Sivu 2 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 775

Aihe: Lupine: Se alkuperäinen THE VALO.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Luonnollisesti tulen kehumaan kovasti täällä sitten kuinka sairaan upea ja hyvä se on!
    Tuo on sairaan upea ja hyvä kyllä! Eli äsken ajoin ekan lenkin nyt vihdoin Bettyn kanssa ja on valoa on! Koko lenkki meni ihan hyvin "lyhyillä" valoilla, mutta testasin muutamaan otteeseen muodon vuoksi pitkiäkin. Ja valoa riitti! Valokeila varsin laaja (jarrukahvojen varjo heijastuu ojanpenkalle esim), mutta taatusti tarpeeksi kauas ulottuu valon kantama. Lumisella 130 tiellä oli jopa liian kirkas noilla pitkillä, melkein heijastui lumesta liikaa takaisin omiin silmiin se valo. Eli jos valoa haluaa, niin ainakin tällä sitä tuntuu saavan! Varsinainen "Grazy Mother Fucker" tuo fillarin lampuksi kyllä!

Betty 12 tuli tännekin pariviikkoa sitten, vasta pari kokeiluluantosta pikku lenkiä kypärävalona, 22 asteen linssi tuntuu aivan oikealta valinnalta kypärään, joka on todennäkösesti pääasialinen käyttöpaikka, toimii varmaan hyvin tangossakin. Tehdasasetuksen puolivalo, jos en väärinymmärtänyt on vain 3 wattia valaisee jo todella riitävästi?!?! Täysteho on sitten aivan järkyttävä. Pidän todellapaljon ohjemoitavavista moodeista, esimerkiksi tehdasasetuksen lyhyt-pitkä yksipainallus eikä mitään kelauksia kaikien vilkujen läpi. just niinkun mä oon aina tovonut. Akun caliprointia ( video lupinella ) joku akunbalansointi jutsku vissiin, täytyy vielä ihmetellä.

-Cube- Guest
    Mä ajattelin tilata ittelleni ton http://www.taskulamput.fi/tuote/lupi...yparavalaisin/ Piko3 mallin Uvexin pottaani ja haluaisinkin kysyä noista akuista. Eli vakiona siihen tulisi toi 2,5 Ah akku mutta kun maksaa ton 74€ lisää niin siihen saisi 5,6 Ah tehoakun. Onko tosta paremmasta akusta ns. mitään hyötyä tämmöselle työmatkapyöräilijälle joka suhaa yleensä edes joten kuten valaistuilla reiteillä ja reissu kestää sen max 2 tuntia?

Hyviä ja huonoja puolia saa toki myös kyseisestä lampusta kertoa.
    -Cube- muokkasi tätä : 11.08.2012 at 11.08 Syy: typot

Ei ole, mulla wanha piko palaa sillä vakioakulla matalimmalla teholla lähes 8h putkeen, ja se riittää liikennemerkkien ja heijastimien valaisuun, pitkälle.

-Cube- Guest
    Onkos kellään mitään uutta tähän ketjuun kerrottavaa vai ostaako kaikki vaan jotain kiinanihmeitä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -Cube- Katso viesti
    Onkos kellään mitään uutta tähän ketjuun kerrottavaa vai ostaako kaikki vaan jotain kiinanihmeitä?
    ei sen kummempaa kommentoitavaa kuin , ett kovasti ois valopään päivityksen tiimoilta haluja tähän uuteen Bettyyn )))) Ei tarttis harhailla pimeessä ) http://www.lupine.de/web/de/bettyr/
    -- not fast but furious --

Lupine tekee uusia tehokkaampia lamppuja nopeemmin mitä tää omenafirma työntää ulos uusia iphonejaan ja ipadejaan. Hädintuskin kerkee expresssinä tulla lamppu niin se on jo wanhaa mallia. No, onneksi tuolla vanhalla Bettylläkin tuntuu näkyvän. Tai no, näin muistelen viime keväältä. Ei ole tälle syksylle tullut vielä valokautta avattua. Ei oo tarvinnut valoja kun ei oo ajanu...

Ja -Cube-:lle, ei, kaikki ei todellakaan osta jotain kiinanihmeitä!

Edit: Noi Lupinet tuntuu halpenevan koko ajan. Nyt kallein setti lähtee jo vähän yli 800 eskolla näköjään. Ennen se oli aina 1000e/setti jos halus parhaan. Joko tekniikka on halventunut tai sitten Ison L:än on tarvinnut laskea hintojaan kun noita kaikenmaailman kiinakopioita on levinnyt markkinoille. Tosin luulen että ne ei silti kilpaile keskenään. Lupinen asiakkaille tuskin tulee mieleen alkaa edes kiinakopioita ostelemaan. Ja päinvastoin. Kohtahan nää on vakiovaruste jossain Sotkan Gardemaisterissa kun vielä vähän halpenee.

Edit2: Tai no, pakko kait se Lupinen kehittää uutta kokoajan kun tuolla yläbannerissakin toinen merkki mainostaa olevan pyörävalojen standardi ja king...
    VesaP muokkasi tätä : 10.09.2012 at 07.06

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mk Katso viesti
    ei sen kummempaa kommentoitavaa kuin , ett kovasti ois valopään päivityksen tiimoilta haluja tähän uuteen Bettyyn )))) Ei tarttis harhailla pimeessä ) http://www.lupine.de/web/de/bettyr/
    ja tuokin konsepti on sellainen että jos joskus/kun ledit taas kehittyvät niin tuosta bettyr versiosta voisi saada pelkästään ajurin tehoa muokkaamalla 7000lm (7kpl xm-l ~1000lm per kipale @ 2.8A : 7000lm) kun nyt otetaan irti maltilliset 3600lm
    - Mitä etuja on pyörän keksimisestä? Neliskanttinen pyörä pomppii. -

3.6V*2.8A*7=~70W Jos kypärässä on alumiinikappale, joka pysyy alle 40 asteisena 70W teholla lämmittäen, saattaa ajamiseen tulla uusia haasteita. LED:ien hyötysuhde on parhaimmillaan kohtuullisen pienellä virralla ja matalissa lämpötiloissa, joten 3600lm kuulostaa järkevältä valoteholta seitsemästä XM-L:stä.

Jokohan sen näille pimeille saisi hankittua laajemman valokuvion linssin tjsp. tuohon Wilma 5;een... Ei kellään sattuis olemaan ylimääräistä?
    Peikkomainen flaksi

Oliko se Lupinen mukana tuleva pikku tahna täysin sähköä johtavaa? Mikä sen tarkoitus on?

µ

Lainaus Alkujaan tämän lähetti --+MM+-- Katso viesti
    Mikä sen tarkoitus on?
    Jos ajaa paljon kosteissa olosuhteissa sitä voi tunkea liittimiin (sisälle). Kaipa se estää kontaktien hapettumista tjsp.
    Sehän kerrotaan manuaalissakin

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Sehän kerrotaan manuaalissakin
    Jaa No ei siellä kuitenkaan johtavuudesta puhuttu mitään.

µ

Wilma 7:n vm.-08 akku alkaa ilmeisesti hyytyä. Akku ei enää ladattaessa (micro-charger) tule täyteen. Kuusi tuntia oli laturissa kiinni sunnuntaina, siiten lopetin kesken kun akku vaan kuumeni. Katselin tuolta Lupinen sivuilta uutta akkua ja siellä ei enää ole Wilmaan 7,5 Ah akkuja vaan 8,4 Ah akkuja, samannäköisiä kumminkin. Mahtaako joku tietää, kun Lupinelta vastaus kestää, voiko tuon 8,4 Ah akun laittaa tuon 7,4 tilalle? Onko kukaan käyttänyt Lupinen akunvaihto kampanjaa hyväkseen? Jos, niin kuinka toimi? Säästikö siinä mitään, vrt. jos vaan tilaisi uuden akun? Ja sen vaan lopuksi sanon, että tällä neljän talven kokemuksella tämä on tosiaan se THE VALO.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Käsittääkseni Lupinen KAIKKI akut käy ristiin toistensa kanssa, Micro Charger One lataa jokaisen oikein täyteen automaagisesti ja se on sit vain paloajasta riippuvaista että onko pienempi vai isompi akku. Eli osta vaikka se 11.2 kokoinen akku jos kaipaat lisää paloaikaa. Tai se kolikon kokoinen miniminiversio jos käyt vain lähikaupassa pyörällä.

Ja tottakai tuo Battery Trade In (vaimikäseolikaan) tuo säästöä. Siellähän se lukee sivuilla että montako prosenttia saat alennusta uudesta akusta sitten. Ja joo, hyvin toimi tietysti tuo BTI.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore
    ... voiko tuon 8,4 Ah akun laittaa tuon 7,4 tilalle? Onko kukaan käyttänyt Lupinen akunvaihto kampanjaa hyväkseen? Jos, niin kuinka toimi? Säästikö siinä mitään, vrt. jos vaan tilaisi uuden akun? Ja sen vaan lopuksi sanon, että tällä neljän talven kokemuksella tämä on tosiaan se THE VALO.
    Voi, olen, hyvin, säästi. Kyllä.
    Shimaani muokkasi tätä : 25.09.2012 at 16.30 Syy: uudemmissa akuissa on piukemmat liittimet kuin vanhemmissa
    Kyllä Suomessa pitäisi jokaiselle olla oma liikenne

Lupinen webbishopissa lukee uudesta Betty R:stä:

"Notice regarding battery use: Our Betty R is an extraordinary powerfull light and to run it on battery, at minimum a 5.6 Ah battery, or better a 8.4 Ah battery is recommended. Cause of the high currents we also use a new type of battery cell with all new Smartcore batteries."

Eli eivät ilmeisesti suosittele vanhoja ei-Smartcore-akkuja ko. valon kanssa.

Aika kova on tuon uuden Bettyn lämmöntuotto täydellä teholla (40W) jos foorumitiedot pitävät paikkaansa:

"Heat management: Betty R will run on 100% at 25 kilometers per hour motion and 20 degree celsius (ambient) and will dim down if slower/hotter."

Mitenköhän viileämmillä syys/talvikeleillä..

Ohhoh! Suomen postissa koetin lähettää akkua Saksaan, ei onnistunut. Suomen posti ei enää kuulemma kuljeta litium akkuja ja paristoja Saksaan, eli eivät ottaneet kuljetettavaksi. UPS:llä paketin lähetys maksaa yli sata euroa. Mikäs nyt avuksi? Täytynee tilata suoraan uusi akku.
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    Ohhoh! Suomen postissa koetin lähettää akkua Saksaan, ei onnistunut. Suomen posti ei enää kuulemma kuljeta litium akkuja ja paristoja Saksaan, eli eivät ottaneet kuljetettavaksi. UPS:llä paketin lähetys maksaa yli sata euroa. Mikäs nyt avuksi? Täytynee tilata suoraan uusi akku.
    WTF? Toisaalta, mistä ne tietää mitä siellä on? Laittaa vaikka selosteeseen "pyöränosia" kun pyöränosiahan se akkukin on En muista mitä omaani pakettiin laitoin joku aika sitten mutta kukaan ei kysellyt mitään ja Lupine vastaanotti akun vajaan viikon kuluttua lähetyksestä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dalmore Katso viesti
    Samaan ongelmaan törmäsin alkuvuodesta. Eli Suomen posti ei kuljeta käyttölaitteestaan irroitettuja litium akkuja. Itse yritin palauttaa viallisen läppärin akun myyjälle Saksaan, mutta paketti oli jo postissa aukaistu ja palauttivat sen kirjeen kera minulle. Kyselin myös asiaa näiltä kuriirifirmoilta ja ne osoittautuivat mahdottoman kalliiksi akkujen kuljetuksessa. Lisäksi esim. DHL ei myöskään ota irrallisia akkuja kuljetettavakseen.

Eli tässä tapauksessa itse kärsin menetyksistä. On se aika erikoista kun viallista tavaraa ei järkevästi pääse palauttamaan myyjälle!

Tarkennetaan vielä, että sen akkupalautuspakettini oli aukaissut ja kirjeen allekirjoittanut Finnish Communications
    Regulatory Authority. Eli tuskinpa Itella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    Eli Suomen posti ei kuljeta käyttölaitteestaan irroitettuja litium akkuja.
    Ei kait ULKOINEN pyöränrunkoon tarranauhalla kiinnitettävä akku ole "käyttölaitteestaan irroitettu" akku? Vaan ihan omansa ulkoinen akku. Mielestäni ihan eriasia kuitenkin kuin joku kiinteästi esim nyt läppäriin ruuvattava akku? No, mistä näistä tietää.

Eihän se akku yleensä läppäriinkään "ruuvata" vaan napsautetaan kiinni, vähän kuin jonkun lyhdyn pyörässä roikkuvaan akkukoteloon.

Tuo kiinniolo tulkitaan niin, että sähköinen piiri on kytketty, jolloin käyttölaitteen elektroniikka pystyy valvomaan akkua. Periaatteessa voisi pienien akkujen lähetys onnistua:
    Vapautusta voidaan soveltaa, kun akun sisältämä energia on rajattu

Litiummetalli- tai litiumseoskenno: litiumin määrä enintään 1 g

Litiummetalli- tai litiumseosakku: litiumin kokonaismäärä enintään 2 g

Litiumionikenno: nimellisteho 20 Wh

Litiumioniakku: kokonaisnimellisteho 100 Wh
    Löytyy siis täältä, luokka 9:
    http://www.posti.fi/hinnatjaohjeet/k...ahetykset.html
    Siitä vaan postin tätin kanssa keskustelemaan vapautuksesta.

Ei muuten ole Wh tehon yksikkö vaan energiamäärän.

Mielellään esim. ilmailuviranomaiset kieltäisivät kokonaan Li akkujen kuljetukset lentokoneissa, mutta on käytännössä mahdotonta ihmisten kännyköiden ja läppäreiden takia. Irtoakut on sitten helppo kieltää eli ovat käytännössä kiellettyjä.

No johan on, toivottavasti ei nyt ajaudu kovin pahasti alkuperäisen aiheen ulkopuolelle, mutta täytyy kyllä ihmetellä noita rajoituksia. Miten muka se parantaa turvallisuutta, että akku on laitteessa kiinni? Useimmiten (läppärit, kännykät, valaisimet) suojaelektroniikka on LiIon akkupakettiin jo integroitu ja varsinainen käyttölaite ei tuo mitään suojaavaa vaikutusta (itse asiassa voi olla jopa päinvastoin, kun akku altistuu käyttölaitteen mahdolliselle vikaantumiselle). Toisenakin vikatapauksissa suojapiiri voi vain lähinnä katkaista virtapiirin suojapiirin ulkopuolelle ulkoiseen laitteeseen (parempi tilanne jos akku oli jo ennestään laitteesta irti). Ainoa etu mitä äkkiseltään keksin on käyttölaitteen mahdollinen suojaava vaikutus akkukennojen kolhiintumista vastaan ja joidenkin huonosti pakattujen irtokennojen tapauksessa mahdollista oikosulkua vastaan. Mutta jos määrityksissä on tyritty jo energiamäärien ja tehojen kanssakin niin...

Vielä vähän OT.
    Määräyksiä laadittaessa on kuultu laitevalmistajia ja nämä ovat päässeet vakuttelemaan/vaikuttamaan laitteessa olevien akkujen kuljetusasioihin.

Laitoin meiliä myös tuonne Lupinelle, katsotaan mitä vastaavat. Taitaa vaan olla niin että vahinko täytyy kärsiä omassa pussissa ja tilata normihintainen akku. Saattaa muuten valojen kuntoon saanti turhaan venyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    WTF? Toisaalta, mistä ne tietää mitä siellä on? Laittaa vaikka selosteeseen "pyöränosia" kun pyöränosiahan se akkukin on En muista mitä omaani pakettiin laitoin joku aika sitten mutta kukaan ei kysellyt mitään ja Lupine vastaanotti akun vajaan viikon kuluttua lähetyksestä.
    Hieman OT:ta vielä!

Itse kirjoitin pakettikorttiin millä lähetin alkuvuodesta läppärin akun Saksaan "Laptop spare parts". Mutta olisiko heillä joku hemmetin ilmaisin joka tunnistaa akut, kun olivat pakettini kuitenkin aukaisseet?

Tuo on todellakin tulossa ongelmaksi muuallakin kuin fillarilamppujen litiumakkujen kanssa. Mitä jos esim. tilaat Saksasta jonkun 700 € kustantavan Panan akun sähköfillariin ja se sattuu olemaan sökö! Sitten vain matkustat itse Saksaan akku repussa sitä palauttamaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti magnuken Katso viesti
    ...olisiko heillä joku hemmetin ilmaisin joka tunnistaa akut, kun olivat pakettini kuitenkin aukaisseet?
    Kaipa noita lentopaketteja kuuluu vähän skannailla. Ei nyt tehdä terroristeille liian helpoksi asioita.

Mitä jos esim. tilaat Saksasta jonkun 700 € kustantavan Panan akun sähköfillariin ja se sattuu olemaan sökö! Sitten vain matkustat itse Saksaan akku repussa sitä palauttamaan!
    Elämä on. Eikö niitä akkuja saa suomesta? Jos ei halua matkustaa niin lähettää takaisin hieman kalliimmalla kuriiripalvelulla. Ei kai se yksi satanen missään tunnut jos maksaa seitsemän akusta? Tai tilatessaan pyytää lähettäjää varmistamaan, että se nyt ihan varmasti toimii

---

On-topic: juu 2007, ostettu Wilma 6 ja sen akku toimii mainiosti. Mainio vehje!

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

On kyllä hienoo ajaa lenkkiä Bettyn valossa. Keskellä pimeyttä sinä ja pyöräsi, ja julmettu keinovaloinen baana edessä. Juhlaa! Lauantaina viimeksi en pitänyt mitään kiirettä lenkille lähdön kanssa päivällä auringonpaisteen aikaan, vaan lähdin kun aurinko alkoi jo laskemaan illalla...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •