Sivu 121 / 121 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2171111119120121
Näyttää tulokset 3.601 - 3.608 / 3608

Aihe: Jousituksen pienet kysymykset

^Mulla on samassa keulassa 60psi, painan 78kg.
    Kyllä kai pyörän geometria ja kokokin vaikuttaa hieman keulalle tulevaan kuormaan. Ja ajotyyli varmasti eniten.
    Jos keula tuntuu hyvältä itselle niin paine on hyvä��

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    ^Mulla on samassa keulassa 60psi, painan 78kg.
    Kyllä kai pyörän geometria ja kokokin vaikuttaa hieman keulalle tulevaan kuormaan. Ja ajotyyli varmasti eniten.
    Jos keula tuntuu hyvältä itselle niin paine on hyvä��
    Kiitti! Joo ainoa mitä pelkäsin oli, että hajotan jotain. Ja tuossahan on ennen lukitusta asetus mikä vähän jäykistää keulaa, eli pitää vaikka sitä käytellä jos tulee eteen isompia droppeja tms

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Ite laitoin ekaa kertaa nykyseen keulaa paineet ja conpression valmistajan suosituksiin ja toimii kyllä, omasta mielestä fiksummin. Aiemmin ajoin kans pienemmillä paineilla keula super herkkänä, mutta sillon tuli herkemmin sukeltamisia ja tuntu ettei ehkä aina pysy menossa mukana.

Älä vaan mene lukitsemaan keulaa isompiin droppeihin, sillä melko varmasti saa jotakin rikki. Normiajelussa jos menee pohjaan = lisää painetta. Rajummassa ajelussa kun pohjaa ja paineita ei viitsi/voi nostella =muita säätöjä( ei tuttu keula mulle, mut yleensä niissä on joku ilmatilavuussäätö tai vastaava, jolla saa säädettyä sitä loppupään jouston "jäykistymistä" ). Joku voi sitten korjata, ku mä puhun ihan höpöjä.

Miten irroitatte iskaripumpun niin, että paine ei karkaa?

Hölmö kysymys, mutta minulle tuntuu käyvän niin, että kun kieritän letkun paikalleen ja/tai otan sen pois, niin aina suhahtaa ilmaa pihalle. Käytännössä tämä näkyy niin, että jos pumppaan esim 260 PSI, niin letkun irroituksen ja uudellekiinnityksen jälkeen lukema on ehkä 240 PSI. Kyseessä RockShox Monarch Plus R.

Tarvtaan nopemmat sormet? Vai onko kyseessä letkussa oleva paine, joka suhahtaa ja iskari vuotaa?

Ei se vuoda, vena sulkeutuu ennen kuin letkun tiivistys aukeaa ja letkussa oleva paine suhahtaa pois.

Kun taas kierrät 0-paineisen pumpun iskariin, painetta näyttää olevan vähemmän, koska letku ja mittari vie osansa. Takaiskareissa on niin pienet ilmatilat, että asia korostuu.

Pumppaa haluttu paine, kierrä letku irti, korkki kiinni ja aja.
    Ja kun kierrät letkun kiinni, kierrä sitä vain 1/4 kierros siitä eteenpäin, kun paineet näkyy mittarissa.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Tänks, loogista näin selitettynä!

Eli pumpun mittarin mukaan laitetaan haluttu paine - sitä vaan ei saa jälkikäteen tsekattua tuon letku + mittari -ilmiön vuoksi...

Isona 117kg roikaleena liikun paineden ylärajoilla ja ylikin, eli uskallanko kuinka paljon yli ilmoietun maksimin 275PSI pumppailla?

Ylipaineen kestoon tuskin löytyy varmaa tietoa, mutta on siinä väkisinkin pieni ylitysvara. jjos ilmajousen sisään voi laittaa tilavuutta pienentäviä kalikoita (token) ja niitä ei ole, voisi laskea, kuinka korkealla iskarin paineet käy niiden kanssa maksimissaan ja siitä laskea turvallisen, korkeamman alkupaineen. Jolloin siis maksimi säilyisi samana.

Kuitenkin, kun painoa on, kannattaisi ehkä huollon yhteydessä pyytää tiukempi shimmi vaimentajaan lisäämään kantavuutta ajossa.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •