Sivu 1 / 4 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 98

Aihe: Lintuvaaran maastolenkit

Huutomerkki! Lintuvaaran maastolenkit

Moi,

Sivusin aihetta hieman tuolla toisessa topikissa, mutta ehkäpä tälle on fiksua perustaa ihan oma topikki. Lappeenrannasta Lintuvaaraan muuttaneena kaipaan kovasti entisiä porukkalenkkejä, joille lappeenrantalaiset starttasivat/starttaavat aina klo 18.00 tiistaisin ja torstaisin. Näiden lisäksi ajettiin/ajetaan usein muitakin kimppalenkkejä, erityisesti viikonloppuisin.

Lintuvaarassa/Leppävaarassa on ihan varmasti fillariporukkaa jonkin verran, olisiko kenelläkään kiinnostusta tämän tyyppiseen kimppalenkkeilyyn? Olen itse melko kaikkiruokainen lenkkien suhteen, mutta pääpiirteissään voisi lähteä liikkeelle kaavalla: 2-3 tuntia "normaalia" maastoajoa parina päivänä viikossa vakioaikaan ja viikonloppuisin vähän pidempiäkin eeppisiä lenkkejä. Toivottavasti saadaan porukkaa hieman kasaan ja keskustelua aikaan!

T. Antti

Edit. En ole itse paikallisten polkujen asiantuntija, eli vähän pidempään mestoilla asuneita olisi hyvä saada mukaan.
    Antti Kuitto muokkasi tätä : 16.11.2011 at 14.37
    https://www.instagram.com/xtranza/

Lintuvaaran ja Leppävaaran rajalla asustellaan. Tällä hetkellä löytyy vain krossari jolla on hieman hankaluuksia teknisillä pätkillä, mutta ensi vuonna olisi tarkoitus hankkia kunnon maastopyörä. Pidetään ketju seurannassa.

Talvisin voin kyllä lähteä mukaan krossarilenkeillekin, vaikka en krossaria omistakaan. Kyllä maasturillakin sen verran vauhdissa kestää.

Itse asuin kesän konalassa ja tuli silloin tällöin käytyä espoon puolella polkemassa. Hyviä polkuja siellä. Tällä hetkellä asustelen myyrmäessä joten voinen hyvin edelleen lähteä sinne päin kimppalenkeille jos vetäjiä ja suunnannäyttäjiä on. Itse en vielä niin hyvin tuota seutua tunne.
    Respect is not given, it is taken.

hiisi Guest
    Leppävaarassa 5 vuotta aikoinaan asunut ja jonkin verran seudun poluilla fillaroinut. Mielestäni paremmat paikat fillaroinnille kuin "Helsingin keskuspuistossa". Jos porukkaa ja vetäjiä ois lähdössä ajelee niin voisin liittyä joukkoon.

Piti hieman editoida tuota omaa aloitusviestiä, eli en ole itsekään paikallisten polkujen spesialisti...

Täällä kanssa yksi lintuvaaralainen. Periaatteessa olisi kiinnostusta, mutta aika tuppaa olemaan kortilla töiden ja opiskeluiden takia aina ensi kevääseen asti.

Hieman olen tänä syksynä käynyt lähiseudun polkuja ajelemassa, mutta aika nöösi vielä näissä maastokuvioissa. Hyviä reittejähän seudulta löytyy runsaasti. Täytyy katsoa, jos joskus ehtisi mukaan. Mikäli siis pysyn kyydissä.

Lintuvaara..

www.mtbcf.net
    exmex jos seuraa ajoon kaipailee

Mtbcf oli tosiaan jo tiedossa varsin hyvin, mutta voisi olla fiksua saada aikaan porukkalenkkisysteemit, mitkä eivät vaadi liittymistä mihinkään seuraan tai vastaavaan. Lappeenrannassa tämä on ainakin toiminut varsin mainiosti ja porukka on viihtynyt lenkeillä.

On noita Leppävaaran urheilupuiston polkuja tullut kerran jos toisenkin veivattua. Yllättävän moiset korkeuserot löytyy kohtuu pieneltä paikalta, hyviä polkuja on. Nykyisin siellä enää harvemmin tulee käytyä, kun hgin keskuspuisto on kiven heiton päässä. Joskin kävin pyörimässä Leppävaaran poluilla noin viikko sitten, kyllä siellä muitakin tulee vastaan.

Olen ihmetellyt miten espoolaisilla ei ole ollut ennen mitään maasto porukka-ajo viestiketjua. Voisin joskus mukaan tulla, tosin vahvasti epäilen, että ketjun aloittajan vauhti on minulle aivan liian kovaa..

mutanaama Guest
    50/60 threadissa ollaan aika aktiivisia porukkalenkkien suhteen. Liittymistä ei tarvitse, mutta saat ikuisen setäleiman, eikä kukaan ota enää tosissaan. Tänään lähtö kello 17:00 pitkäkosken ulkoilumajalta hissuttelevalle pimeälenkille.

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Talvisin voin kyllä lähteä mukaan krossarilenkeillekin, vaikka en krossaria omistakaan. Kyllä maasturillakin sen verran vauhdissa kestää.
    Varo mitä suustasi päästät

Krossarilenkit skippaan muuta maastoon voin lähteä. Koska mennään? Mä voin toimia oppaana, ikinä en ole siellä ajanut. Eiku kerran joskus ehkä noin 6 vuotta sitten.
    www.hypy.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    ...saat ikuisen setäleiman, eikä kukaan ota enää tosissaan...
    Sopii Antin Veteraani statukseen!
    www.hypy.fi

Mä voisin huomenna to lähteä lenkille. Olen kyl käynyt leppävaaran metsässä ajelemassa, mut en kyl mikään suurtietäjä väitä olevani, että jos joku tarkemmin mestat tietävä tulisi messiin niin bueno.

Olisko paikka ja aika sellon pyörän edestä klo 18. Tämä ainakin mun puolesta toimii.

--> p-olkisin, pysyhän siellä Rajamäellä nyt vaan kiltisti..

Tänään torstaina en pääse itse lenkille, mutta entäpä viikonloppu?

Kyl kai sitä voisi joskus lähteä lenkille, tässä aika vieressä asun kuitenkin. Tiistait on mulle aika huonoja, torstait parempia. Ja kyllä, pystyn ihan helposti edelleen eksymään leppävaaraan poluille vaikka on niitä nyt aika paljon ajeltu

Ei pääse viikonloppuna ku ollaa menos mökkeilee MeriTeijoo. Seuraavalle lauantaillekin on kai kaavailtu kai Teemun toimesta jotain.
    www.hypy.fi

Jos huomiselle joku on lähtemässä vetäsemään lenkkiä niin voisin mahdollisesti tulla mukaan. Oikeastaan mihin kellonaikaan tahansa sopii. Koko päivä auki.
    Respect is not given, it is taken.

Oisko huomenna startti klo 09.00 esim. siitä Leppävaaran vanhan ostarin parkkikselta tai Lintuvaaran Alepalta? Lenkin speksit voisivat olla seuraavat: ajoaika joku 3 tuntia, maastossa, ei kauheaa vedätystä. Sunnuntaina meinasin ajaa vähän pidempään, mutta aikataulusta en osaa vielä sanoa tarkemmin, todennäköisesti heti aamupäivästä silloinkin.

Lupaakin sen verran vesisadetta aamulle, että täytynee siirtää lenkki iltapäivälle, kellonaika tarkentuu hieman tuon kelin mukaan.

Kannatusta tiistai/torstailenkeille. Olin ensikertaa Leppävaaran metsissä tällä viikolla ja hyvää polkua näyttää oleva vähintään riittävästi.
    Parituntia on minusta sopiva lenkin pituus viikolla. Tuikkukin palaa yhdellä akulla suurin piirtein saman ajan. Koska aloitetaan, ensi viikolla?

Oisko huomenna lenkille lähtijöitä aamusta? Kevyttä maastoajoa kolmisen tuntia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VPR Katso viesti
    ensi vuonna olisi tarkoitus hankkia kunnon maastopyörä
    Tänään tuli maasturi, koska aloitetaan lenkkeily?

ohan tuol ajettu jo monta viikkoa? välillä keskuspuistossa on ollu jopa ruuhkaa

On varmaan ajettu itekseen mutta puhe olikin porukkalenkeistä ja nimenomaan täällä organisoiduista.

Ajoseuraa kyllä kaipailisi. Asustan Leppävaarassa, mutta kaikki ajopaikat tältä seudulta on enemmän kuin ok. Yksinajelu alkaa tylsistyttää ja kaipaisi vinkkejä hyvistä poluista. Urheilupuiston alueella on tullut sekoiltua hieman, samoin Malminkartanon mäkeä on tullut kinnattua. Silti uudet lenkkipolut ja -kaverit olisi enemmän kuin kiinnostavia! Joku enemmän paikkoja tunteva voisi kenties opastaa tänne seudulle muuttaneita parhaille poluille?

Pirun aktiivista sakkia...

Hiljaista on, vaikka alueella ilmeisen moni ajelee.
    Näkyi olevan Lepuskin urheilupuistossa jo osa poluille kaatuneista puista pätkittynä ja polulta sivuun heitettynä, mikä oli oikein postiviista ajojen kannalta.

Testo Guest
    Voin lähteä lähes milloin vain. Mutta mieluiten viikonloppuisin, koska työ vie mehut.
    Tosin ajokokemusta vasta yksi viikonloppu takana näin 10 vuoden pyöräily tauon jälkeen, mutta lupaan tulla mukana (perässä).

Mäkin oon mukana Heinäkuun ajan jos joku kaipaa ajoseuraa. Asun heinäkuun Laaksolahdessa ja olen pari kertaa lepuskin poluilla käynnyt.

Tai Rastaalan tai Viherlaakson polut käyvät myös. Harvoin näillä poluilla muihin törmää. Kuitenkin hyvää baanaa, joskin lyhkäsesti, mutta kivasti.
    me olemme menneisyyden kasvualusta, elävään historiaan tarvitaan meitä

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •