Sivu 1 / 4 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 92

Aihe: Fanatismia vai intoilua

Fanatismia vai intoilua

Missä vaiheessa pyöräily muuttuu harrastuksesta fanatismiksi? Meneekö raja siinä, että sotkee 30cm kinoksissa tai 30m/s vastatuulessa läpi talven fillarilla vaikka olisi olemassa realistisempia ja mukavampia vaihtoehtoja. Voidaanko määritellä jotain vuosittaista kilometrimäärää, jolloin terve ja hauska harrastus muuttuu fanatismiksi? Itse ajan +/- 5000km vuosittain ja aikaa jää muuhunkin harrastamiseen kuin pyöräilyyn.

Kuka uskaltaa tunnustaa, että terve harrastaminen on unohtunut ja tilalle on tullut pakonomainen tarve ajaa kilometrejä hampaat irvessä hullun kiilto silmissä olosuhteista riippumatta.

Itsekin pyöräilevänä minulla on varaa katsella hieman säälinsekaisin tuntein niitä, jotka polkevat pyörillään veden sataessa vaakatasossa tai pinnistelevän vastaisessa myrskytuulessa hampaat irvessä ylämäkeen periksi antamatta samaan aikaan kun itse istun mukavasti henkilöauton ratissa.

Lukeudun itse jossain määrin kuvaamaasi, mutta(!):
    a) En ajaisi kuitenkaan henkilöautolla töihin, Helsingin keskustassa kun on huonosti parkkipaikkoja
    b) Enemmän menisi hermot jonottaessa ruuhkassa ja ihmetellessä kanssa-autoilijoiden ja omia hölmöyksiä
    c) Bussit kyllä kulkevat, mutta matka-aika yleisillä on pidempi
    d) Jostain syystä pidän kohtuullisesti sateesta; happi kulkee, harvemmin on tukahduttavan kuuma ja muutenkin on vaan hienoa
    e) Töissä on kuivauskaapit ja hyvät sosiaalitilat, joten märät vaatteet eivät ole ongelma
    f) Itselleen voi olla armollinen kuten viime viikolla, jolloin kuljin 3/5 päivästä bussilla, jotta energiaa jäisi saunan loppurakentamiseen, jouluvalmisteluihin ja vaimon auttamiseen.
    g) En aja hullun kiilto silmissä, keskari 23-28 riippuen olosuhteista, fiiliksestä ja voimista.
    h) Kukin elää tavallaan, toisen housuihin on vaikea hypätä, joten mene sinä säälinesi sitten vaikka säälittävälle punttisalille
    i) Kohtaa h ei tarvitse ottaa 100% vakavasti, mutta sopii sitä miettiä
    j) Summa summarum, minä kyllä olen nauttinut tämän syksyn keleistä - jokaisesta päivästä!

Uusia vuosia.

Työmatkat menee asianmukaisilla vaatteilla ja varusteilla melkein aina. Loskan ja jäänsekaisella kadulla ajo pistää kyllä miettimään muita vaihtoehtoja. Pyörä kun heittelehtii melkoisesti. Lenkin jälkeinen euforiahan voittaa autolla ajon.

Tämä "kärsiminen" huonoissa olosuhteissa tuntuu olevan kovin yleinen mielipide.
    Itse poljen työmatkat n.12,5 km suuntaansa ja sekä harrastusajot metsissä säästä riippumatta läpi vuoden, enkä koe mitenkään kärsiväni olosuhteista (paitsi kesäkuumalla, kun risut ja nokkoset raapii jalat verille).
    Sen sijaan on hyvinkin tyydyttävää ohitella autojonossa istuvia ja bussipysäkeillä värjötteleviä reppanoita, kun itsellä on päällä hyvä hiki.
    Mistään fanaattisuudesta ei kuitenkaan ole kyse, vaan omasta kunnosta ja miellyttävästä matkanteosta.
    Pihassa seisoo ooppeli kauppamatkoja varten, kun seitsenhenkisen talouden ylläpito repun kanssa olisi turhan hankalaa.
    Enkä koe edes olevani yksin, kun vaimoni kulkee työmatkansa samalla tavalla.

Pitää täysin kompata edellisiä. Ehkä fanaattisuuteni on jo niin pitkällä, etten tajua sitä itsekään. Usein työkaverit ihmettelevät, että "tulitko tällä kelillä tosiaan pyörällä töihin" tai "jatkuuko pyöräilykausi vieläkin." Vastaukseni on aina, että kyse on omasta mukavuudenhalusta. Koen yksinkertaisesti helpommaksi, nopeammaksi ja mukavammaksi fillaroida töihin kuin kulkea julkisilla. Auto ei ole millään perusteluilla järkevä vaihtoehto Helsingin keskustaan kuljettaessa. Jos kärsisin, en ajaisi pyörällä.

Ns. huonoilla keleillä eivät autoilu tai pysäkeillä seisoskelu (ja niille kävely) ole mielestäni sen mukavampia vaihtoehtoja.

Itselläni on hyvin samoja perusteluja, kuin aikaisemmillakin kirjoittajilla. Henkilökohtaisesti tärkeimmät on seuraavat:
    1. Meillä on yksi auto, jolla nainen käy töissä
    2. Työmatka on lyhyt (5km) joten matka-aika on noin 15min. Työpaikalla on hyvät suihkut ja pukukaapit.
    3. En jaksa kävellä bussipysäkille, sillä todennäköisesti tällä matkalla kärsisi mahdollisesta huonosta säästä enemmän, kuin pyöräillessään sään mukaisissa varusteissa.
    4. Tapa - töihin meneminen pyörällä on muodostunut tavaksi. Vaikea kuvitella lähtevänsä muulla tapaa liikkeelle, sillä tämä on todettu toimivaksi.

On muuten mielenkiintoinen tunne se aavistuksen "sairas" mielihyvä, jota koen, kun ohittelen Lassilan Kaupintiellä ruuhkassa seisovia autoja .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pesuman Katso viesti
    Itsekin pyöräilevänä minulla on varaa katsella hieman säälinsekaisin tuntein niitä, jotka polkevat pyörillään veden sataessa vaakatasossa tai pinnistelevän vastaisessa myrskytuulessa hampaat irvessä ylämäkeen periksi antamatta samaan aikaan kun itse istun mukavasti henkilöauton ratissa.
    Tykkään, että kukin tavallaan ja niinkuin muutkin on sanoneet, niin toisen pään sisälle on aika paha nähdä. En siis koe tarvetta sääliä toisia, millä tavalla ovatkin valinneet työmatkansa kulkea. Minulla menee mukavuusraja paksussa lumi- tai loskamössössä, jossa eteneminen ei enää omalla kalustolla kohtuudella suju, silloin vaihdan kulkuvälinettä. Toiset pärjää vielä siinäkin, hieno homma heille.

Fanaattisuutta on toki mukana, jos on etukäteen päätetty, että tapa x on aina se paras faktoista välittämättä. Omalla kohdalla olen tällaista hulluutta joskus epäillyt, kun on ollut paljon rengasrikkoja kevättalvella sepelin takia. Fillarifanaatikkoja pidän kuitenkin erittäin paljon sympaattisempina kuin henkilöautovastaavia. Itse kuljen sekä fillarilla, julkisilla että autolla tilanteen mukaan. Kätevää on tietää, että esim. paluumatkan voin mennä pyöräni kanssa metrolla tarpeen tullen, vaikka harvoin tuleekin sitä optiota käytettyä.

Missä vaiheessa pyöräily muuttuu harrastuksesta fanatismiksi? Meneekö raja siinä, että sotkee 30cm kinoksissa tai 30m/s vastatuulessa läpi talven fillarilla vaikka olisi olemassa realistisempia ja mukavampia vaihtoehtoja.
    Kysymyksesi on typerä, koska se perustuu täysin omaan käsitykseesi realistisuudesta ja mukavuudesta.

Eli onnea vaan valitsemallasi tiellä. Suosittelen täysjoustoa, koska se näyttää näin kaukaa katsottuna kovin kiviseltä.
    Hylkylistalla: Mikrometri, Oatmeal Stout, kivimaa, IncBuff

"Asiatonta. Kaverin itse laatima julkinen hylkylista kertoo jo paljon."

Voiko ketjun aloittaja kuvitella sitä, että pyörällä muun muassa töihin kulkeminen on tietoinen valinta. Sillä ei ole mitään tekemistä hampaat irvissä kilometrien keräämisen kanssa - on vain yksinkertaisesti mukavaa ajaa vaihtelevassa säässä. Pitäätkö niitä kilometrejä tai ajoaikoja yleensä edes millään tavoin huomioida? Ei minulla ainakaan ole minkäänlaista kirjanpitoa, kuten taitaa Pesumanilla olla, kuinka monta tuhatta vuodessa ajan, tai mikä on se "keskari" mistä niin paljon puhutaan.

Oikea pukeutuminen, jonka oppi sangen nopeasti, on tärkeä pyöräilyn miellyttävyyden kannalta. Olen Fuugan kanssa samolla linjoilla, käytännössä huonoa ajokeliä ei ole. Esim. tänä aamuna, lämpimässä vesisateessa, jonkinlaisessa tuulessa oli oikein mukava tulla pyörällä töihin ja samalla ajella pieni aamukierros.

Ajan säästö, jos kulkisin autolla töihin, on minimaalinen, keväästä syksyyn käytännössä olematon, mutta se hyöty, minkä jo pelkästään tästä työmatkaliikunnasta saan, ei ole mitenkään verratavissa siihen, että "istuisin mukavasti siellä ongelmajäteastiassa ja katselisin säälinsekaisin..."

No, tuo kohta on aika tyypillinen autoilijan käsitys pyöräilyn kamaluudesta.

Tosiasiassa varsinkin iltapäivällä töistä palatessa, voi pyöräilijänä halutessaan katsella säälinsekaisin tuntein niitä, jotka istuvat kärsivän näköisinä autoissaan hengittäen edellä olevien pakokaasuja siinä liikkumattomassa autojonossa, kun itse sujuvasti ajaa jonon ohi raikkaassa ulkoilmassa.

Jotta ei jää epäselväksi, olen itse ajanut kortin vuonna 1975 ja omistanut tähän mennessä yhtäjaksoisesti auton, kilometreistä ei ole tietoakaan, paljon niitä on ehtinyt kertyä. Tuo nyt pihassa lähes tyhjän panttina seisova saa kyllä jäädä viimeiseksi, kahden hengen kauppa-asiat hoitaa näppärästi pyörällä ja tarpeen vaatiessa peräkärryllä. Ne harvat pidemmät matkat vuoden aikana voi kulkea vaikka junalla/bussilla, kunhan vaan ei tarvitse itse omalla autolla ajaa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti phebis Katso viesti
    Itselläni on hyvin samoja perusteluja, kuin aikaisemmillakin kirjoittajilla. Henkilökohtaisesti tärkeimmät on seuraavat:
    1. Meillä on yksi auto, jolla nainen käy töissä
    2. Työmatka on lyhyt (5km) joten matka-aika on noin 15min. Työpaikalla on hyvät suihkut ja pukukaapit.
    3. En jaksa kävellä bussipysäkille, sillä todennäköisesti tällä matkalla kärsisi mahdollisesta huonosta säästä enemmän, kuin pyöräillessään sään mukaisissa varusteissa.
    4. Tapa - töihin meneminen pyörällä on muodostunut tavaksi. Vaikea kuvitella lähtevänsä muulla tapaa liikkeelle, sillä tämä on todettu toimivaksi.

On muuten mielenkiintoinen tunne se aavistuksen "sairas" mielihyvä, jota koen, kun ohittelen Lassilan Kaupintiellä ruuhkassa seisovia autoja .
    1.sama
    2.sama mutta 7km:ä
    3.sama
    4.sama

On muuten mielenkiintoinen tunne se aavistuksen"sairaanhyvä" tunne kun ohittelen talvikkitiellä kohtalotovereita ja ruuhkassa stondaavia autoilevia urpoja.;-)
    ehkä ajoin,ehkä en....

Pahat sedät 50/60

tuo "kärsitkö" kysymys on hyvä, miksi kukaan ei kysy siltä "opel" kuskilta kuinka hän kärsii ajaessaan samassa lumisateessa töihin!?

Hauska aihe. Aihetta voisi kysellä työkavereilta ja sukulaisilta, ottamalla puolet pois ja loppuja tosissaan miettien. Lasten varttuessa ja vapaa-ajan lisääntyessä, huomaan lähes kaikkien "ikätoverien"
    hurahtavan johonkin. Minulla pyöräilykilometrit pysyy joka vuosi muutaman tonnin sisällä samoissa, mutta uusia lajeja tuppaa tulemaan lisää rinnalle...Fanatismiä lienee tuo autoilun välttäminen viimeiseen asti.

Olen harrastaja. Pyöräilyni ei ole yhtään pois auton ajoista, vaikka kuinka toivoisin, että voi olla.
    En tykkää märästä, enkä varsinkaan märistä jaloista ja käsistä. Siksi nyt on vähän lamakausi ollut pakkasia odotellessa vaikka hyvien kelien aikaan mittariin tuleekin maastotunteja yleensä +10h viiikko.
    Valitsen 30 asteen helteen ja hyttyset ihan koska vaan sateen tai ylenpalttisen kastelevan märkyyden edelle, mutta nyt on tyydyttävä tähän keliin ja toivottava parempaa huomista.
    En asu keskustassa, niin ei tarvi tressata millä liikkuu.

Kun loska lentää sääreen ja valuu siitä goretekspopoon, niin alan kärsiä.
    PoriMTB
    MKVOLII contributor #26

Hei! Kieltämättä kovin provosoiva kysymys.

Minusta tärkeintä kai on se, että kukin tulee onnelliseksi tavallaan, ja toivottavasti pilaa muiden mahdollisuuksia mahdollisimman vähän. Tässäkin suhteessa pyörä on kova sana; päästöjä ei juurikaan synny, eikä se vie kovin paljon tilaa tai vaadi resursseja reitistön rakentamiseen ja ylläpitoon autoiluun verrattuna.

Itse pyöräilen aina kun se matkan tarkoitukseen ja aikatauluun sopii. Suomessa on yhtenä tai kahtena päivänä vuodessa sellainen keli, ettei pääse ajamaan. Kesällä sitten nautiskellaan hyvän kunnon hedelmistä porukkalenkeillä, kuntoajoissa, maastossa, pyörämatkoilla jne.

Hyvää pyöräilevää uutta vuotta kaikille!

Työmatkapyöräily kuluttaa ruokaa enemmän. Pullansyöjän hiilijalanjälki on pieni, mutta karppaajan ehkä kannattaisi mennä autolla.

Siirtyisin työmatka-autoilusta ympärivuotiseen työmatkapyöräilyyn innolla, jos käytössä olisi sosiaalitilat vaatteiden
    vaihtoa,kuivatusta ja säilytystä varten sekä suihku. Ei ihan nappaa kainaloiden huuhtominen lavuaarin yllä, vaahteiden
    vaihto konttorissa ja hikisten releiden säilyttäminen tuolin selkämyksen päällä. Ihailen silmäilen ohittamiani urheita työmatkapyöräilijöitä sateessa ja tuiskussa.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

Itsellänikin on täysin vapaaehtoinen valinta kulkea työmatkat pyörällä - varsinkin nyt talvella. Toki työmatka ei ole kuin muutama kilometri, ruuhkiakaan ei juuri ole, mutta otetaan esimerkiksi tämänaamuinen, kun lunta oli tupruttanut kymmenisen senttiä. On paljon helpompaa vain ottaa pyörä terassilta ja polkaista matkoihinsa, kuin huolehtia ensin lämppäristä ja ajastimesta, putsata lumet, raapata ikkunat, kolata portti auki... Voi ärsytys! Ja sama ruljanssi töistä lähtiessä.

Tässä puolentoista minuutin pätkässä on tiivistetty toimistotyöntekijan angsti ja talviautoilun ydin erittäin ansiokkaasti: http://www.youtube.com/watch?v=3McfrgMN8EM

Mutta sitä en ymmärrä täysin minäkään, että kun ladut ovat auki ja talvi parhaimmillaan (sori etelä), niin sen suomia mahdollisuuksia ei aina hyödynnetä. Ainakin jos kuntoilu on jotensakin tavoitteellista, niin miksipä ei näin "peruskuntokaudella" hakisi monipuolisuutta muista lajeista? Tulee niitä pakkaspäiviäkin, jolloin voi pyöritellä rullien tai trainerin päällä, jos pelkää unohtavansa, mihin suuntaan kampia piti pyörittää.

Itsekin autoilevana minulla on varaa katsella hieman säälinsekaisin tuntein niitä, jotka kaivavat autoaan kinoksesta, ajavat lasit huurussa jonossa roiskutellen suolaista rapaa toistensa tuulilasiin, jonka läpi tihrustamalla ei saa kuin aavistuksen luonnon suurenmoisuudesta. Ainoat elämykset automatkalla ovat kolarien aiheuttamat sumat, joiden takia sitten myöhästyy hikoilemasta jumpassa kuivassa sisäilmassa.
    Love the Ride!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ppikkupe Katso viesti
    Tässä puolentoista minuutin pätkässä on tiivistetty toimistotyöntekijan angsti ja talviautoilun ydin erittäin ansiokkaasti: http://www.youtube.com/watch?v=3McfrgMN8EM
    Autonvalintakysymys. Webastokin on keksitty ja lämmin auto sisältä ja ikkunat sulat ilman jääraapan käyttöäkin.

Ja kaikki ei vaan jaksa pukeutua ajotamineisiin jonkun alle tunnin työmatkan takia. Puhumattakaan jonkun viiden kilsan työmatkan takia. Paljon helpompi hypätä lämpimään autoon ja laittaa vaikka uusin Scooteri pauhaamaan top of the line poppivehkeistä. Tarvittaessa voi laittaa vielä perslämmittimen päälle jos nahka tuntuu liian viileältä istua vaikka autossa lämmin muuten sisällä olisikin.

Jokainen tahkokoon tyylillään toki! Itse olen fanaattinen työmatka-autoilija.

Pikkuisen provosoiva kysymykseni on tuottanut jo melkoisen määrän vastauksia, joista rivien välistä voi lukea pientä tai jopa isompaakin fanatismia :-)

Itse en nauti ajamisesta sateessa tai kovalla tuulella sen enempää perse paljaana kuin gore-tex asusteissakaan. Helvetillinen vastatuuli on silkkaa myrkkyä vanhoille polville jopa tasaisella ja mitään nautintoa en koe luistelusta niljakkailla pyöräteillä. Pimeässä ja sateessa ei edes näe kunnolla eteensä vaikka olisi millainen HID-lamppu. Minkäännäköistä euforiaa en tunne kokevani litimärkiä vaatteita pois päältä repiessäni tai pyörää pestessä.

Olen kenties etuoikeutettu, kun en ole pakotettu menemään pyörällä töihin muulloin kuin itse haluan, eikä työmatkalleni osu mnkäänlaista ruuhkaa. Ja mitä tulee nimimerkki fuugan vastaukseen, niin penkiltä nousee huomattavasti keskivertopyöräilijää enempi rautaa :-) Nautin pyöräilystä hyvällä kalustolla mukavissa olosuhteissa (+/- 5000km/a) ja toki suon saman nautinnon kaikille säästä riippumatta.

Silti toistan itseäni siinä, että sääliksi käy niitä, jotka ovat pakotettuja pyöräilemään lumirännässä niljakkailla pyöräteillä henkensä kaupalla kelistä riippumatta. Jos se ei ole fanaattisuutta, niin sitten ei mikään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Ja kaikki ei vaan jaksa pukeutua ajotamineisiin jonkun alle tunnin työmatkan takia. Puhumattakaan jonkun viiden kilsan työmatkan takia.
    Ja pöh. Siinä nyt mitään erikoisempia ajotamineita vielä viiden kilsan matkalle tarvita. Ulkovaatteet on pakko pukea kuitenkin.

Hyviä kommentteja puolesta ja vastaan. Alkuperäiseen kysymykseen vastaten; fanaattisuus näyttää olevan aina jonkin muun silmissä kuin fanaatikon. Kukin taapertakoon tavallaan, niin kauan kuin siitä ei ole haittaa muille. Pyöräilystä harvemmin on, autoilusta kyllä monellakin tavoin.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

ajaisin fillarilla duuniin joka päivä kelistä huolimatta jos matkaa olisi max 10km suuntaansa...

Meikäläistä ahdistaa stadin julkiset paljon enemmän kuin pyöräily, oli keli mikä tahansa. Ainakin tiedän olevani perillä hyvin heränneenä juuri silloin, kun oli tarkoituskin.
    Matka vielä on niin lyhyt (4km), että sen polkee nopeammin kuin menee dösällä.
    Tulee kyllä hyvä mieli, kun ei ole yksi niistä autoilijoista aiheuttamassa ruuhkia..

Pakonomaisuus vai fanaattisuus ? Provo ? No eipä kumpikaan vaan järkivalinta. Ympärivuotinen työmatkapyöräily (22-25 km/arkipäivä riippuen reitinvalinnasta) on oivallinen tapa pitää yllä peruskuntoa ja saada raitista ilmaa kun konttorirottana näkee ikkunasta päivisin vain palasen taivasta. Lisäksi bensaa säästyy muiden harrastusten vaatimaa vapaa-ajan ajoa varten. Todella "huonot säätkit" ovat harvassa, joskus jää pyörä muutamaksi päiväksi varastoon keliolosuhteiden takia, lähinnä juuri lumisateiden ja auraamattomien kevlien takia. Myös kovilla pakkasilla autolla ajaminen on usein mielekkäämpi vaihtoehto. Säästä riippuen voi vaihtokiekoilla rengastusta vaihtaa muutamassa minuutissa ja viidessä vuodessa on jo oppinut pukeutumaan sopivalla tavalla olosuhteet huomioiden. Työpaikalta löytyy suihkut ja kuivauskaapit varusteille.

Reitinvalintakin on sellainen ettei tarvitse "urbaanissa" ympäristössä ajella kuin parin kilometrin verran. Muutoin voi tutkiskella kaupunkiluontoa ja aistia vuodenaikojen vaihtelua mikä helposti jäisi autolla kokematta. Kiirettäkään ei tarvitse pitää, temmon voi sovittaa fiiliksen mukaan. Enemmänkin säälittää katsoa ylipainoisten liimaperseiden kilpa-ajoa pippelinjatkeilla aamuruuhkissa (sori provoilu - toisille on autolla kulkeminen varmasti välttämättömyys työtehtävien takia. Mahdollisuus työmatkapyöräilyyn tuntuukin nykyisin melkoiselta etuoikeudelta

Talvipyöräilyssä jokainen matka on seikkailu, josta en missään nimessä halua jäädä paitsi. Mitä karseampi keli sitä hauskempaa.

Lisäksi töissä on paljon virkeämpi kun on ulkoillut ennen töihin tuloa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kuntoilija Katso viesti
    Siirtyisin työmatka-autoilusta ympärivuotiseen työmatkapyöräilyyn innolla, jos käytössä olisi sosiaalitilat vaatteiden
    vaihtoa,kuivatusta ja säilytystä varten sekä suihku. Ei ihan nappaa kainaloiden huuhtominen lavuaarin yllä, vaahteiden
    vaihto konttorissa ja hikisten releiden säilyttäminen tuolin selkämyksen päällä. Ihailen silmäilen ohittamiani urheita työmatkapyöräilijöitä sateessa ja tuiskussa.
    Pitäisi kai olla nykyään työpaikoilla aina sosiaalitilat suihkumahdollisuudella. Tosin en ole varma onko tähän jotain helpotuksia pienillä yrityksillä tai jollain muulla erikoisryhmällä. Kysy henkilöstöpuolelta ja varmaan joku koppi jossain onkin olemassa pykälien täyttämiseksi.

Pikkuisen provosoiva kysymykseni ... toki suon saman nautinnon kaikille säästä riippumatta.

Silti toistan itseäni siinä, että sääliksi käy niitä, jotka ovat pakotettuja pyöräilemään lumirännässä niljakkailla pyöräteillä henkensä kaupalla kelistä riippumatta. Jos se ei ole fanaattisuutta, niin sitten ei mikään.
    Miksi sääliä ihmisiä, jotka omasta vapaasta tahdostaan tekevät asioita haluamallaan tavalla.

^Pesuman kirjoitti niistä, jotka ovat pakotettuja, ei niistä jotka ajavat omasta vapaasta tahdosta. Tässä vapaassa maailmassa minäkin paheksun kaikkea pakottamista. Tällaisella konttorirotalla alkaa kyllä tähän aikaan päivästä pakottamaan persusta kun on pakotettu istumaan pehmustetulla tuolilla. Tässähän alkaa tuntemaan pakonomaista tarvetta lähteä pukkariin vaihtamaan kamat ja istahtamaan Brooksille.

Aiheellinen kysymys, ehkä siinä vaiheessa, kun millekään muulle ei jää aikaa. Mutta sitten taas, jos se tekee onnelliseksi, niin ei siinä mitään pahaa voi olla.

Työmatkoihin omalla autolla: Teiden varsiin pitäisi laittaa suuret plakaatit "You are not stuck in traffic. You are traffic."

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •