Sivu 1 / 16 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 457

Aihe: 2013 uutuuksia

  1. #1

    2013 uutuuksia

    Eiköhän ole aika avata uusi ketju tuleville 2013 -mallivuoden tuotteille ja julkaisuille!


    Mondrakerilta näyttäisi olevan kehitteillä erittäin lyhyttä stemmiä lyhyempijoustoisiin täpäreihin. Ainakin protot ovat kauniita ja konseptin nimi on 'centre stem':



    http://www.bikeradar.com/news/articl...re-stem--32859

  2. #2
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    2.424
    2013 Foxit: http://www.flickr.com/photos/chirosa...57628480974763. Jokohan 2012-mallit myydään alessa..?
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  3. #3
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    2013 Foxit: http://www.flickr.com/photos/chirosa...57628480974763. Jokohan 2012-mallit myydään alessa..?
    Näyttäisi että 34 -sarjalaisia saisi tulevaisuudessa myös 26" -koossa.

    http://mtbleaks.wordpress.com/2011/1...ing-shox-2013/
    http://forums.mtbr.com/shocks-suspen...-a-756991.html

  4. #4
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    580
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kyprok Katso viesti
    Eiköhän ole aika avata uusi ketju tuleville 2013 -mallivuoden tuotteille ja julkaisuille!


    Mondrakerilta näyttäisi olevan kehitteillä erittäin lyhyttä stemmiä lyhyempijoustoisiin täpäreihin. Ainakin protot ovat kauniita ja konseptin nimi on 'centre stem':



    http://www.bikeradar.com/news/articl...re-stem--32859
    Eikös jollain valmistajalla ollut vastaava stemmi jo joskus vuosituhannen vaihteessa? Muistaisin nähneeni muutamassakin pyörässä.
    Gravity, what a heartless bitch.

  5. #5

  6. #6
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    598
    Aika mielenkiintoinen idea. Itsellä on nyt niin lyhyt stemmi kuin kaupasta löytyi ja olen ollut ihan tyytyväinen siihen mutta en tiedä pitäisikö itse jyrsiä kokeilun vuoksi tuollainen, tanko tulee tietenkin samalla sen 5cm ylemmäksi.

    Edellyttäisköhän tuo jotain ihmeellisyyksiä pyörän geometrialta, itsellä on 09 foxy r jossa on notkua se 140mm molemmissa päissä ja alamäki ominaisuuksia kaipaisi satunnaisesti vähän lisää mitä tuo ratkaisu ainakin tuon artikkelin mukaan voisi tuoda.

  7. Raiseri pois niin ei nosta liikaa ajoasentoa. Tostahan päästään sitten negatiiviseen stemmiin kun kääntää stemmin näyttämään taaksepäin ja laittaa tangon siihen...
    *****************************
    Alhainen kadenssi - dekadenssi?

  8. #8
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    130
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vuohi Katso viesti
    Edellyttäisköhän tuo jotain ihmeellisyyksiä pyörän geometrialta,
    Artikkelin mukaan malleissa, joissa käytetään tuota stemmiä, on pitempi runko mutta muussa geometriassa ei ole muutosta.

    In order to make the super-short stem work without throwing a mid-travel bike's handling characteristics out the window – unlike downhill bikes, they need to be pedalled uphill, after all – Rojo needed to make changes to the front triangle of the frame, in particular the relationship between the bottom bracket and front axle, or 'front centre' as it’s known.

    The 140mm-travel (5.5in) Foxy normally comes with a 70mm stem. In Alicante, we were shown a prototype model with a 10mm stem sitting proudly in place. With the stem now effectively 60mm shorter, Mondraker have added 60mm to the front centre of the bike but the rest of the geometry remains the same. The stem is taller than usual to compensate for the rise of a standard stem; this may change as development continues.

  9. #9
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Malaga, Spain
    Viestit
    1.188
    Noniin eli

    Ridleyltä tulee vuodelle 2013 levyjarrullisia cyclocrossareita.

    mm. x-fire

    http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater

    huhu facebookissa kertoo myynnin alkavan heinä-elokuussa
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

    www.pauliinapohtii.blogspot.com

  10. #10
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    6.231
    Onko nämä nyt 2012 vai 2013 vuoden uutuuksia

    http://www.bikeradar.com/news/articl...om-april-33226
    Tämä voi olla koko elämämme ihanin päivä
    Ajetaan hiljempaa
    Toivon, että matka jatkuu, jatkuu vaan


    -PMMP -


  11. #11
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    15.054
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ohiampuja Katso viesti
    Onko nämä nyt 2012 vai 2013 vuoden uutuuksia

    http://www.bikeradar.com/news/articl...om-april-33226
    Noh, nytpähän asiaa on sitten varmuuden vuoksi käsitelty molemmissa ketjuissa

    -Lauri

  12. #12
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Malaga, Spain
    Viestit
    1.188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    Noniin eli

    Ridleyltä tulee vuodelle 2013 levyjarrullisia cyclocrossareita.

    mm. x-fire

    http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater

    huhu facebookissa kertoo myynnin alkavan heinä-elokuussa
    Ja tässä tarkkoja speksejä:

    http://www.mudandcowbells.com/blog/2...-goodness.html

    (videolla puhutaan jenkki markkinoista ja mä todella toivon että euroopasta ei hävitetä noita vannejarrullisia malleja pois. I keep my thups up.)
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

    www.pauliinapohtii.blogspot.com

  13. #13
    Shimanon SLX saa päivitystä vuodeksi 2013:

    http://www.bikeradar.com/news/articl...unveiled-33285




  14. #14
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    778
    Joko Di2 Alfinen kuvat ovat olleet täällä näytillä?
    http://road.cc/content/image/53688-s...fine-di2-hub-2
    Size is a matter of preference - http://pienetpyorat.blogspot.com

  15. #15
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    677
    Niin, onkohan tämäkään enää 2013 uutuus? AIka uskomatonta että kovin konservatiivinen Colnago on yksi ensimmäisistä C59 Disc.




    "Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
    www.pellossalo.fi

  16. #16
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.364
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tumppi Katso viesti
    Niin, onkohan tämäkään enää 2013 uutuus? AIka uskomatonta että kovin konservatiivinen Colnago on yksi ensimmäisistä C59 Disc.
    Wau - Niemiselle tilaus vetämään
    The Power is in the Peloton

  17. #17
    Liittynyt
    02/2012
    Paikkakunta
    Vaasa
    Viestit
    165
    Apua, ei noin saa tehdä. Olen hiljaa mielessäni haaveillut maantiepyörästä jossa olisi sähkövaihteet ja levyjarrut ja siinä se sitten on. Mutta onneksi tuon hinta ylittää moninkertaisesti mun budjetit, joten ei tarvitse tilata (vielä?).

  18. #18
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.136
    Eikös noi levyjarrut oo ihan fiksut myös maantiepyörissä. Jos vaikka ajat kauppaan tai töihin kurassa ja alla on Lightweightin kalleimmat kiekot, niin johan yksi jarrun painallus alentaa jälleenmyyntiarvoa ainakin 100 euroa, kun jarrupalat raapii vannetta karkean hiekkapaperin tavoin.

  19. #19
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Savonlinna
    Viestit
    677
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ajelee Katso viesti
    Apua, ei noin saa tehdä. Olen hiljaa mielessäni haaveillut maantiepyörästä jossa olisi sähkövaihteet ja levyjarrut ja siinä se sitten on. Mutta onneksi tuon hinta ylittää moninkertaisesti mun budjetit, joten ei tarvitse tilata (vielä?).
    Niinpä. Olen itse kyllä (tähän asti) pitänyt maantiepyörien levyjarruja täysin turhina, MUTTA tuossa se tulevaisuus ilmeisesti on? Muutos tulee olemaan kyllä aikas suuri eli uudet kiekot, runko ja ainakin päivitys kahvoihin. Mitähän tuo tekisi euroissa? 10000€? Juuri kun Campan EPS osat kolkuttelee ovalla, voi vitja. Vanhojen tai jopa uusien peinteisten runkosettien jälleenmyyntihinta putosi samalla kuin Colnago julkisti tuon setin. Jospa vain tyytyisi levyjarrulliseen Cycloversioon ja ajelisi maantiellä tyytyväisenä vanhanaikaisilla jarruilla varustetulla EPS Lookilla.

    "Maybe I'm not a multi-billionaire, but you know, I actually won the crowd, and that's something important." -Jens Voigt
    www.pellossalo.fi

  20. #20
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    15.054
    Mitkäköhän navat tuossa on?

    -Lauri

  21. #21
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Malaga, Spain
    Viestit
    1.188
    Mä en vaan nää mitään ideaa noissa levyjarruissa maantiepyörässä. Vähän järkyttää että noita edes tarjotaan myyntiin.
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

    www.pauliinapohtii.blogspot.com

  22. #22
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    JKL
    Viestit
    1.361
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    Mä en vaan nää mitään ideaa noissa levyjarruissa maantiepyörässä. Vähän järkyttää että noita edes tarjotaan myyntiin.
    Mä en maantiepyörällä ajamisesta mitään tiedä mutta alppialamäkien (siis asfalttiteiden) laskeminen on maasturillakin niiiiiin paljon helpompaa levyjarrullisella pyörällä. Ei tarvitse miettiä, poksahtaako rengas.

  23. #23
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Malaga, Spain
    Viestit
    1.188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HeliT Katso viesti
    Mä en maantiepyörällä ajamisesta mitään tiedä mutta alppialamäkien (siis asfalttiteiden) laskeminen on maasturillakin niiiiiin paljon helpompaa levyjarrullisella pyörällä. Ei tarvitse miettiä, poksahtaako rengas.
    En ole moista päässyt vielä kokemaan (nyt olen vähän kade sulle ) mutta olen puheista ymmärtänyt että jarru pohjassa saa lasketella maantiepyörällä alas että renkaan saa poksahtamaan. Jarrutehoa on vannejarruissa riittävästi noin muuten. Terävä jarrutus kunnon vauhdeissa ja OTB voi olla varsin mahdollinen
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

    www.pauliinapohtii.blogspot.com

  24. #24
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Kuu
    Viestit
    4.164
    Vannejarrut ovat kaikin puolin ihan turhat, onneksi päästään niistä eroon.

  25. #25
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Solvik
    Viestit
    1.077
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polla Katso viesti
    Mä en vaan nää mitään ideaa noissa levyjarruissa maantiepyörässä. Vähän järkyttää että noita edes tarjotaan myyntiin.
    Upea asenne

  26. #26
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Malaga, Spain
    Viestit
    1.188
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Upea asenne
    Varmaan olis maastopyöräilijät aika järkyttyneitä jos levyjarruja alettais poistamaan ja pyöriin tulis vannejarrut... Siinä lajissa mä ymmärrän ne aivan täysin!
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

    www.pauliinapohtii.blogspot.com

  27. #27
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    15.054
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Upea asenne
    Asenteita! Tunteita! Popcornia!

    -Lauri

  28. #28
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Malaga, Spain
    Viestit
    1.188
    "Sun elämä on kuin katsoisi hidastettua junaturmaa"

    www.pauliinapohtii.blogspot.com

  29. #29
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    3.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TaitettaVille Katso viesti
    Joko Di2 Alfinen kuvat ovat olleet täällä näytillä?
    http://road.cc/content/image/53688-s...fine-di2-hub-2
    Miksi en ymmärrä tämän pointtia? Ratasvaihteissa ymmärrän sähkön hyödyn, mutta en napavaihteissa. No jos on lusikalla annettu, niin...
    www.icyclelpr.fi

  30. #30
    Liittynyt
    07/2000
    Viestit
    3.136
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Upea asenne
    Kyllähän se miestä varmaan syö, kun oma vannejarrullinen maantiepyörä muuttuu sitten kertalaakista romuraudaksi.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •