaksilla jollain 60eurolla, en tiedä veloittavatko pyörästä ekstraa. Google varmaan kertoo...
    Vartioharjun Voigt

  25. #25
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    14
    Onkos kenelläkään kokemuksia Vaujanyn kylästä, jota kehuttiin syksyllä Fillari-lehdessä? Ihan naapurissa ei ainakaan ole lentokenttää, lähimmät taitaa olla Lyon tai Geneve (Grenobleen ei kai kesällä paljon lentoja ole?). Lehtijutun perusteella vaikutti mielenkiintoiselta paikalta.

  26. #26
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Littoinen
    Viestit
    82
    Nostan tätä ite aloittamaani muutaman kuukauden vanhaa ketjua nyt reissun lähestyessä.

    Nyt alkaa olla paketti kasassa. Aamulento hein'äkuun alussa Müncheniin ja sieltä suoraan sitten junalla Innsbrukkiin, hotelli Innsbruckissa ja täysjousto pyörä perillä vuokrattuna.
    Oman pyörän mukaanotto tyssäs siihen, että vaikka pyörä kulkee nätisti junassa Saksassa ja Itävallassa, niin koska kotimatka tapahtuu reilaten Itävallasta Saksan, Tanskan ja Ruotsin läpi junalla ja edelleen Tukholmasta laivalla Turkuun, niin Ruotsin valtiollinen rautatieyhtiö on kaikessa viisaudessaan kieltänyt fillarien kuljettamisen ainakin Kööpenhaminan ja Tukhoman välisessa X2000 luotijunassa.
    Pyörä olisi pitänyt lähettää erillisenä rahtikuljetuksena Kööpenhaminasta Tukholmaan. Muutenkin jo menomatkalla Finnair olisi rokottanut jo fillarin kuskaamisesta puolet siitä hinnasta mitä pyörän vuokra perillä maksoi. Ja ompahan sitten vähempi matkatavaraa loppureissua aatellen.

    Sen takia lähinnä tätä nyt nostelin, että jos jollain olis vielä jotain hyviä vinkkejä tuonne Tirolin alueelle hyville mestoille, niin saapi kertoa. Myös gps-reitit mahdollisine videoineen/kuvineen tervetulleita. Joku kun jutteli tällaisesta sivusta mis on tuolta alueeltakin gps-reittejä videoineen reitistä, mutta aika heikosti oon löytänyt vaikka muuten Innsbruckin alueelle löytyy gps-reittejä joka tyyliseen fillarointiin vaikka kuinka.

  27. #27
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    133
    Tuli pikainen lomasuunnittelmien muutos, ja heinäkuun alusta on lennot Muncheniin ja vuokra-auto viikoksi varattu. Enää pitäisi vaan päättää paikka ja loppusuoralle pääsivät Nauders ja Bormio.

    Ideoita valintaan periaatteella kummassa on parempi hissi- ja merkittyjen singletrackien tarjonta?

    Garda tippui pois kuumuuden, hissien puutteeen ja yleisen kivisen kuumaiseman takia, Kitzbuhelia voi vielä harkita tai ainakin pistäytyä.

  28. #28
    Liittynyt
    02/2000
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    1.050
    Miten olisi Bormion tilalla Livigno?
    Vartioharjun Voigt

  29. #29
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.136
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tuntsan Palo Katso viesti
    Garda tippui pois kuumuuden, hissien puutteeen ja yleisen kivisen kuumaiseman takia, Kitzbuhelia voi vielä harkita tai ainakin pistäytyä.
    Gardalla on tosin pari firmaa, jotka tarjoo uplift-palvelua, eli pakettiautolla mäkien päälle. Ei toki saa päivän aikana kuin ehkä max pari nousua, mutta tuolla alastulo ja paluu takas lähtöpaikalle voi kestää jopa tunteja. Oltiin tuolla tänä keväänä. Mielestäni todella hieno paikka, jos hakee "all mountain" -tyyppistä ajelua, jossa joutuu välillä myös pyörittää kampia. Mainitsemaasi kuumaisemaa siellä ei ole, vaan vuoret on metsäisiä ja vehreitä lähes ylös asti. Tosin se on totta, että osalla pätkistä on pitkiä kalliokivikko-osuuksia, joilla on hyvä olla se 15cm+ herkkää joustoa ja olla laahaamatta jarruja kokoajan. Mutta kyllä siellä ainakin puolet oli normaalia pohjaa.

  30. #30
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Kajaani
    Viestit
    1.808
    Kävin tossa pari viikkoa sitten ajellee Itävallan Kufsteinissa ja Gardalla.

    Täällä muutamia kuvia.

    Trekin top fuel oli kaksi viikkoa lainassa. Ylös sorateitä ja alas milloin mistäkin.

    µ

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •